Nové vozy pro České dráhy od Siemensu a Škody už dorazily ke zkouškám na okruh
Přeprava nových vozů od konsorcia Siemens - Škoda pro České dráhy. Foto: Cargo Motion
Cestující v dálkových vlacích mezi Prahou a Chebem přes Plzeň a Ústí nad Labem čeká příští rok velká změna v kvalitě vozidel. Konsoricum Siemens - Škoda Tranportation již začalo s testováním prvních vozů na zkušebním okruhu.
To je pěkné a kdy ae taky svezeme pořádným rychlíkem z Prahy přes Vysočinu třeba do Brna a dál?Tady jezdí soupravy jak z krále klacka!!!!
To mělo jezdit do Bratislavy a Německa. Nevím na co se vozy na 200 budou crckat někde 90 kou.
Tak hlavně, že do Bratislavy by to určitě těch 200 jelo…
No za par let už právě jo.
Jo, správa železnic taky říká, že za par let se bude jezdit Ejpovickým tunelem 200 😉
Neboli, měli s tím nákupem počkat. Odložit to. A pak by se mohlo odložit zrcyhlení na 200 km/h. A tím pádem by se nemuselo nic dělat, kromě pomlouvání ostatních.
Vždyť na Bratislavu se mají kupovat ty vlaky s rychlostí 230 km/h, které určitě na tu trasu budou vhodnější. 🙂
Pane Kocourek nechtěl by jste jít dělat poradce ředitelovi ČD ? Měl by jste práci na pár hodin než by vás vyrazili.
I těch 160 je pořád víc než 90 😀
A kde je na Plzeň a nedejbože dále 160?
Pokud se pozorně podíváte, odpovídal jsem na koment „Tak hlavně, že do Bratislavy by to určitě těch 200 jelo…“, který byl odpovědí na koment „To mělo jezdit do Bratislavy a Německa. Nevím na co se vozy na 200 budou crckat někde 90 kou.“
Tak to by měly Honeckery přejít na Ex a R, zatímco B249 na Esko kolem .. raději nejmenuji.
nejvyšší provozní rychlost 200 km/h /// a tahat to bude zase nějaká krysa z muzea s V100, takže stejně k ničemu 😀
No…, chce se mi postesknout: „Bože, co tam budou několik měsíců zkoušet“. Jestli se nikdo nepouštěl do nějaké partyzánštiny, tak provozní reference odjíždí každý den s Františka Josefa v 14:44 směrem na Štýrský Hradec. Takže pár základních věcí a alou do činné služby.
Ty se evidentně vyznas. Proboha.
No…, fakt nevím zač ty mínusy. Jezdím s tím 2x týdně už 5 let, vždy v Po a Pa. Věřte ty soupravy dostávají v tyto dny fakt záhul. Někdy i lidi sedí na schůdkách. Záchody a dveře se netrhnou. Za tu dobu jsem nebyl v žádným nepohodlí, všechno fungovalo – info systém, jídelňák, toalety, s podvozku žádný pazvuky, celkově tichý, chodově jistý, pohodlný bez rázů, vzduchotechnika jede atd. Tak co chce kdo zkoušet. Udělat stejně a jedem.
Plně souhlasím, co na tom budou zkoušet, už je to odzkoušené
Je to nové vozidlo, není to 100% railjet (TSI,200km/h,…) nelze použít certifikát o schodě. Třeba Bbmpz (multifunkční vůz) je novinka.
3 miliardy ? To je dobrá cena. Mohli by jich koupit více. Dále vzhledem k tomu že do Budapešti budou mít silnou konkurenci tak udělaly docela blbé rozhodnutí že ? Navíc ani všech vozech na Metropolitan není ani wifi.
No a co že není wifi? Místo toho by měli spíš montovat zesilovače signálu.
Protože všichni pracující na notebooku mají neomezená data a hotspot…
Proč by jich kupovali víc? Mají na ně nasmlouvané výkony?
