Novinka u SŽ: Diagnostická měření na koridorech bude provádět jedna souprava

Měřící vůz SŽ. Pramen: Správa železnicMěřící vůz SŽ. Pramen: Správa železnic

Měření na koridorech při rychlostech nad 120 km/h se provádějí minimálně jednou ročně.

Správa železnic (SŽ) mění počínaje dneškem způsob provádění měření koridorových úseků při rychlostech nad 120 km/h. Příslušné diagnostické jízdy se budou konat současně, s využitím všech potřebných vozidel v jedné soupravě.

„To přinese výraznou úsporu provozních nákladů i nezbytných omezení provozu,“ oznámila dnes Správa železnic. První integrované měření se uskuteční dnes mezi Prahou a Českými Budějovicemi, do konce března budou následovat další po celé republice.

Měření na koridorech při rychlostech nad 120 km/h se provádějí minimálně jednou ročně a dosud probíhala pro jednotlivé součásti tratě odděleně. Jde o zjišťování odezvy trakčního vedení při maximální traťové rychlosti, měření geometrických parametrů kolejí a ověřování kvality a úrovně signálu GSM-R.

Soupravu vedenou lokomotivou Siemens Vectron, která je v majetku Správy železnic, budou tvořit měřicí vozy pro diagnostiku železničního svršku (MVŽSv2), pevných trakčních zařízení (MV PTZ), rádiových systémů (MV RS) a železničního spodku (MV GPR). Všechna vozidla mohou jet 160 km/h, některá až 200 km/h.

Díky integrovanému měření předpokládá SŽ úspory v jednotkách milionů korun za rok, přesněji je hodlá vyčíslit po prvních zkušenostech.

Lokomotiva Siemens Vectron v barvách Správy železnic. Foto: Siemens

Lokomotiva Siemens Vectron v barvách Správy železnic. Foto: Siemens

Tagy diagnostika tratí Správa železnic
18 komentářů