Novému Boeingu 777X při zátěžovém testování odlétly dveře

Boeing ukázal první částečně vyrobený model 777X určený pro statické testování. Foto: BoeingBoeing ukázal první částečně vyrobený model 777X určený pro statické testování. Foto: Boeing

Boeing zaznamenal první velký problém při testování a schvalování nového letadla 777X. Při závěrečném vysokotlakém testu pevnosti konstrukce samotného letadla

9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dalibor

myslím, že se vloudila chybička, na kterou se zkoušškama přišlo, chybka se opraví testy zopakujou. Není t až takový průšvih. proto ty testy jsou, aby chabičky vypluly na povrch.

Martin K.

Je to pech, ale proto se ty testy i dělají. Nějaké drama bych z toho nedělal.

Jarek

No drama je to spíš pro zákazníky Boeingu, kteří na to letadlo už dlouho čekají… 🙂

Tomáš Kilián

Boeingu odlétly nákladové dveře… Tak to vypadá, že i po víc jak 30 letech neumí udělat zamykací systém správně… (United Airlines let 811)

Potěmkin

777X má nově designované dveře nákladového prostoru?Nebo by to mohlo indikovat potenciální slabé místo stávajících, provozovaných 777?

Jen tak

nic to neindikuje.

Lukáš F.

První generace 777 poprvé vzlétla v roce 1994, přes 25 lety. Kdyby měly konstrukční vadu, to si pište, že by se na to přišlo. Třeba Airbus A320neo vypadá na první pohled jako A320 s novými motory, ale ve skutečnosti dost částí toho letadla je nových, z nových, lehčích materiálů, a počítám, že 777X bude podobný případ.
Mimochodem, problémy s dveřmi nákladového prostoru měla DC-10 a tam se to projevilo velice brzy po začátku pravidelného provozu: https://en.wikipedia.org/wiki/McDonnell_Douglas_DC-10#Cargo_door_problem_and_other_major_accidents

Potěmkin

Děkuji za odpověď.Nemyslel jsem přímo konstrukční vadu,spíš jen slabší místo,které by třeba u nejstarších kusů při souhře určitých okolností mohlo činit potíže.Ale doufejme,že ne.Taky jsem si hned vzpomněl na případ DC-10

Pzag

Tak zrovna nejstarší 777 mají jiné dveře než novější. Ty první mají vzadu jenom úzké a nejsou schopné naložit palety. Pak aerolinky přišly s tím, že to je blbost, že to nestačí a novější dostaly „klasické“ velké dveře i dozadu.