Novou nádražní budovu v Chodově postaví Strabag, práce začnou v srpnu

Nová nádražní budova Chodov, vizualizace. Pramen: Správa železnicNová nádražní budova Chodov, vizualizace. Pramen: Správa železnic

Práce by měly začít v srpnu a skončit v říjnu příštího roku. Stará budova bude po dostavbě nové zbourána.

Zpět na článek
27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš Záruba

Tak ještě novorolske nástupiště na opačné straně + náhrada úvrati zapojením směr Nové Sedlo a bude to celkem fajn…

Olda

To je to co mne taky jako zásadní bod napadlo. Když už se tedy „hráblo“ do budovy a přístupů, nestálo za uvážení se nějak zbavit (trasovat vhodněji) té anomálie s dvěma úvratěmi? Samozřejmě vidím to zjednodušeně, neb nejsem ani zdaleka domorodec, ale oblouk doleva v místě toho nákladiště, vyrubat pár stromů (revanšem lze zasadit dvakrát tolik) a napojit na již existující. Zbavíme se nepotřebného kolejiště (možná i nějaký stavební pozemek by se z toho dal vytěžit), bude to provozně rychlé a přívětivé, a třeba se to bude i hodit. O.

Tomáš Záruba

A Mn mohou být delší.

Bram

A k čemu to bude dobré, když nebude trvat tak dlouho a trať z Chodová do Nové Role bude zcela bez osobní dopravy?

Jelen

Jsem jediný, komu ta budova připomíná spíše vchod do metra, než nádražní budovu?

Kubrt

A vadí to něčemu? Ostatně, většina stanic metra poslouží denně více lidem, než tato žst., a nějaká výpravní budova jim k tomu nechybí. Za mě je to dobrý směr.

Jelen

Ne, nevadí, jen se ptám

Romanero

Nová doba – nádražní budova x-krát blíž silnic než kolejím. Achjo 🙁

Twix

Kde jinde by ta budova měla stát, aby byla po cestě od parkoviště/chodníku na obě nástupiště? Poloha u parkoviště je docela výhodná když se tam přijede autem, jeden jde koupit jízdenky, ostatní zatím vybalují věci z auta a celou dobu na sebe všichni vidí. Lidí co potřebují jít z nástupiště do budovy a zase zpět na nástupiště bude minimum. Obecně lidí co vůbec potřebují do té budovy jít bude spíš ubývat.

Romanero

Tak aby docházka ke kolejím byla blíž. Ano, v podstatě narážím na ty dementní rampy, které mají být laciný doplněk pro osoby pohybová omezené (když se nevyplatí výtah), je jako primární příchod pro všechny

Romanero

… pohybově omezené, ne jako primární.. omlouvám se

Twix

Takže neřešíme polohu budovy, ale rampy. Budova blíž ke kolejím může být ve stanici s jedním nástupištěm (nebo s úrovňovými přechody), ale velký význam v tom taky nevidím, pokud mám na nástupišti přístřešek i informační systém.

David

Trochu mě zaráží, že vyhrála firma co se specializuje na železnice a ne firma co se specializuje na stavby domů. Trochu to smrdí tím, že SŽ i na tyto akce vyžaduje reference, které jen tak někdo nesplní.
Budu rád, pokud někdo pročte zadávací dokumentaci a vyvede mě z omylu.

Kubrt

Ale Strabag se nespecializuje na železnice, staví kde co, včetně bytových domů. Jako většina velkých stavebních firem dnes.

David

Ale vyhrála železniční divize Strabag Rail.

bkv

A ty číst neumíš?

Olda

Třeba to jen nešikovně napsal a myslel, že se mu obtížně hledá, kde že takové podmínky se dají sehnat. Také nevím u spousty věcí zmiňovaných médii jako samozřejmou věc, zvláště ve vztahu k veřejnému prostoru, kde se dají v exaktně závazném znění dopídit. O.

David

Tak hledá se to obtížně, protože v přehledu veřejných zakázek na stránkách https://zakazky.spravazeleznic.cz/contract_index.html není pole pro vyhledávání a pod filtrem na okres Sokolov vám to nic nenadje. Musíte totiž namísto toho na speciální stránku vyhledávání veřejných zakázek:
https://zakazky.spravazeleznic.cz/contract_search.html

David

Tak jsem si to pročetl tedy sám a ano, skutečně jsou neželezniční stavitelé diskvalifikováni. Zde je citace ze zadávací dokumentace: 19.3 Vybraný dodavatel je povinen na základě písemné výzvy jako podmínku pro uzavření smlouvy poskytnout zadavateli řádnou součinnost, která spočívá zejména v předložení následujících dokumentů: – … – kopie pověření Ministerstva dopravy ČR k provádění technických prohlídek a zkoušek určených technických zařízení (UTZ) dle § 47 odst. 4 zákona č. 266/1994 Sb., o drahách, ve znění pozdějších předpisů, a to elektrických UTZ železničních drah v rozsahu: • elektrické sítě drah a elektrické rozvody drah, • elektrická rozvodná zařízení drah a… Číst vice »

bkv

Takže ty bys u stavby nepožadoval prokázání kvalifikace na práce, které se v rámci stavby budou provádět?

David

Možná měli raději udělat nádražní budovu pro autobusovou dopravu. Vypadala by úplně stejně, měla by stejné technologie, ale díky absenci tohoto pověření a mnohem větší konkurenci by byla třeba 2x levnější.

bkv

A tu drážní technologii bys tedy zavedl kam? Do nového samostatného objektu?

c.david

Ach ty kilometrové procházky po těch rampách a chodnících k nástupištím… To fakt člověk vidí jen u nás (a na Slovensku).

David

Tak tak, zatímco jinde bývají pozemky v okolí nádraží ta téměř ty nejlukrativnější pro novou výstavbu, tak v Česku jsou to obvykle brownfieldy, u kterých se předpokládá, že jimi jen projdete v určeném koridoru a nebudete se nikde zdržovat. Tomu ostatně obvykle odpovídá i šířka podchodů a nabídka služeb v nich či v jejich blízkosti.

Jiří Kocurek

To vzniklo historicky, v dobách, kdy se stavěly zcela nové fabriky a zásobování pomocí zvířaty tažených povozů nebylo dostatečně efektivní. Takže do fabriky vlečka pro návoz uhlí, parní stroj pohánel transmisi.

Jenže pak někdo vymyslel začal vyrábět spalovací motory, elektromotory a rozvodnou elektrickou síť. Takže uhlí pro pohon parního stroje ve fabrice přestalo být potřeba. A nebýt toho, tak železniční motorové vozy nikdy v historii nevznikly. A na poli by jezdilo možná i tohle: https://www.youtube.com/watch?v=xU_fshxE3Gk

blue

Video nádherné! Představa ale jinak děsivá…

David

No podívejte se jak to vypadají nádraží v podobně velkých městech ve Švýcarsku. Většina měst (krom několika málo, co mají nádraží v historickém centru) má v podstatě dvě centra, jedno historické a jedno u nádraží.