Nové vlaky, jiný provozní koncept. Trať z Ostravy do Valašského Meziřící čekají od příští neděle velké změny
Push-pull souprava pro Moravskoslezský kraj od Škody Transportation. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Mezi oběma městy zůstane jediný přímý vlak, zavádí se nové spěšné vlaky Lysohor.
Tahle modernizace se má táhnout do 2030. A přípravu ostatních tratí absolutně nevidím. Kopřivnice nic.. Jen kecy. Krnov dodělávka nic.. Nošovice nic.. A můžeme pokračovat.
Takže opět jdeme naproti cestujícím a aby se nenudili, tak jim přidáme přestup ve Frýdlantu n/O. Ta chytrá hlava, která to vymyslela by měla jezdit denně z Frenštátu do Ostravy a pak říct jak je spokojená. Opět zařídíte přesun cestujících do autobusů…
Ne že bych nesouhlasil. Ale pokud jezdíte z Frenštátu tak můžete využít linku 980 která je i rychlejší a může být i pro vás adresnější. Pokud jezdíte třeba směr Hrabůvka, Hrabová, Dubina…?
Jinak pánové přeji Vám všem krásnou 2. adventní neděli.
užasně sprasený jř… ty přestupy ve Frýdlantu nemohl vymyslet normální člověk…
V neděli vyjede jedná nová souprava z pěti a pak zase budou jezdit staré křápy. Nové soupravy nejsou předány ČD a mají docela dost závad…na první soupravě se už potřetí měnila jednotka klimatizace. O tomto víkendu by se měl přehrávat software lokomotiv, aby komunikoval s jednotnou. Zatím to moc nefunguje… .
V tom případě za všechny cestující doufám, že v době, kdy dráhy nebudou plnit závazek že smlouvy, budou jezdit zdarma.. Považoval bych to za samozřejmost slušně firmy… OH, wait, České dráhy… Tak nic, no 🙂
Podívejte se jaké byly problémy s Pendoliny, po vychytání všech chyb jsou to luxusní vlaky s vysokým komfortem.
To je jako omluva? Toho, že další půl rok budou muset lidi jezdit v hnusnych krapech za pro tyto vozy zlodejsky tr 10? Na to omluva žádná není, jedině jízdné zdarma do doby, než dráhy začnou řádně plnit své závazky, což už do příští neděle nasazení starých králů splňovat nebude… Jinak je to sprosté diletantstvi a projev neucty k cestujícím.
Když namontujete a zapojíte výrobní linku, také hned nepojede, zvlášť když ji montuje několik firem z jiných států. Vím o čem mluvím, nedávno jsem zprovozňoval s kolegy novou linku za 50 000 000 asi 3 měsíce.
Když jako dodavatel výrobní linky nestihnete termín byť jen o jeden jediný den, dostanete obrovské penále… Ty by měly být u ČD v podobě nulového jízdného
Vy máte smlouvu s ČD ohledně nasazení vozidel …. ?????
A nebo taky jsou to problemy vyrobce souprav které CD nedokazi nijak ovlivnit že …
Ano, musím se zastat ČD, to že výrobce nemá soupravy v pořádku je jen a jen jeho chyba. Ty – porodní bolesti – se prostě musí vychytat a pak jednotky normálně pojedou, ale nějakou dobu to potrvá.
V průměru 1,5 Kč/km, Vám přijde předražené?
Ano, za tyto soupravy mi to přijde víc, než předražené :-).
Fajn, tak až ty soupravy budou OK, jste ochoten platit 5 Kč / kilometr ?
Ve srovnání s cenami jiných dopravců je to nikoli předraažené, ale nebál bych se použít výraz zlodějské. Zvlášť když srovnáme kvalitu souprav. Zkuste se zeptat cestujících, jaký mají na cenu TR10 názor, obzvlást na tratích kde jezdí lahudky typu Bdt či B249
Jízdné se odvíjí od typu / kvality nasazených vozidel …. ? To platí snad jen v Glacier Expressu.
Luxusní vlaky s vysokým komfortem ? To si děláte srandu ? Vždyť tam není ani dostatkem prostoru na umístění zavazadla rozměrů dle SPPO nad sedadlem nebo pod sedadlem cestujícího … Protože nesplňovaly nároky cestujících ÖBB na vlak typu EC / IC / D podle rakouských představ, byly staženy z ramene Vídeňské Nové Město – Vídeň – Praha a následně byl vypoklonkován i ze Slovenské strely do Bratislavy … do Německa se vůbec nepodívalo, ačkoli mělo plnit funkci rychlého spojení na trase Berlín – Praha – Vídeň … mimo jiné pro malou kapacitu i nízkou úroveň „komfortu“ ve srovnání se standardem… Číst vice »
Spíše – po vychytání chyb jsou to zastaralé luxusní vlaky s vysokými provozními náklady.
Vy si kupujete jízdenku na základě plánované kvality, resp. vy máte nějakou soukromou smlouvu s ČD ohledně nasazování vozidel …. ?
Proč to samé píšete do 5 komentářů? Smlouvu na vozidla má kraj, který CD platí z peněz daňových poplatníků, tzn v přenesené významu ano, máme smlouvu s CD, když to chcete takto… Dále 5 Kč za kilometrr bych určitě neplatil, to netuším, odkud jste tuto částku vytáhl, ale neodpovídá realitě ani v případě nových souprav… A ano, jistě, že se jízdné ne odvíjí od kvality souprav, ale platit 1,5 Kč za kilometr za něco, u čeho máte strach, že se rozpadne, a co je nebezpečné pro zdraví a mnohdy i život cestujících je prostě zlodejna…Vim,ze jste zaměstnanec drah a že… Číst vice »
Akorát nechápu, proč na tak krátký úsek utrácí tolik peněz. Myslím že jsou potřeba nové soupravy na daleko důležitější tratě např. Praha – Havlíčkův Brod – Brno.
Tam budete mít nějakou spásnou soutěž..
