Noví dopravci zdražili část rychlíků pod ministerskou objednávkou
Siemens Vectron v reklamním polepu na film 3Bobule. Foto: RegioJet
Společnosti Arriva vlaky a RegioJet zdražily část jízdenek na rychlíky, které jezdí v objednávce ministerstva dopravy. V případě RegioJetu došlo
Na linkách objednávaných státem nebo veřejnými subjekty nemá komerční tarif vůbec co dělat, tam by měl platit tarif stanovený objednavatelem bez ohledu na to, kdo je dodavatelem.
Netto smlouva (jízdné je zisk dopravce, ve smlouvě je akorát strop) má pro objednavatele tu výhodu, že dopravce má motivací vozit cestující.
Brutto smlouva(jízdné je zisk objednavatele) znamená, že je potřeba všechno smluvně vyspecifikovat, posílat do vlaků tajné kontroly a stejně dopravce hledá cesty jak vykázat vlakokm co nejlevněji, cestující operátora nezajímají, a jestli má cestující jízdenku je taky operátorovi jedno. Za to brutto smlouva umožní nařídit (přestupní, paušální) jízdenky.
Jízdenka vlakem Praha – Tanvald u arrivy stojí teď 140 Kč. Jízda tím trvá skoro 3 hodiny. Jízda je skoro jako v autobuse. A autobus který jede taky Praha – Tanvald stojí kolem 120 – 140 Kč a jede to skoro poloviční čas než ten vlak. Je jistý že ty lidi radši pojedou tím autobusem a to proto, že je rychlejší a jízda tím je úplně stejná jako v tom vlaku. Chtělo by to zlepšit kvalitu těch vlaků a udělat to alspoň trochu odlišný ty vlaky od těch autobusů a to hlavně ty sedačky nemít je jak v autobusu po… Číst vice »
Vlak ma vyssi naklady, tak je logicky drazsi. Pokud nim lide nejezdi, tak vlak zrusit. To je snad logicke. A nabizi se otazka, zda autobus nejezdi temer bez dotaci. Pak uz vubec nedava smysl dotovat vlak, kdyz neni ani nijak rychlejsi.
To už je diagnoza!
Fyzikálně vzato, vlak má nižší valivý odpor.
Ekonomicky vzato, linkové autobusy jsou dost dotované (mýto platí jen na dálnicích, narozdíl od kamionu neplatí ani silniční daň).
Se zrušením dotací souhlasím
Ještě by to chtělo aby si RJ zvednul skutečně kvalitu. Tuhle v Bohumíně vidím jen ty otevírací dveře na kliku otevírací okna… To je faktvjak kdyby si dobytčáky vyměnily dopravci mezi sebou.
Co tak raději zvýšit počty vozů a regulovat počty vozů podle poptávky než to řešit cenou a odrazovat cestující? Co na to MD? Že by konečně dělali to, co mají? Na co je taková tzv. konkurence, když akorát lidem komplikuje cestování a ve své podstatě je vyhání do aut?
Nestrašte vyháněním. Kdo autem jezdí teď, bude jezdit dál. A kdo ho nemá, nebude ho kupovat kvůli tomu, že jsou soukromí dopravci levnější než je základní tarif Českých drah.
Ale tady jde přeci o to, aby lidé dostali atraktivní řešení jezdit veřejnou dopravou a ta auta rádi ponechali v klidu nebo se jich zbavili. A tomu musí odpovídat dopravní politika státu a činnost dopravců podle potřeb a požadavků.
Pokud bude ježdění vlastními auty ekologičtější, ekonomičtější a vůbec kvalitnější, tak není důvod protlačovat za každou cenu veřejnou dopravu.
Tak zlé ČD jízdenka za 179 Kč a nejlepší co nyní jezdí za dotace za 214 Kč vždyť vždy vykřikoval jak bude levnější ale opak je pravdou. A to ještě cestující s jízdným IDS nesmí používat celou druhou třídu.
Abych byl přesnější za těch 179 jak se píše byla flexibilní u toho nejlevnějšího je flexibilní za 251
Mám zkušenost z Liberce, že ta flexibilní ve špičce dost často nebyla (teď celkem logicky také nefunguje). Takže je to prakticky stejné jako u ostatních.
A za 179 jsem koupil jízdenku vždy? Bez In karet?
No a co? ta IN karta má nějaký účel a smysl.
In karta aneb nechci slevu zadarmo 😄
…a cenu. To není škrabka zdarma.
Když ptáčka lapají pěkně mu zpívají…
Dopravce je na lince v monopolu. Jediná konkurence je auto a modré zóny. A to ještě někteří p. z krajů schválně chtějí, aby veškeré vlaky, osobní, spěšné, rychlíky měl jeden dopravce. A ještě za to lobují. Jestli dostali všimné.
Monopol na trati?……..Slabá věc, to si představte, u nás na 030 na přezrok prý na 99 procent osobka do Jaroměře slavná arriva….souběžně u nás jezdí busy arriva, tak si myslím, do pár let po osobních vlacích, páč si to natáhnou do busů a vlaky jen v případě, že by kraj sypal, což je možný…..finančně výhodnější a na lidech nezáleží….Je to jenom o poilitickým kšeftu, nehledě na tom, že o tom má prý rozhodnout Liberecký kraj a tady jsme ve Východočeském kraji. Bavili jsme se s přáteli u pivka, ……co dojíždí vlakem a už asi víme, koho pak nemáme volit…..I já… Číst vice »
Dnes jezdí ze Staré Paky do Jaroměře šunky, kterým se ani nedá říkat vlak. Jakákoli změna může být jen k lepšímu. Ostatně osobní vlaky z Liberce do Staré Paky fungují dobře a po koronáči se do nich lidé začínají vracet.
Dobrý den….vysvětlete, prosím, v čem jsou ty modernizované motory šunky?….Budu brát, napíšete li, že v pohodlí pro strojvedoucího….Jinak to má info, novej vnitřek, je tam čisto.. podle mne ok….Na dvacetiminutovou jízdu pro tech deset…patnáct lidí, co tam jezdí, si myslím v poho. A na provoz finančně výhodnější….Z jakého důvodu se Němci horentné zbavujou těch super jednotek?…..Že by něco společného s emisema? Nevím, ale smrdí to na dvacet metrů, když to stojí ve stanici. Vnitřek nemůžu soudit, nejel sem s tím, jen podle vyprávění cestujících, kteří s náma jezdí, a to nekecám, raději přes Chlumec do Semil a Žel. Brodu, že… Číst vice »
Kde jsou ty časy, kdy jsem jel Brno Ostrava cca 110, 120 ve 2ce a 160 v 1 s in 50 🙂
kde jsou ty časy kdy jsem jel Přerov – Ostrava-Svinov se studentskou slevou (tehdy 50%) za 16 Kč.
Tak to já měl za 16 měsíční jízdenku když jsem dojížděl do školy 😀
já měsíční za 20.. a výplatu první jsem měl 1060,-Kčs… šunka stála 100Kčs/kg, smažák, brambor tatarka v hospodě 7,40… litr speciálu 8,-Kčs, Škoda 125 L stála 77.600,-
Obávám se, že při porovnání cen a platu musela stát ta šunka 70 Kč, smažák 6,40.Je to otázka, o který rok se jednalo, o jakou šlo v restauraci cenovou skupinu a pak také říct, kolik byly náklady na bydlení apod. Pak to dostane zceal jiný rozměr.
