Nové RegioPantery zkrátí jízdu na tratích v Olomouckém kraji až o 15 minut
Výroba RegioPanteru v Šumperku. Foto: Škoda Group
Škoda rozšířila montáž RegioPanterů i do šumperského Parsu.
Škoda rozšířila montáž RegioPanterů i do šumperského Parsu.
Neznám to podrobně kolem Olomouce, ale docela by mě zajímala ta linka, kde se ušetří 15 min. na jízdní době jen nasazením panterů. Olomoucký kraj má na hlavních tratích docela málo zastávek, takže už dnes má docela rychlé Os vlaky, cestovní rychlosti kolem 70 km/h (i přes). A zkrácení o 15 min. znamená např. u 65 km dlouhé linky (to je tak průměr u IDS) zvednutí průměrné cestovní rychlosti o cca 12 km/h, což je sakra hodně. Takže z5 na začátek – která linka?
Třeba Olomouc-Uničov-Šumperk? Máte to v članku.
Doufám že přibyde zastávek na znamení. Viz na Vsetín například: Osek, Teplice-Milotice, Brňov, Bystřička
Vysvětlí mi někdo proč má RegioPanter na dveřích namalované kolo? Když tam vlezu, tak stojím s kolem u dveří, abych mohl v každé stanici přehazovat.
Není divu s kolem v prostoru dveří budete překážet vždycky. Tak si s kolem vlezte do prostoru pro cyklisty (hned vedle dveří) a je klid.
Bude to pokrok v kultuře cestování v olomouckém a zlínském kraji, ale zas na druhou stranu….. bude mi smutno z toho, že budou zrušeny staré panťáky s odporovou regulací. Tím, jak už i tak jich v síti jezdilo málo, tak cesta s nimi byla taková retro nostalgie. Bude mi to chybět 🙂. Jednou panťáky přišly, jednou musí odejít. Koloběh života.
Retro nostalgie super, ale fakt je mi líto lidí, co tím museli denně dojíždět do práce, nebo škol.
Když si přečtete vyjádření šéfa ČD loni na podzim, že kapacita vlaků je využívána na 28%… a v dálkových vlacích ČD bývá docela dost plno…
Tož krom dopravní špičky tyhlety starožitnosti jezdívají takřka prázdné.
Přesně tak. Tihle nostalgičtí šotouši by měli jít kamkoliv na dráhu pracovat, anebo denně takovými vlaky dojíždět, v zimě, v létě…
Nalož tam kočárek. Ten pro dvočata, pokud to dokážeš. Paráda! Zaseklá půlka dveří, peron je na opačné straně než se nastupovalo. Je po srandě.
Nehledě na babičku o berlích. Ta by ti dala, kdybys ji vzal na projížďku.
Jak naši otcové a matky dokázali vůbec přežít bez nízkopodlažních jednotek 😂
Chápu omezení. Alee je tope
Je to jednoduché. Neměli alternativu. Dneska je auťáků v ČR skoro tolik, kolik je v ČR dospělých výdělečně činných. Plus vliv internetu.
Není divu, že vlakem si pravidelně cestu platí cca 0,8 milionu obyvatel.
Nenadešel čas zavést povinnou registraci k přidávání příspěvků? Nějak se tu ti trolové množí 😀 Axel, Olcit, Varburk, co přijde příště? 😀
Trollové se množí, když je někdo krmí. Stačí vyhladovět.
To bude problém. Oni brzo zjistí, že se mohou krmit navzájem.
Slibuji, že nikdy nebudu reagovat na to, co zveřejní nick Varburk . Tož v tomto směru buďte v klidu
Problém je, že tady už nejspíš ani nejde o trolling, ale o psychickou poruchu, a tam se asi nedá ,,vyhladovět“. 😀
Jak někdo můžet označovat za psychickou poruchu, když beru na vědomí, že státu došly peníze na dotace? A že dle přepravních výkonů (viz Ročenka dopravy) si současnou úroveň dotací nezaslouží nádražáci, neboť nemají takový přínos.
Ano, je možné, že návrh řešení není ideální. Ale já zatím nečetl jiný návrh řešení, než že stát má pokračovat ve stejné nebo vyšší částce dotací pro nádražáky. Čili když nemá, tak z čeho dávat ty dotace?
Čili, když vymyslíte, kde vzít ty každoroční desítky miliard dotací pro nádražáky, tak si to rád přečtu.
Zkus to probírat na nějakém ekonomickém webu raději než na dopravním.
Uvědom si, že se dopravní infrastruktura dotuje v hodně státech, nejenom Evropských. Uvědom si, co by se stalo, kdyby jezdily skutečně jenom ty spoje, které jsou v plusu. (Nepojede courák, maximálně pražské přĵměsro nějaký spěšnák na kladné nule. Maršrutky atd. daleko menší spolehlivost. Nepojedu tam, když nebudu mít jistotu cesty zpátky, stát vydá daleko víc na silnice)
Ještě jednou – státu došly peníze.
Samozřejmě, že to může mít drtivý dopad na nádražáky. Měli desítky let času si nachystat řešení. Tak ať nádražáci ta svá řešení nejpozději nyní vytáhnou z šuplíků.