ČD by mohly jezdit na podnikatelské riziko, tak jak to dělá RJ a LE. Samozřejmě za štědré dotace za studenty a důchodce. RJ expanduje neustále. Kde jsou ty doby, kdy se na zelpage.cz vysmívali režijkáři Regio Jetu, že akorát se svými třívozovými soupravami blokuje koridor a mají vypadnout.
A ČD to nedělají za štědré dotace? Nebo studenty nevykazují? Ale jděte.
Jsme se asi moc nepochopili. Ano, dělají. Ale co brání ČD nakoupit něco nad nasmlouvané věci a jezdit více než zaplatí MD na rychlíky?
Chci vidět jak bude ČD jezdit na podnikatelské riziko s rychlíkama.
Regiojet by taky v tom případě vozit r8 bez dotací.
Jestli takhle dodržuejte smlouvy i v osobním životě, no tak to si nabíháte k exekuci za nesplacené částky, tkeré jste podle smlouvy platit měl.
Pane Kocourek vy se radši moc nevyjadřujte 🙂
Do Ostravy ČD jezdí jak??? Pokud vím, bez dotací…
v čem spočívá ta silná konkurence? kdyby jezdil Jančura každý dvě hoďky, pak by to opravdu byla silná konkurence, ale dva spoje denně ještě ke všemu v dost špatné časy pro přestupy z jiných částí země (mimo Prahu) to opravdu není silná konkurence, i kdyby to natřeli sebežlutější barvou
Ke spekulacím kam se přesunou současné vozy z trasy přes Plzeň i přes Ústí. Ve hře jsou rychlíky Praha-Děčín a Praha-Budějovice/Třeboň. Proti brněnským rychlíkům přes Vysočinu, rychlíkům Brno-Olomouc, nebo dekonce Plzeň-Budějovice-Brno mluví to, že by zde příliš nevyužily svou maximální rychlost. Co nakonec zvítězí asi rozhodne možnost údržby, dispozice vhodných lokomotiv, popřípadě z které strany bude do Prahy denně dojíždět nějaký vlivný úředník.
Nejezdí Brno Olomouc Panter?
Nejezdí linku Brno Olomouc Panter?
Před Břeclav jezdí Panter, přes Prostějov jezdí Béčka.
Tak to ale není do Olomouce ale do Šumperka (a Jeseník).
Ano, přes Olomouc to pokračuje dál.
A s lístkem do Olomouce má jet teda kudy? Ten vlak jede do Šumperka, tam nesmíte?
V roce 2021 končí smlouva na linky R9, R10 a R23 a pochybuju, že si tam MD pustí současná vozidla. Přepokládám, že uvolněná vozidla půjdou prioritně na tyto 3 linky, pokud zůstanou ČD. Pokud ne, pak půjdou na jiné linky. Zbytek linek zřejmě počká na uvolněné vozy po dodávce vozů na EC Praha-Berlín a Praha-Budapešť
A vzhledem k tomu, že Regiojet nemá nekonečně mnoho lokomotiv a na tyto tři linky by se mu nepodařilo sehnat dostatek vozů, ojetiny na západě vysychají. Tak by se dalo říci, že ČD mají tak 80 procentní šanci že vyhrají všechny tři zmíněné linky.
Jak jste přišel na to, že ojetiny vysychají?
Kež by to byla pravda, už mě nebaví jak tady všichni tahají omláceniny z ciziny.
Tak zrovna s tím bych na Jančuru moc nespoléhal. Trn vždycky něco někde najde
A vůbec vždyť něco ubyde Chorvatska. Pořídí tři Vectrony a 20 vozítek na západě se najde. Osobně si myslím že Jančura vyhraje rychlíky přes vysočinu fo Ústí se o to postará Arriva a do Trutnova bych ještě miniaturní šanci dal ČD
tak ty ABmz by mohli dát na R11 tam je kultura cestování chabá :/ vím že je to jen zbožné přání
Správně, na Brno vždy a jen s těmi největšími vraky 🙂
tam to stačí..
