Nové šrotovné. Další země nabízí za likvidaci auta bonus na jízdní kolo
Jízdní kolo v Paříží. Foto: Pixabay.com
Francie nabídne lidem za vyřazení starého auta dotaci až 2 500 eur na nové kolo.
Francie nabídne lidem za vyřazení starého auta dotaci až 2 500 eur na nové kolo.
nemohu byt pysny na to zit v ere, kdy evropan vzhlizi k tomu,ze si bude moci koupit kolo (s dotaci)
Dotace kazi trh, znama to pravda. Misto dotaci mohou snizit dane. Cloveku vic zustane a o to vic utrati. Jen si bude moci vic vybirat, tim se bude moci vyrabet pestrejsi sortiment.
nic ve zlým, ale paní pařížská starostka vpodstatě řekla (škoda že tu není orig.verze)
DOBA, KDY SI NĚKDO NĚCO MOHL MYSLET (to co já ne) SKONČILA………………..jenom aby časem neskončila mamade někde v banlieu bez šatů a s montážní pěnou v hubě
Zasekává se vám capslock. až ho opravíte, dejte vědět.
Jen abys tam neskončil ty… 😉 Však to znáš, kdo jinému jámu kopá, sám do ní padá.
Ta podpora kol je super, ale
Jedu takhle do práce v cyklopruhu, druhej v autě mi nedá přednost, bouračka, policie, nemocnice, nemocenská, zlomená ruka, léčení, výslechy, trestný čin viníka, od té doby už jezdím jen vlastním autem nebo MHD. Ať se na tom kole nechají zmrzačit ostatní.
To by se vám ve vlaku nestalo
Takže bicykly zdraží…
Spíš se začnou víc prodávat dobrý kola místo pleček ze supermarketu.
A dobré kolo je za kolik? Za 50.000 Kč to pořád bude pro někoho šunt. A na cesty po dědině někomu stačí i narezlá skládačka.
Nicméně ovce budou békat, jak se o ně někdo stará.
Výborný nápad pro situace, kdy je po většinu roku příjemné klima a máte všechno takříkajíc u huby.
Jistě, v Paříži nebo Marseille je všechno u huby, to nejsou velkoměsta jako Praha nebo Brno. Taky v Bretani nebo Normandii skoro neprší, nefouká a není tam zima, o Lotyšsku ani nemluvě, tam je věčné jaro. Kam na ty postřehy chodíte, Zlamaliku?
Až 2500 euro? Ve Francii a jinde už asi prodávají kola osázená drahokamy…
Tak to se opravdu máme na co těšit. Modrými zonami to začíná a povinnou jízdou na kole konče.
Na to že se řítime do p….e mílovými kroky tak ktomu ještě hrdě a sebejiste.
Byl váč otec členem KSČ, coto kecám jezdil na kole? Jestli ne, tak se na školu nedostanete.
Tak nějak. A bojím se že bude ještě hůř.
Auto, kterým se dá dostat kamkoliv, nechat sešrotovat a dostat za to kupón na MHD v jednom městě či (elektro)kolo z principu určené pro jízdy jen na kratší (max. střední) vzdálenosti. Zajímavé.
Jsem si jist tím, že se to týká zejména druhých až x-tých aut rodině, která by do toho šrotu zamířila tak jako tak a mobilita rodiny by tím nijak dramaticky ohrožena nebyla, takže je to spíš příjemný bonus pro domácí rozpočet, ušetří se trochu parkovacího místa a emise toho polovraku (který toho moc nenajede, ale může dost emitovat).
Jelikož by ta auta skončila ve šrotu tak jako tak, jak tvrdíte, tak nevidím důvod proč z veřejných peněz někomu platit kolo. Tohle je typické levicové uvažování, jenže peníze cizích lidí vždy nakonec levičákům dojdou.
Je to taková sociální dávka pro lidi, kteří sociální dávky nepotřebujou. Nebo, jak se dneska říká, nedosáhnou na ně 🙂
Určitě jde i o druhá a třetí auta, ale o ta jediná v rodině může klidně jít taky, čím dál tím víc lidí ve velkých městech opravdu vlastnit auto nepotřebuje – drtivou většinu cest zvládnou bez něj a na těch pár ročně, kdy se jim auto opravdu hodí, se jim vyplatí si ho radši půjčit, vyjde je to levněji, než ho kupovat a celý rok udržovat. Záleží na spoustě okolností, není to určitě pro všechny, ale pro někoho (a to pro čím dál víc lidí) to může být v pohodě funkční model.
ano tesim na auto, ktere mam jen na 5minut, kdy hledam, kam zasunout kabel.vse je to jen zdani, ze je zivot lepsi, kdyz nemate nic.kdyby to byla aspon vase volba, fajn, ale vy nemate nic, protoze vas okradli politici a i pak lepe poslouchate aneb svobodny clovek po modernu.
za srot se povazuji ta auta, ktera diky svemu roku vyroby jeste nebyla sizena a tak ujedou i milion km, vymenime je za elektrokolo-hura
Obávám se, že to je jenom takový začátek sociálního inženýrství, kdy nám různí dobroserové budou diktovat jak máme žít. Jako by lidé měli auta z rozmaru … už vidím jak rodič jede s dětma do školky za každého počasí atd.
