České dráhy chystají v depu v Michli miliardové investice, postaví novou halu pro ComfortJety
Depo ČD v Michli (ONJ), hala údržby pro dálková vozidla je dlouhá přes 300 metrů. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Hala o délce 300 metrů bude mít čtyři koleje, stavět by se měla v letech 2026 a 2027. Dnes předpokládané náklady činí 2,5 miliardy korun.
Ale kdo tam bude dělat, co se týče nových pracovních zaměstnanců tak tři odejdou a jeden nastoupí po rekvalifikaci z úřadu práce,ale vůbec žádný přínos pro firmu to není a nástupní plat v 6.platové třídě u elektrotechnického vzdělání v hlavním městě lákavá nabídka ,když Lidl nabízí o 5000 czk víc.
Tak mám neodkladný pocit, že Varburk a Olcit jedno jsou a sám se sebou diskutujou.
Ne. A ani nehodlám reagovat na to co sem napíše nick Varburk.
Ale pokud své hypotéze chcete věřit, tak klidně. Můžete se zamyslet nad tím, jestli jsem někdy srovnával tak raritní možnost mobility, že někdo radši se vozil Tatrou 815, namísto toho aby jel osobákem, silničním busem nebo pasažerským vlakem… Ne, nikdy jsem nic takového nepsal.
Nj, ČD jsou holt světový. Na Pendolina mají 16 let halu jakou svět neviděl a asi už neuvidí. Ale zase v té staré to tam mají jako v pohádce. Jako v té o mašince, co měla tolik koleček, že se nevešla do depa.
V čem je problém? Pendolina mají kde stát (pod střechou)? Mají.
Nezpochybňuji odbornost a know-how týmu pracujícím v těchto garážích pro kolejovou techniku, přesto si v rámci volné hospodářské soutěže a volného trhu myslím, že by takové garáže vůbec státní firma ČD neměla mít. Pro opravy vozidel je tu dceřiná firma DPOV státní firmy ČD, tato firma by měla být vyčleněna ze skupiny státní firmy ČD a zařazena jako samostatná státní firma zabývající se servisem kolejové techniky pro všechny dopravce podobně jako státní firma SŽDC se zabývá dopravní cestou pro všechny dopravce. Státní firma ČD ať už pasažérská nebo nákladní (a to je samostatná kapitola, proč má stát mít státní firmu… Číst vice »
Nebrat garáže pro RegioNovy a 809 v Lounech a podobné, třebas v Čerčanech
… takové ať si je nechá ČD.
A nerozumím, proč by stát měl provozovat garáže, když tím nejefektivnějším by bylo organizačně spojit garáže v Michli s blízkými garážemi v Kačerově a v Hostivaři
Stačí, když státu budou garáže patřit. Tím se pohlídá, že nedojde k logickému vývoji, který hrozí = tj. že současné garáže ČD v širším centru Prahy se zbourají a namísto toho vznikne něco ziskovějšího než je podnikání firmy ČD, které je ztrátové či na nule.
Nerozumím, proč by měla vagonkové garáže v minulosti postavené a v současnosti zvelebované státem využívat jen státní firma ČD. Je to diskriminační vůči ostatním dopravcům a kapitálově nevyrovnané. Státu ani daňovým poplatníkům to nic nepřináší, výhodné je to jen pro reijkářské nádražáky. Ruku v ruce jdou naftové vagonkové stanice. Všechny jsou v minulosti vybudované státem v garážích státní firmy ČD a ostatní dopravci musí i přes zákonný přístup složitě řešit smluvní vztahy o přeprodeji vagonkové nafty od státní firmy ČD. To je nežádoucí stav, který musí být odstraněn. Řešením je převod kolejových garáží pod transformovanou státní firmu DPOV, která bude… Číst vice »
To nevím, jaký by mělo ekonomický přínos. Podle mě plně postačí a) oddělit majetek garáží např. ONJ v Michli od podnikání dopravců (klasické oddělení „majetku od rizika“ do dvou samostatných firem) b) garáže ONJ v Michli organizačně propojit s blízkými garážemi DP Praha v Hostivaři a Kačerově c) nabízet dopravcům garáže do pronájmu, klidně ať v areálu má pronajato svůj dílek několik různých dopravců podle principu – kdo nabídne nejvíc může si vybrat jako první tu či onu část areálu do pronájmu Čili výhodou je oddělení majetku od rizika, potenciál na lepší sdílení zdrojů a talentovaných odborníků, potenciál na dosažení… Číst vice »
Když se tady vyplatí soukromě podnikat v Přepravě, proč by se to nevyplatilo v opravárenství? To jen i kdyby tu soukromé opravny neexistovaly, jakože existují.