Jestli to probíhat stylem jako opravy a stavby našich dálnic, to bude super…
Jinými slovy, lidé na tomto „krátkém úseku“ mohou dal jezdit jako prasata, protože je MS kraj vyspa Česka? Nebo co jste tím chtěl říct? Byl jste tu někdy? Víte, jaké otřesné vozy tu jezdí? Nic takového už snad nikde jinde v Česku není, tahle vytížen trať si míče vozy zaslouží už víc než 10 let.
Ano, vzhledem k tomu, že jsem rodilý Frýdečák, vím čím se tam jezdí. Bydlím sice už nějakou dobu v Čechách, ale na Moravě jsem často, na tak krátký úsek mi to přijde zbytečné. Kdyby radši nasadili pořádné soupravy na rychlíky na linkách Pardubice – Hradec Králové – Turnov – Liberec. Případně na Olomouc – Mor. Beroun – Bruntál – Opava – Ostrava
Jakože má Severomoravsky kraj řešit rychlíky z Pardubic do Liberce? Proč?
Ne stát má řešit celoropublikovou dopravu. Je smutné, aby na rychlících jezdili dlouho vyřazené jednotky, které koupila za pár drobných Arriva
Ale chápete, že článek je o řešení dopravy v gesci Severomoravského kraje nikoliv státu?
To si myslí mnoho lidí, „fascinovaných“ nejen Švýcarskem, ale i Belgií, Nizozemím, Lucemburskem …
Jenže si to nemyslí ODPORNÍCI na ministerstvu dopravy ….
Z Bruntálu do Opavy jezdí potorove rychlíky, jejich kvalita je úplně jinde, než u těch popelnic, co jezdí tady… Kromě toho u těch ostatních trati jste naprosto mimo misu, protože to jaksi není MS kraj, který tyto soupravy zařídil. Mozna by neškodilo si něco zjistit, jak vůbec funguje objednávka dopravy a až pak psát tyto kraviny… A hlavně, tyto vlaky co na 323 jezdí už dávno nemají jezdit nikde, protože kromě všeho jiného jsou extrémně nebezpečné viz především absence blokování dveří
No a k čemu potřebujete blokování dveří ?
V čem spočívá nebezpečnost … bez blokování dveří se obešly vozy více než 100 let v celé Evropě ….
Miluju, naprosto miluju argument, že něco 100 let stačilo tak to stačí i teď 😀 To je nezlobte se něco tak strašně dementního, že je snad i škoda na to reagovat… Lidé žili kdysi v jeskyni a stačilo jim to… Na co potřebujete elektřinu, když bez ní lidé dokázali žít tisíce let předtím? 🤦♀️Doba jde dopředu, lidi chtějí jezdit moderně… Tak jsiu 2 možnosti, buď u těch drah vytáhněte hlavu že zadního otvoru, nebo se smirte s tím, že vás nahradí soukromá konkurence, která je jednak levnější, a druhak a především bude jezdit s vozidly, která odpovídají moderním standardům.. A… Číst vice »
Jaké otřesné vozy ? Splňují vozy technické předpisy ? Ohrožují bezpečnost ?
Ano byl jsem „tam“ asi před půl rokem a líbilo se pestrobarevné čalounění sedaček … a na té čtyřce mám jako cestující více prostoru než v Pendolinu / RailJetu ….
Pokud pan Stejskal (KODIS) nepochopí (jakože nechápe a nechce pochopit) že vedení přímých vlaků Ostrava – Val. Meziříčí NENÍ určeno prioritně pro přímou frekvenci cestujících z Ostravy do Val. Meziříčí ale pro spojení obyvatel Frenštátska a Frýdlantska s místy škol, střediskovou obcí, okresním a krajským městem a rovněž pro jejich výhodné spojení ve směru na Slovensko, Valašsko, Hostýnsko i přímé rychlíky na Olomouc a Prahu, pak je zbytečná jakákoliv diskuse. Problém se zároveň plně vyhrocuje s tím, že počet 5 (i pro úsek Ostrava – Frýdlant kapacitně předimenzovaných) push-pullů je nedostatečný pro pokrytí 30 min. taktu linky S 6 z… Číst vice »
To je přesně ono, co jsem nastínil ráno. Lidi bez dopravního vzdělání kecají do dopravy. To je stejný, jako by kuchař šel bez vzdělání dělat doktora a hrnul se operovat.
A oni lidi s dopravním vzděláním ví vše nejlépe? Takový cestující či uživatel dopravních služeb je jen obyčejný substrát co má držet hubu a krok? Pokud máte něco proti konkrétním postupům konkrétních lidí, tak buďte prosím věcný a nezobecňujte.
Dopravní vzdělání je co ? K dopravnímu vzdělání patří také provozní praxe, proto také absolventi VŠD v Žilině začínali první semestr v kurzu „výpravčí“, pak museli udělat zkoušky, včetně tzv. autorizace a každé prázdniny museli POVINNĚ odsloužit měsíční brigádu jako výpravčí nebo, pokud se na TO necítili, tak alespoň jako signalista / výhybkář. Samozřejmě museli absolvovat úspěšně předepsané psychologické vyšetření. Mnozí si „brigádu“ prodloužili nebo chodili sloužit v mimopřednáškovém období / víkendy. Posluchači jiných oborů museli do dep, traťovek .. Po absolutoriu – i s červeným diplome v kapse začínali na základní výkonné jednotce – výpravčí, strojvedoucí / pomocník, traťový… Číst vice »
Proč by proboha někdo z Frýdlantu potřeboval jezdit do ValMezu, když to má o hodně rychlejší a bližší do Ostravy? A Frenštát přímé spoje mít bude. Za Frenštátem už vážně jezdí minimum lidí a nějaká Regionova tam úplně v pohodě stačí. A to není jen můj subjektivní pocit, ale zřejmě i objektivní fakt, protože ti, kdo o tom rozhodují, mají určitě více dat o využívanosti spojů.