1988, Rožnov pod Rahdoštěm, Hospoda na Písečné ke smažáku Nošovice 10°, Tehdy velmi „pitelná“ 10°…
Jo, Nošovice byly tehdy opravdu dobré, i ta desítka. Nyní už jsou k pití jen ty, co si hrají na dvanáctky, i když jimi často nejsou. jen mám ještě poznámku k tomu platu 1060 Kč. To opravdu byla na tu dobu nějaká velmi malá částka. Samozřejmě chápu, že to byl zřejmě nástupní plat podle vzdělání, praxe atd., ale to bylo max. na půl roku, pak se to zvyšovalo a to dost viditelně.
Kde jsou ty časy co jsem jel v 1. třídě Ostrava Brno za 320… naštěstí pryč…
Kde jsou ty časy kdy jsem jel Praha – Mariánské Lázně 2 třída s rychlíkovým příplatkem za celkových 42 Kč. Nebo Praha Vysočany – Mšeno za 10 Kč případně Libeň Záboří nad Labem taktéž za 10 Kč a zmrzlina byla za 1,40 Kč, rohlík byl za 30 haléřů, startky za 4 Kč Marlbora za 20 Kč v trafice, ale platy byli tak do 2000 Kč maximálně.
Jo a za Prahy do Ostravy se jelo tuším 5 hodin.
Jenže to jste nejezdil za Kč, ale za Kčs
Ty platy byly podle tarifů, praxe a vzdělání. Takže to by se muselo vše dát do porovnání. Pak by to bylo objektivní. Důležité však bylo, že bylo na bydlení a stravu. Ostatní je zbytná záležitost a závisí na každém, čemu dá přednost (psáno velmi zjednodušeně – jde o princip, je totiž jedno, zda mám na auto, zda TV kupuji každých 5 nebo 15 let apod.))
A vy nemate na bydleni a stravu? Na ostravsku i jinde jsou k pronajmu byty od 3 tisic. Pokud ani to nemate tak horni dolni. Tam je to jeste levnejsi.
Jste si jistý, že reagujete adekvátně na téma a na příspěvky? I tento příspěvek, i kdyby tomu odpovídal je víc než demagogický.
To lžete, takové ceny nebyly. A nebo vám skleróza z mozgu vykouřila, že to nebyly Kč, ale Kčs.
Takže jste musel zaplatit výpalné za IN50 abyste dostal slevu. Čili věc, která se většině lidí prostě nevyplatila a jezdili podstatně dráž a hůř.
Proč nevyplatila? Závisí na tom, jak často dotyčný jezdí a navíc to motivovalo právě k tomu, jezdit vlakem často. Čili naprosto správný záměr!
Dnes ráno z Krpole 7:44, ve vagónu jsme 3, 204Kč, švestková buchta na snídani, čaj… k tomu džusík. Větrání větrá, klima klimuje, vlak jede záchod funguje. Zatím jsem spokojenej!
O kolik by to bylo levnější bez té buchty, čaje, džusíku? Nebo to se platí zvlášť? A opravdu to k cestě potřebuji?
A kolik jsi vydělával tenkrát a kolik dnes?
Jak v diskuzi zaznelo, jizdne by melo byt alespon na urovni 3-5 kc za kilimetr u dalkovky a 2-3 kc za kilometr u zastavkovych vlaku. Drzet tu stale socialni jizdne, ktereje nutne obrovsky dotovat na ukor rozbitych silnic je nesmysl. Navic ani s tim socialnim jizdnym nektere vlaky nevozi vic jak 10 cestujicich a pritom vlak nema smysl pro mene nez 50 cestujicich, nebot to muze vyhodneji odizit autobus. Ten ma i nizsi naklady, tak muze byt jizdne mirne nizsi.
Marně dumám proč Jančura bez dotací nejezdí do Pardubic/Olomouce/Ostravy za 3Kč za kilometr… Asi by pak tím vlakem nikdo nejel? Pán je od taxikářů?
Jo taxikarska lobby jede. Posledni vlak z prahy prijizdi do zabreha 23:30 a 23:13 odjizdi do okresniho mesta Sumperk posledni vlak. Navic 3752 nema zadny pripoje nikde po trase ta casova poloha byla vymyslena ciste ucelove. V zabreze i uprostred tydne rozebrany taxiky. Patek a vikendy tam jezdi v podstate kyvadlova taxi doprava. Takze tolik k dopravni obsluznosti.
To aby jízda z Prahy do Pardubic rychlíkem stála 300-500Kč? No to ty vlaky budou jezdit prázdné…
Stando!
Už sem to před časem zmiňoval! V černém Pardubice Praha 420,- včetně 50,- za vypsání listku
Za to můžeme za desítky miliard stavět silnice, které se nakonec stejně rozbíjí.
Mely by se zrusit lokalni silnice. Jezdi po nich par aut denne to je levnejsi aby to objeli. Nebo vzali pres pole. Takhle jsem chodil na jeden autobus a prezil jsem to. A bude na dalnice i zeleznici.
Na t o jste přišel jak? Co to tak třeba doložit nějakými nákladovými cenami a porovnat s nákladovými cenami v silniční dopravě, vážený neodborníku?
To neva, důchodci mají od Bureše slevu, studenti taky a zbytek stejně pojede autem, po koridoru bude lítat do půl hodiny třívozový rychlík a nákladní doprava počká na noc, pokud se tedyy v noci neudělají „nickolejáky“ v rámci výluk Socialistických železnic.
Brno – Ostrava je koridor? Sem si nevšiml. A že by to tam jezdilo po půl hodině, to nehrozí. Na té jedmokolejce není místo.
A hádám, že kovaní mají problém přenést přes srdce, že jistý dorpavce jezdí Praha – Ostrava s desetivozovou soupravou a tak změnili rétoriku. Už mu přestali vyčítat že jezdí s pěti vagónama. Už mu začínají nadávat za to, že bude jezdit se třema co půl hodiny. A už se taky smířili s tím, že se jim podařilo lidi vyhnat do aut, tím jak se chovají.
Tak nevím o čem mluvíte, chvíli se ptáte jestli je z Přerova do Ostravy koridor (a co tam je?) chvíli melete o vyčítání ježdění s pěti vozama, což bylo na Praha Ostrava, že..
Kdo, že je kde kovanej kde a čím??
Jste si mě asi spletl se svým zaměstnavatelem, nebo co :))
Kdo tím bude jezdit? Slevisti a nádražáci, ti musej. Jinak nikdo, protože to auto vyjde levnějc, když tam naloží rodinu
Pokud srovnáváte ceník, tak je potřeba mrknout kolik by kilometr měl stát a ne koukat, kolik Vám dá slevu dopravce na úkor svého. Pokud v ČR chceme kvalitní dopravu ve vlacích někdy dosáhnout, musíme cenu zvednout minimálně nad úroveň současné první třídy ČD. Na úroveň alespoň 3-5 Kč / km… Do té doby je to spíše než k naříkání jak je to drahé na opak, je to nebezpečně levné! Pokud chceme jezdit za cenu východních železnic, nemůžeme se divit, že tu budeme jezdit na úrovni východních železnic. Pokud chceme lepší musíme výrazně přidat. Například DB 211km 40€ .. To bylo… Číst vice »
A příjmy občanů se tím srovnají taky?
