cargo

Novinky v Olomouckém kraji: Všechny motoráky v „najbrtu“ a integrace rychlíků

Jednotky 814 Regionova v Olomouci.. Foto: České dráhyJednotky 814 Regionova v Olomouci.. Foto: České dráhy

České dráhy představily změny, které nastanou s příchodem nového jízdního řádu v Olomouckém kraji. Kraj se řadí spíše k těm

České dráhy představily změny, které nastanou s příchodem nového jízdního řádu v Olomouckém kraji. Kraj se řadí spíše k těm konzervativnějším, a to nejen výhradní věrností Českým drahám. Neexperimentuje například s barvami vlaků nebo neuznáváním tarifu ČD. Ač to zvažoval. Ani samotný jízdní řád výrazné změny nepřinese.

Rozsah regionální dopravy se zvýší zhruba o pět procent na 6,3 milionu vlakových kilometrů v roce 2020. Dráhy budou vypravovat v rámci Olomouckého kraje v pracovní dny průměrně 519 osobních a spěšných vlaků, v sobotu 391 a v neděli 387.

Od 1. ledna 2020 bude Olomoucký kraj zajišťovat veřejnou železniční dopravu na území Zlínského kraje na trati 280 v úseku Hranice na Moravě – Vsetín a na území Jihomoravského kraje na trati 300 v úseku Nezamyslice – Vyškov na Moravě.

Všechna vozidla objednávaná krajem v motorové trakci budou v korporátním designu ČD Najbrt s doplňkovými polepy. O rozdělení vozidel na jednotlivé tratě a jejich vybavení informoval deník Zdopravy.cz už v dubnu. Od ledna dojde k integraci dálkových linek do krajského systému IDSOK.

Zaintegrovány budou následující dálkové linky Českých drah:
• linka Ex2 v úseku Zábřeh na Moravě – Hranice na Moravě,
• linka R 12 v úseku Šumperk – Nezamyslice,
• linka R 13 v úseku Olomouc hl.n. – Hulín (Zlínský kraj),
• linka R 18 v úseku Olomouc hl.n. – Hulín (Zlínský kraj),
• linka R 27 v úseku Olomouc hl.n. – Moravský Beroun,
• vlaky R 640 a R 641 v úseku Olomouc hl.n. – Hranice na Moravě,
• vlaky Ex 524 a Ex 525 Přerovský Zubr v úseku Přerov – Zábřeh na Moravě.

Nově bude možné odbavení dle tarifu IDSOK až do stanic Břest a Hulín na území Zlínského kraje, a to díky zavedení nové zóny IDSOK.

Změny na jednotlivých tratích v Olomouckém kraji od 15. prosince 2019 (Pramen ČD)

Trať 019 Zábřeh na Moravě – Česká Třebová: Regionální vlaky budou nově v objednávce Pardubického kraje. Spoje pojedou bez podstatných změn.

Trať 270 Šumperk – Zábřeh na Moravě – Přerov
• V souvislosti s pokračující stavební činností v železničním uzlu Přerov dochází i v roce 2020 k nárůstu jízdní doby u osobních vlaků v úseku Olomouc hl.n. – Přerov o 2 minuty.
• Víkendový motorový spěšný vlak Olomouc hl.n. – Jeseník pojede o 1 hodinu později. Tento vlak nově odjede v sobotu a neděli z Olomouce v 7:56, ze Zábřehu na Moravě v 8:32 a do Jeseníku přijede v 9:59.
• Ranní spěšný vlak ze Šumperka ve 4:49 bude pokračovat z Olomouce do Brna hl.n. jako rychlík R 916 s příjezdem do Brna v 7:43.
• V pracovní dny ve 20:56 pojede z Olomouce hl.n. spěšný vlak do Šumperka (příj. ve 21:41), který bude přímým pokračováním rychlíku R 915 z Brna hl.n. (odj. v 19:18).

Trať 271 Přerov – Hranice na Moravě – Bohumín
Osobní vlaky v úseku Přerov – Hranice na Moravě budou i nadále zajišťovat přestupní vazbu v Přerově na a od vlaků linky R 8 Bohumín – Brno v obou směrech. Jinak bez podstatných změn.

Trať 290 Olomouc – Uničov – Šumperk
Zrychlené osobní vlaky s odjezdy z Olomouce hl.n. ve 13:58, 14:54, 15:54 a 16:54 nově zastaví na zastávce Hlušovice. I v roce 2020 bude probíhat rozsáhlá stavební činnost v rámci modernizace a elektrifikace celé trati. V této souvislosti bude především v úseku mezi Olomoucí a Uničovem zaváděná náhradní autobusová doprava.

Trať 292 Šumperk – Jeseník – Mikulovice st.hr.:
• Spěšný vlak s odjezdem ze Zábřehu na Moravě v 7:31 nově pojede v sobotu a neděli v klasické soupravě.
• Víkendový motorový spěšný vlak Olomouc hl.n. – Jeseník pojede o 1 hodinu později. Tento vlak nově odjede v sobotu a neděli z Olomouce v 7:56, ze Zábřehu na Moravě v 8:32 a do Jeseníku přijede v 9:59.
• Večerní víkendový spěšný vlak z Jeseníku v 18:46 do Zábřehu na Moravě pojede v alternativních trasách. V sobotu vlak zamíří do Bludova na přípoj k osobnímu vlaku do Šumperka a Koutů nad Desnou a dále bude pokračovat do Zábřeha na Moravě na přípoj k osobnímu vlaku do Olomouce a k „Valašskému expresu“ do Prahy. V neděli vlak pojede přímo do stanice Zábřeh na Moravě na přípoj k rychlíku do Olomouce a Brna a k „Valašskému expresu“ do Prahy.
• S ohledem na minimální využití dopoledních sezónních víkendových spojů Jesenik – Ostružná a zpět budou oba spoje zrušeny.

Trať 310 Olomouc – Moravský Beroun: Osobní vlak do Krnova s odjezdem z Olomouce v 9:01 a v opačném směru s příjezdem do Olomouce ve 12:55 nepojede a bude nahrazen rychlíkem relace Olomouc – Ostrava střed a opačně. Jinak bez podstatných změn.

Trať 330 Přerov – Břeclav: Regionální spoje budou nově v objednávce Zlínského kraje.

Na následujících tratích nedochází k podstatnějším změnám:
• trať 270 Olomouc – Nezamyslice – dochází jen k úpravám datumového omezení u některých spojů;
• trať 280 Hranice na Moravě – Vsetín;
• trať 291 Šumperk – Kouty nad Desnou, Petrov nad Desnou – Sobotín;
• trať 294 Hanušovice – Staré Město pod Sněžníkem;
• trať 295 Lipová Lázně – Javorník ve Slezsku;
• trať 297 Mikulovice – Zlaté Hory;
• trať 300 Přerov – Brno;
• trať 306 Prostějov hl.n. – Dzbel – hranice kraje (– Chornice);
• trať 307 Červenka – Prostějov hl.n.;
• trať 308 Litovel předměstí – Mladeč: beze změn, objednána pouze víkendová doprava v letní sezóně;
• trať 309 Olomouc hl. n. – Senice na Hané.

Tagy České dráhy jízdní řád Olomoucký kraj Top
52 komentářů