Samozřejmě, pro méněcenné lidi to rozhodně stačí 😀
Bylo by fajn kdyby mohlo něco hezčího jezdit na linkách Labe. To co tam jezdí teď, to je ****.
Linka Labe je jenom jedna.
Ok, tak alespoň víte kterou mám namysli. Dřív tam jezdily hezké vagony, dnes velmi pochybné vozy.
Bee272 je super vůz
Jestli bude tak ošklivé šedivé interiéry, namísto krásných barevných, tak mě určitě nenalákají.
To jsme rádi že to víme.
To je umělá patina – vůz potom nebude stárnout.:)
Kdyz puvodne byly urcene na trat Praha – Bratislava – Budapest, tak vi nekdo co noveho se chysta tam? Ze by vagony na 230, ktere tam nepujde vyuzit? Nebo nic, ci uplne neco jinyho? Ale ano, jsem pro, kazdy posun je vitany.
Vi nekdo kam pujdou vagony co jezdi na Cheb? Jsou celkem slusne, budou konecne nahrazovat Becka na rychlikovych tratich Praha – Ceske Budejovice.
Tak vlaky na Budapešť budou jezdit i do Německa, takže šance na využití 230 tu je. Jinak ano, plánují se 9 vozové railjety nebo podobné jednotky.
Kde jste sebral se jdou v plánu 9 vozové railjety ?
Na této trati (Praha – ČB) jsem si vždycky v létě po cestě z Lipna užíval postávání v uličce u otevřeného okna a koukání na okolní přírodu. Doufám, že až budou všude klimatizované vozy bez otevíracích oken, tak se budou dělat i nostalgické dálkové jízdy pro ty lidi, kteří mají rádi letní cestování v uličce u otevřeného okna.
Na trati Praha – ČB se Béčka budou vyskytovat určitě i nadále, např jako posilové vozy, ale není nic příjemného být u otevřeného okna a projet tunelem pod Benešovem, minout protijedoucí vlak nebo jet v korytu protihlukových stěn před Prahou. Ten hluk ve vagonu akorát odradí cestující.
Doufám, že se na trať Berlín – Praha – České Budějovice – Vídeň vrátí Vindobona, a to by chtělo nové soupravy.
Západní expres Praha – Plzeň– Cheb by to chtělo protáhnout do Norimberka, kvůli napojení na evropskou železnici.
Vítám obnovu vozového parku ČD. Ovšem jsem trochu smutný z toho, že na Krušnohorech přestanou jezdit vagóny s kupé jako je tomu teď. Ne každý chce sedět ve velkoprostoru a nyní má každý možnost volby.
Trochu se obávám, jak budou (ne)pohodlná sedadla. Nyní se dají v kupé celkem dobře polohovat. Je to velice praktické, pokud jedete brzo ráno nebo večer a chcete se natáhnout.
Myslím, že v současné době jezdí na této trase velice dobré vozy, nemám si témeř na co stěžovat. Nechápu tudíž nutnost změny.
Z mého pohledu jsou kupé spíše pro dálkové trasy, ty chebáky mezi Ústím a Chebem mají spíše regionální charakter s četnou výměnou cestujících. Málo kdo jede třeba z Chebu do teplic a hodně málo lidí jezdí třeba z Chomutova do Prahy. Přes Plzeň, tam už se z mého pohledu hodí spíše ta kupé, alespoň jako možnost volby.
V 1. třídě jistě polohovatelná budou.
Ani v multifunkčním voze kupé nebudou?
Neprší, pouze kape. Ale aspoň že tak. Béčka už patří fakt jen na předvánoční posily z Prahy do Ostravy. Nevracet, nechat je v hutích zrovna zpracovat.
Béčka se jistě uplatní i jako posily chebských rychlíků na obou větvích. Půjdou k těmto hogo fogo vagónům připojit, nebo snad ne? A můžou jet s dieselovou lokomotivou (kvůli případné cestě přes Rudnou)?
