Nové sídlo Správy železnic navrhnou britští architekti, projekt vyjde dráž než odhad
Návrh nového sídla Správa železnic. Foto: William Matthews Associates
Správa železnic uvolní přesunem na Smíchov některé státní budovy.
Na blbosti prachy jsou. Za 2 mld by modernizovaly 4 regionální tratě.
To sotva, vzhledem k postupující inflaci a prudkému nárůstu cen stavebních prací. Něco (instinkt) mi říká, že takto bude potupovat více (ne-li všechny) státních institucí, a vůbec nebudou brát ohledy na to, že není dostatek prostředků na priority, nebo na to, že je přebytek státem vlastněných budov. Pro ně bude priorita mít moderní budovy s velkoprostorovými kancelářemi, vhodné k jejich prezentaci. Prostě to, co tady řeší zhruba 140 lidí, oni vůbec řešit nebudou.
Státní firma, co má po republice tolik nemovitostí, že neví, co s nimi, a údajně nemá peníze na hlavní byznys, si raději příkladně postaví nové sídlo.
Vypadá to jak ze šedesátých let.
Není těch podzemních garáží moc? Beru, že objektivně některé profese v rámci SŽ auto potřebují, ale jinak by mnoha lidem určitě prospělo jezdit do práce na Smíchov na vlakem – takový dogfooding v železničním stylu.
Áááá, jak vidím, zase kamarádi ze Žiliny, Pardubic a Třebové mínusují… pravda bolí, co?
nejsem zaměstnancem branže; ale toto bych SZ okamžitě zarazil
Doporučuji přesunutí ředitelství do Teplic na severu Čech. To je přímo pro potřeby ředitelství postaveno, navíc v budově je místa dost. Stavba nového sídla, to zní při stavu majetku SŽ jako špatný vtip.
Vtipe vylez. A on opravdu vylezl.
Tahle fušérská instituce plná diletantů mě už opravdu nebaví.
Třeba jen někteří amatéři. Ale možná se najde i nějaký ten profík.
To nemá stát dost už stojících budov? 🤔
jo, jo, tohle mne vždy zahřeje, když sedím ve vlaku mezi Brnem a Prahou, nejlépe někde v poli u Poříčan…nebo si přečtu, jak není někde na ůdržbu
a jaka je vazba kancelarske budovy napr. na delku rekonstrukce tunelu?
(mimochodem vas prispevek vyzniva jakoby si staveli wellness resort, je to pomerne jednoducha kancelarska budova)
Tak, že by měli všechny vše kapacity personální a především finanční naprit k tomu, aby se neopakovala sexy součinnost vyluk Poricany, Pardubice, bezpráví a Adamov, nemluve o pokracovani na Ostravu, či jejich místních ekvivalentu. Rozhrabat tratě tak, jak se aktuálně povedlo, vč. Objizdnych tras
Když si SŽ stěžuje, že nemá peníze na údržbu tratí, ale pak si postaví honosné sídlo, tak je to dost zarážející, nemyslíš? Je to stejné, jako když si matka stěžuje, že nemá na jídlo pro dítě, ale pak si koupí cigára.
Za své výkony si Dobrá správa zaslouží tak unimobuňky s jednou TOIkou na každých deset kusů.
A není těch TOI TOI moc?
Jinak mají bezva heslo…vaše h***a, naše radost. To je skoro jako u sabotaze zeleznic
Nová Centrála posune SŽ do jiné, lepší dimenze…tak si to (sami) nepokažte! Bude to chtít uvnitř někoho, kdo si v prostředí státní organizace vezme takový netradiční Projekt za svůj…třeba, že to bude mít ve svých KPI’s a bude mít skutečnou podporu vedení, tedy minima manažerů s rozhodovací pravomocí…byla by velká škoda i pro Prahu, aby to byl Projekt do šuplíku…hodně trpělivosti a úspěchů! A Architektovi z Londýna odvahu!
