Nové úseky D35 a D11 ulevily obcím. Měsíčně na I/35 ubylo 44 tisíc nákladních aut
Přes kilometr dlouhý most u Opatovic nad Labem. Foto: ŘSD
Ještě silnější odliv nastal ze silnice I/37 na D11.
Ještě silnější odliv nastal ze silnice I/37 na D11.
Tak to vypadá, že se nám dopravní indukce nekoná. Co? Jak je to možné? Vždyť různí rozumbradové tvrdí, že s otevřením nové silnice vždy vzniknou desítky tisíc nových aut, která zaplní tu novou trasu a na původní zůstane vše při starém.
Snad se brzo dočkají i v Přerově
Konečně se doprava dostala mimo obce a města. Méně hluku a smogu. A nemělo to už být před 30 lety ? Jen houšť.
A neměla se náhodou dostávat na koleje? Jen houšť = ještě více aut, která se roztáhnou do krajiny a pak zpětně dojedou stejně zase do těch obcí? Já Vám tedy nevím…
No jo no, budujeme dálnice pro ještě více aut, které nemají kde parkovat. Je to hloupé ale to k tomu patří Homo sapiens se jen pokrytecky nazve moudrý ale co je moudrého na prznění krajiny. Spíš se leští libido
Marně hledám podstatu sdělení článku.
Jako, že mám považovat za pozitivum v devastaci kilometrů nejúrodnější půdy, utracených miliardách, což přesunulo část dopravy z jedné silnice na druhou?
Já bych v tom viděl konstatování nějaké skutečnosti.
No, on ten přesun je navíc na kapacitní silnici mimo zabydlené části. Takže vyšší kapacita, méně emisí, méně ucpaných měst a vesnic. Kdo po I/35 + HK + D11 jezdil, tak o výhodách D11 + D35 mimo HK nepolemizuje…
Správně pravíte přesun. Pouze přesun. Nechtěli jsme náhodou spíše vyšší kapacitu na železnicích, aby tam ta zátěž z těch silnic částečně přešla? Tohle je v důsledku kontraproduktivní. Krátkodobá úleva, dlouhodobá negativa.
Od Vás bych očekával širší pohled na věc.
Pokud berete v potaz pouze profil I/35 před Hradcem a D35 v tomtéž místě, pak budete mít pravdu.
Jistě, mohla tam být řepka nebo jiná biopaliva a v okolních obcích kolony. Protože železnice tím směrem (Olomouc) je přetížená taky.
A lokálka do Litomyšle koridor nenahradí.
Proč se tedy neinvestuje do kapacity na železnici, nýbrž se jen dále množí prostorově i energeticky náročnější silnice, zvláště v (i těžké) dálkové dopravě?
Pokud jezdíte vlakem nebo tuto trasu nemusíte autem absolvovat, tak vám samozřejmě stavba této dálnice přijde zbytečná. Kdo tudy ale jezdí pravidelně tak ví, že už včera bylo pozdě a tlak na co nejdřívější dokončení je oprávněný, každý kilometr se počítá. S půdou máte pravdu, ale spíš bych protestoval nad milionem skladů developerů, tam mi smysl uniká stejně jako vám u D35.
A proč ten někdo tedy nejezdí také po železnici? Proč se investuje primárně do dálkových silnic? Na co jsou pak asi ty rozlehlé sklady navázané? Potenciálně efektivnější nákladová nádraží přitom dále likvidujeme, včetně rozsahu kolejí, ale budeme jásat nad dálnicí a lkát nad sklady u ní? Prosím, vnímejme i souvislosti…
Nojo no, chápu, některé lidi nepotěší třeba ani vymýcení nakažlivé choroby (= ztratila se pestrost) a tak. To je holt ta pluralita. Ale naprostá většina v tomto případě přecejen vidí citelnou výhodu…
Snažně prosím, váš pohled se snažte šířit formou přesvědčování k nepoužívání aut zbytečně, NE k zakazování užitečných staveb.
A tohle snad nemotivuje ke zbytečnému používání aut? V čem je ten užitek, že jich zase bude jezdit víc? V důsledku si poněkud protiřečíte. Ale chápu, máme chtít více aut i více dopravy, jen ne u svých baráků. Jak pokrytecké…
Ne, tahle stavba nemotivuje ke zbytečnému používání aut, ta je pouze umožňuje. Jestli se tak stane nebo ne není jisté. Přesvědčovat lidi aby jednali rozumně a odpovědně je OK, zakazovat a přikazovat podle vlastního (menšinového) přesvědčení už moc OK není, a to ani v případě že jsem svatosvatě přesvědčený…
Holt v tomhle bordelstánu je každý kilometr dálnice pomalu dílem na generace..ekoteror a neschopný stát se potřebují..hází vinu jeden na druhého, ale ve výsledku ro od.erou druzí. NIKDO neříká,že je fajn mít za oknem silnici, ale nékudy vést musí. Ekologové musí být konstruktivní a stát důsledný…
Ani takové švýcarsko ještě nemá dobudovanou dálniční síť a to i když má úplně jiné finanční možnosti.
