Novému Boeingu 777X při zátěžovém testování odlétly dveře
Boeing ukázal první částečně vyrobený model 777X určený pro statické testování. Foto: Boeing
Boeing zaznamenal první velký problém při testování a schvalování nového letadla 777X. Při závěrečném vysokotlakém testu pevnosti konstrukce samotného letadla
myslím, že se vloudila chybička, na kterou se zkoušškama přišlo, chybka se opraví testy zopakujou. Není t až takový průšvih. proto ty testy jsou, aby chabičky vypluly na povrch.
Je to pech, ale proto se ty testy i dělají. Nějaké drama bych z toho nedělal.
No drama je to spíš pro zákazníky Boeingu, kteří na to letadlo už dlouho čekají… 🙂
Boeingu odlétly nákladové dveře… Tak to vypadá, že i po víc jak 30 letech neumí udělat zamykací systém správně… (United Airlines let 811)
777X má nově designované dveře nákladového prostoru?Nebo by to mohlo indikovat potenciální slabé místo stávajících, provozovaných 777?
nic to neindikuje.
První generace 777 poprvé vzlétla v roce 1994, přes 25 lety. Kdyby měly konstrukční vadu, to si pište, že by se na to přišlo. Třeba Airbus A320neo vypadá na první pohled jako A320 s novými motory, ale ve skutečnosti dost částí toho letadla je nových, z nových, lehčích materiálů, a počítám, že 777X bude podobný případ.
Mimochodem, problémy s dveřmi nákladového prostoru měla DC-10 a tam se to projevilo velice brzy po začátku pravidelného provozu: https://en.wikipedia.org/wiki/McDonnell_Douglas_DC-10#Cargo_door_problem_and_other_major_accidents
Děkuji za odpověď.Nemyslel jsem přímo konstrukční vadu,spíš jen slabší místo,které by třeba u nejstarších kusů při souhře určitých okolností mohlo činit potíže.Ale doufejme,že ne.Taky jsem si hned vzpomněl na případ DC-10
Tak zrovna nejstarší 777 mají jiné dveře než novější. Ty první mají vzadu jenom úzké a nejsou schopné naložit palety. Pak aerolinky přišly s tím, že to je blbost, že to nestačí a novější dostaly „klasické“ velké dveře i dozadu.