Barák nevypadá až tak ohavně, ale je otázka, jestli musí SŽ mít takto honosné sídlo pro to, co předvádí. Určitě pro běžného cestujícího, ale i pro ČD, RJ, Leo atd. by bylo lepší, kdyby ty peníze, co to bude stát, byly věnovány např. na zdvojení zabezpečovacích zařízení a nemusel být, bohužel, velmi často provoz zastaven i několik hodin, než něco opraví, aby mohl být provoz obnoven, neb obvykle je chyba v počítačových systémech, než přímo na semaforu, závorách, či výhybkách, jak aspoň mi říkalo již několik železničářů.
Dělám výpravčího 43 let, ale že by vlaky stály z důvodu poruchy „počítačových systémů“ jak říkáte, to je tedy pro mne novinka …..
A fialová smrt je co?
to je stejna debilita jako kdybyste chtel za svym autem vozit na privesu druhe auto pro pripad ze by vam prvni vypovedelo sluzbu.
Nebo vozit v autě rezervu.
Obecně, jaký je smysl toho, aby státní firmy opouštěly státní (často památkově chráněné) budovy ? Barák s cejchem památkové ochrany má na realitním trhu výrazně nižší cenu.
Státní firmy z principu fungujou neefektivně, a nikdo s tím nic nenadělá, tak ať je součástí jejích neefektivity i péče o cenné objekty.
pokud je v centru prahy jako dlazdena, tak bych se o jeho cenu rozhodne nebal.
a druhy odstavec je pekna volovina – sprava zeleznic nema byt provozovatel socialniho bydleni, narodni pamatkovy ustav, zabavni park pro duchodce a x dalsich bizarnich funkci, ktere se tady po ni pozaduji…
Dlážděná je v majetku SŽ, Křižíkova – kdysi ÚVTD (ústředí výpočetní techniky dopravy) taky, takže o jakých budovách v majetku státu.
Znáte katakomby v Dlážděné ?
Nemáte pravdu. V katastru nemovitostí je uvedena u budov v Dlážděné jako majitel Česká republika. Správa železnic má pouze právo hospodařit s tímto majetkem. Tedy vystupuje v roli správce. Pokud už budovy nebude potřebovat, tak prostě řekne, že už s nimi nechce hospodařit. Hned přes ulici je třeba Úřad pro jadernou bezpečnost a ten to má s používáním budov úplně stejně. Obecně to tak je vždycky. Třeba „státní“ lesy vlastní Česká republika a spravují je různé organizace – třeba Lesy ČR, v bývalých i současných vojenských prostorech Vojenské lesy a statky, v národních parcích správa parku – třeba Správa KRNAP… Číst vice »
To se muzete rovnou obecne ptat proc se stavej novy baraky. Pamatkove chranenej barak ma na realitnim trhu vyrazne nizsi cenu z dobrejch duvodu.
Vím o jednom komplexu budov v centru Prahy poblíž Václavského náměstí a Hlavního nádraží s odhadní cenou cca 1 miliarda korun. Je památkově chráněný. Jakou odhadní cenu by podle vás asi měl nepamátkově chráněný?
ale samozřejmě, že je to pitomost, stavět nové baráky, když jinde mám starý s obtižnou jinou uplatnitelností. a samozřejmě proč by stát měl jít příkladem při péči o památkově chráněné budovy a jejich standardní využití….
Návrh stavby a pojetí je v ostrém kontrastu s každodenní realitou staveb ve kterých pracuje nejen „obtížný“ obslužný personál, budovu jistého exkluzivního pracoviště v Přerově nevyjímaje.
z toho ctu doporuceni, ze se nema stavet nova centrala, dokud nebude posledni nadrazicko a posledni stavedlo v top stavu?
V top stavu ani ne, ale stačilo by, aby si bylo třeba na co sednout, aby dopravní kanceláře měly okna, aby ze zdi s elektrickými rozvaděči netekla voda, aby stavby ve kterých pracují lidé měli zařízení s tekoucí vodou aby aby aby aby
Máte odbory na prd.