Béčka už na těchto vlacích nejezdí ani dnes.Na posilách jezdí Bpee.Nevím,proč by tam jezdily po dodání dalších vozů.
Béčka se občas vracejí, třeba na R České Budějovice-Praha se vrátily. Posilové Bpee prostě odejdou i s kmenovými soupravami jinam.
Béčka se na R Praha – ČB nevrátily, tam jsou pořád jako doma.
No do vzniku expresů na této trati už na R minimálně část vozů (multifunkční a 2 velkoprostory) jezdilo lepších více, po vzniku EX se ovšem na celé soupravy vrátili Béčka. Stejně velká část cestujících jezdí pravě Expresy, Rychlíky jsou hlavně na úsekovku, celou trasu jede minimum lidí.
Takže ty B a A co jezdí na R a Ex na Plzeň skoro na každém vlaku jsou halucinace, nebo výjimka potvrzující pravidlo?
Lukáš – jedná se až o nejzassi zálohu, která teď na Ex6 a R16 jezdí.
Becka jsou dobré pro fotbalové fanoušky..jinak do hutí.
Béčka nechat na retrorychlíky pro šotouše.
Tak to máme Vánoce, Velikonoce, Baník na Spartě, Spartu na Baníku, Baník na Zbrojovce, Zbrojovku na Baníku, Spartu na Zbrojovce, Zbrojovku na Spartě.
Jestli dobře počítám, tak 8 vlaků ročně a maximálně dvě soupravy. Blbé je, že to nemá přemostění záchranné brzdy.
Co to vlastně bude tahat 🤔
Alespoň ty Bmz 229 by mohli dát má R12 🙏
No, doufám, že se konečně dočkáme něčeho slušnějšího i na lince R9, R11 a R12. Ta R12ka je přímo katastrofa. Čím dál více lidí začíná jezdit z Olomouce do Brna vlakem, protože autobusů jezdí hodně málo. Stačil by nějaký Bmz.
Na trati Brno – Olomouc je hlavní tragédii infrastruktura. Bohužel je to vlakem o půl hodiny déle, což je fakt příliš mnoho.
Poděkujte Patriku Romanovi, že tak veleslavně zrušil Zásady Územního Rozvoje JMK. Kvůli tomu se stavba Blažovice – Nezamyslice stopla.
Jistě, počkáme 30 roků na VRT, kvalitní Esko do Vyškova nebude nikdy… hlavně že vyhánějí řidiče ze sinice, aby tam nezavazeli lidem. Nebo tak nějak.
Škoda, že jen 50 a ne 500. To se ČD z toho skanzenu nevyhrabou… Ale buďme rádi i za to.
Nechte udělat přímou trať z Prahy do Liberce ať se lidi mohou svést novými vlaky i tam.
Kdyby udelali trat Liberec – Praha s dojezdem do 1h, coz je realne, tak se 1/3 Prahy vystehuhe na sever.
Stačila by přeložka podél D10 až do Mladé Boleslavi a hned by to bylo lepší.
Myslíte to,co se plánovalo už někdy kolem roku 1860?????
Zajímavý návrh stavět novou trať kvůli novým vlakům. 😆
To se v několika variantách plánuje už X let a asi ještě bohužel plánovat bude.
Árivá
A kdypak nám z okruhu vyjede Sirius? 😀
Tak informace pana Sedlaříka jsou v tomto ohledu velmi optimistické. Zásadní ale je, jak se potkávají s realitou, neboť „hmatatelného“ v v prohlášeních LE není takřka nic.
A jen čekám, kdy LE začne útočit na VÚŽ, že vozidla od Siemens/ŠTRN pro ČD jsou protěžována na úkor vozidel od CRRC pro LE a že to zlý, nepěkný a podlý konkurenční boj. A jestli navíc tyto jednotky budou schváleny dříve („detail“, že schvalování trakčních a netrakčních jednotek nechme stranou), tak se PR LE rozjede plnou parou a nejspíš se máme na co „těšit“.