Samozřejmě, v plánovaném hospodářství bude mít každý průmernou mzdu. Teda kromě osožáků, ti bdou mít o 1/2 víc, aby nestávkovali. A dělnímům ve Škodovce se prostě 15 tisíc měsíčně sebere, aby na to bylo.
nepřehánějte! jde o to, že pokud má být jízdné na úrovni západu, tak musí být i příjmy na úrovni západu, teze, že budeme mít vysoce nadzápadní ceny a hluboce podvýchodní platy povede pouze k ekonomickému krachu
Jste idiot. Pokud by se toto zavedlo, vlakem by u nás nikdo nejezdil.
Tak se ty vlaky zrusi a usetri se nebo se misto toho opravi silnice. Pro vetsinu lidi lepsi volba.
Mely by se zrusit lokalni silnice a usetri se nebo se misto toho opravi koridory. A dalnice. Pro vetsinu lidi lepsi volba. Do horni dolni nejezdi ani desetina populace. Tak at chodi pres pole.
JO a ty silnice budou věčně ucpané, věčně rozbité a věčně opravované, asi jste dlouho nejel po D1.
O jaké většině mluvíte? Nespíte náhodou? Protože jen tím by se dalo omluvit to, že mluvíte ze spaní. S fakty a odborností to nemá nic společného. Zkuste raději psát pohádky pro děti. Ale pozor, řada z nich je nebezpečně chytrá.
A až se tam zavedou skutečné odpovídající ceny, zruší se silniční doprava, republika se zavře a lidi se vystěhují. Vy jste přímo genius. Jak vám říkají přátelé?
Zní to dobře. Faktem je, že nový Německý vlak není levnější a nežere jinou naftu než se tankuje u nás 😀
Ale nejde to hned, platy jsou v DE úplně jiné. A LE měl na Vánoce „superšpičku“, věřím že by podobná cena místenek prošla občas i jiným dopravcům
Naftu možná. Ale elektřinu tam mají za 0,31 € za kWh, to je 8,30 Kč za kWh. Německá je totiž zelenější.
Ale no tak.
V Německu je trakční elektřina sice dražší proti české, ale jen o 50%, nikoliv trojnásobně.
Nesmíte to porovnávat s nejhorším tarifem pro domácnost : – )
Coz nic nemeni na faktu ze nemci si potapi dopravni obsluznost kvuli zelenymu silenstvi. Ale cela povalecna nemecka ekonomika stala na automobilovym prumyslu takze bych se ani nedivil kdyby zeleny silenstvi „ciste nahodou“ zase vedlo k soukrome automobilove doprave.
Zajímavé,ale je třeba si uvědomit ,že Německo a jiné západní státy jsou už třeba trochu na jiných platech zaměstnanců a tím i na jiných cenách výrobku ,např nových vagonech a to se potom odrazí v ceně jízdného ,záleží tedy na kondici státu a kupní síle občanů.Udělat ceny jako v Německu mě nezaručí ,že budu moci nakoupit nová vozidla v zahraničí ,protožě těmi vlaky za tu cenu nikdo nepojede.Dále zde není moderní infrastruktura ,tak že ano musíme přidat ,ale nejprve postavit odpovídající tratě,mít odpovídající soupravy ,zvednout kupní sílu obyvatel a pak můžu zdražit jízdné ,nebo máte názor ,že na vesnici prodáte… Číst vice »
A jste v uzavřeném kruhu, protože kilometr trati je v ČR poměrně drahý byznys a z těch „pár korun“ na něj moc nevyděláte. Vlaky jsou v Čechách trochu sociální program. Ta doprava je dosti drahá oproti tomu jak „málo“ se za ní platí. Bohužel když v ČR koupíte německý vlak bude Vás stát stejně jako když je koupí DB. Jenže narozdíl od Škodovky v Plzni a Ostravě tam bude v ceně plat jejich dělníků, který je vyšší než u nás a budete na něj vydělávat x let déle. Motorák z Polska stojí pro nás a pro Němce +- to samé.… Číst vice »
1. nemci koupi novou soupravu s zivotnosti 40 let
2. cesi koupi nemeckou sopuravu po 20 letech provozu
3. ukrajinci koupi tutez soupravu po dalsich dvaceti letech
4. banglades nebo kyrgyzstan koupi tutez soupravu po dvaceti letech
Tim zajistite ze vsichni budou jezdit vlakem a soucasne nemci budou za stejny kilometr platit vice nez obyvatele chude ruske stepi.
P.S. dejte lidem na vyber jestli jezdit draze nebo pohodlne. Pokud by to bylo cenove odstupnovany tak klidne budu sedet v dobytcaku na zemi nepotrebuju podhlavni operku ani doma na kresle ji nemam a na zachod ve vlaku nechodim.
Nakupujete moc pozdě.
Dresden- Munchen za dva týdny 32€, tj. po přepočtu cca 1,37 Kč/km.
650 km, 4:43 hod, jeden přestup, celou cestu ICE.
Porovnaval jsem základní tarif
Za ten ale jezdí u sousedů ještě méně lidí, snad i v absolutních číslech.. Je fakt, že standardně dostupné jízdenky stojí okolo 55, když by jeden chtěl jet v neděli odpoledne pod stovku, musel by kupovat fakt hodně dopředu, ale to myslím není to úplně podstatné. Jak už to tak mezi námi a Němci bývá, rozdíl je v efektivitě a produktivitě. U sousedů postaví za nějaký balík peněz trat na 230, hluk řeší kvalitou svršku a spodku a tím že na ni nepustí obuté šroty nebo špalkové veterány. My postavíme za totéž trat na 160, k tomu kilometry protihlukových stěn… Číst vice »
To samé platí pro silnice. Pokud chcete kvalitní silnice a dálnice, tak je potřeba zavést mýtné na všech silnicích. Dálniční známky nevydělají ani na údržbu dálnic.
A tady naprostý souhlas. Snížit spotřební daň na benzín, zavést mýto. Stejně dneska benzín stojí reálně třetinu toho, co za komunistů…
Som za v pripade, ze sa zrusi spotrebna dan. Tankovat benzin za takych 12 Kc za liter by bolo zaujimave. Kludne potom moze byt to myto.
A tych 100 mld Kc rocne, ktore sa vybere na spotrebnej dani z paliv sa kde straca. To uz do vasich poctoch o tom ze nie je ani na udrzbu sa uz nehodi ?
To je samozřejmě nesmysl.
Odpovídající cena eura je cca 6 – 7 Kč za euro.
Jen tak mimochodem. není to zas tak moc let, ale cena 1 km vlaku byla spočítána v průměru kolem 1,60 – 2 Kč. A vzhledem k tomu, že od té doby se i razantně zvýšily počty cestující a tržby, moc se toho změnit nemohlo, i díky úspornějším vozidlům.
To se chudákům Moravákům ta „káva zadarmo“ pěkné prodraží. Za to o co je teď Jančura, jak čtu, dražší je ta břečka tedy hodně předřazena.
Už je RJ dražší než TR10?
On si někdo dobrovolně koupil Ostrava – Brno za TR10, když byla standardně v nabídce Flexi zvýhodněná za 179 respektive za 145 s IN25? Tato cena byla běžné dostupná i v pátek a neděli.
Navíc IN25 pokud cestující jezdil pravidelně, si za body získal prakticky zdarma.
Kolik běžných cestujících ví o nějakých bodech na eshopu a možnosti získat za ni třebu tu IN25?
O bodech na eshopu ví každý, kdo umí číst a není úplný idiot. Při vyhledání spoje to u ceny ukazuje počet bodů, a hned i nabízí aktivaci Věrnostního programu. Totéž v košíku před zaplacením.