Příbuzní a tak. Moc lidí to nebude, ale někdo snad…
No právě, je to jen pár lidí, zatímco přestup v Ově-Kunčicích využívá několikanásobně více lidí, proto dává smysl jej upřednostnit. Ale to někdo, kdo jezdí jednou za měsíc z Frýdlantu do Veřovic a nemá přehled, jaké proudy cestujících jsou mimo jeho trasu, nepochopí.
Mrkněte na nový jízdní řád, z Frenštátu do Ostravy se přestupuje ve Frýdlantu n/O.
Třeba kvůli práci …. jak složité pochopit …
Třeba tam někdo pracuje, má rodinu atd..a taky spojení na Prahu popř.na Slovensko je do Val Mezi blíže 😉
Kde jsou ty casy,kdy se dalo ve Verovicich nastoupit a dojet az do Brna nebo Ostravy bez prestupu,nebo ze Studenky do Zabrehu na morave.Zeleznicni spojeni bohuzel zdegradovalo na dobre pro cisla,ne pro cestujici a prinutilo je pouzivat auta.
Z verovic do Brna to jelo tak jedniu za týden ne? A to pořád je.
Každý den. Jenom ta jízdní doba byla asi 5 hodin. No jak to bylo skvělé!
Brňák jezdil každý den až Frýdku-Místku , pátky a neděle dvakrát 🤔
Starý dobrý osobní vlaky Ostrava – Praha…
Takovýhle kecy mám fakt nejradši
omlouvam se ale tehle odpovedi fakt nerozumim
Kdysi takhle dlouhé trasy osobní vlaky skutečně jezdily.
Ostrava – Praha nikoli … pražské soupravy od 5007 / 5009 nebo 5011 (čísla od roku 1973) bývaly občas oběhovány do Bohumína, Hodonína, Vyškova – jak který GVD ….
Pán to má pomatené. Osobní vlak Ostrava – Praha nejezdil, několik let Os 5009 Praha střed – Přerov – Bohumín …..
To je pravda. Každý kraj si objednává na svém písečku a lidí ubývá, proto jim to cestování ještě zhorší než aby jim ho zlepšili. Osobní vlaky beru ale zde by měl udělat krok stát, když má v režii rychlíky. Chápu, dálniční poplatky sypou vic.
Je velká škoda, že kraj netlačí na SŽ aby něco udělala s tratěmi v okolí Veřovic.
Veřovice – Štramberk 40km/h a dál až do Sedlnic zanedbaný stav. Přitom nejrychlejší vlak tam má jízdní dobu 34min (Veřovice – Studénka) takže po modernizaci a nasazení lepších vozidel by se tam dalo běžně jezdit okolo 30min .
Veřovice – Frenštát 60km/h a zanedbaný stav.
Veřovice – VM 60 – 70. Částečně zrekonstruováno, ale vliv na jízdní dobu prakticky žádný.
Přitom se přímo nabízí udělat nové lepší rychlejší spojení VM – Veřovice – Studénka – Ova (Svinov) s jízdní dobou někde kolem 1hod.
To je skvělý nápad, ty vlaky by byly plné
Valmez je velké přestupní místo. Frenštát Frýdlant. Kopřivnice. Nový Jičín. Všechno poměrně velká města..
Samozřejmě, pokud někdo nabídne Šukafon. 40km/h. 20 minut čekání v záastávkách. Zanedbanou trať. Vysoké jízdné. Jízdní řád co 2 hodiny.. Tak asi ne..
1. Rozhodně by cestujících neubylo
2. Tak jako tak se ty upravy budou muset udělat
My musíme projektovat virtuální VRT.. Než po 50 letech něco smysluplně modernizovat..
Kolik už jste na tohle četl práci (diplomových, disertačních)? Nula, protože pak by jste znál odpoveď. A nový jízdní řád s kratší dobou odjezdu jste četl?
Štramberk – Sedlnice cca 12 let zpět rekonstrukce (nový kolejový svršek), ppostupně se doplňuje. v max = 100, místy 80km/hod, ale když 810 má převody na 80km/hod……
No tak popořadě:
Diplomky na jake tema jsem mel číst abych znal odpoved na co?
Co znamená: JR s kratsi dobou odjezdu … ? Ta veta nedava zadny smysl.
V max 80 mezi Koprivnici a Studenkou byla uz za bolsevika. Dokonce tam byl i AB. Jeeine zvyseni rychlosti bylo z 60 na 65 u Pribora.
Rychlost 100 a to ne vsude prisla s rekonstrukcí trate na letiště.
A 810 (811) to je neco s cim pocitame na věčné časy?
Diplomová práce – že by na téma optimalizace tratí Studénka – Veřovice, trať 325
*odjezd – spravně mělo být dojezd.
810 jsou tam teď nově rekonstruované (motory Tedom), takže asi nebodu je hned nahrazovát něčím jiným
Ještě doplim, že tam jezdí Štramberský Expres a ten má větší maximálku.
Ta maximalka se odborne rekne stanovena rychlost vlaku. A kdyz se podivate do JR tak nektery spoj s 811 ma kratsi jizdni dobu nez ta 842.
Tak co to pisete za hlouposti? Ja mluvil o cele trase VM-Vvrovice-Studenka-Ova 1) v tech diplomkach je něco o tom proc z VM do hostasovic je tratova rychlost 70 a prazce co zazily jeste partizany 2)nebo neco o tom proc po reko hostasovice – verovice se jezdi stejne 60 jelikoz se nedosdily PZZ 3) co se tam je napsano o tom ze verovice stramberk ma jizdni doby delane na 810 ktera jede na 1.BS 4) co tam je napsano o tom proc na naprosto primych usecich mezi koprivnici a sedlnicemi se jezdi pouze 80 a nejde to predelat na 100… Číst vice »
Odpoved na všechny otázky jsdou v těch práci. Stačí zadát jen to souslovi a vyjedou práce i na okolní tratě, včetně práce zabyvající se mi modernizaci všech trati v podhuří beskyd.