Takže na Metropolitanu zůstanou ty „krásné“ vozy, na kterých nedrží ani ty samolepky… pak se diví, že do ČD v Brně nasedá 20 lidí a do RJ 150. Prostě dráhy neumí obstát v konkurenci, i když některé RJ vozy taky dost pamatují. Ale umí to prodat.
A ty 9vz soupravy jsou teda co?
Jaké vozy z Metropolitanů myslíte?
Ty co jezdí doLuhačovic a odpadává z nich nálepka Metropolitan.
Na Metropolitan půjdou nové vozy z výběrového řízení pro 180 vozů na dálkovou dopravu. Otázkou je, kdy to VŘ skončí.
Co se skrývá pod těmi modrými krytkami, kterými je rozdlen žlutý pruh první třídy? Pozoruju, že je to nad téměř každým externím displejem – to je nějaká vychytávka, kterou starší railjety neměly? Kromě těch očividných změn, jako je lak, upořádání interiéru, sedačky a nižší maximálka, jak se tyhle nové viaggio comfort technicky liší od railjetů?
Myslím, že to budou repráky.
Je to zvuková navigace pro nevidomé.
Velké škoda že to bude jezdit na této lince a ne do Budapešti
Teď by to díky Jančurovi potřebovali jak sůl. Kdyby jich ale nakoupily o něco více ještě třeba stovku tak by to byla paráda
Moc pěkné vozy. Nevíte někdo jestli se od nového jízdního řádu chystají nějaké lepší vozy na linku R9?
Rozhodně ne, až se bude soutěžit tak možná.
Ono už to není na rameni Praha – Plzeň – Cheb špatné ani nyní, osobně jezdím na Západních expresem ex-ÖBB Amz případně 1.tř Pendolinem, ale tohle bude ještě úplně jiná liga. Jen doufám, že k tomu zapřáhnou alespoň na některé exponované vlaky i bistrovozy (regulérní jídelní by se asi neuživily). Cesta do Norimberku z Prahy, kde se otevírají možnosti přestupu na další dálkové vlaky do různých směrů vybavené restauračními/bistro vozy bohužel zabere 4h30 a za tu dobu člověku přeci jen vyhládne. A musím říci, že kvalita gastronomie JLV za poslední cca 4 roky obrovsky vzrostla. DB také není špatné, ale… Číst vice »
Bistra budou od GVD 22/23.
Konec kupátek na této trase. :-/
Kdepak, na R16 budou určitě Bmz235…
A Vám vadí kupíčka? Mně budou klasický Bmzka chybět. Ve velkoprostoru není třeba takové soukromí.
také pro rodiny s dětmi je mnohem lepší kupé, velkoprostor je pro děti naprd
Tak yupřednostňuji kupé. Je tskoe „soukromnější“
V kupe mate pocit soukromi, kdyz jste sam na 6/8 mist. Ve velkoprostoru, kdyz jste sam na dvojce. Zaroven ve velkoprostoru se nenabizi tolik moznosti ke kradezim, znasilnenim apod. A nakonec, velkoprostor setri misto a tedy i penize.
Zlatý velkoprostor
Zlatý kupé i béčka než trapný velkoprostor
Parametry nasazení.
Mělo by to být, že na trati pojedou její co největší část alespoň 160, a pak co nejvíce osobokilometrů denně.
Na Praha – Plzeň – Cheb by to mohlo trochu kompenzovat komfortem tu hrůzu #171.
Jak to není od škodovky, tak to vypadá dobře.
Ale ono to od škodovky je.
Částečně. Jen montáž. A to ještě pod plánem a hlavně dozorem Siemense.
Tak napůl. Napůl Škomens, napůl Sieda. Dělaly na tom obě firmy.
Jsem zvědavý, zda drobné konstrukční nedostatky railjetu se nepřenesly do této várky. Například se rozpadají zámky krytu filtrace, nebo filtr se odhalí až po vyklopení dvou dílů „krovek“. Krovky jsou na lankách a vypadávají z pantů. Mohly by být na teleskopech.
