Novinky u OneTicket: Cendis zavádí společnou správu jízdenek pro rodiny a firmy, nově i přes kredit
RegioPanter a Pesa Elf.eu v Ústí nad Labem západ. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Nové služby jsou reakcí na poptávku ze strany zákazníků, prodeje jízdenek dál rostou.
Důrazně varuji všechny před nákupem jízdenek OneTicket, takhle sprostě mě ještě nikdy nikdo neokradl.
je až s podivem, že někdo ty nejdražší lístky vážně kupuje, když lístek dopravce vyjde levněji a lístky krajských systému ještě levněji.
Je to divné. Leda to použít na cestu „přes celou republiku“ s tím, že mám jet 3 dopravci a nechci nic řešit. Jinak je to vážně blbost. No a pak by to mělo smysl kdyby to bylo na všecko, koupit si prostě měsíční/čtvrtletní/roční a nic neřešit
Kdy už ta kravina konečně bude „na všechno“? A nebo aspoň na vlaky+busy (mimo MHD)?
Oneticket jsem koupil jednou v životě. Cestovali jsme ve větší skupině vlakem GWTR v rámci systému IDS Jihočeského kraje a koupil jsem ho v aplikaci MůjVlak Českých drah.
Kterýžto postup myslím velmi přesně vystihuje jednoduchost, srozumitelnost a prozákaznickou orientaci celého tarifního systému na české železnici pro nešotoušskou veřejnost.
Jsem z parametrů one ticket čím dál rozpačitější. Pokud odečteme rychlíky Leo expresu a povinně místenkové vlaky, zbývá v Pardubicích na koridoru maximálně polovina rychlíků (všechny ČD), do kterých se s tímto dokladem dá bez předchozích opatření nastoupit. Nedávno se tady v aktuálním partnerském článku chlubili jak přepravili 9000 psů a 13 000 jízdních kol. Kdyby to bylo číslo za jeden týden tak by bylo možná čím se chlubit ale mám dojem že byla za celý rok…
Že něco takového uvítají „firmy“ (uvozovky kvůli tomu, že se to týká třeba i úřadů a podobných institucí), tomu bych určitě věřil, ale „nefiremní jednotlivci“ – soukromníci (včetně rodin) by asi spíše uvítali, kdyby při častějším užívání SJT získávali jeho „zaregistrovaní“ uživatelé nějaké benefity – napadá mě třeba návratek několika procent z celkové ceny zaplacené dle SJT za posledních 10 jízdenek po nákupu té desáté, připsaný k jejich kreditu jako navýšení (nebo nějaká podobná odměna) …
Super řešení pro firmy. Líbí se mi jak možnost přímého nákupu, tak i kreditu s limitem pro každého člena.
Jj, tahat jízdenky na účtárnu, kde se musejí zaknihovat, to je fakt přežitek.
Ten firemní tarif je výborný nápad, konečně něco opravdu pozitivního.
To bych se nedivil, že prodeje dál rostou. Mě ji třeba automaticky vydala průvodčí DLB mezi Českou Lípou a Novým Borem. Stačil dotaz: „Máte kartičku?“ a odpovědi: „Nemám žádnou kartičku“.
Přitom měla vydat jízdné dle IDOLu.
Nevím jak to má DLB, ale například Arriva přednostně vydává tarif Arriva, poté OneTicket a na konec až krajské tarify. Pokud cestující nezažádá jinak.
DLB snad nemá vlastní tarif. Ale když to objednává Liberecký kraj, tak by měli přednostně vydávat jeho tarif, ne?
Ne, záleží na postavení smlouvy, pokud ve smlouvě není, že výhradně se má přednostně prodávat IDS, tak nemusí.
Je to možné. Přístup zaměstnanců mi připomíná slovenský „mámvpičismus“. Vydání OneTicketu je asi na míň kliknutí. A že to pak odrazuje cenou náhodné cestující, to neřeší.
