Novinky v Olomouckém kraji: Všechny motoráky v „najbrtu“ a integrace rychlíků
Jednotky 814 Regionova v Olomouci.. Foto: České dráhy
České dráhy představily změny, které nastanou s příchodem nového jízdního řádu v Olomouckém kraji. Kraj se řadí spíše k těm
Trenes de Buenos Aires?
No paráda, místo (sice ojetých) jednotek s podvozky typu „ne žebřiňák“ se kraj chlubí, že staré k…. (prodejné ženě) koupil další (najbrt) nový kabát (jako se před lety chlubil žluto-zeleným)…
Trošku mě mrzí, že kraj nebyl tak rázný jako u autobusové dopravy 😐, protože je od nové smlouvy opravdu vidět zlepšení, které by bylo potřeba i na železnici, a to alespoň tak aby se zrekonstruovaly Bdt na něco podobného Bdtee 276 nebo lépe Bdpee. 😃
Není to tak dávno, co jsme četli, že Ex linky nejsou vhodné do IDS, takže teď tato mantra padla a není problém různé Ex linky zajišťované z našich daní dopravcem ČD integrovat např. do PID.
A organizace, které se starají o integraci atd. ty nejsou z našich daní, že ne?
Expresní linky se skutečně do IDS nehodí. Co se týče další části, to už pravdu nemáte. Jedná o objednávané linky státem (tedy například zde není linka Ex1), tedy všech dopravců (včetně Regiojetu na lince R8). Tedy tady skutečně nejde o to, že se zase něco přihrává ČD.
Všechny Ex linky placené z našich daní (tedy objednávané státem, protože stát na ně prachy jinde než z našich daní) byli skutečně přihrány ČD, jiní dopravci provozují pouze R linky, nižší stupeň dálkové dopravy. Ale pokud nevadí, že se dotovaný Ex zaplní dojíždějícími z Červenky do Olomouce, tak rovněž nevadí, že se zaplní dojíždějícími z Kolína do Prahy.
Abych řekl pravdu, tak teď úplně nerozumím. Jedna věc je, že skutečně MD většinu linek nechalo ČD (pokud se ale nemýlím, tak Ex2 byla „konzultována“). Nicméně z pohledu Olomouckého kraje se jedná o systémové řešení, tedy „všechny dotované vlaky“, tudíž bych v tomto ohledu na ně vinu za protěžování ČD nesvaloval.
Jde mě čert vzít, když v zadnicích typu Červenka či Lipník staví Ex2 a pak horko-těžko stíhá přípoj v Púchově.
Těch ušetřených skoro 10 minut (za 3 zbytečné zastávky) by se v Púchově náramně hodilo.
Omezení jsou datová, nikoliv datumová…
Bývaly doby, kdy se skloňovalo „datum bez data“. Jenže od té doby, co se výraz „data“ používá v poněkud jiném či širším významu, vznikla v jazyce potřeba to staré „datum“ významově odlišit. Což lze například právě tak, že se to slovo ještě více přizpůsobí češtině a původní latinská koncovka se stane součástí českého kmene.
To ano, ale za předpokladu, že ve větě potřebujete odlišit počítačová data od kalendářních, pak je přípustné i verze použitá v článku, jinak by se měla používat stará verze, spíš.
Ani v tom případě. Je to běžné homonymum a existuje spousta jazykových prostředků, jak to odlišit. 🙂
Na trati 310 Olomouc – Moravský Beroun jsou ale díky objednateli podstatné změny: vlak 3509 do Krnova zrušen, místo něj 3567 pouze do Moravského Berounu a pak přesedat, 3569 pak pouze do Hluboček a do Hrubé Vody busem. Ti, co jedou do Domašova a Berouna mají smůlu …
Z jakého zdroje bylo čerpáno, že tam je informace o neintegraci rychlíků 640/641 Olmik – Zábřeh – Olmik?
Regionova v Najbrtu. 10x pohodlnější, než když byla žlutá. 😀 😀
ANO, už je líp. Změníme barvu a kobliháři na to jako vždy sežerou.
A na 280 budou trať stále křižovat obstarožní pantografy…Kdy se někdo konečně chytí za nos nebo se uvažuje o tom, že to tak zůstane navždy jako retro linka?
Až se někdo chytí za nos, tak se konečně začne soutěžit. Kde není soutěž, nečekejte ani kvalitu.
Poopravil bych – až to někdo zaplatí. Jenže trend je jet na nejnižší cenu. Jinak by např. Arriva nevyhrála VŘ na motorové rychlíky s ojetými šunkami z Německa, které mají sice lepší podvozky, ale jinak jsou trakčně horší než 854 + Bdtn.
Trakčně horší než 854 + 2 je už jenom 810 + 4 + zdechlá 810.
Takže si to shrněme,německé ojeté šunky jsou sice o 30 let mladší než 854 , navíc mají lepší podvozky,ale jinak jsou v podstatě nepoužitelné,a nezachrání to ani Najbrt.