Viděl jste např nenádražíčka CDP kde se šetřilo na všem (srovnejte si s jednou podobnou budovou v Jenči) a vrchnost bude debužírovat?
z fotek na cdp nic podivneho nevidim.
co si predstavujete pod pojmem „debuzirovat“ v kancelarske budove? fakt tam nebude bazen s devkama a sampanskym na strese, ani michelinska restaurace…
CDP: Tak si udělejte exkurzi do Jenče, možná pochopíte. Jestli jste natvdlej, z Dlážďený nebo jenom prudíte tak tam nejezďete. Obě budovy CDP (byť stavěné v jiné době nestály ani 40 %) nepotřebovaly dělat hogo fogo s britským architektem (věc názoru ale dle mého docela mizerným). Teď po nehodě pendolina se paskvil D1 zvětší z 700 na 1300 stran ( to pomůže) přibyde systémových specialistů, vedoucích odborů a dalších (jako vždy) a třeba dojde i na patro s bazénem.
Ví někdo prosím kdy se má Smíchov nádraží začít rekonstruovat, kde je nějaký harmonogram toho? Leták na webu SZ říká 07/2021 což mi nepřijde jako reálný termín vzhledem k tomu, že tudy denně chodím.
Bohužel ta mapa má neaktuální termíny snad u poloviny projektů…. víceméně lze ke všemu přičíst 1-5 let a člověk se nějak trefí.
Termíny na té mapě nikdy neodpovídaly realitě. SŽ plánuje stavby asi podobně efektivně jako výlukové jízdní řády. V podstatě jsou zajímavé jen ty co mají datum realizace ten rok kdy se na to díváte. Ty se většinou v horizontu 5 let začnou stavět. Ten zbytek staveb je spíš takový přehled toho co by bylo třeba postavit a čas od času se několika málo (většinou méně významným) stavbám podaří si termín udržet.
„Solidní a zapamatovatelný objekt podtrhující identitu zadavatele“?
Tak toto hodnocení – co se týče zapamatovatelnosti i identity – by nejlíp splňoval barák designovaný jako holubník. 🪶🪶🪶
Vzhledem k uzavřenosti a nepřístupnosti SŽ(DC) vůči ostatnímu světu a nechuti jakkoliv jednat s někým mimo dráhu by lépe vyšlo pohraniční opevnění. Dobrošov.
a generálního zavřít někde v podzemním muničáku
A hlavně nepouštět ven a odřezat spojení, jenom pořádně krmit.
V článku níže by měli odpovídající budovu (když zohledním stav některých tratí), ale už ji zbourali.
Svoboda ven! Jak je mozny, ze SZ tvrdi, ze nema na udrzbu trati, pozastavuje akce, ale na toto jo. Papalasstvi v praxi. A je mi jedno, jestli to jde z jine hromadky, to je proste neprijatelne.
Bohuzel posledni dobou kazdy clanek o SZ vyvolava reakci „no to si snad delaj *****“.
Možná to je tím, že si každý myslí, že všemu rozumí. Něco jako když každý by hned mohl trénovat národní hokejový tým.
tu reakci vyvolava u frustrovanych duchodcu, jejichz usudek uz je trochu za zenitem.
penize chybi v letosnim roce, tahle stavba zacne buhvikdy a pojede 2-3 roky…
To Georg a mlok: Uz jsem to tu pted par tydny psal, srovnejte fungovani SZ pod Svobodou a RSD pod Matlem. Nebe a dudy. Vysvetluju si to absenci paragrafu 1 az 10 v silnicni doprave.
myslíte jako super akci reko výpravní budovy v Koněpůlkách? místo údržby tratí?
Tak kde jinde by mel sedet nejvyšší pan železničář než na Smíchově, to dá rozum 😀
👍👏😃
Třeba na Borech? 🤭
Ve Stránčicích?