Když jsem naposledy jen s ČD do Ostravy, tak pod 250 to nešlo na eshopu. A nebylo to na poslední chvíli.
Jančura je s běžnou jízdenkou dražší, než ČD s IN25 na stejné trati? A o kolik, prosím?
Záleží na tom co si představujete pod běžnou jízdenkou. Pokud srovnáme lowcost nekreditovou s flexi zvýhodněnou, tak zítra s odjezdem 11:18 je na relaci Brno-Ostrava Svinov u ČD IN25 za 145 Kč, u RJ s odjezdem 12:02 za 149 Kč.
U Arrivy vidím svou relaci přes e-shop z 90 na 125 Kč. To je o dost více než v článku.
No jo, zrovna naši dosud naprosto privilegovaně zvýhodněnou relaci Praha – Semily zvedli na normální úroveň. To je hanebné.
Relace Praha – Semily je tam za 90 Kč, když se z Březiněvsi do Neratovic přepravíte arriváckou autobusovou městskou linkou. Jinak za 90 Kč jezdili jen jako se zaváděcí cenou první měsíc. Ještě před 14 dny měli za vlak Praha hl.nádr. – Semily na netu 115 Kč a ve vlaku 120 Kč. Teď ji po netu nabízejí za 125 Kč. Loni s ČD a IN25 to bylo za 130 Kč.
1. „Relace Praha – Semily je tam za 90 Kč, když se z Březiněvsi do Neratovic přepravíte arriváckou autobusovou městskou linkou. „: V tomto případě se zobrazuje dílčí cena za úsek Neratovice – Semily, nikoli za relaci Praha – Semily 2. Jízdenku na celý úsek Praha – Semily jsem koupil za 90 Kč naposled v květnu 2020, což je podstatně po prvním měsíci provozu.Kdyby se dal přiložit obrázek, dal bych sem scan jízdenky. Jestli zdražili už před 14 dny, nevím. 3. ČD s IN25 mi generovaly cenu za letošních jarních omezení 140 Kč (pomineme-li daleko vyšší ceny u spojení oklikou… Číst vice »
Nevím kdo psal tento článek ale pane redaktore. Nevím jestli se snažíte obhahovat soukromé dopravce ale Jančura to rozdělil na tři třídy a tady v ČR se tři třídy nedotujou. Ale v té nejlevnější – low cost stojí jízdenka 219kč. Což je o 35% dražší oproti ČD. Prosím vás jste redaktor článku o dopravě ale to že dopravci hsou stále pod úrovní tarifů je veliká lež. Minimálně u RJ v takovém to případě by bylo ideálnu napsat že s časovou jízdenkou když by někdo jezdil každý den tak je levnější. Nešpiňte takto soukromé dopravce a ČD Děkuji pane Sůro /… Číst vice »
1) Auter je p. Sůra, je to zveřejnený po levé straně.
2) Lowcost je od 119,- do 219,- závisí na době kdy vlak jede (1. třída je od 178,- do 285,-).
3) jsou jen 2 vozový třídy. Standart i Lowcost je 2 třídě (rozměry sedadel vzdálenost mezi nimi atp.
4) Lowcost od Standartu se ličí pouze službami za cesta. v Lowcostu vás nikdo neobslouží, be standartu ano, tj donesou vám občerstvení, pokud si nějaké objednáte až na místo…
Na mobilní verzi to 1 neukáže.
Já to vidím na na mobilu…..
Nevím, jak na objednávaných linkách, ale z cajzlova do šalingradu Vás obslouží i v low costu, akorát to sushi je o 10 Kč dražší.
No já lowcostem nikdy nejel…. takže osobní zkušenost nemám. ZU prahy dycky v businbessu, nebo s děckama v dětským kupé 🙂
Lžete u bodu 3
V té „lepší“ druhé třídě nemůžete jet na jízdenku IDS.
A přitom jízdenka IDS platí do druhé třídy jak je tedy možné že u RJ to neplatí?
Jak to, já na šalinkartu se synátorem včera žluťákem jel, dnes odpoledne i žena, a seděli jsme v kupé. Jak to, když to dle vás nejde?
Zkusil jsem na e-shopu ČD najít Brno-Oatrava, vyskočily na mě ceny 340,205,265,303,340. Tedy 219 není o 35% dražší.
A díval jste se opravdu na trasu Brno – Vyškov – Nezamyslice – Přerov – Ostrava? Ono totiž tím, že ČD nejezdí přímé vlaky Brno – Přerov, tak to najde plno spojení přes Č. Třebovou, Břeclav, Olomouc, atp… A tam je to kilometricky dál a tedy dražší.
Celkový čas 3 hod 30 min, vzdálenost 167 km. Cena: 179 Kč.
R901 + Os 4030 + EC106
Jedna z posledních možností svézt se starým dobrým, kvalitním a vysokopodlažním Tornádem. Na režijku bezplatně, namísto odporně tichého Bmz si užít jekot brzd.
Pod urovni CD RJ ve spicckach zdrazil pry o 35 % oproti CD
důležité je slovo PRÝ. Stačí se podívat na rezervační systém RJ a cením ČD. Pak se dá ono slovo eliminovat.
No v listopadu Brno Ostrava 320,- nyní 175,- až 285,-. Nám pocit, že je to furt dobrý!!!
A třeba že cestující s IDS jízdenkami jsou nuceni nastupovat do jednoho vozu..
Nejsou. Pokud není jiný vůz vyprodán, dá se v něm normálně cestovat. Když takto jedu BM-VY, podívám se vždy do rezervačního systému, a bez problémů si sednu do jakéhokoli vozu na volnou sedačku. Zjišťoval jsem si to i v předprodeji, že to takto lze. Jinak by spolu nemohli jet dva lidi, z nichž každý cestuje na jiný typ dokladu.
Nejsou nuceni. můžete nastoupit kamkoliv mimo 1. třídu. Jen nemáte rezervované sedadlo, tj když někdo nastoupí s místenkou , musíte mu místo uvolnit.
Ale tohle je přece normální u ČD, že když tam někdo má místenku, tak mu musíte uvolnit místo. U RJ tomu tak není, minimálně na lince R8. Mají tam něco jako místenkové a nemístenkové vozy. Personál mně několikrát upozorňoval, že nesmím cestovat v jiném voze než 4 nebo 5..
Delší dobu jsem žádný nemístenkový vůz neviděl. Asi je zrušili tedy přejmenovali na lowcost a tím začali prodávat do vozů určených pro IDSkaře (4 nebo 5) jízdenky i ostatním cestujícím. Najednou se v tom posledním voze motá spousta cestující, kteří tam předtím nebyli. Strašný chaos v tom teď je. Musím kvůli toho zapnout mobil a hledat kde jsou ve vlaku jdou volná místa v lowcost a sednout si tam. Jinak tip pro ostatní cestující kteří jedou bez místenky – sednout si lze i do jiných vozů, pokud je označí jako lowcost. Není nutné jen do nejvyššího čísla.
Já mám zkušenost zcela jinou. V relaci BM-VY jezdím v jakémkoli voze a bez problémů.
Včera jsem jel žlutým odpoledne z Krpole na hlavák, s prckem, co chtěl jet „žutým vláčkem a zpátky modým“ Sed jsem do prvního, co byl po ruce, vozu a nikdo nic neříkal. Stevardku jsem slušně pozdravil optal jsem se jestli si můžem vlízt do kupíčka na šalinkartu, že jedem jen na hlavák a nebyl problém.
