Novou nádražní budovu v Chodově postaví Strabag, práce začnou v srpnu

Nová nádražní budova Chodov, vizualizace. Pramen: Správa železnicNová nádražní budova Chodov, vizualizace. Pramen: Správa železnic

Práce by měly začít v srpnu a skončit v říjnu příštího roku. Stará budova bude po dostavbě nové zbourána.

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš Záruba

Tak ještě novorolske nástupiště na opačné straně + náhrada úvrati zapojením směr Nové Sedlo a bude to celkem fajn…

Olda

To je to co mne taky jako zásadní bod napadlo. Když už se tedy „hráblo“ do budovy a přístupů, nestálo za uvážení se nějak zbavit (trasovat vhodněji) té anomálie s dvěma úvratěmi? Samozřejmě vidím to zjednodušeně, neb nejsem ani zdaleka domorodec, ale oblouk doleva v místě toho nákladiště, vyrubat pár stromů (revanšem lze zasadit dvakrát tolik) a napojit na již existující. Zbavíme se nepotřebného kolejiště (možná i nějaký stavební pozemek by se z toho dal vytěžit), bude to provozně rychlé a přívětivé, a třeba se to bude i hodit. O.

Tomáš Záruba

A Mn mohou být delší.

Bram

A k čemu to bude dobré, když nebude trvat tak dlouho a trať z Chodová do Nové Role bude zcela bez osobní dopravy?

Jelen

Jsem jediný, komu ta budova připomíná spíše vchod do metra, než nádražní budovu?

Kubrt

A vadí to něčemu? Ostatně, většina stanic metra poslouží denně více lidem, než tato žst., a nějaká výpravní budova jim k tomu nechybí. Za mě je to dobrý směr.

Jelen

Ne, nevadí, jen se ptám

Romanero

Nová doba – nádražní budova x-krát blíž silnic než kolejím. Achjo 🙁

Twix

Kde jinde by ta budova měla stát, aby byla po cestě od parkoviště/chodníku na obě nástupiště? Poloha u parkoviště je docela výhodná když se tam přijede autem, jeden jde koupit jízdenky, ostatní zatím vybalují věci z auta a celou dobu na sebe všichni vidí. Lidí co potřebují jít z nástupiště do budovy a zase zpět na nástupiště bude minimum. Obecně lidí co vůbec potřebují do té budovy jít bude spíš ubývat.

Romanero

Tak aby docházka ke kolejím byla blíž. Ano, v podstatě narážím na ty dementní rampy, které mají být laciný doplněk pro osoby pohybová omezené (když se nevyplatí výtah), je jako primární příchod pro všechny

Romanero

… pohybově omezené, ne jako primární.. omlouvám se

Twix

Takže neřešíme polohu budovy, ale rampy. Budova blíž ke kolejím může být ve stanici s jedním nástupištěm (nebo s úrovňovými přechody), ale velký význam v tom taky nevidím, pokud mám na nástupišti přístřešek i informační systém.

David

Trochu mě zaráží, že vyhrála firma co se specializuje na železnice a ne firma co se specializuje na stavby domů. Trochu to smrdí tím, že SŽ i na tyto akce vyžaduje reference, které jen tak někdo nesplní.
Budu rád, pokud někdo pročte zadávací dokumentaci a vyvede mě z omylu.

Kubrt

Ale Strabag se nespecializuje na železnice, staví kde co, včetně bytových domů. Jako většina velkých stavebních firem dnes.

David

Ale vyhrála železniční divize Strabag Rail.

bkv

A ty číst neumíš?

Olda

Třeba to jen nešikovně napsal a myslel, že se mu obtížně hledá, kde že takové podmínky se dají sehnat. Také nevím u spousty věcí zmiňovaných médii jako samozřejmou věc, zvláště ve vztahu k veřejnému prostoru, kde se dají v exaktně závazném znění dopídit. O.

David

Tak hledá se to obtížně, protože v přehledu veřejných zakázek na stránkách https://zakazky.spravazeleznic.cz/contract_index.html není pole pro vyhledávání a pod filtrem na okres Sokolov vám to nic nenadje. Musíte totiž namísto toho na speciální stránku vyhledávání veřejných zakázek:
https://zakazky.spravazeleznic.cz/contract_search.html

David

Tak jsem si to pročetl tedy sám a ano, skutečně jsou neželezniční stavitelé diskvalifikováni. Zde je citace ze zadávací dokumentace: 19.3 Vybraný dodavatel je povinen na základě písemné výzvy jako podmínku pro uzavření smlouvy poskytnout zadavateli řádnou součinnost, která spočívá zejména v předložení následujících dokumentů: – … – kopie pověření Ministerstva dopravy ČR k provádění technických prohlídek a zkoušek určených technických zařízení (UTZ) dle § 47 odst. 4 zákona č. 266/1994 Sb., o drahách, ve znění pozdějších předpisů, a to elektrických UTZ železničních drah v rozsahu: • elektrické sítě drah a elektrické rozvody drah, • elektrická rozvodná zařízení drah a… Číst vice »

bkv

Takže ty bys u stavby nepožadoval prokázání kvalifikace na práce, které se v rámci stavby budou provádět?

David

Možná měli raději udělat nádražní budovu pro autobusovou dopravu. Vypadala by úplně stejně, měla by stejné technologie, ale díky absenci tohoto pověření a mnohem větší konkurenci by byla třeba 2x levnější.

bkv

A tu drážní technologii bys tedy zavedl kam? Do nového samostatného objektu?

c.david

Ach ty kilometrové procházky po těch rampách a chodnících k nástupištím… To fakt člověk vidí jen u nás (a na Slovensku).

David

Tak tak, zatímco jinde bývají pozemky v okolí nádraží ta téměř ty nejlukrativnější pro novou výstavbu, tak v Česku jsou to obvykle brownfieldy, u kterých se předpokládá, že jimi jen projdete v určeném koridoru a nebudete se nikde zdržovat. Tomu ostatně obvykle odpovídá i šířka podchodů a nabídka služeb v nich či v jejich blízkosti.

Jiří Kocurek

To vzniklo historicky, v dobách, kdy se stavěly zcela nové fabriky a zásobování pomocí zvířaty tažených povozů nebylo dostatečně efektivní. Takže do fabriky vlečka pro návoz uhlí, parní stroj pohánel transmisi.

Jenže pak někdo vymyslel začal vyrábět spalovací motory, elektromotory a rozvodnou elektrickou síť. Takže uhlí pro pohon parního stroje ve fabrice přestalo být potřeba. A nebýt toho, tak železniční motorové vozy nikdy v historii nevznikly. A na poli by jezdilo možná i tohle: https://www.youtube.com/watch?v=xU_fshxE3Gk

blue

Video nádherné! Představa ale jinak děsivá…

David

No podívejte se jak to vypadají nádraží v podobně velkých městech ve Švýcarsku. Většina měst (krom několika málo, co mají nádraží v historickém centru) má v podstatě dvě centra, jedno historické a jedno u nádraží.