Docela pobavil obrázek 5/6 s něčím, co by asi mělo vzdáleně připomínat přijímací prostor na vstupu do neveřejného objektu/ prostoru velké státní firmy. V mnoha případech čiší z projektantů bezradnost a naprostá neznalost významu takového pracoviště. Jako jedna malá tragikomická ilustrace výše uvedeného může sloužit bizarní „recepce“ v BC Bohemia v Plzni, kde kreativní architekt (možná šotouš) strčil recepční do jedné vyřazené „cibule“ z vagónu na přepravu cementu Raj :-). Později pak na základě první zimní sezóny pro jistotu (opět velice elegantně 🙂 ) tu cibuli ještě „vylepšili“ zasklením, aby recepční v zimě v tom průvanu nezmrzla a nebyla pořád… Číst vice »
zaskleni bude spis dane covidem.
nic podobne bizarniho na vizualizaci (pokud je vubec rozumne finalni) ale nevidim.
a co je na té cibuli tak bizarního? lepší obligátní stolek nejlépe z recepce KNV Plzeň? nebo hezký kancelářský stůl vzoru kancelář před rokem 90?
„projekt vyjde dráž než odhad“ kdo by to čekal že udělat odhad bude levnější než to celé postavit
openspace ve vizualizacich me pobavil…
mně teda znechutil. Open Space je čiré zlo. Tam žádnou pořádnou práci neuděláte, model starý 40 let.
Oni v těch prospektech ale píší, že jde o flexi prostor, což v anglických výkladech neznamená open Space, nýbrž měnitelný prostor. Vídám v různých moderních komplexech takové různé typy kanclů, uzavřených i polootevřených odpočinkové zóny, diskusní stoly a já nevím, co vše ještě. Včetně toho, že u výkladu pojmu Flexi Space je zdůrazněna potřeba mít různé typy pracovišť, včetně třeba call roomu.
Čili pokud bude vedení kancelářských krys chtít,vtak jim 7aridi v tom flexi prostoru perfektní pracoviště.
Od kdy SŽ dělá „pořádnou práci“? 😀
Údržba znamená výluky a výluky jsou zlo, všichni si na ně stěžují. Stavba budovy neznamená žádnou výluku na železnici tak v čem je problém, peníze se utratí, firmy budou mít práci a dopad na chudáky cestující nebude, lepší řešení neexistuje.
Údržba jde i s minimem výluk, jen se musí chtít.
Tam se projede zbytečných peněz na údržbu…
udrzba ceho bude drazsi? vzduchotechniky a vytahu?
naopak, moderni budovy byvaji vyrazne energeticky uspornejsi. napriklad centrum vinice (byv. vodafone, nyni prima) i vyskocilova (byv. eurotel, nyni moneta) sly po 20 letech provozu na zelezobetonovou kostru a udelaly se znova.
Tohle je typickej sklenik — penize za horolecze co budou mit okna, penize za klimatizovani v lete, penize za vytapeni v zime. Tohle bylo moderni tak pres 20 lety.
Kazdopadne, z principu utracet miliardy za tohle kdyz vidime stav site je neakceptovatelne a meli by jim to hned stopnout.
Místo horolezců bych očekával klasickou zavěšenou lávku a pojízdný okruh na střeše, jako standardní vybavení budovy.
Tak se podívejte, jak ta budova zvenku vypadá. Nepřichází v úvahu.
Ono bude záležet, kde budou okna, jestli uvnitř žebroví nebo vně.
Jestli budou uvnitř, tak ta bude trestem pro údržbu, protože se v těch koutech bude držet bordel.
Hlavně ta jižní špičatá část – samý povrch a minimum objemu. To bude úplné energetické pošušňáníčko.
Jsem pro. Takhle velká a významná organizace by měla mít odpovídající sídlo.
Uz ma. Odpovidajici by ale mel byt predevcim stav site. Nejlepsi vizitka pro tuto organizaci by byla kdyby o ni nikdo nevedel.