Jednou jsem byl v kupé s upovídanou paní, co jezdí relaci Vyškov – Brno a také si stěžovala, že ji vyhazovali z daného vozu, přestože téměř nikdo vlakem nejel.
Vyhazovali ji proto, že do daného vozu neměla adekvátní jízdní doklad !!!!!
Co je na tom nepochopitelného ????
Bože….
Já mám jízdenku IDS do 2.třídy. Vůbec nechápu, proč mě nenechali sednout si ve třídě Standard, když je to taktéž druhá třída. Musel jsem do vozu č.5. Mají v tom hrozný bordel. Jedna stevardka na moji šalinkartu čuměla tak, jak kdyby ji viděla poprvé. Že my musíme do jednoho vozu je prostě neomluvitelné. Představte si, že by na lince R18 museli cestující s Lítačkou sedávat pouze do posledního vozu..
Já na R17 s Lítačkou taky sedám do posledního vozu, páč nechci sedět na lavici po osmi v béčku jako dobytek. Jo a poslední vůz je nějaká retro jednička a lítačka tam neplatí.
Ale pičování na Jančuru vám holomci modří jde. V té ČD jedničce není ani wifi a kafe vám taky nikdo nedonese, zato při nástupu jako první vidíte vnitřnosti kadibudky.
Zajímavé, že tento „standard“ nikomu nevadí, zato Jančura je strašný problém…
WI-FI a kafe mne naprosto nezajímá. Kvůli tomu nejezdím.
Ono jde o to, že není definováno minimum pro 2. třídu (tedy pro jakoukoliv) a že i v rámci dotovaného spoje si dopravce může udělat tříd kolik chce a otravovat s tím cestující. To musí být jednotné, pokud si nejezdí za své na lince, která nespadá pod dopravní obsluhu ČR v rámci systému (jednotného)
Jestli se to stalo přesně takhle, paní ani neprudila v dětském kupé, ani nebyl jiný důvod, ani nebyla místenka na dané sedadlo z příští stanice 😀 ani to štíplístek nepodal jako doporučení/prosbu, ale jako vyhození 😀 určitě si stěžovala ofiko cestou.
Je lepší mít místenky rozházené náhodně po vlaku, některá sedadla rezervovaná a přesto neoznačená 😀 než mít vůz určitě bez místenek.
Místenky mají být jasně dány v jednom voze nebo třeba dvou a zbytek nemístenkový, aby si každý vybral, kde se mu líbí a s kým sedět. každopádně místenkování maX. tak na 25% míst. Proč si mám sedat tam, kam nechci????
Proč ne obráceně, 4 vozy místenkové, jeden ne?
Protože normální člověk si sedá podle svého uvážení a ne tam, kde mu to někdo předepíše. To mně nějak zavání omezováním svobodného rozhodování. A to opravdu nechci.
Pod ministerskou objednávkou zdražují i ČD. Sice ne formálně, ale výrazným snižováním kontingentů vázaných a akčních jízdenek fakticky ano. Na relace, kde bývaly běžně k dostání levné vázané jízdenky, se dneska často jezdí za kilometrický tarif. Prakticky všude, kam občas jezdím, je to o desítky procent dražší něž stejnou dobou loni. A není to přeplněnými vlaky. Třeba Praha-Ústí beze slev za 162 (kupováno ve čtvrtek na sobotu), to i Jančura má ještě stále velké rezervy.
Vázané jízdenky byly obnoveny minulé pondělí. Jel jsem do Prahy a zpět Krušnohorem a s koupí vázané jízdenky jsem problém neměl (pondělí 607,614, čtvrtek 609, 616)
Na trase Praha – Tanvald Arriva dorovnala jízdné na vázanou jízdenku ČD, která ovšem na některých vlacích byla i levnější než současná cena. Současná cena se blíží hodně k flexi zvýhodněné.
Jak má „matka dráha“ spousta másla na hlavě, tak ceny aspoň mění jednou ročně ke grafikonu.
To zdrazeni je znat. Ta nejnizsi cena je do lowcoastu a znacne se lisi a je jeste o 10% nad urovni nehdrazsi ceny jakou mely CDi bez in karet.
Jak na které lince a jak v kerou dobu. Prostě ceny se liší dle času.
Jojo, tady to je; nižší ceny, větší komfort… Leda prdlajs.
Problém hlavně pro ty, kdo nemůže v oblasti využít tarif IDS, který je jinak pojistkou proti zmíněným šmejďárnám různých dopravců.
Problém je v tom, když někdo považuje tarif dopravce za šmejďárnu.
Proč?
Třeba proto, že byť nám vládne estébák, tak tu zatím ještě nemáme zpátky socialismus. Ale tržní hospodářství.
Ceny jízdného za veřejnou dopravu jsou navíc i v těch nejvyšších tarifech natolik nízké, že pro zákazníky rozhodně problémem nejsou.
Takže Vy mi budete určovat, co já považuji za šmejďárnu a co ne? To moc demokraticky už nevypadá…
:–)))
Jste zábavný.
Když myslíte 🙂 Nicméně jste mi neodpověděl na to, jestli Vy nebo kdo vlastně rozhoduje o tom, co někdo může považovat za šmejďárnu a co ne? Já osobně to taky považuji za šmejďárnu , stejně jako to, když například u ČD se stává, že dělené jízdné je levnější než si koupit jízdenku na danou trasu. To víte, ne každý si nechá kálet na hlavu s dobrým pocitem, že tu máme přeci ten skvělý kapitalismus, tak je všechno v nejlepším pořádku 🙂
Uznávám, že ten můj první příspěvek vyznívá blbě, psal jsem rychleji, než myslel 🙂
Samozřejmě pokud tarif dopravce nebo třeba ceny v obchodech někdo považuje za šmejďárnu, tak proč ne. Je to jeho názor.
Já to za šmejďárnu nepovažuji, ale je to jen můj názor. A opravdu ho nevnucuji.
Dobře, tak to už samozřejmě chápu. Jistě, já neříkám, že to dopravce nemůže udělat. Může a je to jeho právo. Ale pokud je rozdíl v ceně tak výrazný a přitom ten vlak jede ten stejný úsek (jen dále), tak je to prostě minimálně zarážející a je poměrně fajn, že na to někdo upozorní. Pak se lze zamyslet, jak je to možné a pokud se jedná o nějaké tržní selhání (i například tou dotací, nebo například tím, že není jednotný tarif), tak jak ho napravit a pokud to nejde napravit, tak alespoň zákazníky o tomto stavu informovat 🙂
Je obrovský rozdíl mezi „JE“ šmejďárna (obecně platný fakt) a „POVAŽUJI“ to za šmejďárnu (osobní názor). To jsou dvě naprosto rozdílné situace… 😉
Joo? Tak povídejte, jak definujete obecně platný fakt šmejďárny. Rád si to přečtu 🙂
Natož mně vykládat, jaká cen je pro mne přijatelná nebo výhodná!
právě Jančura estébáka podporoval a doteď podporuje
Já také zde nikterak neobhajuji pana Vančuru. Já jen píši, že každý dopravce má plné právo si určovat ceny.
Například cestující ze sousedního kraje, nebo náhodný turista, který se rozhodne pro cestu využít veřejnou dopravu.
Brno-Ostrava v low costu za 219 Kč je prasarna
Lowcost je od 119,- do 219,- závisí na době kdy vlak jede… 1. třída je od 178,- do 285,- . Takže za mne je cena furt dižší než loni ČD na tý samý trase.
