A v autě při 160 km/h si otevřete okýnko 🙂 Před nějakou dobou tu ještě jezdily Bimzy s otevíracími okny schválené na 200 – z Plzně do Domažlic se to otevřené okno dalo, na Vindoboně bylo k ničemu…
No jasně, v letadle se také otevírají okénka, v autě na dálnici také…. 😀
Kamui
11 měsíců
Co znamená schválení ve čtyřech zemích? Já myslel, že ty různé *jety jsou v taženém režimu normální RIC vozy, které nějaké extra schvalování v každém státě nevyžadují. Takže to schválení se týká pouze řídícícho vozu?
S tym riadiacim vozom to ma byt este komplikovanejsie a udajne sa rata s tym, ze minimalne prvych par tyzdnov sa budu dat pouzivat iba ako tahane, lebo schvalene stale nie su.
Handzidcek
11 měsíců
Je škoda, že jsou v části na sezení jen sedadla proti sobě. U sedadel za sebou je lépe využitý prostor na nohy.
Tak vzhledem k tomu, že to je v Rakousku defacto monopolní autobusový dopravce si myslím, že je logické aby své aktivity rozjel i v Česku, byť pod jinou značkou. Samozřejmě někomu se může líbit značka PostBus, do této kategorie patřím i já nicméně z obchodního hlediska je lepší když se pojmenuje Česky.
Cez CZ tak skoro jazdit nebudu, tak pri schvalovani na poslednu chvilu dostali prioritu tie krajiny, kam ich nasadia najskor.
Tomáš Záruba
11 měsíců
Tak úplně nevím, jestli by se do té skříňky na boty vešly i ty moje… Plus ta skříňka na zavazadla se zdá odpovídat sotva velikosti malého kufru (a hlavně předurčuje „konzervativní“ tvar, třeba batoh podobného objemu by se tam asi nenacpal).
Skrinka má konkrétne 58cm x 46cm x 27cm, takže akurát pre štandardný malý kufor. Pod spodným kapsulovým lehátkom je navyše extra priestor, objem 103cm x 47cm x 25cm. Okrem toho je vo vlaku aj dedikovaný oddiel na batožinu s uzamykateľnými lankami. A ak Vám nestačí ani to, máte možnosť si vybrať lehátko v klasickom kupé alebo lôžko.
Popravde neviem ako lepšie by to vôbec mohli vyriešiť pre tieto kapsulové lehátka…
Mno, umiestniť skrinky vedľa nich a potom by bolo možné ich dimenzovat tak aby sa tam zmestila normálna batožina, nie nejaký pidikufrík použiteľný tak na dvojdňový výlet. Samozrejme išlo by to na úkor kapacity.
Tomáši, tak si při cestě tímto nočním spojem, zkrátka projednou vezmete jen váš necesér a pračku a piáno holt necháte doma.
Cestovat v kapsli je možnost, nikoliv povinnost.
Další varianta je, že si, jako doposud, zaplatíte klasické kupé, kde budete mít odkládacího prostoru víc.
RedFox
11 měsíců
Geniální….
Džamel
11 měsíců
Co je vůbec v plánu se starými vozy? Rozšíření sítě po dodání jednotek? Nebo prodej? Pokud prodej, asi by to stálo za hřích, kdyby se něco objevilo u nějakého dopravce u nás…
Nepochybuji o tom, že Rakušané pro ty stávající vozy budou mít využití ještě hodně dlouho sami (aniž by se museli snažit zbavit se jich odprodejem): pořád zbude ještě dost adekvátních relací (i vnitrostátních) vhodných pro noční přesuny vleže, kde se pro ty vozy využití najde – samozřejmě pokud jejich provozovatel zvolí přijatelné ceny za přepravu.
Chcu rozsirit vsetky linky z prevadzky 3 krat tyzdenne na denne; na viacerych linkach, kde jazdi menej vagonov ako zvycajnych 7, nejake pridaju; nejake vagony maju prenajate a budu ich chciet nahradit vlastnymi a slubovali aj nove linky Zurich-Rim a Zurich-Barcelona.
OBB dokonce přestavěly stávající Bmz na lehátkové vozy v designu podobném těmto Nightetům. Předpokládál bych tedy, že lehátkové vozy k prodeji z Rakouska v blízké budoucnosti nebudou.
Nezapomněli na Lichtenštejnsko? 🙂
Nevíte kdy to bude v prodeji?Zatím to není.
zase ta zatracená klima, chtěl bych zpět u nových vlaků vagony s otvíracími okny, takhle budeme zase jezdit jen autem ???
U vozu schváleného pro provoz nad 160 km/h otevírací okna nikdy nebudou. Pokud teda nechcete aby vám praskly ušní bubínky.
A v autě při 160 km/h si otevřete okýnko 🙂 Před nějakou dobou tu ještě jezdily Bimzy s otevíracími okny schválené na 200 – z Plzně do Domažlic se to otevřené okno dalo, na Vindoboně bylo k ničemu…
On někdo posledních 20 let vyrábí automobil bez klimatizace?