A opravy nižších stupňů budou provádět jak a kde?
Tam je větší provoz než na třetině lokální v ČR 😀
Musel jsem 🤓
Kdo dá minus, je suchoprD
máš ho 3x
Jeden paradox za druhým. Na jednu stranu přichází o důležité výkony. Na druhou stranu staví nové haly, nabírají nové strojvedoucí, často různé kvality a do oblastí kde právě přichází o výkony, nebo jim toho moc nezbylo( nejvíce tradičně do Brna, ale i do Plzně, Děčína, Rakovníka, Liberce…
Opomenul jste celkový kontext. Když si vezmu celkový trh pasažérské železniční přepravy, tak sice dříve ČD měli téměř monopol, ale objem trhu byl výrazně menší. Posuďte sám z Ročenek dopravy Min. Dopravy: 2004… 6 590 milionů osobokilometrů přepravily ročně železniční pasažerští dopravci 2009… 6 503 mil. oskm 2014… 6 945 mil. oskm 2019… 10 931 mil. oskm Má-li pravdu paní Ing. Hnulíková z Arrivy (ex ČD), která prohlásila k dotované dopravě „Dnes jsme na vrcholu objednávky.“, tak klíčové je kdy skončí chování některých nádražáků, že se zaměřují na šotouše a režijkáře. Protože těch je málo a tak velkou firmu jako… Číst vice »
Nekrmte prosím trolla…
V čem spatřujete trollení, když předřečníkovi se jeví nelogickým chování firmy ČD? A proto jsem nabídnul čísla.
V 2004 měla CD takřka 100% z přepravních pasažerských výkonů na železnici, tj. cca 6,5 mld. osobokilometrů.
A v 2019 měla ČD výkon 8,7 mld. oskm (tj. cca 80% z 10,93 mld oskm).
já se za trolla nepovažuji. Za výše uvedeným si ale stojím. Uznávam že v Praze zrovná nová hala smysl má. I přes velmi nepříznivou personální strukturu. Myslel jsem to v celkovém kontextu.
To nebylo na Vás…
Proč nemá troll krmit trolla?
Nemám pocit, že by ČD měly přebytek strojvedoucích a minumul lidí před důchodem.
A že jsou ti mladí „pochybní“? To byli vždycky včetně dnešních mistrů za mlada. 30letého s 30letou praxí neseženete nikde, ani před 100 léty nebyli.
Osobně se domnívám, že by vlastník firmy ČD si měl bezplatně (tj. zdarma) vzít zpět část svého majetku, který vložil do ČD. Myslím tzv. snížení základního kapitálu z 20 miliard třebas na 19,98 miliardy. Protože pak to dopadá, že drahý podúrovňový soustuh se nachází ve 2 garážích pro kolejovou techniku umístěné nedaleko od sebe https://www.unitplus.cz/podurovnovy-soustruh-pus-1435-80cnc?id=1&action=detail&oid=4209246&nid=13391 A pak tento majetek státu pronajímat zájemcům-dopravcům. Víme totiže, že Praha a Střední Čechy shání EMU 400, ale ČD je hry, neboť nemá prachy. Taky víme, že např. v Praze fungují minimálně 4 dopravci s kolejovou technikou DP Praha ČD Regiojet Arriva LEO A možná… Číst vice »
Ještě tedy doplním možnou DALŠÍ budoucí servisní náplň těchto garáží spojených organizačně do jednoho celku „Depo Kačerov – železniční Michle – Depo Hostivař“.
Z Německa vagony IC1, kterých je/bude k mání stovky kusů.
Nekrmte prosím trolla…
Nekrmte prosím trolla…
Je vidět, že nevíte, o čem se mluví. Každý soustruh v Praze soustruží úplně jiný typ dvojkolí – tedy přesně jiný profil a soustružit profil na tramvajové dvojkolí a dvojkolí Vectrona je něco úplně jiného. A mimochodem co tu ani nezaznělo, tak na soustruhu v Praze se soustruží dvojkolí na vozidlech všech dopravců v osobní dopravě a i speciálních vozidel jiných poskytovatelů služeb na dráze (podbíječky, pluhy a pod)
A brání něco firmě ČD, aby prodala areál ONJ developerům, kteří areál zboží a postaví něco jiného třebas jako Waltrovka v P-Jinonice?