Tak co poviete na naseho narodneho dopravcu ZSSK.
Vzdialenost 172 km je podla jeho cennika podla aktualneho kurzu euro Kc – 217,2 Kc. A to je standartna cena. Na sumy 120 – 160 Kc mozeme zabudnut.
Ostrava Olomouc 44 Kč
Ostrava Přerov 105 Kč
Dobrá prasárna.
Která z těch částek je větší než strop?
Hranice – Suchdol n.O. 40,-
Když pojedu od nás ze Šumavy do Prahy, tak mne to bude stát asi 200 Kč. Když pojedu z Budějovic do Košic, tak možná 600 Kč.
Přesto v tom nevidím žádnou prasárnu. Socialismus už naštěstí skončil.
Tak já dám ještě jeden příklad …. Ostrava – Hranice – nedotovaný spoj: 35 Kč, dotovaný spoj: 73 Kč (ve špičce) … Inteligentní člověk si položí otázku: „Jak je to možné?“
A co je na tom proboha špatně?
Dotace obecně (například ve stavebnictví, v zemědělství, v lesnictví) velmi výrazně zvyšují ceny. Vždy to tak bylo a vždy to tak bude.
Pokud budu chtít v obci chodník bez dotací, bude to obec stát třeba 2 miliony. Pokud budu chtít dotace, musím si na to vzít konkrétní firmu, obec to bude stát třeba 0,5 milionu a dotace bude 2,5 milionu.
Dotace jsou až na výjimky velkým zlem.
Jo tááák, takže když budete prodávat kotel (kotlíková dotace) za 100 000 Kč a stát poskytne dotaci 40 000 Kč, tak to konečnýmu zákazníkovi prodáte za 200 000 Kč (tedy stát zaplatí 40 000 Kč a zákazník 160 000 Kč). Že já blbec jsem netušil, že ty dotace jsou až tak zlé, že i samotný zákazník zaplatí více než původní cenu 😀
Ono se tomu smějete, ale v mnoha případech to tak funguje. Možná dokonce ve většině případů.
Promiňte, ale to si pletete princip dotací. V jednom máte pravdu, ano, dotace zvyšují celkovou cenu čehokoliv. Smyslem dotací je ovšem to, že samotný zákazník zaplatí méně, než kolik je cena bez dotace. To znamená, že pokud prodáváte kotel za 100 000 Kč (jeho tržní cena), tak ho nabídnete zákazníkovi za 80 000 Kč a stát zaplatí 40 000, tedy ve výsledku to je 120 000 Kč (deformovaná tržní cena). Ale skutečně nemůže platit, že tržní cena je 100 000 Kč, ale protože existují dotace, tak samotný zákazník zaplatí 160 000 Kč (+ 40 000 za dotaci). To prostě takto… Číst vice »
On je ten hlavní zádrhel především v tom, že poskytnutí dotace je vázáno třeba na konkrétní certifikované firmy. A dost často dostanete totéž od podstatně levnější firmy levněji a ve výsledku často i levněji, než s dotací. Tohle Vám potvrdí každá velká stavební firma.
Nerozumím? I kdyby to bylo levnější, tak to přeci koncovému zákazníkovi prodáte pořád za těch 100 000 Kč a na nějakou dotaci vykašlete. Přeci nedává smysl, že zákazník pak zaplatí ještě víc. Proč byste to dělal, to by přeci ten zákazník šel jinam?
Spousta zákazníků ale jinam nejde. Protože tím zákazníkem je třeba obec a ten úředník, který věc rozhoduje, neplatí ani korunu. A pokud v té obci není schopné zastupitelstvo, tak si toho nikdo ani nevšimne.
Navíc také často ten úředník dostane za přiklepnutí zakázky konkrétní firmě nějakou tu krabici od vína.
Certifikovaná firma? Stačí Lojza se živnostenským listem, faktura a doklad, že výrobek prošel zkušebnou.
Jen to stačí a zvednutí ceny, protože bez papíru je to vždy levnější
Slovensko – dotacia na zateplenie domov. Zateplenie moze vykonat len firma, ktora je schvalena a zapisana v nejakom zozname firiem ktore schvaluje ministerstvo. Musi byt na to projekt a kopec dalsich papierov okolo. Ziadny Lojzo zo zivnostakom to nemoze urobit.
To by platilo, pokud by stát nějaké vlastní peníze měl. On ale má jen to, co vybere na daních. Takže jejich prostřednictvím si na ten kotel přispějí všichni, co si ho takto pořídí a navíc jim přispějí všichni ostatní, kteří tu platí daně. Jistě, v tomto konkrétním případu bude částky zanedbatelná, ale když si vezmeme, že takto „stát platí, resp. přispívá“ na kde co, tak už to slušně naroste. Jinými slovy – pokud by stát na toto a spoustu dalších věcí peníze z daní nepřerozděloval, nemusely by daně být tak vysoké, tudíž by reálně stouply všechny mzdy. Přičemž to samotné… Číst vice »
To je sice pravda a je to moc pěkný, že to tady rozebíráte, ale o tom merit debaty vůbec není.
Abych to ještě upřesnil. Tady jde o to, že můžete nabídnout cenu 100 000 Kč bez dotace (k té nikdo nikoho netlačí)… Nebo můžete nabídnout zákazníkovi, ať zaplatí 160 000 Kč (a pak ještě dostanete dotaci). Skutečně si myslíte, že by toto nějaký zákazník akceptoval a nešel ke konkurenci (pokud má na výběr). Sranda je, pokud ta konkurence je i u samotného dopravce.
P. S. Tím samozřejmě narážím na to, o čem se mluvilo často v souvislosti s ČD, zda si dopravce nehojí tímto podnákladové ceny na konkurenčních trasách. Neříkám, že to je tento případ a předem říkám, že nemám důkazy, nicméně určitě se stojí nad tím zamyslet…
No na druhou stranu. Ta cena pro zákazníka je nižší, než maximum stanovené MD a zároveň dotace byla vysoutěžena, takže se může jednat maximálně o morální problém.
Ano. je to tak. Viz zelená úsporám atp.
Ve stavebnictví dotace nezvyšují ceny. Cenu zvyšují administrativní náklady. Administrativa dotace, veřejná zakázka, projekt,stavební povolení, nutnost plnit aktuální legislativu. Ano to určitě toho 0,5 mil. Kč. Ale lze předpokládat, že se nebude jednat o pouhou výměnu dlažby, která by proběhla za ty 2 miliony, aby to bylo možné schovat do běžné údržby
Zkuste naznačit v čem vidíte tu prasárnu? Ve volné cenotvorbě?
Tak si to kup do Holomóca, v Přerově vystup a nikomu to neříkej.
Pravidelný cestující co 2x týdně jede dlouhou trasu je bit nejvíce. Nemůže mít IN25 ani IN50, po práci musí ve špičce, IDS na to nestačí a pokud přestupuje, potřebuje ještě někde další jízdenku. Až bude ten slavný one ticket tak ten budeš ještě o dost dražší a když bude mít svou 25% verzi, tak se stejně dostaneme na úroveň těchto tarifů.
Ale může mít žlutou a černou kreditovku. Za ně se narozdíl od IN neplatí předem.
Ale taky ta sleva není nikterak zázračná….
Ovšem ve většině případů je stejná, často i nižší než nutnost vlastnit za poplatek IN kartu.
