Nové push-pully se po odstavení vracejí na trať z Ostravy do Frenštátu
Push-pull. Pramen: České dráhy
Společnost CZ LOKO provedla potřebné úpravy na lokomotivě a Drážní úřad vydal souhlas s pokračováním zkušebního provozu.
Dnes směrem FM. Najednou aktivována záchranná brzda. Za cestu se hlášení opakovalo ještě 4x. Naštěstí už nebyla aktivována. Dveře problémy. Zpoždění cca 15min. Přípoj ve Frýdlantu ujel. Nazpět v soupravě která měla polepené dvoje dveře. A v protisměru měla souprava na palubě servis. Bohužel jezdí jen mezi 7-15. Já měl tu veselou jízdu v pět.
Servis se potřebuje vyspat. Prý je požadavek, aby tyto problémy odstranili do konce měsíce. Ale že je problém opět, tak se mlčí.
Dnes jsem jednou soupravou jel. Jedny dveře uprostřed soupravy polepené cedulemi o poruše dveří. V jiné části soupravy se otevřely zároveň dveře i na druhou stranu mimo nástupiště. S takovou ty soupravy moc dlouho jezdit nebudou.
Tak dnes 10:30 v Kunčicích nejdříve nešly otevřít dveře na celé soupravě. Fíra to obchcházel ručně na nouzak. Potom mu to nezavřelo. A rozjížděl se otevřený. Takže tak.
Včera jsem jel do Ostravy a fakt jsme jeden v protisměru potkali. Snad dožil večera…
Komedie pokračuje, chystejte popcorn 🙂
Stále budete tvrdit, že za to může Bohumínský ajznboňák, který s tím neumí jezdit?
Vy jste chyběl do diskuze 👏😁… Uvidíme, jak dlouho to vydrží, můj odhad je 14 dní 🙂
Ale i kdyby to už jezdilo bez problémů, pořád si stojím za tim, že za to že místo poruchovych souprav jezdily Bdt mohou jen a jen CD. A za tim, že je to nehorázna ostuda, rovněž.
a co jiného tam měli nasadit? přebytečné vložáky od tornád? ty mají blokování, dokonce i stranové,….ale to je asi tak vše
Cokoli, co splňuje požadavky roku, ve kterém se nacházíme
S čím neumí jezdit ?
Dnešní hnací vozidla jsou v podstatě řízena softwarově / počítačem … už žádný požitek z doby, kdy se motorová trakce ovládala ručním řazením jízdních stupňů řídícím kontrolerem v různém počtu jízdních stupňů ….
Já nevím, to pán PetrN tvrdil, že s těmi Push-Pully Bohumínský ajznboňák neumí jezdit.
A tvrdím ti stále, že s tím neumí, nebo možná neuměl, jezdit.. Minimálně jsem slyšel rozhovot dvou plný pr*eli a ku*ev o tom, že se musí učit něco nového a že to vymyslel nějaký i*iot, že doteď stačily koženky a že přece na tuto trať se stejně nic jiného nevyplatí a že jsou lidi moc rozezrani. Tož tak 🙂 pak se mi nedivte, že když vidím tyto marginální poruchy a následně odstavení, že si spojím 1 a 1 a vyjde mi 2 🙂
Vy si spíš spojité 1 a 1 a vyjde Vám 3. Jojo, když budeme věřit, že jste něco zaslechl (otázkou je, zda je to pravda), tak podle 2 strojvedoucích hned víte, jak to je? Vy jste na těch jednotkách jezdil, že to tak jistě tvrdíte, a jistě mi i sdělíte, jak tedy došlo k neschopnosti kvůli dveřím, když za to může fíra.
A oprava od CZ LOKA na HV proběhla tedy proč? Nebo tam nic nebylo, a jen kryjí ČD?
Problémy s dveřmi jsou marginální?
