Rumunská Kluž získá metro, součástí první trasy bude 19 stanic

Vizualizace jedné ze stanic nového metra v rumunské Kluži. Zdroj: Youtube.com - Emil Boc - Simulare Metrou Cluj-FloreștiVizualizace jedné ze stanic nového metra v rumunské Kluži. Zdroj: Youtube.com - Emil Boc - Simulare Metrou Cluj-Florești

Po dokončení bude metro v Kluži první plně automatizovanou linkou metra v Rumunsku.

Představitelé rumunské Kluže podepsali smlouvu s konsorciem firem Gulermak, Alstom a Arcada na návrh a následnou výstavbu místní městské linky metra 1. Kontrakt v hodnotě asi 1,8 miliardy eur zahrnuje 22 kilometrů tratí, 19 stanic a nadzemní depo. Společnosti mají na projektování a výstavbu celkem osm let. První úsek dlouhý přes devět kilometrů, jehož součástí bude devět stanic a zmíněné depo, má být hotový do čtyř let. Spolufinancování projektu zajistí fondy EU a rumunský Národní plán obnovy a odolnosti.

Metro bude postaveno metodou TBM, k níž se používají razicí štíty. Tyto štíty slouží k ražení tunelů kruhového průřezu v nejrůznějších druzích zeminy a horniny. Navržený systém lehkého metra s přepravní kapacitou asi 15 200 až 21 600 cestujících za hodinu v jednom směru obslouží soupravy o třech vozech s délkou 51 metrů a šířkou 2,65 metru. Jejich maximální kapacita má být 540 cestujících. Po dokončení bude metro v Kluži první plně automatizovanou linkou metra v Rumunsku.

Alstom poprvé v Rumunsku nasadí řízení vlaků na bázi komunikace podporující nejvyšší stupeň automatizace 4

Společnost Gulermak má na starost stavební práce. Alstom bude zodpovědný za dodání systémové integrace, signalizace a telekomunikací, napájení a práce na kolejích, dveří na nástupiště, zabezpečení a řídicí centrum, dále i za zajištění osvědčeného systému kybernetické bezpečnosti. Alstom poprvé v Rumunsku nasadí řízení vlaků na bázi komunikace (CBTC) podporující nejvyšší stupeň automatizace 4 (GoA4) s využitím vlastního osvědčeného, vysokokapacitního zabezpečovacího řešení Urbalis CBTC.

Tagy alstom Kluž metro rumunsko
77 komentářů