Hlavně by měl člověk bydlet maximálně 2 km od školy. A vozit děti autem 1-2 km je totální nesmysl. To ujedou na koloběžce.
A co když ten člověk bydlí na vesnici?
Už od první třídy jsem z jedné vsi dojizdel autobusem o 3 vesnice dál. Proč v tom dnes lidi vidí problém?
Například proto, že odpolední spojení ze školy zpět do vsi je mnohdy špatné a děti zbytečně „prostojí“ nějakou dobu v družině či zevlováním ve městě (potažmo oné „školní“ obci).
Ty by si nechal svého prvňáka takto samotného jezdit? Já tedy ne a to mám děti dost opatrné. Umím si to představit od třeťáka. Tím netvrdím, že to nejde, ale je to moje vědomí, vědomí mojí odpovědnosti vůči mým dětem.
Robert sbírá plusy, já mínusy – a pořád čekám, až někdo zvedne rukavici a napíše: můj prvňáček jezdí 8 km od domova do školy busem/vlakem/tramvají a já jsem v pohodě a vůbec se o něj nebojím.
Nechal. Protože bude jezdit ve skupině dětí ze sousedství. Stejně jako jsem tehdy jezdil já. A mám stejné vědomí odpovědnosti vůči svému dítěti jako ty. Nebo chceš říct, že mi rodiče byli tehdy nezodpovědní?
Jo aha, skupina dětí ze sousedství, nové okolnosti se odhalují. Ale ona se hlavně změnila doba, jestli teď máš děti, tak dítětem si byl před 30 lety a to byla dost věcí jinak. Jestli byli tvi rodiče nezodpovedni nevim, nevím kudy si jezdil, ale ja sam za sebe jsem velmi rád, že me šestileté dítě samo jezdit autobusem nemusí a žádného jiného rodiče k tomu nabádat nebudu.
Některé věci se zase nezměnily vůbec. Mám v sousedství dost dětí ve věku toho mého a dohodli jsme se na tom, že je budeme posílat společně do školy autobusem. Že je to u tebe jinak, neznamená, že to tak mají všichni. Ale klidně si se svojí plečkou jezdi do obýváku. Pak ale nebreč, že je všude moc aut a tvoje dítě nesamostatné.
Protože po ulicích a silnicích, včetně těch u škol, jezdí strašně moc nebezpečných aut. Včetně SUV, ze kterých není dítě před kapotou vidět…
V tom případě vám přeju, aby vaše děti (jistě je máte, když máte na věc tak rezolutní názor) měly to štěstí, že jejich „spádová“ škola bude dobře fungovat a nebudete nuceni docházet někam dále, kam třeba není z vašeho bydliště optimální spojení VHD (a to pomíjím další okolnosti typu časová flexibilita rodičů, mimoškolní aktivity, bezpečnost v daném místě atd.).
Buď zdráv Kubrte! Dneska se nám zvlášť povedl nálev, ochutnej!
Přesně tak, nařídíme školky, školy, doktory. Ještě aby si tak lidi courali, kam se jim zamane.
Ano, souhlasím. Ale kolik lidí má školku v docházkové vzdálenosti ? Školku vybíráte podle toho, kam vám tříletého caparta vezmou a eventuálně podle referencí. A práci zpravidla také nemáte u školky. Tohle absolvovat dvakrát denně MHD je očistec. Kolo mám rád, ale jen jako volnočasovou aktivitu. Ono dorazit do práce podle aktuálního počasí zpocený, promoklý nebo promrzlý … kolik lidí má v práci sprchu a šatnu na převléknutí ?
ano bydlet 2km od skolky, 500m od kramu a 50m od prace, 6 m od kotviste me lodi a na svuj heliport to mam jen na strechu sveho staveni…..myslim, ze takhle zije vetsina lidi dnes a proto si nepreji nic vlastnit:)…kupredu leva
Autem se dá dostat kamkoliv? Zajímavé. 😀 Tomu snad sám nevěříš. 😀
To řekni hasičům, kteří hasili hořící les nebo horskou chatu. Museli se tam nějak dostat.
Hasiči můžou v případě potřeby leckam, kde je normálně vjezd zakázán. A maj auta s trochu jinou průchodností terénem, než drtivá většina osobáků. A stejně se stane, že se k místu zásahu autem nedostanou, musej pěšky a vercajk nesou / hadice tahaj stovky metrů.
auto je symbol svobody, takze vsude.
To je to, je to jen symbol. Všude určitě ne. 😉 Že je to technicky možné, je jiná věc.
Vy jste cestovatel časem? A přišel jste ze šedesátejch let na západě, nebo z devadesátejch u nás? To jsou zhruba doby, kdy auto za symbol svobody platilo. Naštěstí už je to pryč, dneska je to prostě nástroj. Někdy užitečnej, někdy k vzteku, bohužel dost nadužívanej, ale to snad přejde…
Taky tam může být podmínka (a dle mého tam něco takového bude): že auto musí být funglovka z dealerství a tím pádem někdo, kdo má starý vrak, tak si nebude kupovat nové auto, ale sáhne po dotaci na elektrokolo a místo starého vraku koupí méně starý vrak.