Novela drážního zákona má zvýšit práva cestujících na železnici i usnadnit cestu k řízení trolejbusu
Poslední jízda trolejbusu Škoda 15Tr03/6 ev. č. 567. přes most Edvarda Beneše v Ústí nad Labem. Foto: DPMÚL
Přestupkem bude, pokud železniční dopravě nezajistí v soupravě stanovený počet míst pro jízdní kola.
Dotaz na redakci – kdo na Ministerstvu dopravy zastřešoval jako odborný náměstek tuto novelu zákona ?
Já jen, že Ministerstvo dopravy mělo a už nemá odborného náměstka pro část MD „Sekce drážní, vodní a letecké dopravy“
Loni na konference ŽESNADU k nákladní železniční dopravě (krom pana ministra) vystupoval odborný náměstek, který dnes náměstkuje v „Sekce silniční a veřejné dopravy a správy“
https://www.mdcr.cz/Ministerstvo/Vedeni-ministerstva
Díky.
A co takhle ten dotaz si zadat sám na příslušné místo dle „stošestky“? To jako redakce má být vaším poslíčkem?
Loni na jaře nynější náměstek pro „Sekci silniční a veřejné dopravy a správy“ pan Ing. Němec mluvil o železnici a poté v diskuzi uvedl, že před měsícem přebral štafetu a proto předal slovo pana Ing. Kušníra. viz video v čase 1:36:01 https://www.youtube.com/watch?v=5p4cQoULqyg Tož jsem předpokládal, že pan Ing. Němec je náměstkem MD pro Sekci zahrnující i koleje. A že pan Ing. Kušnír je jeho podřízeným = pro část této sekce – pro Odbor drážní. A dnes jsem překvapen, že pan Ing. Němec i pan Ing. Kušnír jsou každý v jiné části Ministerstva Dopravy. Tož, když pan Sůra umí složité věci… Číst vice »
S tím trolejbusem by to fakt chtělo něco udělat. Od elektrobusu se zas tak moc neliší, ale ta byrokracie u toho je hrozná.
Byl dokonce takový nápad, že by se vyškrtnulo samotné vozidlo z působnosti drážního úřadu, kde by zůstaly jen ty troleje.
Právě. Je škoda, že se u trolejbusu řeší jen ŘP, ten by to chtělo vzít z gruntu.
Z mnoha dalších zbytečností připomenu např. aktuální téma parciálních trolejbusů: za dráhu se musí prohlásit i ulice, kde žádné troleje nejsou a jezdí se na baterky.
Vrabci na střeše štěbetají, že zrušení dráhy trolejbusové by otevřelo dveře vícero výrobcům k nabídce trolejbusů pro místní trh. A to se nelíbí místnímu dvornímu dodavateli.
Ono obecně mnohé, co se označuje jako určené technické zařízení (UTZ), by v příčetné zemi fungovalo na obecné papíry.
Ta konkurence na železnici nikdy nemůže být jako u busů. Zatímco dva busy mohou třeba odjíždět ve stejný čas, na kolejích to nejde.
Takhle se argumentovalo již před 20 léty ve snaze zabránit Jančurovi vozit lidi vlakem. Cestujících na trase Praha-Ostrava od té doby výrazně přibylo především díky rozšíření nabídky.
To není argument proti konkurenci, ale prostý fakt. Vždycky jeden z nich pojede o něco dřív a druhý později, nelze jim přidělit koleje ve stejný čas. Autobusy mohou být přistaveny zároveň a ta konkurence je tam tím pádem přímější. Ani kdyby jste dali stopadesát mínusů, tak to nezměníte.
A to vadí, že jeden jede dřív? A pomohlo by mi, kdyby jeden z nich nejel? A kdyby mi na všechny platil ten samý lístek?
Šalina taky jezdí napřeskáčku dvě linky po 10 minutách. Zrušit jednu, protože jede jinam mi fakt nepomůže, jen bude „ta moje“ o to víc narvaná.