Vzhledem k tomu že přečtení práce trva cca 2h a práci je více jak 8. A vaše odpovede byla tak do půl hodiny, tak mám pocit že nechcete znát odpoveď pouze hejtovat….
Jinými slovy, vy ty odpovědi neznáte.
No takže abychom to uzavřeli. Jediný Váš argument proč nejde udělat zcela běžné úpravy na trati je že v nějakých diplomkách je to napsané. Ale přitom ani nehodláte naznačit jaké šílené obtíže by nastaly třeba mezi Příborem a a Sedlnicí, kde je trať prakticky přímá, vede mezi poli na malém spádu. Tam podle Vás se zafixuje na věky věků 80km/h a nepůjde s tím hnout, přestože o kus dál navíc v záplavovém území kde se rozlévá Odra je rychlost 100km/h.
Tak takovými argumenty můžete krmit tak manželku : – )
Rentabilita přestavby. Problém 40km/ hod jsou oblouky a překopaní tratě se nezaplatí.To je hlavní problém všemi směry.
Kdo zaplatí zvyšení tratě z 80km na 100km, když tam jezdí 810 s max 80km?
Četl jsem to cca 2 roky zpět, vy si pamatujete co jste dělál v tuhle dobu před dvěma lety?
To co popisujete jsou ale finanční problémy, ne technické. Kdo zaplatí tu rekonstrukci Ova – Frýdlant? Kdo zaplatil rekonstrukci Suchdol – NJ, kdo zaplatil rekonstrukci Opava – Krnov? Atd. … a tady najednou peníze nejdou sehnat a to tvrdíte přesto, že o úseku Sedlnice – Štramberk SŽ už několik let tvrdí, že jej bude rekonstruovat a elektrizovat. Neprotiřečí si to? Stejně tak nedává smysl, že úsek Hostašovice – Veřovice byl zrekonstruován na min 80km/h ale jezdí se 60 kvůli chybějícímu PZZ. Nikdy už se peníze nenajdou a tak se ta investice zmaří? Dokud nebudou nová vozidla nebude rekonstrukce? Tak to… Číst vice »
Já netvrdím, že se bude elektrizovat, to psál jiny diskutujici….
To psala SZ. Asi necetla tu diplomku ve které se pise ze se ti nevyplatí …
Takže pane. Před chviličkou jsem proletěl první diplomku na kterou jsem narazil a musím říct že to bylo opravdu dílo. Na 30 stránkách k optimalizaci provozu na trati 325 jsem se dozvěděl, že když místo 810 nasadí dopravce 841 tak zkrátí cestovní dobu mezi Studénkou a Veřovice asi o 10%. Úžasné! Rychlejší, dynamičtější vozidlo s nízkopodlažním nástupem a širšími dveřmi bude v cíli rychleji. Asi chápete že po takové práci hodné studenta prvního ročníku střední školy jsem další diplomky neotevíral.
Ani v jedne co jsem četl nikdy o 841 nic nebylo…
Ta co jsem cetl ja byla z roku 2019. Staci abyste si dal vyhledat klicova slova co jste mi sam doporučoval.
Chápu, po takovém šoku je třeba dát si sklenici kvalitního alkoholu ….
V diplomkách lidí s absencí provozní praxe …
To je asi stejné, jak se skupiny odborníků se stejným vzděláním / praxí nemohou shodnout na proticovidových opatřeních. A vzájemně se popírají ….
Modernizované 810 i 811 mají tedomy ale to stejně neresi že mají v max 80 kmh.studenka – Veřovice se má dratovat otázka kdy . Teď tam jezdí 842 na SP které by mohly pokratit jízdní doby.jenze o víkendu tam jsou 810..Takze sme tam kde sme byli. Na trať 325 opravdu 811 nepatří..ale řekněte to na kraji. Ale i tak díky za spěšné vlaky Štramberk- Ostrava.
Možná tak na úsek Štramberk – Veřovice kdyby jezdila 811 solo,
ale jelikož kraj dostal konečně rozum a vlaky budou celý den jezdit celou trasu bez nesmyslného čekání nebo přestupu ve Štramberku, tak tam opravdu nemají 811 co dělat. Vzhledem k profilu to chce něco jako RS1.
Nezlobte se, takovéto diplomky nemají ani cenu papíru, na kterém jsou napsány …. to jsou teoretická dílka, v praxi neuplatnitelná … Mně se kdysi dostala do rukou diplomka plná věcných nesmyslů – v rozporu s provozní dokumentací …. když jsem napsal do školy že nechápu, jak tohle mohlo projít oponenturou – s vyznačením chyb, tak z toho byl poprask, s tím, že tohle byla jedna z nejlepších diplomek v daném ročníku … a několik zaměstnance – patrně podílejících se na oponentuře se na mne dívalo skrz prsty … jeden nepříčetně řval, co jsem si to dovolil … Diplomová práce má… Číst vice »
Úplný souhlas. Spojení VM – Kopřivnice – Ov se přímo nabízí. Navíc by se obyvatelům z aglomerace okolo Kopřivnice (čili + Příbor a Štramberk, dohromady cca 35 tis.) kromě rychlého spojení do Ov otevřela možnost přestupu na dálkové spoje směr Praha a Slovensko práve ve VM.
Navíc jsou nádraží v těchto městech i dobře situována.
Bohužel přes Veřovice směrem na Štramberk nic normálního neprojede a drncat se z VM do Ov v regionově nebo 810 je hodně masochistická představa….
Ve VM přestup na Prahu a Slovensko je pouze na EX2. Přijdemi, že ve Studénce je teda větší možnost přestupu…
Ale porovnejte si jak dlouho se jede ze Studénky na Slovensko a jak dlouho z VM.
Ano pokud jdete 5km za hranice, tak VM vede. Ale když řeknete slovensko tam beru nějaké železniční uzly a vychazito plus minus stejně. Pokud vyjde přestup v Puchově.