Mechanická konstrukce je 100% Siemens.
Je nějaká šance že by se koncové dveře a přechod přidaly i na railjety?
K tomu není dobrý důvod. Viaggio Comfort umožňuje až desetivozovou soupravu s jednou lokomotivou (takže přidat na Vindobonu jednu první třídu nejde výhradně kvůli penězům). Jednotky se navíc dají bez problémů v provozu spřahovat dohromady (což takové ÖBB běžně dělají).
Plus railjet je vysokorychlostní souprava (na 230 km/h), což s sebou ponese omezení kvůli bezpečnosti.
Zanedbatelná. S tím spojené schvalování a dokazování že to nic neovlivnilo (třeba pevnost skříně) by vyšlo na takové peníze, že se víc vyplatí railjety přesunout na trat, kde absence přechodu nevadí a místo nich koupit vozy s přechodem už z výroby.
ne
Tohle by bylo úžasný na trase PHA – CB. No my tady budeme doufat ve škatulata a že se přesunou ty současné vagóny do Chebu sem. Pořád by to byl značný upgrade.
Žádný na budějovické rychlíky, na Děčíny půjdou uvolněné moderní vozy 🙂
Děčíny bych navrhoval dát Regiojetu nebo Leo expresu. Budou tam mít konkurenci, ne jako R8
No to vám pěkně děkuju. Aktuálně skvěle funguje jízdenka Praha-Ústí, kdy furt něco jezdí, ať už EC, Krušnohor nebo Labe. I Děčíňáci jsou zvyklí kdyžtak dojet Krušnohorem do Ústí a tam osobákem nebo Ploučnicí do Děčína. Takhle byste tu návaznost úplně zničil a každý by si musel hlídat, kterým dopravcem jede.
Proč se furt protěžuje R20? jsou tu daleko horší linky R9,R11,R12 a R17
Kdepak, s Beckama na věčné časy a nikdy jinak 😂
Jako skalní „žlutofanda“ uznávám, že je mooooc dobře, že se to nejnovější co bude ČD mít nebude posílat Slovákum a Maďarum – (jako třeba Pendolino na Košice – místo toho chybí na rameni Děčín (Ústí) – Praha – Budějky – Krumlov) a konečně se troku civilizují ni linky na jihozápad a severozápad od Prahy. Kam se přesunou vagony z těchto 2 tras?? A kam další vagony z linek kam se 2021-23 budou nasazovat do více regionů noví Panteři ?? úvaha: Jančurovi je asi neprodají – toho nemají rádi.. -ikdyž ten kupuje všecko co má kola a stále ještě drží aspoň… Číst vice »
Kdybyste nepsal takové bláboly do jiných diskusí, tak bych vám snad i odpověděl na otázky…
tak odpovězte – neváhejte
Napsal proč vám neodpoví.
věc názoru – evidentně starší ročník s vypršelou expirací..
Tak podle mě to nejlepší co ČD má by mělo jít právě na ty mezinárodní vlaky a ne na nějaký Cheb.
Vy jste koukám taky odborník na všechno jako ten Mikuláš Kopas.
Ne – jsem pravidelný cestující i na vlacích Metropolitam do Budapešti – no ale z logiky věci považuju za óbrblbost posílat to nejlepší do zahraničí – a ještě k tomu na východ. Jsou to vlaky za naše české peníze, tak by měli primárně obsluhovat cestující v ČR – a ne k tomu půl Slovenska a pak údolím Dunaje na špinavou Budapešť.. I to průměrný co jezdí u nás je mnohem lepší než to od ZSSK a MÁV-START na téhle lince…
Vyváží výhody pevného spojení jejich nevýhody?
Ano. 5vz je kmenovka i tak.
Jaké jsou konkrétně ty nevýhody?
Např. porucha jednoho vozu (např. klimatizace, obutí, nefunkční WC) znamená odstavení celé soupravy.
Tak to holt budou muset i opravit, nejen odstavit.