Prodali platný doklad? Prodali, tak kde je problém? Nejlepší by byl přístup chcete IDOL nebo SJT? Neznalý cestující se zeptá, na rozdíl, průvodčí vysvětlí, cestující než se následně rozhodne a 5 minut v pr.eli. To v tom lepším případě, v horším ho cestující pošle pomalu někam, že mu to je jedno, že chce prostě lístek. Tak průvodčí se prostě jen přizpůsobí máte kartičku dá IDOL/nemá dá to co mu pokladna vyhodí první. Přeci se zde v diskuzi obhajuje bordel 12 IDS, že přeci cestující si má prostudovat tarif ve kterém pojede, takže ho nemůže nic zaskočit, nebo že by to… Číst vice »
POkud na cestu platí krajský tarif, tak by měl být přednostní.
A to je někde uzákoněno? Nebo na základě čeho tak tvrdíte? Samozřejmě pokud tuto přednost nestanovuje smlouva, tak za mě je logičtější aby byl přednostní tarif dopravce, který linku provozuje.
A pokud smlouva stanovuje přednost, tak by měla být stanovena, jako ten, který je výhodnější, protože v určitých případech je výhodnější ten tarif dopravce (nebo vyjde nastejno), vč. slevových akcí dopravce, pokud má někdo In25% a jízdné v tu chvíli vychází levněji, jak tarif krajský, neměl by kraj bránit cestujícímu jet levněji, jak za krajský tarif.
Zkuste si koupit třeba senior 65 + Plzeň-Rokycany. Aplikace Můj vlak u rychlíků nabízí jízdenku za 21 Kč (tarif ČD), až po rozkliknutí na detail máte možnost si koupit IDS za 7 Kč. U osobních vlaků nabídne rovnou IDS za 7 Kč.
Skoro to vypadá, že u linek neplaceným krajem už nemusí lidem automaticky nabízet krajský tarif…
Cestující má vědět, co chce za doklad, jinak dostane ten, který přijde pod ruku.
Bylo by velmi zajímavé vědět, kolik procent prodejů oneticket je cílených a kolik náhodných, kdy cestující na pokladně nebo u průvodčího prostě požádá o lístek do….
V tomhle kraji je to s tarify obecně dost tristní. Střídají se tu v taktu různí dopravci, několikrát se překračují hranice kraje. V některých relacích je Oneticket dokonce jedinou možnou variantou. (Třeba Nový Bor- Varnsdorf, nedej bože Hrádek nad Nisou :-))
Obávám se, že tak nějak to bude. Nejdřív vyrobit v dopravcích a tarifech nesrozumitelný chaos a pak se v tiskových zprávách prsit tím, jak si cestující ze zoufalství kupují tu nejblbější a (většinou) nejdražší jízdenku.
Zákazníci by imho hlavně ocenili, kdyby to platilo na všechny vlaky v ČR bez výjimek, ideálně i na busy a MHD.
A neuškodilo by ani, kdyby to pro drtivou většinu cest nebyla ta nejdražší tarifní varianta na trhu…
To by pak už nemusely existovat tarify IDS, a to přeci nejde, brát krajům hračku.
Nechci se zastávat rozdrobeného systému, ale tahle „hračka“ umožňuje levné cestování v době kdy ČD chtějí něco přes 2 Kč/k.
Předtím to bylo ještě horší: 3 MHD v jednom okresu a při přestupu bus-bus vždycky kupovat nový lístek.
A měl bych dotaz: Je víc přestupů vlak/MHD jen PIDu, než kolik je přestupů vlak/vlak v celé ČR?
Vám se 2 Kč/km zdají hodně? Já zapomněl, v zdejší zemi je standart požadovat moderní klimatizované vozy, s WiFi a zásuvkami, ale ideálně 50 haléřů/km.