A navezou tam ze zapadu i nove lidi? Nebo tam zustane ta zatuchla skvadra ?
zbytecne to personifikujete: zustane tam skvadra, kterou si tam stat najme a zaplati.
SŽ opět projevili svůj charakter… nejsou peníze? Proje.eme 2Mld za hnusný panelák…
Nebude to panelák.
Pamatuju, jak si Rudé právo postavilo novou tiskárnu. V létě 89. Byl to ten barák u Masarykova nádraží.
Že to dostavěli až v roce 1989 jsem netušil, myslel jsem, že je budova starší. Po roce 2002 jsem tam pár let docela často jezdil pro knihy do Grady, tak to právě na mě dělalo dojem, že je budova přeci jen o dost starší…
Ale bouralo se až v roce 2012, takže vlastně budova vydržela (a sloužila, byť možná ne úplně původně plánovanému u účelu) 22-23 let, to není zase tak málo…
Kdyby jí zbourali hned po dostavbě, bylo by to asi trapnější. 🙂
Spíš se podívejme ve které pětiletce ji vyprojektovali. Tam bude zakopaný pes.
Jenže dole byla tiskárna, ten barák – byl jste tam někdy ??? – byl projektován pro redakční práci více deníků. V centru to bylo proto, aby se zkrátila cesta tištěných novin na nádraží, odkud se vozily vlakem …
Z hlediska pozdějšího využití se nedalo nic jiného udělat. Tiskárna se přesunula na okraj Prahy.
Takže to shrnu. SŽ pozastavila či odložila rekonstrukci a údržbu své infrastruktury z důvodu nedostatku peněz, ale na výstavbu nového sídla se penězi nešetří.
Co píšou, tak je to o projekčních pracích. Jestli bude na realizaci je druhá věc. Takhle projektují hromadu akcí, stačí se podívat do mapy staveb. Nemanice – Ševětín, VRTky, Brno – Přerov atd. Má celá příprava skončit jako za Bárty?
Uz i projektovani teto veci je spatne. Meli projektovat vylepseni site.
myslíte, že 150mio či kolik za projekt když není ani na údržbu sítě….je v poho?
Pokud by měli v cajku a zmodernizováno 100% kolejí a nádraží, neřeknu ani ň. Ale tohle je rozmařilost!!
Bláhově jsem si myslel, že počítače sníží počet úředníků…ale zase to zlepší image firmy, jen se vysloví Správa železnic a už se objeví smích….ov
Osobně si myslím že počet sž úředníků již tak klesl na minimum. Takže se divím na co potřebují tak velký barák. Dále jsem zastánce teorie decentralizace kdy zrovna pro SŽ bylo navrhováno stěhování do HK.
Správa železnic bude mít svojí účtárnu a školicí středisko v bývalém hotelu na nádraží v Pardubicích. Tam taky tečou nemalé peníze, tentokrát ale z jiného soudku.
„Kvůli památkové ochraně ale nebude oprava této části stát 91 milionů, nýbrž přes 165 milionů korun. V západním křídle, kde sídlí Správa železnic a kam běžný cestující asi nikdy nedorazí, budou stavbaři objednávat výrobu původních umyvadel a replik dveří včetně kování. Zachovat musí vzhled osvětlení i elektrické vypínače a zásuvky z padesátých let.“ Co dodat…
Zdroj: https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/nadrazi-pardubice-vlak-repa-sprava-zeleznic-architekt-modernizace.A200417_163501_pardubice-zpravy_lati
Co dodat? Že je to v případě památkově chráněného objektu zcela na místě. Každý asi chápe, že třeba do Karlštejna asi není správné nasázet plovoucí podlahy a dveře z Baumaxu. Nejenom ta stavba samotná, ale i interiéry jsou ty co tvoří její historickou hodnotu. Když už se to dělá, tak ať se to udělá správně.