Porovnál jsem z miněných míst do Blavy, Žiliny, Košic.
Ve Studénce nestojí Praha, mimo LE teda.
Názorná ukázka, že kraje nemají mít pravomoc o rozhodování VHD, především už proto, že řada těchto rádoby odborníků nemá ani dopravní vzdělání.
Udělá se vratná souprava, aby se dalo jezdit do zast. Frenštát – město a ve finále tam ta souprava v X kdy jezdit nebude a vzniknou nesmyslné přestupy.
Opravdu vyházet tyhle lidi! Samozřejmě to není případ jen Ostravska, v Liberci takto vládne rádoby odborník pan Sviták, který třeba požaduje elektrifikaci a ještě se nestydí odkazovat na ČDC.
Jenže počet souprav je napočítaný na zajíždění do Frenštátu po modernizaci Ova – Frýdlant a elektrizaci. Žádná další kouzla v tom nejsou.
To asi cestující zajímat nebude? přičemž logicky dojde k odlivu a vůbec k likvidaci spojení OS – Fren – VM. Z mého pohledu pokud bych já takto dojížděl, pak moje volba je auto, Je mi líto…
Kvůli tomu, že byste musel ve Frýdlantu přestoupit?
Samozřejmě je to Vaše volba.
Ano, znám dost lidí, co nutnost přestupu odradí od použití vlaku, a jedou raději přímým busem nebo svým autem, i když je bus pomalejší.
Já přestupovat nebudu nikde, ale pokud je zlom frekvence Fren, pak je nesmysl ve Frýdlantě 50% cestujících nutit k přestupu,, když totéž může být ve Frenu, ale už nějakých 15-20% max.
Zlom frekvence je ve FM a frydlantu a Frenštátu ….
Az 20% lidi co jezdi do Frenštátu prestane to spojení používat kvuli tomu ze vetsinu trasy pojede novym vlakem a na zbytek přestoupí na to co tam bezne jezdi?
Ale lidi nechtějí na 50km X krát přestupovat
Ale vzhledem k počtu souprav to jine reseni nemá.
Má soupravy pp a zbytek 842 bdtn+ řidičák.
No to je hrůza! 1x přestupovat!
To už bude potom lepší upravit autobusovou linku na trase Val. Meziříčí – Rožnov p. R. – Frenštát p. R. – Frýdlant n. O. – Frýdek – Ostrava a pořád se vejdeme pod dvě hodiny
Nikoliv. Na trati je dlouhodobě turnusováno 5 klasických souprav a 4 motorové. Soupravy 5 push-pullů nahradí pouze ty klasiky, ovšem bez jakékoliv zálohy. To by stačilo i dnes na S6 Ostrava – Frenštát resp. až Veřovice, ovšem pouze jako celotýdenní hodinový takt. Druhým důvodem tohoto počtu je dotace EU ve výši 85 % celkových nákladů pro MSK, přičemž ty nesměly přesáhnout 1 mld. Takže na víc prostě nezbylo. Budou jezdit zřejmě jen 4, pátá jako negarantovaná. Zajímavé to bude i s disponibilitou lok 750.7 ! (viz též disponibilita 12 ks 471 a náhrady 460). Takže MSK se zde jen tak… Číst vice »
Bdt nejsou tak otřesné ..když nebudu muset 66x přestupovat.
Zastávka Frenštát p.R. město nebyla do svého zrodu (trval m.j. 12 let) nikdy zamýšlena jako koncová. Frekvence ve směru Veřovice je nad očekávání. Vracení se do žst Frenštát bylo údajně důsledkem odmítnutí MSK uhradit vlkm mezi zastávkou a Veřovicemi. Že se točí zbytečně prázdné km odvozu resp. návozu souprav, vznikají dlouhé pobyty a zbytečné přestupy ve Frenštátě, to už „odborníkům“ z KODISu ani MSK nevadí.
Uvidíme co to přinese. Každopádně přestup Frýdlant. Takže přímé vlaky do Frenštátu končí.. Oni si už před tím notovali, jak se tam vozí vzduch.. Takže levněší, ale za něco..
Typují, že to nacvakají do regionohy.
A 842
Jakože každy cestujici bude mit i sedadlo pro svůj batoh ? Tak jste myslel to nacvakání ?
No jsem zvědav co vymysleli. Už tak linka do valmezu byla podle mě díky krajům, dost zoufalá. 20 minut čekání nebo já nevím kolik. Nevím na co ve stanici Frenštát. Před tím 5 minut čekání na křižování o zastávku ve stanici Kunčice. Další 3-4 o další zastávku dřív ve Frýdlant. (na zmodernizované trati za 1 mld.) Není pravdou, že tato relace je nezajimavá. Že je nekonkurenceschopná. Kdyby nebyly tyto hloupé přestávky. Dosahovala by velmi zajimavých rychlostních průměrů. I v porovnání s autem. V této čáti. Stejně jako trať na hostýn. A to se tam jezdí cca 70. km/j Zabíjí to… Číst vice »
Ano, máte úplně pravdu. Tato trať a zejména úsek Ostrava – Frenštát patřila ještě před několika lety k frekvenčně nejvytíženějším jednokolejným neelektrizovaným tratím v ČR. Ne nadarmo zde od roku 1962 byla vedena většina vlaků patrovými jednotkami (i zdvojenými). Pak ale přišlo: 1) vznik krajů a následná regionalizace železniční dopravy bez ohledu na přepravní proudy a přípojové vazby; 2) předání odpovědnosti za organizaci vlakové dopravy na kraje, resp. tzv. koordinátory; 3) až 150 dní výlukových prací ročně na 323 po rozbití unitární železnice; 4) po zavedení taktové dopravy v MSK vyloučení možnosti vedení „zrychlených“, resp. Sp vlaků na trati 323… Číst vice »
Fakt? o 2/3?
Tam kde sedělo ve vlaku 450 lidí, jich dnes jede 150, kde bylo 150, jede 50.
