Novinka v tarifu ČD: Klouzavá traťová jízdenka na deset dní

Cestující ve vlaku Českých drah. Pramen: České dráhyCestující ve vlaku Českých drah. Pramen: České dráhy

Dráhy reagují na změny v dojíždění do práce, které přinesla pandemie. Pro nepravidelné cesty do zaměstnání nejsou standardní traťové jízdenky výhodné.

43 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
voko11

Jízdenka zakoupená, těšil jsem se, že ji hned dnes využiji a nic, po zakoupení nejdou aktivovat jízdy, po volbě a potvrzení dne aplikace spadne a nedokončí se potvrzení, máte někdo stejný problém? 🙁

bakiy

Při aktivaci mi to umožní cestu tam a zpět bez ohledu na datum (do 24 hodin)? Jestli ne, tak je to na dojíždění na noční směnu nepoužitelné…

Cestujici 2

To je snad promě na míru , super !

mauriicio

Aha, takže teď když pandemie SNAD končí a život se vrátí do skoro normálu, tak ČD přijde s „pandemickou“ jízdenkou 😀
A Aby toho nebylo málo, tak cestující musí jet PŘESNĚ 10x za měsíc, nesmí onemocnět (pozitivní test, haló?), nesmí se mu změnit program.
Vítám ČD v 21. století, a už na své místo pusťte někoho jiného, děkuji.

Vašek

Počítám, že to využije jen ten, komu se to vyplatí. Nikdo vás nenutí.

Jan Matoušek

Možná Vás to překvapí, ale existuje dost firem, kterým začal vyhovovat režim 4+1 nebo 3+2. Stačí lépe organizovat práci zaměstnanců a najednou můžete mít menší kancelářské prostory a z toho pramenící menší nájmy apod.

Honza

Krok správným směrem, ale nechápu to omezení 10 jízd na 30 dní. Jsme v 21. století a ČD má povedenou aplikaci, mohli by prostě přidat „balíčky jízd“, případně opravdovou kilometrickou banku. Čím víc jízd/km si uživatel nakoupí najednou, tím výhodnější balíček to bude. Pak jen před každou cestou stačí aktivovat trasu a jízda/km se odečte. Balíček cest by byl fixní pro danou trasu, např 50 cest Praha-Ostrava by stálo více než Praha-Pardubice.

ČD dosáhne toho, že lidé jezdící pravidelně budou kupovat větší balíčky páč budou výhodné podobně jako traťové jízdenky a cestující bude mít plnou flexibilitu kdy jízdenku využít.

Jan

Tak ona se prý nějaká elektronická kilometricka banka chystá, vzhledem ke zrušení papírové. Mělo by to být nějak koncem roku, tak jsem zvědav jak se to povede. Uvidíme 🙂

Jan

Kilometrická banka – proč oživit mrtvolu.
Nějaké procento bonus k nabití CD kreditu je lepší a jednoduší cesta a je na cestujícím jaké služby si u ČD zaplatí (nemusí to být jen jízdenka)

55p

Tohle by se dalo udělat jednodušším způsobem, totiž bonusem při nabití ČDKreditu.

babilon

Přesně tak. Nějaký přepočet na km by musel být odvozený od nejdražších jízdenek (= kilometrického jízdného), a tudíž pro hromadu relací nevýhodný.

M M

Používá vůbec někdo ještě traťovky ČD v dnešní IDS době?

Jan Mráček

IDS třeba v jižních Čechách je absolutně nepoužitelné, takže furt existují místa, kde to velký smysl má, ač se to v oblastech s kvalitními IDS zdá těžko uvěřitelné 😀

D.S.

Traťovky ČD jsou v kombinaci s IN často daleko levnější.

jouda

Např. okolo Prahy lze dojíždět i s jízdenkami IN 25 za cca polovinu než na jízdenku PID. O traťovkách IN25 vs. kupóny PID nemluvě. Pokud už nepotřebujete z nádraží jet MHD (dojdete pěšky), tak je to výrazně levnější než dle tarifu PID. Jízdenky dle tarifu PID hodně prodražuje ten úsek po Praze.

MartinS.

Zase na druhou stranu, když má někdo pražskou lítačku, je o cca 20 % levnější tarif PID než IN25. Všechno má své plusy a mínusy…

jouda

Ano, záleží na počtu jízd, od toho se to odvíjí. Když udělám dvě tři jízdy za měsíc, tak pražskou lítačku určitě nemám. 🙂

Hodně štěstí

Třeba na tratích kde jezdí rychlíky a vlaky vyšší kategorie kde IDS neplatí.

Ondřej Horák

Já jezdím do práce (43 km) s kombinací Lítačky na Prahu a na zbytek cesty mám čtvrtletní traťovkou s IN50. 4x v roce si koupím traťovku za 2627 Kč tzn. 10 508 Kč + IN50 2990 Kč + lítačka na Prahu – 3650 Kč. Dohromady tedy zaplatím 17 148 Kč. Pokud bych využil vše na lítačku (tedy Prahu i s pásmy středočeského kraje), tak by mě to stálo 17 069 Kč (tedy snad … ono je to někdy složité s tím PIDem). Je to sice levnější ale já mám u ČD zaplacenou trať, kterou mohu využít i vlaky, které nejsou… Číst vice »

Mirek Zv.

Kde vlaky, co nejsou v PIDu, staví 43 km od Prahy? Ale možná je řeč o navázání další jízdenky ČD na traťovku?

Ondřej Horák

Přesně tak. Jde o návaznost na traťovku.

JanO

Ano. Protože v IDS mi vnucují i zóny MHD, které přejdu pěšky. A v kombinaci s IN se o IDS nemá cenu ani bavit.

