Novostavba rychlé trati Stod – Domažlice musí projít důkladným posouzením vlivu na okolí
Trať 180 v úseku Domažlice - Stod. Pramen: Správa železnic/dokumentace EIA
Úsek měří zhruba 35 kilometrů, v některých částech má být maximální rychlost až 200 km/h.
Alespoň víme, co to prodražilo.
Důkladným posouzením
Svatý otec František svolá církevní koncil, vláda 5K uspořádá v PAKU několikadenní mezinárodní konferenci …..
IRONIE
No přesně! Trať na „až 200“, kde bude jízdní doba Praha Mnichov 4 hodiny je přesně to, co udělá tuhle trať konkurenceschopnou.
tak s takovým přístupem tady nikdy nic nebude, jenom skanzen
Věděl jste, že procesem EIA procházejí všechny úseky nových dálnic?
Naštěstí ŘSD postavilo na západ novou dálnici, nikoliv kombinaci dálnice a opravené staré silnice uprostřed …:)
http://www.trat-180.wz.cz/obr.rekonstrukce/2020/modernizacePlanKomplet.png
On ten vynechaný úsek prošel modernizací a asi je potřeba tu investici „ojezdit“ 😀
Nicméně je pořád šance, že se v budoucnu doplní, i když představuje velkou investici v podobě nové stanice. Určitě by ale mohl být o něco kratší, aby se odstranily aspoň ty nejmenší poloměry u Holýšova
Jak to? Vždyť postup výstavby D5 připomíná předpokládaný postup výstavby trati 180. D5 měla na začátku vybudovaný kus do Bavoryně, pak se postavila do Plzně, kolem Plzně se vynechalo a postavila se z Plzně do Rozvadova. A poté po devíti letech se D5 dobudovala kolem Plzně
No nikde nebyl cílový stav 1+1 pruhů, byť by to stačilo v té době kdy se to stavělo. (A dnes už ne, viz jakékoliv opravy kdy se jezdí jenom 1+1)
Tak co Vy? Jak to jde? Máte svou zahrádku zasypanou plastem a zalitou jedovatým odpadem? Nebo to „své“ udržujete čisté? 🙂
Bude se budovat nějaká lepší návaznost na straně Německa? Když se tak dívám na mapu, tak tam je to všude jednokolejka minimálně po Schwandorf.
Jenže jejich lokalka je rychlejší jak III.koridor
Jenže stále jednokolejné a bez drátů TV.
No dobře no, taky úvratě tam mají
Chápu, že je ta trať uvažována pro smíšený provoz a že finance nejsou neomezené, ale 35 km by podle mě mělo být udělaných na 200 km/h v kuse, bez propadů rychlosti. Tohle je zase takové polovičaté řešení…
No tak ono spíše se dá říct, že dvoustovka začíná mít vůbec nějaký technický a ekonomický smysl, pokud se jedná o úsek alespoň 10 km dlouhý a to ještě pokud je z obou stran 160.
Nebojte, to bude Česká klasika: 200 km/h na pár vybraných krátkých úsecích a ještě pouze pro klopidla.
Teď vážně: snese těch 35 km aspoň 140 km/h v celé délce pro neklopidla?
Ve chvíli, kdy mají objednatelé striktní požadavky na taktové uzly, vyvolá další zkracování jízdních dob pouze prodloužení pobytů v těch uzlech. To je případ i linky Ex Praha – Mnichov a tohoto úseku.
Hlavním impulsem pro návrh novostavby na rychlost 200 km/h v úseku Blížejov – Domažlice byl požadavek na zdvoukolejnění zmíněného úseku.
Tato trať je aktuálně spíše lokalkova, než koridorem, snad se v uvedených termínech vše stihne dokoncit. Za me ma tato trať nejvetsi potenciál v CR, protože více jak 1/2 naseho exportu do Německa jde prave do Bavorska.
Ale k tomu je potřeba, aby i Němci na své straně trať elektrifikovali a vylepšili parametry.
To je pravda, nedávno jsem šel v noci kolem dálnice, díky pane Borecký, a napočítal jsem za cca 30 minut 97 kamionů po D5 směrem na Plzeň. A bylo to kolem 4.hod ráno.
Já bych teda řekl, že trať elektrifikovaná je. Nebo tam snad dodnes svítí na nádražích petrolejkami?
Pravda, trať není elektrizovaná. 🙂 Škoda, že se to moc nerozlišuje.
protoze je to prakticky synonymum…
Jo, zatáčka a oblouk nebo návěstidlo a semafor jsou pak taky synonyma.
De facto… Ano 🙂 . O.
Jenže i na silnici je to návěstidlo. Konkrétně světelné silniční křižovatkové návěstidlo. A i ty velké proměné desky nad silnicí na dálnicích jsou návěstidla, tam přesný název neznám.
Proč tomu zlidověl název semafor, netuším.
Prosím, nedrážděte hada bosou nohou. Mohlo by to mít za následek, že by se mohl probudit (a nedej bože zase začít psát) autor excentrického dopravního názvosloví typu: vláček, motorový vagónek, autobusek, pavučnka, pasažérský nádražák atd.