In25 je možno koupit za body, tzn kdo jezdí více tak ji má jenom za to že vůbec jezdí. Já jezdím cca 2x za měsíc ČB Praha a zpět a to mi na 400 bodů za rok bezpečné stačí.
Opět – kolik lidí ví, že vůbec existují nějaké body na eshopu a kolik ví, že za ty body si pořídí slevovou kartičku dopravce, aby pak výše jízdného byla na nějaké normální hodnotě oproti konkurenci… zvláště když ta konkurence mu dá stejnou cenu bez kartiček, případně kartička je zadarmo.
Ví to každý, kdo se zajímá a chce jezdit. A naštěstí na to nepotřebuje ani debilmobil ani internet.
Jezdím pravidelně Ostava -Brno, zkuste mi naznačit, jak jsem bitej?
Já bych toho Jančuru, ukřižoval. Jak si jen mohl dovolit, vzít tu trasu, Molochu, a nedej bůh, aby to za rok, protáhl, přes Vysočinu do Prahy, ještě k tomu byl i přes mírné zdražení, ve finále, levnější….
A ještě, si nedovolil, uznávat REŽIJNÍ VÝHODY ZAMĚSTNANCŮ MOLOCHU. Viďte, pane Ludvo. Taková věc….ha,ha,ha…
Prášky už jste dneska v léčebně měli?
Já bych raději, tu REŽIJKU, abych, NEMUSEL PLATIT…Co budete dělat, až se Martin Kolovratník po volbách, opět oklepe, a podaří se mu, zrušit REŽIJKY???
Skončí svět?? Ne, jen bude u Dopravců ( včetně modrého ) více peněz….To jde, ne??
A to se jako ty peníze vezmou kde? Piště o něčem, o čem máte ponětí!
A že jste mě neodpověděl na ty příklady, jak údajně válcuje konkurenci 😀. Jak je vidět tak drahotou určitě 😀
Jasně a proto podle článku „Dopravci ale stále nabízí ceny na úrovni pod kilometrickým tarifem Českých drah“. Ludvo, tak kdo je tady drahej?
A podival jste se na skutecnost ? Drive jizdenka Brno Ostrava 142 kč. Dnes 219 kč a ještě k tomu ve 3. Třídě.
Kvalitnejsimi službami ve vlaku i při nákupu jízdenek za stále pro většinu lidí lepších cen.
Třeba v noci, Košice?? A ještě, ono, to není jen o Jančurovi, psal jsem také, že tratě, na kterých jezdíval Moloch ( třeba Plzeň – Most ) a další si zpět nevezmou, to je hotová věc, díky Bohu za to….
A dál, třeba, co taková S49??
jo, do košic, kde je k jízdence zdarma i svrab
Máte osobní zkušenost?? A nebo, Jste snad, si musel KOUPIT JÍZDNÍ DOKLAD REGIOJETU???
Samozřejmě, na každém spoji
214 < 159 ??? :-O :-O
Pravdou ovšem je, že pokud zadám Vyškov – Brno dnes u ČD, tak stojí 76 Kč, u RJ 49 Kč (u použitelnějšího Standardu 61 Kč).
Vyškov – Brno, díky tarifu IDS, za 49Kč bez podmínek
To je možné, nicméně já se bavím čistě o tarifech dopravců. Čekal bych, že ta cena bude cca na úrovni krajského tarifu.
A proč?
Vyškov-Brno dle ČD tarifu nelze, ne? Nebo u rychlíků ano?
Nabízí mi to Flexi základní, tak předpokládám, že lze (to omezení platí asi jen u vlaků v objednávce kraje).
Zřejmě ano.
45,- s univ. nebo poseidonem, nezávisle na dopravci
Na univerzální jízdenku / Poseidon 45,50 a s brněnskou šalinkartou 32,50 😉
Je to tak. R913/915 Bouzov za 76 Kč.
O řádek výš, komentář pana bkv
Kilometrický tarif je vcelku irelevantní. Důležité je, kolik zákazník skutečně zaplatí (samozřejmě uznávám, že bordel v tarifech u ČD není ideální, nicméně na objednávkových tratích to není už tak úžasné ani u soukromníků).
Jak tu někteří napsaly, je rozdíl ve službách, pokuste se, srovnat, objektivně…
Nejpřehlednější a naprosto jasný je kilometrický tarif.
Vy jste teda dobrej exot 😀
Třeba ano, ovšem, PLATÍM SI SÁM A OD NIKOHO NIC, NEOČEKÁVÁM…TOHLE, MI PŘIJDE, NORMÁLNÍ, JAK VY??
Mirku vy jste, jak je zřejmé, totální odpůrce ČD. Kdypak jste s nimi jel naposledy ? Jak jsem vám už psal, já jezdím s obojím a mohu proto srovnávat. Doporučuji vám se někdy svézt také s ČD ať vidíte, jak se zlepšili. Zatím co u Jančury mi to připadá, že stagnuje nebo se i horší. Svezte se třeba railjetem, ať poznáte co to je skutečná kultura cestování.
Myslíte ty hadrový nepolohovatelný sice a přesvícený vagón, kde se nedá spát? Tak tuto kulturu si rád odpustím. Astra nabízí lepší komfort plus donášku jídla, o německé jedničce na low costu ani nemluvím.
Vážený Ludvo, no odpůrce…Hm, nemohu to napsat jinak, za posledních pár let, o kolik přišel výkonů?? Má, nějakých 33 – 34 miliard sekery, je to, ( i na tom rameni Břeclav a dál, nekonkurence schopné a nejen tam ) čas ukáže, že budu mít pravdu…. Proč to má, dál fungovat?? Soukromníci, jednoznačně dokázaly, že jsou tím, co bych označil za, Alternativu k Molochu. To, co mi vadí je, že ta firma, nemá budoucnost, fakt ne, sorry za upřímnost ( ale, proč bych měl podporovat něco, kde si dělá každý, co chce…) Prostě, jedna parta nakoupí 50 vozů, za nějaký čas,… Číst vice »
Vždyť jsem to psal. Prostě je nesnášíte a proto s nimi odmítáte jet. Tak to jako pardon, to pak chápu. Jste zaujaty. Já jedu s tím kdo mi líp právě na tu cestu vyhovuje, kdo má lepší spojení a když vyhovuje spojení u obou , jedu s tím, kdo poskytne víc pohodlí a dá lepší služby. Nevybirám podle firmy. Rozhodovat se podle toho jak často se kde střídá vedení bez ohledu na služby jaké ten který má. Nevím to mi připadá hodně dětinské 😀. Třeba mobil si také kupujete podle toho jaké má za firma vedení 😀, nebo podle toho… Číst vice »
No zaujatý…Na rozdíl od soukromníků, na tu sekeru Molochu, přispějeme všichny, bohužel…To, k té zaujatosti…. Inu dobrá, chcete srovnání, fajn, sice to je, marasmus, ale, dejme ty Košice v osobním voze, srovnání RJ a ČD…. Rychlík?? Fajn, R8 před rokem a po něm ( i když je půlka roku, no ) jasně patrný rozdíl, stačí to?? Já nemám problém, dát – 2.50 až 3 kč za kilák, ale, chci za to, odpovídající služby na ůrovni ( jak jsem psal, nikdy jsem neměl a netoužím po něčem takovém, jako je ta, zpropadená režijka ) Na začátku tohoto roku, měl Jančura, aktuální… Číst vice »
Jedu teď v obyčejném rychlíku do Zlína. Pěkné čisté kupé. Polohovatelné sedačky i ve dvojce. Perfektní klimatizace a před chvílí přijel minibar s bohatou nabídkou za velice slušně ceny. To nejsou služby na úrovni?
https://i-doprava.com/tag/lide-z-dopravy/… Něco na MODROU DOBROU NOC
Co je v Railjetu tak zázračného, kromě toho, že je to novější souprava? Z pohledu běžného cestujícího, ne šotouše. Prakticky nic. Služby jsou lepší u RJ, sedačky v Railjetu taky nic moc. Nabídka minibaru pokulhává. Možná je tišší než Astra.