Jde o výkon. Rozdíl výkonu skoro 200 kW je znát, té 845 se jet opravdu moc nechce, asi jako 854 s dvěma vleky.
Výkon je jedna věc a účinnost přenosu je druhá věc. Nepřenesenej výkon = výkon naprd.
A každý si tam musí koupit jízdenku, to je hlavní problém.
To by mě zajímalo, co je ojetá šunka v porovnání s Tornádem. Žabotlam?
Motory Arrivy jsou i dvacet let mladší než šroty 854.
Tak to jsou ty starší motory asi lepší, když déle vydrží.
Tak podle této logiky, by bylo nejlepší jezdit žhavými trubkami 830, ty jsou ještě starší.
V článku se nezmiňuji ty secondhandove GTW 2/6. Počítá se tady s nimi, až se je tedy podaří bohemizovat (teda moravizovat-silesiovat), nebo je to mrtvá záležitost?
Že je integrovaná Ex2 a ne Ex1, které společně tvoří hodinový interval Olomouc-Hranice, je chyba. Takto každý druhý vlak bude bez uznání tarifu IDSOK.
Neexperimentuje s nátěry – hlavně, že všechny autobusy musí být bílé.
Tak jinak, váš názor vám neberu. Ale proč s ním chodíte tady? Na to jak jste vzdělaný a úspěšný,
Článek o integrovaných rychlících Regiojetu vyjde samostatně, když jsou tratě 271 a 300 popsány jako „bez podstatnějších změn“?
Teď nevím. Byly R na trati č. 300 snad zaintegrované, že by v nich platil lístek IDSOKu z Nezamyslic do Přerova?
Ne, rychlíky vůbec nebyly v IDSOKu, ale Nezamyslice Brno byly v IDS JMK. 🙂
Z textu vypíchnu dvě zajímavosti: – Rozdělení objednávky mezi sousedícími kraji je provedeno „v logických uzlech“, nikoliv otrocky „na hranicích krajů“ (čímž mj. padá argumentace typu „existence krajů = přestupy na krajských hranicích“ či „existence krajů = situace, kdy každý kraj jede přesně po svoji hranici a nikam dál“. – Nově jsou (což je jen a jen dobře) zaintegrovány i rychlíky (čili až od nynějška lze hovořit o INTEGRACI v pravém slova smyslu), čímž padá nedávná argumentace jiného ze zdejších diskutujících ve smyslu „integrovaný tarif je mi při cestě z Přerova do Olomouce k ničemu, já (pozn. tedy onen diskutující)… Číst vice »
Modernizace v podání ČD. 😀 😀 Budou odteďkonc míň mlátit podvozky?
Co si kraj zaplatí, to dostane. Třeba v kraji Plzeňském ty ČD investují dost, protože to kraj ZAPLATÍ.
V Plzeňském kraji je brutto smlouva, takže kraj platit musí.
Kde je netto smlouva, tam dopravce může vydělávat na jizdném. A je na dopravci, zda z jízdného bude platit zlaté padáky nebo i něco pro zákazníky..
Zda dopravce pořídí nová vozidla je ovšem taky věc smlouvy s objednavatelem, lhostejno zda tato je brutto či netto.
Tak v JMK ČD tvrdily že si kraj nemá kupovat své vlaky, že mu je zajistí sami i s financováním …. takže tím teda myslely že si je kraj ZAPLATÍ tak jako tak? Jo, to by jeden neřek co 🙂
Tak financování a podílení se na odpisech nemusí být totéž. Ono ČD mohou dosáhnout na lepší úvěr než kraj, například.
O tom bych celkem pochyboval, navíc v daném případě byl kraj schopen dosáhnout na lepší dotace nez ČD.
Platí to i pro objednávky ministerské? Já jen že na R19 se v podstatě už turnusově objevují soupravy 362 + béčka, ačkoliv je zaplaceno za Interpantery. Jak to tedy je? Nebo ČD ministerstvu za každý takto odjetý spoj část úhrady vrací?
Skutečně je objednávka na R19 na pantery? 🙂
Mě by zajímalo, jak dlouho budou jezdit například mezi Šumperkem a Zábřehem šukafony. Kraj většinou vymýšlí kraviny, ale když jde o zlepšení služeb, tak nedělá nic…
Ještě na ty 810/010 budete s láskou vzpomínat a dětem nebo vnoučatům ukazovat čím jste za mlada jezdil
Jo, děda taky s láskou vzpomínal, jak za mlada neměl boty.
S nostalgií možná, ale láskou určitě ne 😀
já za mlada na trati Uničov Olomouc jezdil hurvajzem..
dnes bych tím denně jezdit nechtěl…. a ani tou 810 ne. Ale občas zavzpomínat na mladý léta nezaškodí. (už v tu stranu nejezdím, že)
Ano budou, ale budou modernizovaný 🙂
No to sice už nějakou dobou jsou, takže lze na nich sedět. Ale jinak je to pořád ten stejný polorozpadlý vrak …