Frýdek-Místek měl obrat dost přes 15.000, zdá se, že dnes nedělá ani těch 5.000.
Ani předražené, předimenzované (a třeba pozlacené) push-pully tu zmíněnou nekonkurenceschopnost a další úbytek cestujících nezachrání pokud jízdní doby nebudou aspoň poloviční a jízdní řád uživatelsky přívětivý, stabilizovaný a spolehlivý.
Opomenul jste, že v roce 1962 vypadala Ostrava z hlediska důlní a hutní činnosti poněkud jinak. Bylo třeba zajistit kontinuální návoz a odvoz horníků na šichtu … Hornická šichta nezačínala – na rozdíl od jiných nepřetržitých provozů se střídáním 6.00 / 14.00 /22.00, ale průběžně. Každý „skupina“ měla přesně stanoven čas fárání …. takže i veřejná doprava zajišťující přepravu horníků musela fungovat průběžně .. obdobně fungovala autobusová doprava přepravující slovenské horníky ….
Pozor, Ostravsko nebyly zdaleka jen šachty a hornictví – to se ostatně už přesouvalo na Karvinsko. Od roku 1994 se už uhlí v Ostravě netěží – a ty patra jezdily skoro 40 let. Masívní návozy z Beskyd (bez aut a D56) byly klasicky na 3 směny do Frýdlantu (Ostroj, Norma), Bašky (slévárna), Frýdku (Slezan), Lískovce (Válcovny plechu), O-Kunčic (Nová Huť) O-střed (Vítkovice). Jen Vítkovice zaměstnávaly cca 20 tis. a Nová huť vč. navazujících provozů přes 12 tis. Nelze opomenout učiliště a střední školy (Frenštát, Frýdlant, Frýdek-M, Vítkovice) Byly to tisice lidí. Ráno 15 min. interval dvojitých pater a z F-M… Číst vice »
„Například pro spojení z Valašského Meziříčí do Ostravy-Svinova je výhodnější využít přestupu ve Veřovicích a pokračovat přes Kopřivnici a Studénku. “
A já břídil bych jel přes Hranic na Moravě…
Pokud jede člověk z VM do Ostravy na 8 je nejlepší jet přes Štramberk (Hranice 5:30-7:18, Štramberk 5:36-7:18, Frýdlant 5:36-7:36), zpět asi o směnu (osm hodin) později taktéž (Hranice 16:51-18:23, Štramberk 16:44-18:19, Frýdlant 16:25-18:19) Hlavní ale spíš nebude čas jako cena. Přes Frýdlant vyřadím rovnou, protože to je o dvě zóny vic a časově taky nic moc. Do finále tak postoupila cesta přes Hranice a přes Štramberk, které mají podobné časy. Přes Hranice koupím 4x čtvrtletní jízdenku za 4810 + in 50 na rok za 2990 = 22230 (rovnou lepší koupit in 100 za 19990) Přes Štramberk koupím 4x čtvrtletní… Číst vice »
není přes Štramberk dvakrát přestup?
No a nebo radši autem. Třeba pokud se jede přes NJ, Příbor a FM, tak se to dá stíhat i za 40 minut. A tomu žádný vlak nemůže konkurovat, o to více s přestupy.
40 min tak v noci nebo v neděli kolem oběda.
pro info je tam dalnice
No a?
Z Val. Meziříčí do Ostravy při dnešním provozu za 40 minut nedáte. Leda tak za hodinu
Já nic takového netvrdil …
Naprosto v pohodě i přes den. Stačí jen vědět kudy v danou denní dobu jet a kterou trasu si vybrat. Jezdím to skoro každý týden, z Ostravy Michálkovic do centra Valašského Meziříčí běžně za 40 minut, jen ve špičce to jde k 50 minutám.
Z Valmezu? Jenom do NJ je to skoro 20 minut
…Antone Pavlovici, a nezdá se Vám být těch přestupu nějak málo ??
Jo, a to až si tak v neděli vecer z důvodu zpoždění ty „jakopripoje“ ujedou, to bude teprve free a cool !! To bude přesně ten moment, kdy by měl někdo naběhnout a nas*** davu turistů přednést agitku, jak je to lepsi….
Jo jo, jak už Krampol se Šimkem měli….. Cestování v Japonsku je nuda. U vás nutí dráha lidi premyslet….😂
Delate jako by uz nejaky ten pripoj ujel. Krom toho pripoju je plna celá síť a ze by to byla takova katastrofa jak se snažíte nastinit si nemyslim.
Jeste doplnim ze i dnes má poslední spoj do VM přestup vr FM takze k nejake nové neresitelne situaci skutečně nedojde.
pripoju byvala cela sit.ted uz je sit plna prestupu s cekaci dobou 20 min,aby se to stihlo
Ano, 3x podtrhnout, lépe to nelze napsat.
Ale že o víkendu skoro odstřihli větev Frýdlant-VM to se nepochlubí
Dasty
Příjde mi to celé nelogické, většina spojů bude končit ve Frýdlantu po 32 km jízdy. To měli dát minimálně po Frenštát, dalších 40 km pojedou staré soupravy bez jakéhokoliv komfortu.
Ale to těch 5 PP nevyjezdí.
V sobotu 11.12. jsem napočítal 10 spojů
V sobotu 18.12. jsem napocital 9 spojů
Zhoršení to opravdu je ale slovo „odstrihli“ je trochu přehnané.
Odstřihli je správné slovo pro víkendová rána, kdy se cestujíci od VM dostanou nejdále do Frenštátu. Dále jen s neúměrně dlouhým čekáním. A v neděli dokonce vůbec. Zrovna tady o víkendech jezdí spousta lidí na výlety a holt už budou mít smůlu.
Ale jo … to máte pravdu, uznávám.