Není za 5 minut 12. Ale je třičtvrtě na 3.
Tyhle politickoekonomické otázky nejsou věcí dolních pozic.
Jestli hajzlbába z Hlavního Nádrází bude placená Sprželí, městem nebo nějakým obchodním centrem, to ji nemusí moc zajímat, třeba by si nevšimla ani převratu. Případně, takhle v centru by mohla i podnikat sama, mít to v pronájmu.
Jo vrcholný management Regiojetu asi má dobře spočítáno „co kdyby po vypršení smlouv nikdo od nás neobjednal další spoje.“
Řeč není ani tak úplně o 2,2 tisících km transevropských tratích SŽDC
Jako spíše těch víc než 7 tisíc vedlejších železničních tratí SŽDC….
Vizte za loňský rok od SVOD Bohemia „Nejvíce přepravních výkonů (cca 86 %) se odehrává na modernizovaných hlavních elektrických tratích.“
To je skvělé, nebo mrzí mě, co se vám stalo. Ale celé to číst nebudu. Požehnanou sobotu ♥
Ano, přesně stejný přístup, musí mít stát vůči nárokům nádražákům na státní dotace.
Nejlepší pomocnou ruku nádražáci najdou na konci svého ramene
Patrně zde někdo používá chatbota umělé inteligence. Bohužel mu do vínku zadal, že může čerpat pouze z příspěvků Axela, Olcita nebo jak se dement od Hradišťa jmenuje.
Bože, oni už jsou v diskuzi dva.
Vypadá to tak, součástne diskuze jsou tu absolutně k ničemu protože dotyčný kafra úplně do všeho a nor al i příspěvek pak čtenář přehlédne.
Koukám, že se to množí mitotickým dělením. Jen to proboha už nekrmte, jinak to poroste geometrickou řadou.
No, dovolte.
Nikdy jsem nepsal tak raritní možnost, že by někdy radši svoji mobilitu řešil Tatrou 815, namísto osobního auta, silničního busu či pasažerského vlaku.
No jo, ale rozdíl je v tom. že ta nová „imitace“, která převzala slovní zásobu místního duševního giganta, se baví tím, že nepovedenému rumunskému výplodu tak akorát „nastavuje zrcadlo“, kdyžto originál to vše myslí smrtelně vážně.
Pokud by ovšem umělá inteligence, ukrývající se pod nickem Varburk, rozšířila své zdroje doposud používané slovní zásoby o díla nedostižného vzoru pana Olcita (viz link), máme se zde vskutku na co těšit. 🙂
https://www.databazeknih.cz/vydane-knihy/jakub-hron-metanovsky-1546?orderBy=ro
Pantery začínají chodit z různých fabrik jak pecny chleba, teď by mě zajímalo, jak má hlavně ČD nasmlouváno provedení oprav vyššího stupně. Aby to nedopadlo tak, že kvůli ECM budou stát Pantery a Moravie u plotu, protože nebudou kapacity na provedení revizí.
Tož to spíše záleží na tom, aby pasažérská ČD měla love na jejich servis.
Ibalginy jsou věci Brna, ne ČD
ČD Moravie ne.usi zajímat nejsou totiž jejich.
To já vím, samozřejmě díky smlouvě s Full servisem budou mít přednost, o to hůř pro ostatní Pantery.
ČD má nasmlouvány opravy vyššího stupně v Šumperku . Moravie udržuje výrobce, takže asi také u sebe v Šumperku.
A Pantery firmy Arriva v Plzeňském kraji?
Tak Arriva to bude řešit až po koupi těch Panterů.
Vzhledem k tomu, že Arriva dala závaznou nabídku, kterou nějak kalkulovala, tak asi už má předběžnou představu, v jaké garáži a za kolik by byly její Pantery servisovány.
To by tam ty Moravice musel nějak tahat.
Do přepočtu ceny na jedno pasažérské sedadlo musíme připočítat ještě dvě místenková kupé na čelech elektrovagonků pro režijkovéno nádražáka, a dále také teoretický počet přepravovaných režijkových nádražáků na jeden vlakokolejokilometr. Pak nám vychází docela hrůzný poměr v porovnání například s cenou na jedno pasažérské sedadlo v Tatře 815, jejíž pořizovací nákaldy jsou fundamentálně odlišné, přičemž její užitná hodnota je mnohem vyšší.
No vida, tak už i parodie na to, co píšu.. A zdařilá.
Ať se Vám daří. Bo humor je dobrý lék na lidskou blbost a zapšklost.
Co je parodie na výpočtu poměrné užitné hodnoty? Vypadá to, že Vám došly argumenty. Že vy budete také nějaký režijkový nádražák?
Srovnání s Dacií Jogger není správné. Takové vozidlo z podstaty věci negeneruje zisk, což se o Tatře 815 říci nedá. Kupujícím těchto drahých elektrovagonků je státní firma ČD, která by naopak zisk generovat měla, ovšem její hospodaření se dlouhodobě pohybuje v červených číslech.
pobavilo.
