Nové zázemí pro RegioPantery a RegioFoxy na Vysočině. Hala vyjde na 235 milionů

Nová opravárenská hala ČD v Havlíčkově Brodě, vizualizace. Pramen: České dráhyNová opravárenská hala ČD v Havlíčkově Brodě, vizualizace. Pramen: České dráhy

České dráhy chtějí do roku 2031 investovat do zázemí pro opravy a servis 12 miliard korun.

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Rako

V Olomouci se taky má stavět nová hala ?

Apollo 17

A pak bude výběrové rízení a vyhraje jej dopravce,který opravuje vlaky na staničních kolejích, takže nemusí dávat 250 milionů do údržbařského zázemí.
Viz- Ústecký kraj.

SaulGoodman

Ať si je opravuje kde chce, to je jeho problém. Akorát by měly ty podmínky výběrka, resp. smluv být nastaveny tak, aby za výpadky, nedodržování řazení apod. byly citelné sankce, které budou motivovat k zajištění spolehlivého systému údržby. Někteří objednatelé to už zvládají, někteří holt ne.

Rako

Na staničních kolejích nic neopravim.. max pretru barvou ty inženýre.

Apollo 17

Na staniční koleji 9a v Ústí na Západě opravovali pracovníci Pesy jejich jednotky, podobně jako číňani opravovali Siriuse (to je i demontáž dílů). Vodu do vlaku tahají na 1. nástupišti z WC staniční budovy..

Rako

V mínus 20 budu vyvazovat venku podvozek ..

xyz

Stojí za připomenutí, jak Kraj Vysočina přistupoval k „výběrovým řízením“ na provozovatele vlaků: – konec roku 2009: na 10 let „nabagrováno“ do rukou ČD s argumentací, že „jiní dopravci nemají zajištěn přístup na nástupiště přes odbavovací haly ČD“ (ještě že to nevěděli v těch krajích, kde už tehdy jezdili jiní dopravci) – rok 2019: nabagrováno na dalších 10 (?) let pro ČD, přestože budovy/vestibuly už tehdy 3 roky patřily Dobré správě (tzn. žádnému z dopravců) Také stojí za připomenutí, že Foxy byly nyní dodány s bezmála ročním zpožděním oproti už tak velmi „časově volnému“ (nové soupravy 3,5 roku po sjednání… Číst vice »

Apollo 17

V Ústeckém kraji bylo nabagrováno (bez výběrového řízení) několik traťí RJ, soupravy Pesa byly také zprovozněny s ročním zpožděním.
Od roku 2026 budou všechny el. tratě v UK(kromě R) obsluhovány firmou RJ, která byla v roce 2019 druhá nejhorší v Ústeckém kraji v počtu závad.

xyz

S tím „nabagrováním“ – ne tak docela – byl tam aspoň „rozstřel“. https://zdopravy.cz/regiojet-poprve-uspel-v-regionech-bude-provozovat-vlaky-v-usteckem-kraji-14023/

Rako

SZ vznikla v roce 2003

xyz

Ale budovy má až od 1. 7. 2016 – do té doby patřily „jednomu z mnoha dopravců“ – ČD, a.s.

Daniel

Hala 67 metrů, když 3-vozový panter má 80 metrů?

Martin

A kolik jich těch třívozových na Vysočině jezdí?

tomiczech

Vysočina má pouze 2vozové

Gogo

To že tam dnes 3vozové nejezdí neznamená že se tak nemůže stát v budoucnu.

Twix

Těžko říct, ale zatím tomu nic nenasvědčuje (objednatel má dlouhodobě zasmluvněné dvouvozové), takže tím asi neobhájíte halu o půlku delší. Co kdyby tam za dalších pár let pak vyjely čtyřvozové?

SaulGoodman

Tak ony tyhle haly většinou jdou celkem snadno rozšiřovat, pokud to samozřejmě umožňuje pozemek. Předpokládám, že kdyby na to přišlo, tak prodloužení nebude nemožné.

Martin

Jo, to určitě 😂