Zmastenina a ne jízdní řád…první ráno z valmezu až 4:45..si dělají prdel.a kde je od z Frenštátu do VM co jezdil 4:25..prpoj na valašský expres.noty na buben kurva
Ted nepojede 4:25 ale 4:32
takže jízdní řády na ho*no a vlaky budou stejně jezdit staré. Hmm, to vypadá jako tradiční moravskoslezské řešení.
Tak pusch pully jezdit asi budou.. Ale jediná modernizace se potáhne jako smrad do roku 2030. A ještě jen po frýdlant a jednokolejně. A ostatní tratě nic. Výhled. Nic.
Nebudou, ještě prý nejsou ani předně, natoz, aby se s nimi odboráři „naučili jezdit l“… Takže od příští neděle symbolicky 1 souprava a zbytek prý snad „v březnu příštího roku“ :-). Vivat národní dopravce, akciová společnost, Vivat MS kraj :-).
Kdyby raději nic nedělali, mohlo všecko aspoň zůstat při starém. A staré šroty by byla pre všechny, ne jen pro někoho.
Ech, jedná se o sarkamus, samozřejmě.
No ono to tak stejně skoro dopadne, 1 souprava pokreje max neco okolo jedné pětiny spojů, zbytek dal veselé v Bdt :-)… Za to by už fakt dráhy měly dávat slevy či symibicky do doby, než bude splněn závazek nasazení všech push pulu, jezdit zdarma
Škodovka nestíhá, to víte kovid. (Univerzální odpověď, když něco nejde).
CD je v tom tentokrát nevině.
Přestupní vazby od vlaků z Frýdku budou v Českém Těšíně o víkendech a mimo špičku tragické. V podstatě od toho vlaku z FM nebudou snad vůbec žádné vazby, současné vazby se všechny prodlouží o půl hodiny. Vlaky směr Karviná a Havířov budou odjíždět jen několik minut před příjezdem vlaku z Frýdku, takže tyto relace se stávají totálně nepoužitelné. Naprosto zmařená šance zlepšit tyto relace a zajistit okamžitou návaznost, takže by ty vlaky z Frýdku aspoň k něčemu byly, když už chudáci turisté do Slezských Beskyd budou muset v Českém Těšíně trčet půl hodiny.
Dal jsem vám palec nahoru. 👍
Od FM po Jablunkov je úplná apokalypsa.
Jak sám píšu níže. K A není B. Bohužel.
A to je desetina toho co bych rád napsal.
Zvracející smajlík nenalezen.😰
Je v emoji, musíte hledat 🤮
Musím říct, že nejednou jsem jel na trase Havířov – ČT – Střítež/Hnojník a doba na přestup v ČT mi stačila na nákup v Albertu a návštěvě Polska. Cca 40 minut. Prostě dokonalé to nebylo ani teď.
A ta doba Vám zůstane i teď. Na ten nákup.
Ty tři minuty těžce zavání. Neriskoval bych.
Osobně bych si výlet tím směrem nekazil .
Vzhledem k tomu kde se všude chystá hrabat a kopat.
Chlape, když to čtu, tak je mi tohle líto. Nevim, neposoudim, nebydlim tam, nevyznám se, ale pokud je to takováhle tragédie, pošlete mail na KODIS, kraj, starostům dotčených měst. Pokusme se to vyřešit a reálně s tím problémem pohnout, ne nad ním jen diskutovat na fórech
Já tak určitě učiním.
Pokud chcete znát znění napište mi email na kohut.rad@seznam.cz.
A nejen vy. Napište mi kdokoliv a já vás budu informovat včetně odpovědi…
Až MSK objedná na všech tratích interval 15 minut, tak nebude co řešit ….
Prokladem linek vedených v hodinovém taktu: 1) S6 O-hl – O-Kun – F-M – Veřovice, 2) S5 O-Svinov – O-Kun- Ostravice, 3) S1 Opava – O-Svinov – O-Kun – Český Těšín 4) R61 Opava -O-Svinov- O-hl- O-Kun – Český Těšín – Mosty u J. 5) S2 O-Svinov – O-hl – Bohumín – ČTn – Mosty u J. 5) S3 (Přerov- ) Hranice – O-Svinov – O-hl – Bohumín 6) S4 Mošnov – Stka – O-Svi – O-hl – Bohumín – Český Těšín je možno zajistit celodenní 30 min. interval spojení pro Ostravu, (Svinov, Hlavní nádr., Kunčice), Opavu, Studénku, Havířov, Bohumín,… Číst vice »
Skvělý způsob jak odradit i ten zbytek cestujících. Jet z VM do Ostravy dvě hodiny s čtvrthodinovým přestupem, zatímco autem se to dá zajet za 40 minut není žádná výhra teda.
A koho to odradí? Dnes je ta jizdni doba pres FM jen asi o 10min kratší … to je ta hranice jestli tim jezdi nekdo celou trasu nebo ne?
Co tady prosím zkoušíte? Dvě hodiny to přes Frýdlant trvá i teď. Naopak přes Hranice se dá i za 1:15h, trať 323 je v tomto hold nejpomalejší.
Pokud je dobrá návaznost spojů tak máte pravdu a to je delší úsek
Ta 1:15 ovšem platí pouze při použití dálkových, z nichž většina je povinně místenková a, nemýlím-li se, v žádném z nich neplatí ODIS.
Na na těchto dálkových spojích se dá jet bez rezervace, nicméně vlaky jsou věčně narvané z důvodu nízké kapacity.
Odis je ta nejdražší dostupná varianta.
Ne, pokud byste musel každý den kupovat k IN100 povinné místenky. Navíc jste tak omezen jen na jednoho dopravce, zatímco s ODIS můžete využít i R8 RegioJetu, byť tedy až ze Suchdola, což je nemilé. Škoda, že se Zlínský, Olomoucký a Moravskoslezský kraj nedokáží dohodnout na nějaké jednotné integraci.
Právě ten výmysl, že vlaky R8 platí až od Suchdola a přitom autobusy 621 nebo 927 skoro až k nádraží mi příjde jako velká kravina. Normálně se měly zaintegrovat i vlakové spoje do Hranic.