Ano, v podstatě máte pravdu, i když si myslím, že ty vaše „dveře z Baumaxu“ by do budoucích kancelářských a školicích prostor SŽ v bývalém nádražním hotelu z 50. let 20. stol. v pohodě zapadly. Nezdá se mi, že by bylo nutné v objektech dodnes sloužících běžnému provozu osazovat repliky historických hajzlíků, umyvadel a vypínačů…atd. Zároveň si dovolím pochybovat o tom, že SŽ bude se stejnou důsledností pro památkovou ochranu, kterou uplatňuje v Pardubicích, postupovat i v případech velkých rekonstrukcí ostatních nádražních budov např. v Plzni, nebo Českých Budějovicích. Pokud se budou se stejnou důkladností opravovat VŠECHNY objekty a ne… Číst vice »
Každá památka má hodnotu trochu v něčem jiném. Může to být čistě ve stáří a historickém příběhu, v příběhu lidí s ní spjatých, v architektonické a uměleckořemeslné hodnotě (exteriéru i interiéru), v konstrukčním řešení, v dominantnosti a urbanismu… u některých památek třeba chybí autenticitu interiérů, ale jsou silné v ostatních hlediscích, jiné jsou (nebo by mohly být) památkami právě díky té autenticitě. Takhle můžeme diskutovat o architektonickém a urbanistickém pojetí hotelu a bazénu Thermal v Karlových Varech, které bylo dost drsné, ale s odstupem času je to skutečně působivé dílo; to, co se kvůli absenci památkové ochrany nyní děje, je… Číst vice »
Pravdu máte v tom, že se v našich zeměpisných šířkách a poválečné éře jedná o neobvykle velkorysé a prakticky řešené nádraží. Stavělo se 11 let, otevřeno bylo 1.5.1958 a už za dva dny (3.5.1958) bylo prohlášeno kulturní památkou. Pokud bych chtěl být trochu ironický, tak bych mohl podotknout, že kdyby pardubické nádraží bylo skutečně „studováno památkáři už hodně dlouho…“ taky by snad nebylo možné dosáhnout takového stupně jeho hrubé zanedbanosti a zchátralosti, která byla při předávání objektu k rekonstrukci shledána a zdokumentována. Památkáři jsou někdy napadáni za přílišnou aktivitu ohledně ochrany budov, ovšem nezaznamenal jsem, že by se veřejně nějak… Číst vice »
On ten proces prohlašování před zavedením současného památkového zákona (č. 20/1987 Sb.) byl dost svérázný, že se kolikrát interiéry moc nezkoumaly a nedokladovaly, nakonec skoro všechno bylo tak nějak „všech“. Ale co jsem koukal, tak nějaký průzkum probíhal i v těch 80. letech a publikační činnost docela nedávno, kdy se děly ty veletoče kolem havířovského a vítkovického nádraží, bylo to téma poválečného funkcionalismu, bruselského stylu a architektury 60. let ve vztahu k dopravním stavbám tematizované. Co se financování oprav týče, tak u památek speciálně je vhodné dodržovat nějaké stupně údržby, od pravidelných po ty velké, ale vždycky spíše raději více… Číst vice »
U těch výtahových šachet matně vzpomínám, že než je udělali tyhle hrůzy, tak tam byly výtahy které vyjížděli ze země se skládajícím se zábradlím. A nebo to bylo v Hradci vedle?
Chjo, pamatkari to je taky pakaz 😒
Problém počítačů jako nástroje je že zvyšují efektivnost (dělal jsem na jednom firemním IS, můj autoimport, nákladem 20 h in s testy, ušetřil za týden asi 1-3 hodiny času, dle období) ale bohužel tím dávají možnost k růstu byrokracie. Prostě není odvaha snížit počet úředníků a zejména nesmyslných agend. Ono by to totiž znamenalo přiznat lidem inteligenci a čest a to Bureaucraticus Bohemicus nemůže připustit, nemá na to lejstro.