Dacia.
No jasně, v letadle se také otevírají okénka, v autě na dálnici také…. 😀
Co znamená schválení ve čtyřech zemích? Já myslel, že ty různé *jety jsou v taženém režimu normální RIC vozy, které nějaké extra schvalování v každém státě nevyžadují. Takže to schválení se týká pouze řídícícho vozu?
Myslim, že i náš Interjet bez řídícího vozu je pro provoz schválenej jenom v zemích CZ, DE, PL, SK, A, HU.
S tym riadiacim vozom to ma byt este komplikovanejsie a udajne sa rata s tym, ze minimalne prvych par tyzdnov sa budu dat pouzivat iba ako tahane, lebo schvalene stale nie su.
Je škoda, že jsou v části na sezení jen sedadla proti sobě. U sedadel za sebou je lépe využitý prostor na nohy.
Naopak čtyřka je lepší, protože si lze natáhnout nohy na sedačku proti sobě.
Tyto vlaky jezdívají plné, takže jedině si dát nohy na klín cestujícího naproti vám 🙂
V botách… a být za nevychované hovado
Proč ne schválení do ČR?
Žeby proto, že v ČR podniká firma OeBB zejména v autobusové dopravě?
Tak vzhledem k tomu, že to je v Rakousku defacto monopolní autobusový dopravce si myslím, že je logické aby své aktivity rozjel i v Česku, byť pod jinou značkou. Samozřejmě někomu se může líbit značka PostBus, do této kategorie patřím i já nicméně z obchodního hlediska je lepší když se pojmenuje Česky.
ano, česky – pod komerčním názvem „busem“
https://www.busem.cz/
Cez CZ tak skoro jazdit nebudu, tak pri schvalovani na poslednu chvilu dostali prioritu tie krajiny, kam ich nasadia najskor.
Tak úplně nevím, jestli by se do té skříňky na boty vešly i ty moje… Plus ta skříňka na zavazadla se zdá odpovídat sotva velikosti malého kufru (a hlavně předurčuje „konzervativní“ tvar, třeba batoh podobného objemu by se tam asi nenacpal).
Skrinka má konkrétne 58cm x 46cm x 27cm, takže akurát pre štandardný malý kufor. Pod spodným kapsulovým lehátkom je navyše extra priestor, objem 103cm x 47cm x 25cm. Okrem toho je vo vlaku aj dedikovaný oddiel na batožinu s uzamykateľnými lankami. A ak Vám nestačí ani to, máte možnosť si vybrať lehátko v klasickom kupé alebo lôžko.
Popravde neviem ako lepšie by to vôbec mohli vyriešiť pre tieto kapsulové lehátka…
Mno, umiestniť skrinky vedľa nich a potom by bolo možné ich dimenzovat tak aby sa tam zmestila normálna batožina, nie nejaký pidikufrík použiteľný tak na dvojdňový výlet. Samozrejme išlo by to na úkor kapacity.
Tomáši, tak si při cestě tímto nočním spojem, zkrátka projednou vezmete jen váš necesér a pračku a piáno holt necháte doma.
Cestovat v kapsli je možnost, nikoliv povinnost.
Další varianta je, že si, jako doposud, zaplatíte klasické kupé, kde budete mít odkládacího prostoru víc.
Geniální….
Co je vůbec v plánu se starými vozy? Rozšíření sítě po dodání jednotek? Nebo prodej? Pokud prodej, asi by to stálo za hřích, kdyby se něco objevilo u nějakého dopravce u nás…
Také bych si myslel. Ale Radim z Regiojetu říkal, že už bude kupovat jen nové. Jsem zvědav. Tak potom by zbývali jen ČD?
Myslím, že jsem někde zaregistroval, že chtěji rozšiřovát siť a byl to jeden z důvodu koupi nových vozů.
Nepochybuji o tom, že Rakušané pro ty stávající vozy budou mít využití ještě hodně dlouho sami (aniž by se museli snažit zbavit se jich odprodejem): pořád zbude ještě dost adekvátních relací (i vnitrostátních) vhodných pro noční přesuny vleže, kde se pro ty vozy využití najde – samozřejmě pokud jejich provozovatel zvolí přijatelné ceny za přepravu.
Chcu rozsirit vsetky linky z prevadzky 3 krat tyzdenne na denne; na viacerych linkach, kde jazdi menej vagonov ako zvycajnych 7, nejake pridaju; nejake vagony maju prenajate a budu ich chciet nahradit vlastnymi a slubovali aj nove linky Zurich-Rim a Zurich-Barcelona.
Pokud by ÖBB chtěly prodávat stávající lúžkové vozy, tak by je asi nedávaly na modernizaci do Šumperka.
https://zdopravy.cz/skoda-zmodernizuje-v-sumperku-luzkove-vozy-rakouskych-drah-157548/
OBB dokonce přestavěly stávající Bmz na lehátkové vozy v designu podobném těmto Nightetům. Předpokládál bych tedy, že lehátkové vozy k prodeji z Rakouska v blízké budoucnosti nebudou.