Doprava ve městě Trolejbusy

Nové trolejbusy ze Škody Electric svezly v rumunské Kluži první cestující

Trolejbus s výzbrojí Škoda pro Kluž. Pramen: Škoda Electric
Trolejbus s výzbrojí Škoda pro Kluž. Pramen: Škoda Electric

V rumunském městě Kluž zahájily v těchto dnech provoz s cestujícími první trolejbusy, na jejichž výrobě se podílela Škoda Electric. Pro flotilu padesáti objednaných nízkopodlažních kloubových trolejbusů dodala elektrovýzbroj a zajistila montáž vozidel. Finálním dodavatelem do Rumunska je polský Solaris, který vyrobil karosérie.

„Celá padesátka vozidel do Rumunska dorazí v průběhu prosince,“ uvedl projektový manažer Škody Electric Oldřich Husa. Trolejbusy mají kapacitu 140 cestujících, jsou klimatizované a vybavené takzvanými superkapacitory pro případ výpadku elektrické energie.

Kluž je s 320 tisíci obyvateli čtvrtým největším rumunským městem. Škodovácké trolejbusy ale jezdí i jinde v Rumunsku. Téměř šest desítek vozidel z Plzně provozují ve městech Temešvár a Baia Mare, 17 trolejbusů ze Škody slouží v městě Galati. „Příští rok budeme spolupracovat na dodávce dalších 26 vozů pro město Brašov,“ doplnil obchodní manažer Škody Electric Pavel Kuch.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Bludný Elektron
Host
Bludný Elektron

Osobně si myslím, že kastle 26Tr/27Tr od Solarisu jsou z hlediska prostoru pro cestující vyřešené lépe než kastle 30Tr/31Tr od SORu…

Cyklista
Host
Cyklista

Nevim jestli je dulezite chlubit se tim ze dodavam vyzbroj Solarisu..

Kdyby bylo naopak, tak OK, ale tady je asi pochvala na stranu polaku a ne Skody

Kubrt
Host
Kubrt

Nepovažuju to za něco, za co by se měla Škoda stydět – nepochlubit se. Nijak to nesouvisí s tím, že by někdo upíral zásluhy Solarisu. Dodávat elektrické výzbroje není ostuda, dělají to i jiné firmy věhlasných jmen (Kiepe, ABB, Siemens).

XXXD
Host
XXXD

Také si nemyslím, že by dodávky elektrické výzbroje byla činnost, za kterou by se měla Škoda stydět. Je to prostě běžný business v jejich oboru. Nevím, proč by výroba karoserie měla být nějakým způsobem řekněme prestižnější než výroba výzbroje. Osobně to vidím spíš naopak, protože elektrická výzbroj je technicky náročnější věc než pár plechů. Tím ovšem rozhodně nechci říct, že bych nějak opovrhoval výrobou karoserií, či tak něco. Trochu zavádějící se mi ale zdá nadpis, který značně odkazuje na Škodu, byť větší část zakázky dělal Solaris.

Cyklista
Host
Cyklista

Neni to mysleno tak, ze je vyzbroj spatna, ale ze praci s tendrem meli polaci a ne Skoda. Mame tady vyrobce sedadel, svetel, a dalsich spickovych komponent a nikdo u nich nevydava tiskove zpravy o tom, ze dodavaji treba 2.000 vozu BMW nemeckemu Lidllu.

Vubec bych se neozval kdyby bylo napsano Solaris s vyzbroji Skody dodal…

Vicemene Solaris dela trolina asi jen s komponenty ruznych ceskych dodavatelu (nejen Skody), coz svedci o velke a uspesne tradicii vyroby trolejbusu v CR, ale bohuzel tenhle tendr vyhral Solaris, ne Skoda

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

A to teda mají ve Škodovce NEVYRÁBĚT?

Jan
Host
Jan

Mňa to nijak neuráža, ostatne Solaris má minimálne v českej a slovenskej mutácii ako titulný obrázok Trollina trolejbus zo Žiliny, kde je finálnym dodávateľom naopak Škoda Transportation. Proste obojstranná obchodná spolupráca, tak prečo sa nepochváliť.