– u ČD už platí taky špičkový/mimošpičkový ceník
– ceny u RJ jsou opravdu dražší než IN25 ČD, ale největší problém je absence traťových jízdenek u alternativních dopravců
No nevím, v pokoronavirové době mám pocit, že všechny jízdenky jsou za špičkový ceník… tedy minimálně u nás 🙂
Takže RegioJet zvedá nejen „kvalitu“ cestování ale i ceny ……. To bylo slibů …….
Ceny zvedá oproti zavádějícím, nicméně furt je na R8 pod tarifem ČD. vzhledm k tomu, že tama jezdím pravidelně, vím, co jsem loni platil, a co platím teď….
Třeba i ve srovnání s IN50 nebo IN 100?
Jedno malé srovnání na podobně významné lince na téměř stejné vzdálenosti. Praha – České Budějovice, odjezd z Prahy ve středu v 16:01 expresem a Brno – Ostrava, odjezd z Brna ve středu v 16:02 rychlikem Regiojetu. Jízdné beze slev kupované na eshopu u ČD za 169 Kč, Regiojet 214 Kč. To mi přijde jako dost velký rozdíl.
No tak to lidé jezdící na R8 musí být radostí bez sebe. Jízdné rozdělené na špičkové a mimošpičkové. To jako lidé mají do práce jezdit dříve a z práce později, aby nejeli ve špičce ? Asi ano, no tak si trochu přivstanou, když budou chtít ušetřit. A domů přeci mohou přijet o trochu déle. Tak nějak si to pan Jančura asi představuje. Linka R8 je objednaná MD a patří do ZDO. Tam takovéto praktiky nemají co dělat.
To je pravda, je potřeba, aby jezdili za maximální jízdné povolené ministerstvem, jako… no nic.
A co je na tom špatnýho? Většina vlaků vozí v sedlech vzduch, proč do nich cenou neposunout část lidí, kteří ve špičce jet nemusí.
To je pravda, hald, kdo chce valit ve špičce, tak si lehce, připlatí, milý nejen, Ludvo…
To si myslíte, že někdo bude čekat několik hodin, než mu pojede levnější vlak? O žádný posun cestujících nejde, Jančura jen využívá zvýšené poptávky, tak proč si na tom nenahrabat, že 🙂
Študáci klidně. A spořivý důchodce taky klidně pojede o hodinu později. Obzvlášť, když to má půl hodiny ve vlaku.
Jo, asi si mohou vybírat. Akorát toto povede k tomu, že ti lidé pak nepojedou veřejnou dopravou vůbec. Toto není systém celostátní dopravy pro lidi.
Podívejte se na to optimisticky z opačného úhlu pohledu. Ve špičce jezdí za jízdné, které je stejně levnější, než měly ČD, a mimo špičku poskytuje cestujícím slevu. Lidé, co jezdí do práce na tom neprodělají, naopak nějakou korunku ve srovnání s lety minulými ušetří.
Neříkáte pravdu, nejdražší jízdné ČD měly za 179Kč, Regiojet nyní za 214Kč.
Nejdražší jízdné 2. třídou bylo z Hranic v Čechách až do Čiernej nad Tisou 100Kč (+16Kč rychlíkový příplatek + 4 Kč za každou místenku).
Zajímavé kalkulace o levnějším jízdném. Můj případ je dojíždění Kroměříž – Vyškov, za ČD jsem s IN 25 zaplatil 43 Kč za jízdenku, teď jezdí Regiojet, takže dám ČD 18 Kč za úsek Kroměříž – Kojetín a Regiojetu 45 Kč za údajně levnější jízdné Kojetín – Vyškov. Pravda Regiojet mi nabízí nové služby (o něž nestojím), to je místenka, tak ve 2 minutách na zastavení v Kojetíně musím rychle vyhledat svůj vagón a průvodčí už na mě nervózně troubí, abych pohl… Ve svém voze mám přiděleno místo, když budu mít štěstí, budu sedět sám nebo se sympatickou slečnou, možná si… Číst vice »
„a průvodčí už na mě nervózně troubí, “
Oni mají služební pozouny?
Většinou si můžu sednout kam chci, pokud je to 1 stanici, tak mě steward nikdy nevyhodí, pokud jsem v rámci vagonu / třídy. Stačí ho jen upozornit případně, že sedím jinde. Jinak to Vyškova bylo samozřejmě daleko výhodnější jezdit busem než přestupovat vlakem. A pokud jezdím pravidelně, tak snad tuším, že vagony jsou po sobě 1, 2, 3, 4… a podle toho není problém snad nastoupit. Spíše by se v Kojetíně měl člověk ptát, proč tam při přestupu je nutné čekat na přípoj směr KM déle, než trvá samotná cesta. A obecně – dojíždět do Vyškova vlakem z KM je… Číst vice »
Ano, bohužel. To jsou ty výhody, některými zde preferované.
To není pravda. Není levnější.
Chceš ty platit míň nebo chceš aby se mimo špičku platilo víc? První je splněno
Souhlas až na to ZDO, takhle už se to nerozlišuje.
Toto dělení by nemělo být MD vůbec trpěno a měli by požadovat dostatečnou kapacitu soupravy. jednak pro špičky, jednak pro sedla a tak ,aby si vždy lidé sedli i bez místenek.
Dokud špičkové jízdné není dražší, než smluvní strop, jsou mimošpičkové slevy naprosto v pořádku.
Objednávat kapacitu takovou, že většinou si každý může sednout souhlasím, ale stejně místenky neuškodí (ohlásit školní výpravu, menší parta si rezervuje kupé, chci u okna, ve směru jízdy a v kupé…)
Kolik pravidelných cestujících ČD jezdilo bez IN25? Nestálo by za to uvádět i tyhle ceny?
Nestálo, rozdíl by totiž nebyl tak veliký a to není zcela žádoucí… Aneb objektivní žurnalistika na český způsob…
Až ČD začnou uvádět počty cestujících s IN25, lze to jistě uvádět. Do té doby je to čistá dojmologie.
Co je pravidelný cestující?
Jezdí pravidelně? ;-P
Ty ceny jsou podle mého nadále velmi mírné.
Souhlas, a nejen na těchto linkách. Na to o kolik skočily platy a mzdy, zdražila dráha skutečně o jednotky korun.
O to nejde, jde o argumentaci „soukromníci budou levnější“, která je lichá.
Já nejsem schopen pochopit, proč by soukromníci měli být levnější. Nejsou a nebudou. Proč by také být měli?
třeba proto, že tu někteří neustále tvrdí, že díky konkurenci se ušetří?? mnozí lidé si zvykli, že se konkuruje hlavně cenou a nevidí, že to jde i jinak, v případě Jančury, ten se vždy chvástal, jak bude nejlepší a nejlevnější, takže to mnoho lidí od něj očekává, ale při cestách do zahraničí je hodně levnej
Tak proč pak s nim i jezdit a proč jim dávat výkony?