Asi ne..ve Švajcu jsem nikdy nebyl,ale tipuji,že skrz obce a centry měst hlavní tahy nevedou..
Namísto tipování mapa: https://mapy.cz/s/gegurufomo
Budete se divit, ale najdou se i velká města bez dokončeného obchvatu, kde doprava vede středem či těsně vedle, např. Biel, Visp či La Chaux-de-Fonds.
A troufl byste si na nějaké množstevní srovnání u nás vs. tam?
A jak to tam mají s hustotou kamionové dopravy?
Třeba preferují jiné způsoby. My bychom také mohli, ale auto a lány asfaltu jsou tu pomalu fetišem. Možná bychom přitom v důsledku také dost ušetřili…
Opravdu musí? Nemůžeme toho vizit celkově méně a přednostně tomu vytvořit lepší podmínky na kolejích?
Možná se moji potomci dočkají podobného ulehčení Jičína , Ktové a Turnova.
A nešlo by to přeci jen jinak, než pouhým přelitím a rozmnožením silniční dopravy?
🚛To je dobrá zpráva.👍
No dobře, ale co na to Duha, Děti země, Voda z Tetčic a další ekoteroristi? Jistě nám vysvětlí, že lidi z těch obcí měli pod smradem a hlukem z kamionů chcípat dál.
A co na to tvůj otec, který tebe raději měl utřít do prostěradla…
Ty jsi pěkný zkurv
Blbe, pokud nechápeš podstatu vyjádření slova „ekoterorista“ a kdo ji v naší zemi propaguje a hlavně rozvrací společnost, tak to potom je zbytečné s tebou nějak komunikovat. Proto tak reakce na rozinku a tebe.
Nu ono asi nejde jen zakázat komunisty a henlainovce z českého parlamentu ale nechat je přirozeě vyhynout a jejim potomkům nabídnout lepší alternativu než politiku.
Pročse vyjadřujete , jako rusáci? Ty taky hledaji teroristy za každým pařezem. Vámi zmíněné spolky maji jine názory a priority než tuny spálené nafty , kilometry zabetonovaných lesů luk a polí , a řešeni vidí jinak než vy. Nikdo nema zájem v ,,chcípání ze smradu a hluku,, . A to nikde. Řešit lze situaci i jinak než maji pocit autisti a stavbaři. Že jste jednim z nich nebo jste rozumu moc nepobral vas neporavňuje používat slova , ktera jsou zejmena dnes natolik zdiskreditovana a usvedčená z účelového používání . Před x lety jezdilo aut méně , a také jsme žili.… Číst vice »
Jasně a ty kapimony tam jezdí kvůli komu a co asi tak vozí?
Ale jo, požadujte v obchodě zboží, které vám nepřivezl žádný řidič ani jiná skupina obyvatel, které nenavidíte. Nenávidíte, jinak je řidiče neoznačoval za psychycky nemocné lidi.
Mourku, ty jsi vážně blb.
Když se ta D1 před zhruba padesáti lety začala stavět, měla 2 pruhy, dnes má 2 pruhy, za 20 let bude mít asi 2,5 pruhu a za 80 let 3 pruhy. S tím fakt nemám problém.
Pokoušet se lidem nanutit nepoužívání aut (zbtečně!) cestou blokování staveb je velmi problematický přístup, při kterém se holt může stát že sklouznete do kategorie ekoteroristů. Může se vám to nelíbit, ale je to tak (to je zase MŮJ názor, a spousty dalších lidí).
Nepoužívej pc, nepoužívej telefon, žij v jeskyni, neoblíkej se neobouvej se a živ se jen tím co ulovíš a sesbíráš(pokud ti to někdo dovolí) Potom nebude potřeba tolik dopravy, pokud ale vše tohle používáš, tak jako my ostatní, tak jsi pouze pokrytec co tady blábolí.
Nejprve tam kamiony nasměřujeme výhodnými podmínkami pro automobilovou nákladní dopravu, a pak za těžký prachy řešíme vzniklý problém, a ve výsledku se pochválíme.
yes, pouze přesun problému jinam, abychom o něm nevěděli.