A ještě trvdit, že je v pořádku jet z A do B 20 km, a zaplatit úplně stejně jako z A do C, přes B, urazit skoro dvojnásobek.
no 2 Kč za km je už fakt docela dost za tu kvalitu, co občas ČD předvádí…
Jako že kraje jsou celé nadšené z toho, že si organizují svoje IDS? V některých krajích je vidět na první pohled jak rádi si s touto hračkou hrají…
No evidentně jo, stačí si vzpomenout, jak JMK brojil proti 25% slevě (něco jako In25 u ČD) v SJT.
Ale pravda, v části krajů vázné ZDO v okrajových částech, jiné zas neumí koordinovat BUS a vlak.
Neumí koordinovat vlak/bus, to neumí ani na Slovensku, kde kraje do vlaků nekecají, nikdy tu hračku neměly.
A v Německu ruší vlaky než aby řešili, kde vykřižovat. Spojitost sice žádná, ale pro porovnání se hodí, stejně jako poukázání na Slovensko.
Nebýt té krajské „hračky“ tak jsou 3 úrovně lístků: Vlakový, autobusový nepřestupní a v každém okresním městě navíc ještě MHD. Nějakých 100-150 oddělených systémů veřejné dorpavy v ČR.
Jenom v Dlážděné a na Nábřeží by si museli najít něco jiného, na co by mohli nadávat, protože to není podle nich a vlastní iniciativa je nežádoucí.
Klidně můžou existovat vedle sebe. V Německu není problém mít IDS tarif, zemskou jízdenku anebu tu novou celosíťovou.
K čemu 2 totožné (co se týče rozsahu) tarify?
Postačí, když dopravci v rámci jednoho kraje budou využívat krajský tarif..
A kraje nebudou na oplátku omezovat zaměstnanecké benefity a tarify dopravců (už kvůli různým In kartám, apod…), a řešit jestli kraj jede mimo kraj nebo po kraji.
Pokud kraje rozhodují o tarifu, tak je zaměstnanecký tarify a slevy dopravců nezajímají. Pokud jeddou v brutto a kupují sí plnou kapacitu vozidel, tak není jedinej důvod, aby tam vozili zadarmo. POkud se dopravce dohodne s krajem, že uhradí tyhle cesty, pak je ta možnost. Vnitrokrajský jízdný je daný pro všechny, mimokrajský je daný tarifem dopravce. Nepleťte si IDS s charitou. Ta nikomu výmysly typu režijka a sleva nebude platit.
Takže o tarifu dopravce se tvrdí, že svou výškou odrazuje od cestování vlakem, tak když to samé dělá ten krajský (v případě, že má někdo In kartu a cesta ho logicky vyjde levněji), je pak v pořádku?
Ne to by mělo být nařízeno, že jelikož to nejsou zaměstnanci kraje, tak nesmí ovlivňovat platnost jejich benefitů, avšak smí požadovat kompenzaci v rozumné výši paušálně za všechny režijky (nikoliv jednotlivě) za dané období.
A než začnete argumentovat jednotlivými vlaky na soukromou objednávku – tyto vlak neplní ZDO.
Jojo, proč lidem nezpříjemnit dennodenní dojíždění za prací, jen proto aby pár lidí mělo jednodušší výlet.
Udělat něco pro lidi: Řídit provoz na přívozech na Prýglu i na Šumavě z Prahy. 😀 😀
Jojo, proč neznepříjemnit cestování zaměstnancům vlastníci režijku, nebo jen proto, že to jsou nádražáci, tak jim to musíme natruc znepříjemnit?
Resp. Jim to znepříjemnit musíme, protože mají tu drzost pracovat na dráze a mít levnější cestování.
Příprava na režijky pro zaměstnance? Kéž by. 🙂
To by někteří diskutující na tomto portálu dost obtížně rozdýchávali.
Ani omylem, toto jsem řešil s Cendisem už na počátku SJT, a nic takového v plánu není.