Také brokovnice může být dobrým lékem na blbost…
Na řešení mezilidských sporů je osvědčené použít to, co funguje = Právní řád. A když to nepomůže tak soudy.
Vy trpíte nějakým stupněm retardace, nebo prostě jen chcete taky režijku?!
Hádám, že ne. Spíše ctihodný předřečník se nás snaží pobavit parodováním toho, co píšu.
Vizte např. jeho komenty k článku https://zdopravy.cz/ceske-drahy-chystaji-v-depu-v-michli-miliardove-investice-postavi-novou-halu-pro-comfortjety-155575/?comments=1#comments
Jak píši výše. Snažím se vést seriozní, nezaujatou odbornou debatu založenou na věcných argumentech. Hluboce lituji, že někteří zarytí režijní nádražáci na toto nechtějí slyšet…
rezijni pasazersti, nebo rezijni zbozovi? anebo nadrazni nadrazaci?
Já spíš myslím, že si axel povídá sám ze sebou
Určitě ne. Podstata je zcela odlišná. Stačí si srovnat např. v diskuzi k článku https://zdopravy.cz/ceske-drahy-chystaji-v-depu-v-michli-miliardove-investice-postavi-novou-halu-pro-comfortjety-155575/?comments=1#comments
Já se tu snažím vésti seriozní, nezaujatou odbornou debatu založenou na věcných argumentech. Hluboce lituji, že někteří zarytí režijní nádražáci na toto nechtějí slyšet.
Tak to jsem zvědav, jak skousnou pasažéři jízdné. Sedačka v tomto vlaku vychází na 0,68 milionu, což je výrazně víc než kolik Dacia chce za 7mi sedačkový Jogger na LPG.
Bude zajímavé znát regionální dopravy bilanci v Olomouckém kraji. Zvláště poté, co budou na kraje převedeny vedlejší tratě.
Loni ve Středočeském kraji z pohledu železniční pasažérské dopravy to nebylo moc povzbudivé a to přestože provoz tratí z cca 95% dotuje stát… cituji:
„u autobusů kryly tržby náklady z 43%,
u železnice je ten poměr nižší – jen 16%“
https://twitter.com/BoreckPetr/status/1646917875309981697?cxt=HHwWgsC9wZ7Fg9stAAAA
Že by to také v Olomouckém kraji to dopadlo konverzí velmi drahé vlakové regionální dopravy na automobilovou spolujízdu?
Viz čísla ze Středočeského kraje loni:
„Převažuje doprava auty – do zaměstnání, za kulturou, do školy a k lékaři se tak přepravuje stále více než 80% Středočešek a Středočechů.“
Kdo se ptal?
Tyto elektrovagonky nejsou špatné, ale v rámci konkurenčního boje by měla státní firma ČD otevřít svá výběrová řízení i výrobcům ze západního zahraničí. Naskytlo by se pak na tuzemských kolejích zajímavé kvalitativní srovnání.
Jezdí tu flirty i Pesa.
Co to je prosim elektrovagonek, takový pojem v oboru železnice mi není znám
Axel , Olcit šel spát, koniny tu bude psát Varburk. Člověče ty máš kromě autismu i schizofrenii ?
Takže Axeli / Olcite: maximálně 1 příspěvek, pak večeře, léky a večerka.
Spát hezky po večerníčku, ten je 18:45 tuším.
Tož to nevím. Bo doma televizi neprovozujeme.
To je pravda, tohle je lepší 🤭🤭
My taky ne, nemáme k provozu televizního vysílání licenci. Tak se na ni jen občas díváme.
To bylo myšleno, že nemáme doma anténu atd. na připojení televizoru na televizní vysílání.
Televizory doma používáme třebas na promítání fotek nebo na xbox
nebo na prohlizeni internetu, pro pocitacovy televizor
Ne, to ne. Prckům na interaktivitu stačí ty polovýukové hry na Xboxu.
Rozhodně se Škodivka nehodlá pouštět do elektrických lokomotiv. A Pras Šumperk, no to raději snad už nikdy. Všichni víme, jak Prase sprasil např. sysly a vozy Bdmpee, Bdpee, dále rekonstrukce Bmz2xx a jejich varianty. Je to pěkné, ale vozy poslané do provozu se vrací na reklamace kolikrát ihned při přejímce. Několikrát naštěstí pršelo, takže přejímající na vlastní oči viděli, jak do vozidel zatéká skrz okenní těsnění. Z PRAS ená elektroinstalace, vypadávající klimatizace, vadné centrální zdroje. Snad ty pantery neodfláknou.
Na to, že ty Pantery neodfláknou bych moc nesázel. Na začátku devadesátých let jsem tam chodíval se střední školou na exkurze a ještě před třemi nebo čtyřmi lety jsem viděl, že se tam moc nezměnilo. Další věc je, že tam raději naberou nekvalifikované, aby ušetřili. Spolužák ze střední, který tam šel dělat hned po škole mi říkal, že se vzděláním a praxí v oboru prakticky není šance se tam dostat do výroby, protože vědí, že by takového uchazeče museli zaplatit..