Pokud se problém přesune někam, kde nikomu a ničemu nevadí, je to pořád ještě problém?
Tak minimálně ovzduší to vadí pořád.
Min nez kdyz se auta sunuly v kolone nebo staly na semaforu..
To bez pochyb. Těch pozitiv je určitě více.
No, ale v porovnání silnice přes město vs. dálnice mimo dokonce i to hájené ovzduší profituje… takže proč?
Jen vzhůru ke SKUTEČNÉMU boji s emisemi, a ne v zástupné křivolaké odbočce přes boj s dopravními stavbami.
Výhodnými jak přesně? Jen na mýtném z Plzně do Ostravy, za jednu cestu tam, zaplatí třeba cca 3 tisíce. Pak se taky musí dostat zpátky. K tomu nafta, silniční daň, omezení rychlosti, povinné přestávky, nedostatek míst ke stání, nutnost dorazit na čas…
Nemyslím si, že je to jakkoliv komfortní, výhodné či podporované státem, domnívám se jen, že jiná, levnější cesta v rámci české infrastruktury, není.
Pronajmout si vagón z Plzně do Ostravy se dá u ČDC tak za sedm a půl tisíce +-.
Jenže jej tam musí ještě někdo dovézt, což také něco stojí a potřebujete to včas nikoliv za dva dny, až budou koleje volné pro nákladní dopravu.
Však to je se vším všudy cena. Pokud ho odpoledne pošlete tak druhý den je tam.
Tema 2 dnama bych si vubec nebyl jistej, spis tak tyden.
Jasně a zákazníkovi řeknete, že má zboží na nádraží, že si ho má vyzvednout vlastními prostředky a za svoje.
Následně se budou místní „drážníci“ vztekat nad tím, jaktože stát nenařídil zákazníkovi vyzvednout zboží na nádraží. A co si má co zákazník vyskakovat s nějakým místem dodání. A že to nařízení má přebíjet obchodní smlouvu. A když se to zákazníkovi nebude líbit, tak že mu zboží zadrží na 3 měsíce, až zkrachuje. Magoři, na tohle nikdo nepřistoupí.
Ano , o tom se nediskutuje. Jsou známé jen obecné fráze „ze silnic na koleje“, ale existující systém stojí proti. Logistické společnosti + pošta, ty velké, si jsou schopni organizovat vlastní dopravu po kolejích. Ty operují asi s jinými cenami. Že by tu byla firma pprovozující časově pravidelnou nákladní dopravu např. praha-brno-ostrava, s tím že si zákazníci mohou flexibilně objednávat místo ve vagónech jako cestující ve vlacích, o tom nevím. Ale asi je to jen tím, že ten trh moc neznám
To bych tu moc nezmiňoval, snese se vám mnoho aktuálních skutečných (nenalhaných) příkladů jak je to „jednoduché“… jistě, někdo s přesvědčením v srdci a svatou trpělivostí by to dokázal, ale pro normální lidi to bohužel je hodně neprůchozí… Jak nemáte ucelenku, je to naprd.
Právě že je moc levná, a tak se převáží spousty věcí z jednoho konce světa na druhý. A pak je třeba nutně odlehčovat další novou výstavbou, čímž se problém přesune jinam.
Oni si to z daní zaplatí. Ne z těch tvých 1500 na rok.
Ode mě žádných 1500 za rok nedostává (možná tak 620 za 10 let) a maximálně něco ze spotřební daně z paliv a maziv.
Těch 1500 se cca 10 let nehlo a netvrďte mi, že za tu dobu nepřibyl ani 1 km dálnice a nebyla žádná inflace.
Víte co? Přes Bezpráví jezdí zastávková Regionova. Tak ji zrušíme, a bude místo pro 1 nákladní vlak, který odveze 30 kamionů. Denně. A míto regíny pojede 1 autobus. Prostě 30 kamionů na koleje za jeden autobus. Berete?
Protože ČD, SŽDC se nechtělo. Neche se jí jakkoliv jednat o stavbě dalších dvou kolejí Choceň-Třebová. Kdyby se Správě chtělo tak, jak se jí nechce, tak jednu variantu z 90. let dokončila stejně, jako tunely u Hoštejna. Akorát tady vymýšlejí urážky pro ty, kteří se zařídili bez nich a poslali to po silnici, když je na kolejích vyčerpaná kapacita.
Vzhledem k tomu, že zastávka Bezpráví je zrušená, tak by se dal teoreticky vypracovat koncept, aby V Brandejse zastavovaly R18 a R19, takže by se mohly i osobáky vynechat mezi Chocní a Ústím vůbec.