Vždyť v součtu za celou firmu ČD je výsledkem ztráta nebo černá nula.
Ukázka podúrovňového soustruhu v akci … https://www.youtube.com/watch?v=fFV1O6FIGRg
Po zhlédnutí videa fakt nerozumím tomu, v čem přesně spočívá nemožnost použít tento soustruh na kola
– tramvaje DP Praha,
– metra DP a
– vagonů UIC-Z firmy ČD
?
Nebyli by efektivnější pro dopravce udělat depo někde v okolí Prahy, kde budou nižší náklady na mzdy, větší výběr zaměstnanců. Již takhle se vozí vagóny k revizi na Slovensko, takže by i tuto část portfolia mohlo probrat nové depo někde v okolí, kde je slušná kapacita tratí.
To si nevyberete. Uděláte ho na Kolínsku-zde Konkuruje TPCA. Kladensko, Berounsko-Amazon, letiště, logistický park Rudná.
Myslel jsem třeba Benešov, Nymburk. A velké revize/opravy by se v těchto destinacích mohli řešit také.
Záleží co myslíte. R1/R2/R3? To bych souhlasil.
Ale pokud jde o 24/7/365 péči o techniku, tak tyto garáže jsou umístěny velmi vhodně nejen vzhledem k poloze nádraží vlakových, ale taky vzhledem k poloze poloviny garáží DP Praha (Kačerov a Hostivař). Ono totiž je velká možnost zlepšit využití techniky díky sdílení zdrojů.
A taky velká možnost jak pomáhat odborníkům v jejich odborném růstu, pokud si třebas nesednou osobnostně v jedné partě, tak nechť přejdou na podobnou či příbuznou práci u jiného týmu v těch samých garáží spojených organizačně do jednoho celku Kačerov-Michle-Hostivař
Nekrmte prosím trolla…
Jakože je fyzikálně nemožné, aby podúrovňový soustruh v Michli (ONJ firmy ČD) soustružil kola vlaků metra z Depa Kačerov, které je „za rohem“.
POkud pominu přetahování souprav z depa Kačerov na ONJ a zpět (což není nemožné, ale je to dost komplikované)…
Na Kačerově JE podúrovňový soustruh. Pokud je mi známo, Škodovka si snad taky soustruh pořizuje (jen nevím, jestli do Hostivaře či na Zličín).
S ohledem na „počet náprav vozů/loko ČD“ a počet moderních soustruhů u ČD (jeden!!!) se domnívám, že bude plně vytížen.
Příklad se soustruhem jsem vybral pro názornou ukázku, dle diskuzní úrovně většiny diskutujících nádražáků.
V praxi bude mnohem důležitější diagnostické know-how, tj. že speciální tým na diagnostiku toho či onoho celku bude jen jeden pro celé sloučené garáže.
A po nalezení závady si výměnu vadného celku udělá stálá parta dislokovaná v té či oné části sloučených garáží „Kačerov-Michle-Hostivař“.
Ono to bude souviset s masivním nástupem prediktivního systému údržby
https://www.vseoprumyslu.cz/udrzba-a-diagnostika/asset-management/prediktivni-vs-preventivni-debata-a-budoucnost.html
Nekrmte prosím trolla…
Ne. Jste úplně mimo. Největší výběr zaměstnanců je v Praze, a takové opravárny by měli být schopny přeplatit minimálně třetinu ostatních zaměstnanců v kraji.
Úplně nové správkárny (z těch teoretických důvodů co píšete) by se vyplatili až na Ostravsku nebo Ústecku, ale jednoduší je vždy rozšiřovat stávavící.
Přeplatit v podmínkách ústavním soudem posvěcených plošných mezd? To by se zaměstnancům ČD na stejných pozicích mimo Prahu moc nelíbilo. + odbory viz rozhodnutí US.
Staré pantografy řady EM475 byly skládány klidně i do šestivozových jednotek. Ty se udržovaly jak?
Hádám že se pro údržbu zas rozpojovali… A pokud se nepletu, tak hala je dlouhá na dva elefanty, takže sestivozovy žabák by neměl být problém..