Proč vůbec něco takového strojvedoucí dopravce, který se označuje jako národní, mají drzost říkat? Jak je vůbec možné, že by byli nejraději, aby lidi dal jezdili v oplzlych kraksnach? Už jen to samo o sobě je ostuda a krásné to dokresluje dobre jmeno národního dopravce, ne? 🙂 Ano, problémy s dveřmi jsou marginální, pokud soupravu s problémovým blokovánim dveří nahradite soupravou, která blokování vůbec nemá… Stejná logika by byla, kdybyste dveře, u kterých blbne zámek doma nahradil dveřmi, které zámek vůbec nemají a pozval si tam zloděje… U ČD mě tato logika už nepřekvapuje, minimálně ne po téhle estrade, za… Číst vice »
Se tady potká ukázková modrá guma Dominik s ukázkovou antimodrou gumou PetremN a budou si poměřovat ocásky, diskuse fpy…
Aneb problém odstraněn 🙂
„Dráhy netrakční jednotky provozují ve spojení s dieselovou lokomotivou řady 750.7 (Brejlovec). A to do doby, než bude trať elektrifikována.“
Nechci být nějak přehnaný pesimista ale nebylo by lepší napsat „do konce životnosti jednotek“? 😀 🙂
Jen pro doplnění: Myslel jsem to tak, aby se ty soupravy dočkaly elektrifikace, o které se mluví už několik desítek let… 🙂
Ty vozy mají životnost dobrých 40 let …
a kde máte jistotu, že ta elektrifikace bude dřív než za dobrých 40 let??
Ano, je možné, že to někdo bude záměrně blokovat, aby mohl nadávat, že to pořád není hotové.
Pokud se 20 let mluví, že elektrifikace bude „do několika let“ a nyní zjistíme, že dělají záměr pro EIA, tak to spíš vychází, že těch 20 let nedělali kromě slibů nic.
Nebo celou tu dobu žili v jeskyni a myseli si, že to postaví okolní vesnice zadarmo v akzi Z a ještě se u toho budou klanět.
Řekl bych, že tam (v Dlážděné) konečně probíhá generační obměna a hýbe se to dopředu, mladší jsou ochotní jednat i s někým mimo dráhu….
Stavba „Optimalizace a elektrizace traťového úseku Ostrava-Kunčice – Frýdek -Místek byla projekčně připravena ve stupni DÚR, rekonstrukce kolejiště žst Frýdlant n.o. a Frýdek-Místek ve stupni DSP už v roce 2011, kdy se jednalo m.j. i o zařazení do plánu a zajištění financování projekčních prací navazujícího úseku do Frýdlantu resp. Frenštátu Pak ovšem přišla EIA, Hyundai, Studie Beskydy atd… atd…..
Finanční zajištění je záležitost státu jako vlastníka = jménem státu jedná MD, které musí zajistiit finanční prostředky. Zda cestou SFDI nebo položkou v rozpočtu MD je lhostejné …
SŽ(DC) – pouhý správce – bez zajištěného financování do investiční akce nepůjde …
Nemá se EIA dělat před územním řízením?
Můžete být konkrétní kdo „mluvil“ o elektrifikace (sliby) a kdo krom slibů nedělal nic …
Ale tak 2012 to mělo být hotové..
A v 2015 se ukázalo, že nemají projekt, nic. Vzbudili se, začli dělat nějaké studie proveditelnosti. Slibovali začátek v OPD2. 2022 A nic. EU peníze v tahu. Kolik bylo těch opd období..
To jako, že ty peníze EU někdo spálil? Třeba šly na čapák, nebo na pekárnu inovativního toustového chleba.
Nejsem patologicky posedlý negativismem …
Spíše mi vadí, že drátizce se neplánuje až do Valmezu ….
No jo no, nebude to zítra. A stavební zákon platí i pro Správu železnic ač kolem sebe šotouši kopou hůř než děděk z Tetčic, když si má Správa projít „velkou“ EIA. Ta mimo jiné řeší, jak se naloží se starým zaolejovaným štěrkem, pražci… obecně s odpady ze stavby. Nahrnout ho do příkopu, do potoka, jak železniční vojsko opravdu ne.
„nebude to zítra“ Chtěl jsi říct, nebude to za dalších dvacet let, ty optimistický humoristo.
To tu bylo plivanců na Škodu a hele 🙂
To je zdejší šoto standard, každá uzavřená skupina potřebuje nepřítele vůči němuž se může vymezovat a stvrzovat tak svoji soudržnost. A pro české sotouše je to holt Škoda. 😉
Škoda a SOR.
Jde vidět že jste to nikdy neřídil.
Ano přesně tak, hodně plivání a kopanců.Ale pokud je to ve zkoušce tak se bohužel může stát a oba výrobci musejí sladit komunikaci mezi lokomotivou a soupravou.
