Nové zázemí pro RegioPantery a RegioFoxy na Vysočině. Hala vyjde na 235 milionů
Nová opravárenská hala ČD v Havlíčkově Brodě, vizualizace. Pramen: České dráhy
České dráhy chtějí do roku 2031 investovat do zázemí pro opravy a servis 12 miliard korun.
V Olomouci se taky má stavět nová hala ?
A pak bude výběrové rízení a vyhraje jej dopravce,který opravuje vlaky na staničních kolejích, takže nemusí dávat 250 milionů do údržbařského zázemí.
Viz- Ústecký kraj.
Ať si je opravuje kde chce, to je jeho problém. Akorát by měly ty podmínky výběrka, resp. smluv být nastaveny tak, aby za výpadky, nedodržování řazení apod. byly citelné sankce, které budou motivovat k zajištění spolehlivého systému údržby. Někteří objednatelé to už zvládají, někteří holt ne.
Na staničních kolejích nic neopravim.. max pretru barvou ty inženýre.
Na staniční koleji 9a v Ústí na Západě opravovali pracovníci Pesy jejich jednotky, podobně jako číňani opravovali Siriuse (to je i demontáž dílů). Vodu do vlaku tahají na 1. nástupišti z WC staniční budovy..
V mínus 20 budu vyvazovat venku podvozek ..
Stojí za připomenutí, jak Kraj Vysočina přistupoval k „výběrovým řízením“ na provozovatele vlaků: – konec roku 2009: na 10 let „nabagrováno“ do rukou ČD s argumentací, že „jiní dopravci nemají zajištěn přístup na nástupiště přes odbavovací haly ČD“ (ještě že to nevěděli v těch krajích, kde už tehdy jezdili jiní dopravci) – rok 2019: nabagrováno na dalších 10 (?) let pro ČD, přestože budovy/vestibuly už tehdy 3 roky patřily Dobré správě (tzn. žádnému z dopravců) Také stojí za připomenutí, že Foxy byly nyní dodány s bezmála ročním zpožděním oproti už tak velmi „časově volnému“ (nové soupravy 3,5 roku po sjednání… Číst vice »
V Ústeckém kraji bylo nabagrováno (bez výběrového řízení) několik traťí RJ, soupravy Pesa byly také zprovozněny s ročním zpožděním.
Od roku 2026 budou všechny el. tratě v UK(kromě R) obsluhovány firmou RJ, která byla v roce 2019 druhá nejhorší v Ústeckém kraji v počtu závad.
S tím „nabagrováním“ – ne tak docela – byl tam aspoň „rozstřel“. https://zdopravy.cz/regiojet-poprve-uspel-v-regionech-bude-provozovat-vlaky-v-usteckem-kraji-14023/
SZ vznikla v roce 2003
Ale budovy má až od 1. 7. 2016 – do té doby patřily „jednomu z mnoha dopravců“ – ČD, a.s.
Hala 67 metrů, když 3-vozový panter má 80 metrů?
A kolik jich těch třívozových na Vysočině jezdí?
Vysočina má pouze 2vozové
To že tam dnes 3vozové nejezdí neznamená že se tak nemůže stát v budoucnu.
Těžko říct, ale zatím tomu nic nenasvědčuje (objednatel má dlouhodobě zasmluvněné dvouvozové), takže tím asi neobhájíte halu o půlku delší. Co kdyby tam za dalších pár let pak vyjely čtyřvozové?
Tak ony tyhle haly většinou jdou celkem snadno rozšiřovat, pokud to samozřejmě umožňuje pozemek. Předpokládám, že kdyby na to přišlo, tak prodloužení nebude nemožné.
Jo, to určitě 😂