Je dlouhá na jefen čtyřvozový žabák. Dva elfíci se rozhodně do haly nevejdoz
Strašně.
Trčely částečně z haly ven, úplně stejně jako Krakeni.
Revize se prováděli na Vítkově – hala EKV. Jednotka o šesti vozech se rozpojila na dvě půlky o třech vozech.
D
Nejdřív čtyři vozy, potom zbylé dva, aniž by se to muselo trhat.
Prosím vymazat. To je tak když u toho datování jím.🤦🏼♂️
Tak snad se dožijeme konečně toho že grafiti umyjí do druhého dne a nevyplatí se ho tak těm lumpům vůbec dělat a ne jako teď kdy to jezdí špinavé měsíc a díky tomu to pro ně dává smysl ničit další vlaky když dosáhnou toho co chtějí tj. aby jejich hrozná tvorba byla vidět..
No právě jde o následující 2 věci:
– adrenalin při vstupu do areálu a samotné tvorbě
– to že je to vidět na vlaku široko daleko
Pro příklad se podle vejte na velmi úspěšnou německou komedii s českým názvem „Fajků pane učiteli 1″ – kdy posprejování vlaku – tzv.“whole train“ – je brán jako „výtvarka“ v rámci výuky pro zaujetí studentů..
Vzpomínám si jak na základní škole (končili jsme v roce 1998) – tehdy jsme bydleli v Praze – Řepích – jsme v ročníku měli spolužáka kterej byl v partě lidiček, který jezdili pravidelně malovat na metro vedle do depa na Zličíně – fotili si to a fotky posílali do Německa do časopisů zabývající se právě touhle tématikou – a šli jim to, fotky jim otiskly..
Vzhledem k silnému vytížení a nedostatku CityElefantů je dost obtížné zajistit rychlé odstranění celého grafity. To ještě chápu. Ale vytáčí mě, že nejsou očištěna alespoň okna v nějaké rozumné době. Odstranit ten svinčík ze skla snad není takový problém. To, že na lakované skříni je to obtížnější celkem chápu.
Taky nemiluji sprejované či čmárancové motivy.
Na druhou stranu si uvědomuji koupěschopnost pasažérů = že když obvyklé jízdné činilo něco kolem 1,4 Kč/km/jednoho pasažéra a když dotace plus daňové úlevy pro pasažerské nádražáky činily cca 8 Kč/km/1 pasažéra, tak těch cca 9 až 10 Kč/km/1 pasažéra asi bude nad finanční možnosti většiny obyvatel ČR. Čili na další utrácení za vagony nejsme tak bohatí.
Vždyť i to kafe podávané se servírováním, obsluhou a donáškou na místo je ČD Minibar schopen prodat pouze za 15 Kč. Zatímco z automatu v Lidlu je to za to dvacku…
Nekrmte prosím trolla…
Jakože věříte, že když se zaplatí každodenní odstraňování grafických výtvorů egocentrických sobců na vlacích, tak pasažéři „OCENÍ“, že si můžou připlatit třebas 2 Kč/km/jednoho pasažéra k jízdence?
Podle typických lidí, které ve vlaku potkávám, tak už zdražení jízdenky o jedinou kačku/jeden kilometr dostane část těchto pasažérů z vlaků…
Nekrmte prosím trolla…
Nedožijeme
Zajímavé ale je, že plánují, že čmárat se bude jen po ešusech a po nových jednotkách ne. (Délka 90 m.)
Nějaké práce v kolejišti již letos proběhly, konkrétně kolem přemostění Chodovské ulice.
regionovy, bardotky, škodovky, peugeoty atd. MALÝM písmem, souprava InterJet a ComfortJet velkým – viz pravidla českého pravopisu. 🙂
Pane Šindeláři, za Vaše články díky, přesto by to podle mě chtělo psát jednotně. Vždyť Vás na to tady čtenáři upozorňují opakovaně… 🙂
(Navíc si to čtou i mnozí školáci, kteří pak tu chybu zbytečně mohou opakovat ve školách.)
Regionova je název, takže velké R ne?
Já bych skoro řekl, že to je RegioNova, ne?
Hlavně je to šrot. S malým i velkým 😜
Tak teď jste mě dostal, proč regionova malým a ComfortJet velkým?
Tak třeba ÖBB railjet je oficiálně přesně takhle – s malým písmenem.