A dále o jakých místenkách se to bavíte? Projel jsem spojení, které mi to nabízí z VM do Ostravy přes Hranice a zpět a nikde žádný vlak s povinností místenek mi to neukázalo.
R8 a odis ať si strčí za klobouk. Od té doby jsem tam nepáchl. Pravda i díky kovidu.
K IN100 máte místenky zdarma (elektronicky).
Kdyby ten ODIS platil až do Valmezu…
Ano, přes Hranice se dá, ale ne vždy tam spoje navazují, nebo čekají v případě zpoždění. Za ty roky už jsem si užil dost procházek kolem nádraží v Hranicích a čekání na další vlak.
Ten uzel Kunčice je opravdu důležitý. Sám ho využívám… Všechno by bylo i ok. Kdyby kraj místa které zcela odrovnal zalepil busy které by v tom ohledu plně postačovaly… Nechci se moc rozepisovat, ale dohromady ty změny zničily dopravu v polovině kraje… Sám jsem se těšil neboť ohledně vlaků je pár věcí které byly či jsou zajímavé… Ale k A se neudělalo B. A tak se pohřbilo co se dalo. Má radost je rázem na nule… Ten krajský v zásadě lživé blábol doslova uráží. Za to samozřejmě nemůže autor článku neboť jak koupil tak prodal. Dopadlo to špatně a odezvy… Číst vice »
Každá změna je ze své podstaty úplně špatně, protože mění zažité pořádky. Nezbývá než doufat že nový koncept bude opravdu výrazně lepší pro většinu cestujích a aspoň současné cestující neodradí.
Lepší jako v čem ?že budu navíc přesedat ve Frýdlantu…
A ma redakce nebo nekdo nejake info o tom jak dopadlo VŘ na provozovatele tech PP za 3 nebo kolik roků? Diky za info
To slovo Lysohor je (aspoň podle mě) strašné. Kdyby se vlaky jmenovaly Ostravice nebo Beskydy, možná by udělali líp.
Z čí hlavy ten název vlastně vůbec je? Z kraje nebo od drah?
Z nějaké prázdné, bych řekl. Někdo asi zkusil analogii s názvem Krušnohor, nicméně slovo krušnohorský je běžně používané, oproti tomu lysohorský jsem ještě neslyšel.
https://cs.wikipedia.org/wiki/%C3%93ndra_%C5%81ysohorsky
https://cs-cz.facebook.com/groups/lysohori/
http://infocentrumostravice.cz/detail_zaznamu.php?id=53
http://lysohor.cz/
Děkuji tobě i Jalovi. Ač Moravák jezdící do Beskyd pravidelně, toto slovo jsem ještě neslyšel.
Zadejte si to do gůglu a budete se divit. Lysohor i lysohorský na vás vykouknou.
Taky jsem se chtěl zeptat, jestli to slovo existuje, nebo je to novotvar za účelem pojmenování těch vlaků. Zní to strašně.
Vašeho názoru si cením.
Ale stejně nás umínosují.
Nebo Ondráš
Eslivá podla kopca, tož Ondřejník.
Souhlasím.
Když jsem ten název vlaku viděl poprvé, tak jsem se smál 5min v kuse.
Ale vždyť z 99% poveze lysohorce.😁
Takže lysohor je odpovídající …
Sám jsem název uvedl v jedné odlehčené diskuzi na k report net…
Jsem rád že se to ujalo…😁
Tak jako vtipné pojmenování z KR ve stylu někdejšího pojmenování rychlíkových Panterů Rypák, které je už dnes naštěstí zapomenuto, budiž. Ale že nějaký papláš, který sám rozumné jméno vymyslet nedokáže a pro inspiraci chodí na KR, z tohoto vtípku dokáže udělat oficiální jméno, to už podle mě v pořádku není, to se na mne prosím nezlobte.
A co tak mozkomor – jako u Harry Pottera …
Kdyby se ten vlak jmenoval Ostravice a jel z Frýdku do Ostravy tak to by byl teda zmatek.
He? Lysohor má jezdit jen Ostrava-Ostravice. Z FM do OV samozřejmě pojede, ale to snad jen logické, ne?
A když do nej budete nastupovat ve FM tak uslisite co? Vlak Ostravice do Ostravy …
A když nastoupím v Prostějově do vlaku Bouzov do Brna, v Mor. Berouně do Pradědu do Olomouce, tak budu zmatený taky?
To asi tezko kdyz ty vlaky na trase vubec Bouzov nebo Praded nemaji …
To je teda tema k diskuzi : – D
Jo takhle, přímo to slovo. To si myslím, že by se snad zvládlo. Furt lepší jak Lysohor. I Slovenská strela jede z Brna do Prahy.:-)
No já nevím. Kdyby treba ty sp krizovaly v tom FM tak by se ozvalo neco jako: z prvni koleje jede vlak Ostravice do Ostravice a z druhe koleje jede vlak Ostravice do Ostravy : – D
Nebo kdyby nekdo dobihal na vlak a ptal by se odkud jede Ostravice tak uz by nebylo jasne jestli chce jet Sp Ostravice do Ostravy nebo Os na Ostravici …
No ještě ze je to Lysohor : – DDD
Tak to jsou ve Vyškově v řiti. Tam Bouzov potkává Bouzov. A ti, co chtějí jet do Ostravy, a nastoupí do Ostravanu směr Praha, jsou navždy z(a)traceni.
A co teprve ve Starém Městě u Uh. Hr.? Tam se potkává Moravan do Brna s Moravanem do Olomouce. No to tam musejí být zmatky, panečku LOL
Jako že někdo jede tím Moravanem do Moravan? … to asi ne že.
Tak je fakt, že Rysohol by byl lepší.
Taky mi to přijde jako zvláštní slovo. Čekal bych rázovitý název „Lysař“ 🙂
Lysomor by było lepší.
Tomu určitě nikdo neřekne Lysohor ale Lysohlav 😀