No jo, co s ním vůbec je? Teda nestězuju si 😃
Ten ne, ale objevím se já a můžeme zase začít s debatou spolku amatérských lingvistů…
A synonyma to v podstatě jsou. Ale to už jsme tu jednou řešili… A není to ani tak dávno.
Silne me znervoznuje to slovicko „az“ 200 km/h.
Proč? Naopak. Česká Westbahn bude tou nejživotaschopnější novostavbou příštích let. Podle mého, byť uznávám menšinového, názoru je strašný omyl budování VRT v našich podmínkách čistě pro osobní dopravu podle francouzského vzoru.
Asi mu nevadí, že to nebude na 320, ale bojí se že to bude na 140 s tím, že te tam budou 3km na 200 pro klopidla (přeháním, aspoň doufám)
A je nějaká informace, na kolika km bude těch 200? Co se těch propadů týče, kdyby byly třeba na 170 – 180 tak by mě až tak nevzrušovaly…
zde je plán celého úseku Plzeň-Domažlice. U formulace „AŽ 200“ počítejte spíš s tím, že se stejně jako u novostaveb na Budějovice jedná pouze o „pendolino“. Takže pro klasiku cca 160-180. A možná někde i o něco víc, Pokud někde bude méně než 160 pro klasiku, tak to v případě novostavby považuju za zvěrstvo.
Úsek Holýšov-Blížejov je zatím doporučený jako jednokolejný v původní stopě…
http://www.trat-180.wz.cz/obr.rekonstrukce/2020/modernizacePlanKomplet.png
Prostě Západočeský kraj musí být pevná hráz míru a socialsmu! Nic jako slušná trať k imperialistům vést nesmí!
Rychlost 200 km/h byla navržena na novostavbě, tedy v úsecích Stod – Holýšov a Blížejov – Domažlice (mimo), a to pro klasiku, tedy nedostatek převýšení do 130 (150) mm.
V budoucnu, v případě dostavby prostředního úseku, by mohla být v celém úseku.
Však panu Sládkovi stačí 80 km/h a zadrátovat. Jakýpak štráchy.
100 km/h. Jinak zcela správně 😉
A k čemu vám to bude, když tam bude úplně stejná čekačka jako v Děčíně. Nebo očekáváte, že si Němec řekne, och já mým skvělým Čechům brzdím vlaky, hned to změním? Stačí se podívat na výluku v Děčíně, kdy Němec téměř nepřiděluje se hoc trasy. Taky je Děčín jak vymetený. Stejně potřebujeme novou trať východ – západ a je úplně jedno, jestli to bude VRT, nebo nákladní „Betuwe“. A jak by dopadla smíšená VRT se stačí podívat na úsek Kolín – Praha, nebo Přerov/Prosenice – Hranice na Moravě, jak je to od nákladů rozmlácené. PS: Jsem strojvedoucí i na nákladních… Číst vice »
Já bych podle svého laického názoru rozlišoval, jestli v té trase existuje rozumná trať pro nákladní vlaky nebo ne – tady je to jasné, je to potřeba pro smíšený provoz, stejně jako Krušnohorský tunel nebo tunel do Berouna. Ale v případě Polabí, Moravské brány nebo Jižní Moravy bych viděl více výhod v tom francouzském vzoru s nákladními vlaky na stávajících tratích.
Jenže já vůbec nevěřím, že se díky VRT uvolní kapacita na konvenčních tratích. V tom je ten problém. Nemluvě o nadhodnocených očekávanich ohledně využití VRT a jejich ekonomické rentabilitě. Nevěřím ani na vteřinu predikovanym parametrům.
A k čemu ji potřebujete, když víc vlaků nepoberou uzly ani PPS u zahraničních správ. Kolik hodin stojí vlaky do Děčína a kolik dnů do Polska?
On je v tom příspěvku důraz na slovíčko „až“, nikoliv na rychlost samotnou. Rychlostní propady asi znáte lépe, než já.
Oni mu chtějí výstavbou VRT uvolnit kapacitu stávajících tratí pro náklad …a on to nepochopil a ještě prská:-)
On pochopil, že reálně se použitelného provozu VRT dožije generace, která je dnes ve škole nebo školce. A do té doby?
Jj, a ještě tu o Modré Karkulce 😂
Myslím že v případě tratí kde už dnes je těch osobních vlaků poměrně dost, například Moravská Brána, ten francouzský model, pokud tam budou moci nejenom VR jednotky, nemusí být zase tak zlý.
Na druhou stranu u Vysočiny bych si tím tak jistý nebyl, zejména pokud se uvažuje o současné trati jako dočasné střední části RS1.
Tak snad v roce 2029 budou bude mít železnice alternativu k D5 a železniční dopravci druhou použitelnou trať do Německa pro dálkové vlaky.
To bych dal snad na modlení. Budeme rádi, když to bude někdy 2030-2033, protože EIA, otázka financování a také, co vypadne ze SP na německé straně. Každopádně je to jedna z priorít ŽESNAD.CZ.
Docela by mě ty priority ŽESNADU zajímaly.