Novostavba rychlé trati Stod – Domažlice musí projít důkladným posouzením vlivu na okolí

Trať 180 v úseku Domažlice - Stod. Pramen: Správa železnic/dokumentace EIATrať 180 v úseku Domažlice - Stod. Pramen: Správa železnic/dokumentace EIA

Úsek měří zhruba 35 kilometrů, v některých částech má být maximální rychlost až 200 km/h.

51 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
medvěd

Alespoň víme, co to prodražilo.

Miroslav Zikmund

Důkladným posouzením
Svatý otec František svolá církevní koncil, vláda 5K uspořádá v PAKU několikadenní mezinárodní konferenci …..

IRONIE

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

No přesně! Trať na „až 200“, kde bude jízdní doba Praha Mnichov 4 hodiny je přesně to, co udělá tuhle trať konkurenceschopnou.

zdydy

tak s takovým přístupem tady nikdy nic nebude, jenom skanzen

Jiří Kocurek

Věděl jste, že procesem EIA procházejí všechny úseky nových dálnic?

J.K.

Naštěstí ŘSD postavilo na západ novou dálnici, nikoliv kombinaci dálnice a opravené staré silnice uprostřed …:)

Milan

http://www.trat-180.wz.cz/obr.rekonstrukce/2020/modernizacePlanKomplet.png
On ten vynechaný úsek prošel modernizací a asi je potřeba tu investici „ojezdit“ 😀
Nicméně je pořád šance, že se v budoucnu doplní, i když představuje velkou investici v podobě nové stanice. Určitě by ale mohl být o něco kratší, aby se odstranily aspoň ty nejmenší poloměry u Holýšova

bkv

Jak to? Vždyť postup výstavby D5 připomíná předpokládaný postup výstavby trati 180. D5 měla na začátku vybudovaný kus do Bavoryně, pak se postavila do Plzně, kolem Plzně se vynechalo a postavila se z Plzně do Rozvadova. A poté po devíti letech se D5 dobudovala kolem Plzně

J.K.

No nikde nebyl cílový stav 1+1 pruhů, byť by to stačilo v té době kdy se to stavělo. (A dnes už ne, viz jakékoliv opravy kdy se jezdí jenom 1+1)

Ondřej

Tak co Vy? Jak to jde? Máte svou zahrádku zasypanou plastem a zalitou jedovatým odpadem? Nebo to „své“ udržujete čisté? 🙂

Pavel

Bude se budovat nějaká lepší návaznost na straně Německa? Když se tak dívám na mapu, tak tam je to všude jednokolejka minimálně po Schwandorf.

Jan Hasek

Jenže jejich lokalka je rychlejší jak III.koridor

Lukáš Chytil

Jenže stále jednokolejné a bez drátů TV.

Jan Hasek

No dobře no, taky úvratě tam mají

Jiřík

Chápu, že je ta trať uvažována pro smíšený provoz a že finance nejsou neomezené, ale 35 km by podle mě mělo být udělaných na 200 km/h v kuse, bez propadů rychlosti. Tohle je zase takové polovičaté řešení…

Vladimír Bílý

No tak ono spíše se dá říct, že dvoustovka začíná mít vůbec nějaký technický a ekonomický smysl, pokud se jedná o úsek alespoň 10 km dlouhý a to ještě pokud je z obou stran 160.

Dan

Nebojte, to bude Česká klasika: 200 km/h na pár vybraných krátkých úsecích a ještě pouze pro klopidla.

Teď vážně: snese těch 35 km aspoň 140 km/h v celé délce pro neklopidla?

Matěj Mareš

Ve chvíli, kdy mají objednatelé striktní požadavky na taktové uzly, vyvolá další zkracování jízdních dob pouze prodloužení pobytů v těch uzlech. To je případ i linky Ex Praha – Mnichov a tohoto úseku.
Hlavním impulsem pro návrh novostavby na rychlost 200 km/h v úseku Blížejov – Domažlice byl požadavek na zdvoukolejnění zmíněného úseku.

Vladimir

Tato trať je aktuálně spíše lokalkova, než koridorem, snad se v uvedených termínech vše stihne dokoncit. Za me ma tato trať nejvetsi potenciál v CR, protože více jak 1/2 naseho exportu do Německa jde prave do Bavorska.

Jarda Š.

Ale k tomu je potřeba, aby i Němci na své straně trať elektrifikovali a vylepšili parametry.

Lukáš Chytil

To je pravda, nedávno jsem šel v noci kolem dálnice, díky pane Borecký, a napočítal jsem za cca 30 minut 97 kamionů po D5 směrem na Plzeň. A bylo to kolem 4.hod ráno.

Kuba2

Já bych teda řekl, že trať elektrifikovaná je. Nebo tam snad dodnes svítí na nádražích petrolejkami?

Bpee

Pravda, trať není elektrizovaná. 🙂 Škoda, že se to moc nerozlišuje.

Georg

protoze je to prakticky synonymum…

Kuba2

Jo, zatáčka a oblouk nebo návěstidlo a semafor jsou pak taky synonyma.

Olda

De facto… Ano 🙂 . O.

Lukáš Chytil

Jenže i na silnici je to návěstidlo. Konkrétně světelné silniční křižovatkové návěstidlo. A i ty velké proměné desky nad silnicí na dálnicích jsou návěstidla, tam přesný název neznám.

Proč tomu zlidověl název semafor, netuším.

Karl vB.

Prosím, nedrážděte hada bosou nohou. Mohlo by to mít za následek, že by se mohl probudit (a nedej bože zase začít psát) autor excentrického dopravního názvosloví typu: vláček, motorový vagónek, autobusek, pavučnka, pasažérský nádražák atd.

