Nové tramvaje od Škody vyjely v Mannheimu poprvé i s cestujícími

První jízdy tramvaje 36T s cestujícími v Mannheimu. Foto: Škoda GroupPrvní jízdy tramvaje 36T s cestujícími v Mannheimu. Foto: Škoda Group

Do Německa postupně zamíří 80 tramvají.

30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal82

Jak to vlastne vypadá s vyběrkem na tramvaje v Praze? Víte někdo? Díky

Alík

Pěkná. Ale jestli bude při přejíždění výměn a křížení dělat hluk a rumplovat jako železářství 15T, tak je to od Škody spíš pomsta.

Ondra K.

To se asi uvidí časem. Každopádně třeba 45T jsou zatím v rámci možností tiché.

Alík

Děkuji za info. Kéž by. Bylo by zase o nějaké množství hlukového smogu v ulicích méně a jízdní komfort by se také zvýšil.

OT. U 15T se nám v Praze rozmáhá takový nešvar. Při rychlejší jízdě a mírně nerovné trati začnou klapat uzávěry na točnách. Dříve to nedělalo. Nevím, zda je to opotřebením vozidla, trati, nebo nedokonalou údržbou. A že to jsou někdy slušné rány.

jacc

Pokud by škoda vyhrála v Praze a dodali by takto pěkné tramvaje, tak bych si ani nestěžoval. Jen mi teda přijde podle fotky, že tam je v uličce strašně málo místa

Kubrt

K té uličce; tramvaj je široká 2400 mm, příbuzné vozy pro ČR jsou 2500 mm.

Plecháč

Ve 40T nebo 45T je stejně málo místa v uličce, je to prostě daň za tohle uspořádání podvozků. Tramvaje jako 15T nebo ULF jsou prostornější, ale zase jsou dražší a mají horší jízdní vlastnosti.

Jakub

Je tam o trošku více místa protože šířka je 2500mm u těch 36t 2400mm

Lukáš F.

To by bylo, aby v Praze vyhrály finské tramvaje. Holota dostane design od Kotase, výrobu v Šumperku, a bude ráda, že je ráda!

Permonik

Je tam optický meně místa. Jednal šířka kastle a druhá věc je desing sedaček. U českých vozů jsou sedačky směrem vzhuru zužené, navíc jsou bud dřevěna deska (DPO) nebo plastová deska (DPMP), tady jsou plné polstrované a stejně šíroké.

jonáš

Navíc je to 2+2 a na metrovém rozchodu. Tam se to asi nebere jako bagr k stání.

A. Mikulka

Rozchod nemá na šířku skříně vliv, maximálně tak na podestovitost interiéru

Peeetr

Čím větší roztříštěnost, tím víc už brzy ne Škoda. Doteď jsem nepobral, proč museli mít nové obousměrné tramvaje pro Plzeň a Brno odlišné přední dveře.

Plecháč

Asi protože české dopravní podniky se neumí domluvit na společném tendru. Takhle si každý podnik napíše vlastní požadavky, a Škoda nabídne nejlevnější možnou variantu která splní zadání. V Německu se malé podniky umí domluvit na společném nákupu a stačí když výrobce nabídne jednu variantu pro všechny, a každé město na tom ušetří.

Kubrt

Nevím, jak moc jsou společné nákupy tramvají v Německu běžné a jaké jsou zvyklosti, každopádně v případě společného nákupu tří měst od Škody se nejedná o stejné tramvaje pro všechny; jsou tam rozdíl jednak v provedení interiéru, ale i v šířce skříně.

Jiří Kocurek

Možná proto, že Brno nepatří mezi vámi odkazované malé podniky.

Permonik

Brnáci si vymyšli. Ova a Plzeň mají stejné.

Ondra K.

Zrovna ta „brněnská“ verze s užšími dveřmi mi připadá o dost lepší. Výhodou je kratší čelo, který zabírá menší část z délky tramvaje a prostornější stanoviště řidiče. Vzhledem k tomu, že za prvními dveřmi následuje úzký průchod nad podvozkem a celkově je v tom prostoru málo místa na stání, nevidím přínos v tom mít první dveře plnohodnotně široké.

Permonik

Já to vidim zas opačně, za dveřmi je vetší prostor, protože pak je užší ulička – Rychlejší nástup. Zas podle fotek vzdálenost mezi 1. hranou dveři a bodem na čele lokálky mi přijde stejna. A jestli lokalka má 28m s krátším čelem nebo 28,5m s delším čelem zas mi nepřijde rozdíl…

Michal82

Pěkný design.

Olcit

Dotaz na redakci: Možná jsem to nepochopil správně, ale jsou některé z těchto šalin schopné jezdit na baterky i mimo úseky s trolejí?

V PR textu Škodovky z loňského podzimu pan Šrámek píše:
„Tramvaj 36 T – RNV Mannheim-Ludwigshafen-Heidelberg / DE
• 5 z 80 tramvají s bateriovou výbavou, dodávka 2022
• dojezd bez troleje do cca 6 km
• Jde o technickou opci z základní objednávce na 80 tramvají 3 typů“

MHD

A máme tu zase seriál dotazů na redakci… tentokrát miliontý první díl. 🙂

vbb

A to je dobře nebo špatně, že se ptá?
Výrobce spíš odpoví jednomu celkem odbornému serveru než 50 jednotlivým šotoušům.

původní Jakub P

Jenže když těch 49 jsou další Axelovy pseudonymy…

MHD

U Adéla je to zbytečné. Stejně si z případné odpovědi nevezme ponaučení a stále z něj bude ignorant, co všechno přepočítává na sedačky.

MHD

Axela

David S.

Ano, 5 z nich by skutečně mělo mít i baterky

Olcit

Díky.

A nevíte, zda tentýž typ baterek (ve větším množství) budou také v RegioPanterech BEMU (4x ks pro MSK)?

David S.

To nevím

Olcit

Díky