Nové zařízení na okruhu v Cerhenicích pozná „obuté“ vozidlo i při 200 km/h

Systém kolo/kolejnice je starý jako železnice sama a dodnes nemá konkurenci. Pramen: VÚŽSystém kolo/kolejnice je starý jako železnice sama a dodnes nemá konkurenci. Pramen: VÚŽ

Výzkumný ústav železniční (VÚŽ) představil tento týden nový indikátor plochých kol, který byl instalován na zkušebním okruhu v Cerhenicích. Moderní

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří Kopic

Vy anonymní diskutéři, proč se v odborné a profesní záležitosti skrýváte za různé zkratky a pseudonyma? Nemáte jméno? Po narození vám nedali jmeno? Jste totální amatéři, ti z vás, co se nedovedou hrdě přihlásit ke svému názoru nebo připomínce. Já bych jenom přidal pochybnost nebo určitý problém s indikátorem nekorektnosti jizdy. Je zvláštní, že z výchozí a do cílové stanice vlaku je několik indikátorú, vy ujedete cca 100 až 150 km, a poslední indikátor 20 km před cílem vás zachytí s problémem. Jako byste ploché kolo udělali vy, nesprávnou obsluhou brzdového zařízení. Je to možné, ale mnohdy nereálné. Sám jezdím… Číst vice »

Dusanh

To číslo normy (v první větě zprávy VUZ) je chybně… Nemá se na mysli EN 13262?

Vypravčí

Bohužel mnoho lidí v provozu nechápe smysl tohoto zařízení. 😉

Vypravčí

Bohužel mnoho lidí v provozu nechápe smysl tohoto zařízení a je jim na obtíž.

Pan sdomácíomaci

Aby to lobby dopravců nezakázala jak na silnicích…

Vendelin

SŽ (Asdek) řekne „obutý“ vůz, vlakoš řekne obutý vůz, vozmistr řekne obutý vůz-dopravce řekne, nejsou lidi, nejsoz vozy …

roman

vozák na něho nalepí křiž a dál vůz nejede

Jiří Kocurek

A do opravy se dostane jak? Aha nedostane, cílem je znemožnit přepravu po železnici.

Jiří Kocurek

Pochybuju totiž, že někdo v ČR má tohle vybavení:
https://www.youtube.com/watch?v=h6SAnp5V8sc

Asdfg

Pojízdná dílna umí měnit i dvojkolí mimo opravnu 😉

Jan Matoušek

Myslíte tím hydraulický zvedák potřebného výkonu? To sem už dorazilo.

roman

do opravny se muže dostat i po kolejích, vozmistr tam napíše maximální rychlost kterou vůz muže jet

On.

SŽ tyto zařízení má, nevím s jakými parametry,ale nekorektnost jízdy, čili ona „plochá kola“ a podobné závady už umí změřit.

Martin

Ano je to bezna vec, otazkou je na jakem principu pracuji, …

Jiří 3

A taky do jaké rychlosti jsou schopni tyto vozidla měřit.

CDP

Vzhledem k tomu že jsou u v úsecích kde je traťová rychlost 160 km/hod tak minimálně při této rychlosti to umí.

Jiří 3

Aby to taky nebyla nejvyšší rychlost, co dokážou snímat.

Džamel

A má SŽ vvůbec právo takový vůz řešit? Když si vezmu Regiojet nebo nějaké Bymáky, tam to bývá občas hrůza…

Jiří Kocurek

Ještě horší to bude u nákladních vozů.

Dizgrafyq

Co s tim ma spolecneho SZ? VUZ patri pod Ceske Drahy

Džamel

Asi to, že VUZ to zkouší a SŽ bude pravděpodobně jeden z uživatelů…

Bob

Já ten článek pochopil tak, že to má sloužit k ochraně toho zkušebního okruhu, popřípadě k diagnostice v rámci testů na okruhu.

Dalibor

To že mizerný obutý kolo tepe do kolejnice a tím zrychluje opotřebení. Tj poškozuje infrastrukturu.

Martin

No pri vyssich rychlostech to muze byt i nebezpecne, ale ty jezdi i vice nez zminovanych 200km/h,…

Y.K.

Tak okruh to má o horší, protože jestli je na hlavní trati obutý sem tam nějaký vůz, tak v poměru projetých náprav je to zlomek. Na okruhu obuté kolo (nebo i třeba celá jednotka) jezdí pořád dokola, takže kolejnici docela dává pravidelné kapky, zejména při vyšších rychlostech. A že tam toho určitě obují dost při různých zkouškách. 🙂

ene bene

U řady zkoušek by obutý vůz ovlivnil výsledky, takže i v časech před nástupem tohoto nového zařízení platilo, že dost rychle odešel na příslušnou údržbu. A jsem přesvědčen, že rychleji, než vůz v normálním provozu. U těch zkoušek většinou někdo je, a všimne si.

Y.K.

To bych předpokládal, ale asi mají i zákanzíky, kterým se na soustruh moc nechce.