Pája

No jo, co s ním vůbec je? Teda nestězuju si 😃

K.S.

Ten ne, ale objevím se já a můžeme zase začít s debatou spolku amatérských lingvistů…

A synonyma to v podstatě jsou. Ale to už jsme tu jednou řešili… A není to ani tak dávno.

JiP

Silne me znervoznuje to slovicko „az“ 200 km/h.

Oldřich Sládek

Proč? Naopak. Česká Westbahn bude tou nejživotaschopnější novostavbou příštích let. Podle mého, byť uznávám menšinového, názoru je strašný omyl budování VRT v našich podmínkách čistě pro osobní dopravu podle francouzského vzoru.

Ondřej

Asi mu nevadí, že to nebude na 320, ale bojí se že to bude na 140 s tím, že te tam budou 3km na 200 pro klopidla (přeháním, aspoň doufám)

Pitrys

A je nějaká informace, na kolika km bude těch 200? Co se těch propadů týče, kdyby byly třeba na 170 – 180 tak by mě až tak nevzrušovaly…

Milan

zde je plán celého úseku Plzeň-Domažlice. U formulace „AŽ 200“ počítejte spíš s tím, že se stejně jako u novostaveb na Budějovice jedná pouze o „pendolino“. Takže pro klasiku cca 160-180. A možná někde i o něco víc, Pokud někde bude méně než 160 pro klasiku, tak to v případě novostavby považuju za zvěrstvo.
Úsek Holýšov-Blížejov je zatím doporučený jako jednokolejný v původní stopě…
http://www.trat-180.wz.cz/obr.rekonstrukce/2020/modernizacePlanKomplet.png

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Prostě Západočeský kraj musí být pevná hráz míru a socialsmu! Nic jako slušná trať k imperialistům vést nesmí!

Matěj Mareš

Rychlost 200 km/h byla navržena na novostavbě, tedy v úsecích Stod – Holýšov a Blížejov – Domažlice (mimo), a to pro klasiku, tedy nedostatek převýšení do 130 (150) mm.
V budoucnu, v případě dostavby prostředního úseku, by mohla být v celém úseku.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Však panu Sládkovi stačí 80 km/h a zadrátovat. Jakýpak štráchy.

Oldřich Sládek

100 km/h. Jinak zcela správně 😉

Lukáš Chytil

A k čemu vám to bude, když tam bude úplně stejná čekačka jako v Děčíně. Nebo očekáváte, že si Němec řekne, och já mým skvělým Čechům brzdím vlaky, hned to změním? Stačí se podívat na výluku v Děčíně, kdy Němec téměř nepřiděluje se hoc trasy. Taky je Děčín jak vymetený. Stejně potřebujeme novou trať východ – západ a je úplně jedno, jestli to bude VRT, nebo nákladní „Betuwe“. A jak by dopadla smíšená VRT se stačí podívat na úsek Kolín – Praha, nebo Přerov/Prosenice – Hranice na Moravě, jak je to od nákladů rozmlácené. PS: Jsem strojvedoucí i na nákladních… Číst vice »

Twix

Já bych podle svého laického názoru rozlišoval, jestli v té trase existuje rozumná trať pro nákladní vlaky nebo ne – tady je to jasné, je to potřeba pro smíšený provoz, stejně jako Krušnohorský tunel nebo tunel do Berouna. Ale v případě Polabí, Moravské brány nebo Jižní Moravy bych viděl více výhod v tom francouzském vzoru s nákladními vlaky na stávajících tratích.

Oldřich Sládek

Jenže já vůbec nevěřím, že se díky VRT uvolní kapacita na konvenčních tratích. V tom je ten problém. Nemluvě o nadhodnocených očekávanich ohledně využití VRT a jejich ekonomické rentabilitě. Nevěřím ani na vteřinu predikovanym parametrům.

Lukáš Chytil

A k čemu ji potřebujete, když víc vlaků nepoberou uzly ani PPS u zahraničních správ. Kolik hodin stojí vlaky do Děčína a kolik dnů do Polska?

mgr.pavel

On je v tom příspěvku důraz na slovíčko „až“, nikoliv na rychlost samotnou. Rychlostní propady asi znáte lépe, než já.

Vladimír Bílý

Oni mu chtějí výstavbou VRT uvolnit kapacitu stávajících tratí pro náklad …a on to nepochopil a ještě prská:-)

Pája

On pochopil, že reálně se použitelného provozu VRT dožije generace, která je dnes ve škole nebo školce. A do té doby?

Oldřich Sládek

Jj, a ještě tu o Modré Karkulce 😂

K.S.

Myslím že v případě tratí kde už dnes je těch osobních vlaků poměrně dost, například Moravská Brána, ten francouzský model, pokud tam budou moci nejenom VR jednotky, nemusí být zase tak zlý.

Na druhou stranu u Vysočiny bych si tím tak jistý nebyl, zejména pokud se uvažuje o současné trati jako dočasné střední části RS1.

noerf

Tak snad v roce 2029 budou bude mít železnice alternativu k D5 a železniční dopravci druhou použitelnou trať do Německa pro dálkové vlaky.

Oldřich Sládek

To bych dal snad na modlení. Budeme rádi, když to bude někdy 2030-2033, protože EIA, otázka financování a také, co vypadne ze SP na německé straně. Každopádně je to jedna z priorít ŽESNAD.CZ.

Lukáš Chytil

Docela by mě ty priority ŽESNADU zajímaly.