Většina veřejnosti si najde v IDOSu spojení Odkud – Kam po nějaké hodině a volí první spoj. Takže odjezd o pár minut dříve před konkurencí (pokud konkurence vyloženě neodjíždí v celou nebo chvíli po celé) je lehká výhoda.
V dálkové dopravě ne, tam často cestu plánujete dopředu a upřednostníte pozdější spoj, protože vám dává větší časovou rezervu.
A co tahle další vagón? Než vypustíte podobnou blbost s někým se poraďte.
Ale jde.Akorát se potkají na první společné výhybce.
Ne nutně, může být zavěšený za jiným a v půlce trasy se odpojit, když na to přijde. Dělalo se to s vlaky téhož dopravce, takže ani §1 nelze uplatnit. Vozy různých společností v jednom vlaku také nejsou novinka.
Na čtyřkolejné trati mohou odjet a nějakou dobu jet vedle sebe. Jenže něco takového u nás zatím nemáme.
Zkuste to i na trojkolejné…. Cimrman
Máme, i když délka je bezvýznamná.
Co třeba ty dva busy spojit a udělat z nich dvou vozovou jednotku. Pokud ho chcete každý poslat jinam můžou tam být dva RS1 nebo dvě Regionovy či dva šukafony, běžně se to praktikuje po celé železnici.
To co predvadi CD posledni rok je hnus. Nedodrzovani razeni souprav …….
Několikrát se mi stalo, že sice byl přistaven autobus, ale je s polovičním počtem sedadel. Častější bylo, že nepřijel žádný.
Pokud porovnám dálkovou autobusou dopravu a železniční dopravu, tak mi vychází, že i bez státního či evropského dirigismu má cestující v autobuse díky konkurenci spoustu výhod. Od nákupu jízdenky, přes vrácení, automatické mistenky v ceně lístku.
Železnici by výrazně pomohl otevřený trh v rámci Evropy, protože konkurence zvýší kvalitu služeb.
Hlavně pokud cestující chce přepravit kolo nebo nedej Bože invalidní vozík. Tam autobus jasně vede!!
Právě že vede, procento nízkopodlažních autobusů je o dost větší.
PS: Když je kolo tak skvělá věc na jakoukoliv cestu, tak na tom kole jeďte! Ostatně lyže se v horách půjčit dají.
Otázka je, jestli je dopravci na dálkových trasách v tom vidí poptávku, zejména když se kola vcelku dobře dají půjčit v místě. U regionálních autobusů a MHD je velké množství nízkopodlažních autobusů, vyhovujících pro kočárky, vozíčkáře. Co se týče kol, vozili některé regionální autobusy na zádi držáky kol pro šest nebo osm kol. Vzhledem k malému využití to někde i omezovali.
To je podobné i regionálních vlaků, v novějších není problém u řady 810 a dalších je to problém vstupu i pro osoby se hůře pohybující, zejména když jsou ještě sypané perony.
I trapnej detskej kočárek je snazší dostat do autobusu než nějaký 3 schody do vlaku…
Celé léto po Šumavě i Jeseníkách jezdí cyklobusy s vleky pro kola. A teď na Rudě zimní skibus a zadarmo!
Miestenka v cene lístku je pri povinne miestenkových spojoch štandard aj vo vlakoch
Tak u některých dálkových vlaků, těch, co jsou povinně místenkové, to je i teď. Zas u těch vlaků to úplně nutné není. U těch dálkových busů je to často kvůli tomu, že prostě jedou po dálnici, a tam stojící cestující úplně nechcete. Nákup a vrácení jízdenek je jak u koho. Pamatuji si, že mi kamarádka říkala, že byl s jedním dopravcem v tomhle směru fakt problém. Jinak problém autobusů je ten, že prostě kolo tam většinou nevezmete(vyjma skládaček), což je u vlaků běžné. OK, kolo se někdy dá půjčit, ale může to být i problém. Navíc se dá půjčit v… Číst vice »
Ano a když Vám ujede přípoj na poslední lokálce, tak to dojedete na kole….no to je argument.
Když mám od nádraží 5 km a místní minibus si dělá jedno kolečko ve špičce, není to že bych s ním počítal a on ujel.