Cestujici 2

Ano Tábor- České Budějice , ids není a nebude 🤣

Jan

IDS kraje Vysočina =imitace kde si koupíte pouze jednorázové jízdenky a pouze na pokladně a neplatí ani v MHD!!!

Jan Sova

V JMK určitě ne. Na tratích, kde jsou koridory a rychlé spoje, určitě ano.

Tadeáš

Protože IDS není vždy výhodná např. Kladno – Holešovice(Bubny) stojí PID 70 Kč zatímto dráha i bez inkarty 56 Kč.

Jiří Voseček

Ceník: https://www.cd.cz/assets/info/cim-se-ridime/tr-10-zmena-32_cb.pdf strana 89.

Docela drahý, u vzdálenosti přes 60 km se už vyplatí při celoročním použití IN 100. Navíc ta cena za 10 dní je výrazně vyšší než přepočet z klasické tratove měsíční.

Jiří Kuba

To je ale snad logický. Čím mi dá někdo méně vydělat, tím mu službu dám dražší… Nic divného

Jiří Voseček

Aha, a já myslel, že se ČD snaží získat nové zákazníky a udělat z nich pravidelné klienty a ono ne. Co je lepší, mít pokles tržeb na 95% předchozí nabídky tarifů, protože na novou nabídku přejdou někteří stávající zákazníci, ale zároveň získat X úplně nových zákazníků, kteří výslednou tržbu zvednou na 110% předchozí nabídky tarifů? Nebo novou nabídku tarifů udělat tak, že zisk nových zákazníků bude velmi nízký a transfer zákazníků mezi tarify také a výsledné tržby zůstanou stejné? Já bych volil první možnost, někteří stávající zákazníci budou utrácet méně, ale získám řadu nových zákazníků, ze kterých jsem neměl ani… Číst vice »

babilon

To navýšení je cca 20 % oproti měsíční, kterou použiji 20x za měsíc.

Kopřivák

Ovšem IN 100 vám nemusí zaměstnavatel proplatit. Ten velmi často potřebuje na jízdence vidět, že je platná vocamcáď pocamcáď.

Kkarel

Vypadá to jako dobrý nápad a zákazníky si to určitě najde.

Jan

Jízdenka půjde zakoupit pouze v mobilní aplikaci Můj vlak a bude ji zapotřebí pred jízdou vždy aktivovat. Viz tarif TR10, kde je nabídka detailně popsaná.

Jindra

Takže taková malá omezená elektronická kilometrická banka 🙂

Hans

To je super, ale nedá mi to a musím se zeptat (tak řečnicky), proč to nebylo dřív, kdy fakt byl covid hodně? Proč u nás něco nejde zavést operativně, když se to nejvíc hodí? Covid aktuáně zase pro jednou trochu končí a myslím, že dost lidí, kteří by to dříve využili, už teď zase bude jezdit natolik pravidelně, že jim vyhoví klasická traťovka.

Twix

Tak jestli jim vyhoví klasická traťovka, asi není (teď) co řešit. A u této klouzavé jízdenky je asi lepší pozdě než později. Přece jen většina z těch firem, kde dosud šlo pracovat skoro pořád z domova, už znovu nenařídí povinnou každodenní docházku.

xyz

Z mého pohledu skvělý nápad a škoda, že s ním ČD přicházejí až nyní. Z dob, kdy jsem pravidelně dojížděl, se mi i např. stalo, že jsem hned v druhý den platnosti týdenní traťové jízdenky onemocněl, takže jsem její zbytek nevyužil (pozn. ano vím, že v ten třetí den, kdy už mi nebylo dobře, jsem mohl jít na nádraží si nechat proplatit neprojetý zbytek, ale to by byla už jen asi 1/4 ceny jízdenky + v ten den + dalších několik dní jsem „byl rád, že jsem rád“). I v tomto ohledu se taková časová flexibilita může hodit. Už před… Číst vice »

Hisymak

Tohle vypadá, že by se mi docela hodilo. Ale…
Velmi by mě zajímalo, jaký bude způsob výběru těch 10 dní z měsíce, kdy jízdenka bude platit. Bude nutné si těch konkrétních 10 dní vybrat už v době při nákupu jízdenky, anebo si budu moci konkrétní den zvolit operativně v případně aktuální ad-hoc potřeby?
První zmíněný způsob by byl pro mě absolutně nevhodný a nepoužitelný, principiálně totiž nikdy dopředu nevím, které konkrétní dny budu potřebovat jezdit, takže doufám, že tento fakt (asi nejsem sám) tato jízdenka bude zohledňovat.

xyz

Z toho, jak to je prezentované, předpokládám druhou jmenovanou variantu, tzn. že si člověk vybere až když na to dojde (srov. např. s Interrail Flexi nebo např. i lyžařskou jízdenkou „5 dní ze 7“).

V opačném případě by skutečně nešlo o žádnou flexibilitu, jak je prezentováno.

Martys

Den jízdy si volíte v předmětný den jejího uskutečnění.

Kopřivák

Jaký by mělo smysl si vybírat 10 dní dopředu? To je přeci blbost. Budete si volit dny platnosti v momentě, kdy budete vědět, že jedete a třeba až když budete stát na nástupišti.

jouda

To vypadá celkem použitelně, uvidí se ještě, jaké budou ceny. Dojíždění 5x za týden se hned tak nevrátí, protože se ukázalo, že u řady profesí to prostě není potřeba. Ideální je 2-3x týdně. Což by tato nová jízdenka mohla pokrýt. Covid navíc elegantně vyřešil ranní špičky v příměstské dopravě kolem Prahy, kdy už se v některých úsecích nejezdí na stojáka.

babilon

Ceny jsou na úrovni 60 % traťové měsíční jízdenky. Viz TR10.