Parkinsonovy zákony.
A pak systém nabourá jeden hacker a je to ….
A pak dům zapálí jeden žhář, kabely u koridoru ukradne jeden zloděj, úplatky ze zakázek vytáhne organizovaná skupina, nemocnici v Bohumíně vystřílí jeden pacient, na přejezdu ve Studénce projede červenou jeden řidič…
Celá bezpečnost IT systémů je závislá na lidech, ale ve výsledku je levnější předcházet problémům důsledným zálohováním – prevencí a kvalitní ptací, tak jako v jiném oboru.
je třeba zrušit Excel. to by dost pomohlo….
Než ov tak snad už jen och, och…
V době krize máme na to živit zahraniční projekty …. Stát chce po nas, abychom šetřili… ??!! Instituce, která je úplně nekompetentní !!?? Včera jsem cestoval z Teplic. Na nádraží v tomto statutárním městě jsem si nekoupil ani láhev s vodou!!!
Zde se vyjímečně SŽ zastanu, protože na svém portále prostory v Teplicích k podnikání nabízejí, zřejmě ale zde není o provozování trafiky s občerstvením zájem.
Je otazka kolik za to chteji..
sprava zeleznic je nekompetentni, protoze v teplicich neprodava vodu?
A maty tam taky nemají?
Jen na kafe
No, teda 👎 👎👎
1)Architektonicky exteriér budovy nepůsobí vůbec esteticky.
2) Navrhnout novou budou formou open space, když je vědecky dokázáno, že nezvyšuje ani produktivitu práce a zaměstnancům škodí, to je na poťukání si na čelo.
Stačilo by použít barvy, a vypadalo by to hezky. Podobný radiátor je i v Karlíně a díky barvám získal ocenění za estetiku.
je to vedecky dokazano natolik, ze se tak vsechny budovy stavi… diky open space usetrite 30% prostoru (a i kdyz se udela rozumne, tak 20%).
To platí nejen u budov. Z důvodu úspory místa jsou v současnosti k mání nové pouze velkoprostorové vagóny a kupáky, coby dědictví minulosti pouze dožívají.
a když se staví hlavně malé byty, tak je to taky proto, že se to tak lidem líbí?
Proč?
Osobně bych byl radši, kdyby se ty peníze vložily do některý z investic, který se “odkládají”, protože na ně není.
a oni jdou prostavet 2 miliardy ve stejnem roce, ve kterem jim chybi penize?
Uz i ty miliony za tento navrh jsou spatne a meli by je utratit na zlepseni site.
To my vsichni…
A pak, že nejsou peníze. Že se uvolni budovy to už tady předváděl jeden „kolibřík“ a ještě se ušetří a jak to dopadlo viděli všichni.
predvadel to mimo jine i babis s urednickou ctvrti v letnanech.
nicmene pokud chcete po sz normalni vykony, i ona po vas muze chtit normalni kancelarske prostory – a ne krcalky v 150 let stare budove ve dlazdene.
Myslíte, že když Spržel zaplatil na falešný účet 100 míčů, (mimochodem peníze stále v prdeli) tak kdyby měli větší kancly tak se nestalo? Tyhle normální výkony myslíte? A co by si nekteří počali bez Babiše radši nedomýšlet. Myslíte, že každá veřejná a státní instituce má právo si nadiktovat co chce? Myslíte, že třeba ČT bude stačit 500 měsíčně za to co předvádí? Tak radši nemyslete.
Tak ona je dokázána psychologická souvislost mezi prostředním a chováním, takže novou moderní budovu, proč ne, ale prosím tak maximálně katalogovou kostku někde na Heldově.
ceny budovy v praze bude vyznamnou cast tvorit pozemek. tady ho maji…
A je ten pozemek levnější než pořízení nového na Heldově? Vít co asi myslím, že?
Takže tratě zmodernizované nemají . koridory nejsou dostavěný..ale dvě miliardy na nové sídlo máme.