Do depa to tak jako tak musí dojet. A tam už si to rozpojí. Asi sotva bude někdo rozšibovávat rychlík někde ve Vlkově nebo v Libni, protože se ucpalo WC.
A k tomu obutí: Snad už dorazilo ABS i na železnici, po 70 létech, kdy se to začalo používat v letectví.
ABS – protismyky mají dááávno např. už všechny „Y“ z NDR…
zrovna na tyhle vlaky je 5 vozů minimum, spíše by to chtělo tak 7
7 vozú má už bohužel málo vlakú ČD.
to je pravda, ale ZExy bývají často přeplněné, pokud mají jen 4-5 vozů, přeci jen jízda na stojáka by neměl být cíl
Jestli to bude mít ve 2. třídě nepolohovatelný sicny, jako SIVIC, tak ať si to černá díra natluče do špic.
Pokud to bude mít podnožky, nevidím problém.
Jediná mínus že je jich jen padesát kusů.uz se těším až se tím svezu.rikam škoda že Vagónku ve Studénce zničil amik ,se tam mohly mrskat vagóny jak Baťa cvičky.
To by ty vagony musel taky někdo ve velkém kupovat.
To by na vedeni ČD musel někdo myslet..třeba i blbych 30 vagónů ročně je výhra ..naposledy se kupovaly nové vozy ….no už je to dávno
No místo vagonů se jde cestou jednotek (regiopantery/interpantery). Peníze se v tom možná budou točit i větší než u vagonů.
Ale ty jednotky tu taky nikdo nekupuje zrovna ve velkém a systematicky. Byť teda tyhle nové vagony jsou taky vlastně jednotka, pokud opravdu půjdou na rychlíky, pak nechápu proč se místo nich nekoupily pantery nebo tak něco – s lepší dynamikou jízdy, úspornější a hlavně nízkopodlažní a širšími dveřmi (rychlejší výměna cestujících).
Jedna věc je cvicky sekat a jiná je prodávat. A že ČD, ale i další dopravci v regionu tech nových cviček za posledních 30 let nakoupili… Jo, pardon, oni vlastně neměli kde, protože vagonku zničil amik.
Skvělý nápad! Budeme zde sladkobolně slzet nad svým trudným osudem namísto toho, abychom si přiznali, že jsme tady vyráběli stěží konkurenceschopné zboží…
Studenka vyráběla vždy konkurenceschopné zboží ..a mohly se tam dělat vozy právě v kooperaci že Siemensem tak jako na konci 90 let .
V 90. letech vozy na 120 a bez centrálního zavíraní a blokování dveří…
… srovnatelné se světovou špičkou…
Aha proto jsou tyto vozy v kooperaci Siemens + vagónka
Kdyby někdo četl ten článek tak ví, že ty vozy právě z tý Vagónky vyjely.
Vyjely z Vítkovic, nikoliv ze Studénky. Studénka už je hodně vzdálený prapředek dnešní Škoda vagonky ve Vítkovicích.
Vyjely z vagónky, jestli sídlí ve Studénce nebo ve Vítkovicích je z pohledu ČR úplně jedno.
Ho*no si pamatujete. První sérii emzetů z přelomu milenia dělal Siemens ještě se Studénkou. Rovněž první Elefanti se dělali ve studénce. Dokonce nejen dvě prototypové jednotky.
Při těchto uváhách můžeme rovnou brečet že se již nevyrábí parní lokomotivy
Ringhoferáky. Na podvozcích Rybák. Pensylvánskou modernu nehceme!
Tu vagónku ve studénce nezničil amík ani žid. Tu vagónku zničilo to, že vyráběla jeden typ vozu – Bt, později Bdt, cokoliv dalšího se kupovalo z NDR. Teď je ta fabrika přesunutá do Ostravy a vypadá to sní mnohem líp.
Hlavně že začali dělat elefanty a emzety .a co výroba nákladních vozů ve Studénce ..kolem r.2000?
do Skodovky to jde lakované bdz podvozků ? Snad to by mělo mít povozky od Siemensu jako Viaggio Comfort ? Škofovka se podílí čim tedy ? Děkuji za upřesnění.