Jeďte na Slovensko, ať máte kontrast a víte, koho opravdu kritizovat. SŽ na tom zas tak hrozně není.
Jejich hlavni trať je v úseku Blava Žilina je ok. (např. komplet bez přejezdů a bez rycklostních cimbuří). Zrekonstruovaná i lépe než naše koryta. Nezapomeňte taky na mnohem horší přírodní podmínky. (samé mosty a tunely od Púchova dál). Zbytek je vcelku děs. Buďte v klidu, ani u nás nepřežije 9500 km tratí jako dosud.
A všechny ostatní tratě se rozpadají. Super, Potěmkinova vesnice hadr…
Vy děláte jako kdyby se u nás žádné nerozpadaly nebo neskončily. Uvidíme za 20 až 25 let, až dojezdí šukafony, regiosráče a second křápy z D co tam nasadíte. Pak to možná bude rychlejší než čekáte.
Nebavím se o lokálkách z Horní do Dolní, ale o nefunkčních výhybnách na hlavním jižním tahu; o skupinových mechanických návěstidlech, „klíčovém průmyslu“ a kontrole volnosti vlakové cesty pohledem(!) na hlavním tahu do Čopu; o nádraží v pátém největším městě země s ručně stavěnými výhybkami a budovou s podezřením na narušenou statiku…
Vše najdete i u nás, byť spíš už jednotlivě než v souvislých úsecích. Dokonce na tratích TEN -T
Fajn, jaké procento celostátních tratí v ČR tvoří tratě modernizované a jaké procento to dělá na Slovensku?
Zapadlé lokálky do Doupova stranou, nedostavěné Slavošovce rovněž.
A ať se nehádáme, která je celostátní ke kterému datu, tak celostátní tratě z roku 1992, těsně před rozdělením.
Tak jistěže je slovenská železnice zaostalejší , úplněstejně jako byla méně vykonná jejich ekonomika, nebo co chcete slyšet? V posledních letech se to začalo zlepšovat a páteřní dálnici budou mít dostavěnou možná dřív než my nbo co chcete slyšet? Byli jste tam třeba před 30 lety od Žiliny navýchod, že to chcete sovnávat? Neuhodili jstese s PEZOSEM dneska do hlavičky?
Ty vlaky ale nemají s sz nic společného.
Hlavní trať Bratislava – Žilina je sice v „TTP“ bez rychlostních cimbuří, ale díky umístění balíz ETCS je to rychlostní cimbuří v realitě – stačí se zeptat nějakého strojvedoucího, který tam vozí IC vlaky.
A srovnávat se někde s Afrikou byste nechtěl… Tam… Počkat, tam vlastně už mají VRT s VRV.
Obecné pravidlo 1: Nesrovnávat se s horšími.
Obecné pravidlo 2: Jsem-li v N mohu být v N+1.
a to je skvely napad! toz by si zdejsi blbecci a vecni pindalove mohli vyguglit:
1. OEBB Konzernzentrale Hbf Wien
2. SBB Hauptsitz Bern
3. Zentrale der Deutsche Bahn AG
a kontrolni otazka, soudruzi: pripominaji tyto budovy dlazdenou, nebo navrhovanou budovu na smichove?
A ony tyhle instituce předvádí stejné „výkony“ jako Spržel? 100 mio na“falešném“ účtu, zašmelený pozemek v Dejvicích, monopol AŽD jen tak co si vzpomenu.
Víte, já bych se raději srovnával s těmi úspěšnějšími a aspiroval na zlepšení naší železnice, než naopak..
(jo, na SK je to o dost horší, o tom žádná)
Celkem vidět kdo soudruh blbeček
Patřilo to jinému, ne Vám Mgr. Pavle
Nezůstali na Smíchově budovy a pozemky ČD kvůli tamnímu developerskému projektu.
To se ale asi týká jen pozemků v oblasti společného nádraží. Tohle je hned vedle Nádražní ulice.