Podvozky budou z Grazu a ve škodovce se to bude tedy hlavně montovat dohromady.
Škodovka dodala je ruce. Tedy obyč montáž. Všechny díly a celky jsou již předem určeny Siemensem.
Škodovka jen doufá, že si při montáži osvojí trochu toho know-how. 😉
Vypadají moc dobře. Škoda , že se toto nesoutěží ve velkých počtech. Takových souprav mohlo byt vysouteženo třeba 100 a postupně je nakupovat dle finančních možností. Takto se zase soutěží dalších 182 vozů zvlášt. Za pár let zase další. Chybí tomu koncepce, plán… bohužel 🙁
to pláčete na špatném hrobě, dopravce soutěží vozy podle toho co si objednavatel dopravy přeje (MD nebo kraje), na R a Ex do Chebu tyto soupravy stačí, ale jinam ne
jojo, to je ta nekoncepčnost vlád v ČR. Žádné střednědobé či dlouhodobé plány v oblasti dopravy, školství, energetiky, …No ono by to stačilo i na Hradec, Budejovice…
Na Děčíny by stačily taky, ještě přidat posilové cca 2 páry v ranní a odpolední špičce co by stavěli jen Lovosice, Roudnice. A a nemusely by jezdit 9tivozové soupravy.
Vím že mě místní sotouši sežerou, ale když by ČD mělo jistotu desetiletých smluv na více tratích, tak to bude. A co zbyde na jiné výkony. No a B-ečka do šrotu…
Dodnes měli jistotu monopolu a smlouvy z jako soutěží měli povětšinou na 15 let . Sypalo se bez práce a proto jezdíme v béčkách . Mysleli že konkurence nikdy nepřijde a bum . Objednávání není záležitost vlád ale výhradně dopravce . Tyto provozované vraky by na silnici nikdy nebyli , leda jako veteráni . Při smlouvách na deset a více let , zadání 3až5 let dopředu a ČD mohou provozovat jenom muzea . A pokud by se cenou chytli tak na konci roku bychom to z daní dopláceli . Tyto vagony jsou super , do CZ a SK absolutně dostačující… Číst vice »
Vedení ČD se taky není jak vlády a pak to tady vypadá.
Na jakých linkách ještě béčka kmenově jezdí? Brno-Šumperk, Praha-Budejovice/Velenice, Plzeň-Brno a ještě někde?
Praha – Děčín
tam jezdí Bee 272 😉
Praha-HB-Brno
Už aby v tom šrotu byly
Ne ve šrotu. V muzeu.
Všechny? To snad ne!
Co máte proti Béčkům? Já je mám rád. Už i kvůli tomu, že jsou to jedny z posledních vozů, kde se dá stáhnout okno. A proto doufám, že pokud je hold za pár let vyřadí, tak že půjdou do Lužné u Rakovníka do muzea. Ale zatím doufám, že ještě budou nějaký čas jezdit.
Béééčka zelenáááá!
Já vím. Je to asi hodně konzervativní názor, (pokud se tomu tak říká), ale já mám rád nejen Béčka ale kupříkladu i teď ty nové Viaggio Comfort, ty budou také příjemná změna. Mám rád totiž železnici jako takovou. Takže se asi omlouvám za špatné vyjádření. Děkuji. 😀
Neomlouvej se za vlastní názor jenom proto, že ho ostatní nesdílí.
Lužná není nafukovací…
Příští rok je leden nebo prosinec? Jinak super zase blíž 21. století.
Spíš otázka jestli prosinec 2020 nebo prosinec 2021 😀
Plné nasazení od prosince 21. Zkušební pravděpodobně i dříve (začátkem 21)
Super! Ty jo, kdyby se povedly i ty devítivozový, tak to bude slušnej kotel!
Johooooo!
Nádhera!!! Už aby to jezdilo.