Hlavně,že se naštěstí nic nestalo
A co by se jako mohlo stát ?
Nekomunikace mezi lokomotivou a vozy nezpůsobí vykolejení vlaku ani projetí návěsti zakazující jízdu ….
Signalizace uzavrenych dveri, zatimco jsou fyzicky otevrene. Uplna banalita, ze ano?
Desítky let se jezdilo bez signalizace uzavření dveří a žádná katastrofa se nestala … dokonce si je mohl cestující za jízdy otevřít ….
Moc to prožíváte …
50 let jezdila auta bez pásů, 70 bez airbagů, 50 let se elektřina rozváděla bez ochrany proni nebezp. dotyku, 70 let jezdily tramvaje bez dveří… a taky se žádná katastrofa nekonala.
Otevření dveří vlaku už stálo život dítě. Je to snad málo?
Těch mrtvých je víc, mezi nimi i jeden průvodčí. Bohužel to někteří ignorují…
Máte pravdu, já jsem jen střelil příklad, který mně v ten moment napadl jako první.
Jste příliš útlocitný … zajeďte si na Balkán, tam se jezdí s otevřenými dveřmi zcela běžně, třeba proto, že se v představku kouří …
Tam se podobnými malichernostmi nikdo nezabývá ….
To bylo ovšem u vozu, které ČD „zcela logicky“ poslaly jako náhradu za tyhle push pully, rozhodně ne u těchto souprav :-). Aneb logika lvl národní dopravce
Ano, ty dveře měly ruční otevírání a blokování není zcela uspokojivě vyřešeno. To nic nezmění na faktu, že nové vozidlo se s otevřenými dveřmi prostě rozjet nesmí a nesmí jít otevřít.
Krev je ovšem na rukou rodiče, který si má svoje dítě hlídat a nenecha si ho hrát se dveřma!!!
Kolik máte dětí?
Příčinná souvislost = ?????
Tipoval bych si podle toho příspěvku, že buď ani jedno, nebo s dětmi necestuje vlakem. Blbě se mi to vysvětluje.
Ano, děti z vlaku ven, ostatně mohou jet kočárkem….
Když jsem byl dítě, často jsem jezdil vlakem a dveře tehdy byly blokované pouze mechanicky = dvě kliky pod sebou + taková zástrčka, jak u šopy. Tedy něco, co jsem se naučil bez problémů otevírat. Šlo to i za jízdy jakoukoliv rychlostí. No a vidíte, dneska vám tady píšu komentář, takže žiju.
Já taky. Ale zažil jsem v pravidelném denním provozu i páru a už bych to dnes nechtěl.
To je osud ….
Za dítě odpovídají rodiče, vlaková četa byla zproštěna obžaloby ….
Vlakovou četu jsem z toho průseru nepodezříval. Problém byl v nedovření dveří. Já jsem s dětmi vždycky šel na wc, ale pokud jde člověk se dvěma, (druhý v kupé hlídá zavazadla – jsme v ČR ), tak jsem měl občas nahnáno. I nezamčené dveře v posledním nebo prvním voze jsem s dětmi zažil. Když jsem to řekl vlakvedoucí, tak zbledla a utíkala je zase zamknout. Blokování rozjezdu při nedovření dveří mají i vozy MHD, 14Tr a 15Tr už od minulého režimu.
Ale ono to komunikovalo. Problém byl, když se to nezavření dveří z důvodu překážky ve nástupním prostoru udělalo třikrát. Teprve poté nastal problém. A protože na okruhu se hlavně jezdilo,nikoho nepadlo to zkoušet dveře víckrát.
Požadoval takové zkoušky DÚ ? Buď dle „předpisu“ nebo z vlastní iniciativy ?
No já bych očekával, že se to vyzkouší dřív než v provozu…
A vyjadřují se k tomu i ti, co v nich v životě nejeli a nepojedou. Protože jsou jen na jednu trať.
No konečně. Tak snad už ty PushPully budou jezdit na všech výkonech bez problémů. Ještě by to chtělo, aby se všechny novější vozy přesunuly na linky, kam měly jít. Přece jen jsou to už téměř 2 měsíce od změny GVD a ta revoluce na kolejích není pořád kompletní. Na R9 často jezdí úplně jiné soupravy než jezdit mají, někdy jedno Bee238, bez Bpee237, někdy jen 1x Bpee237 a bez Bee238. Stabilní kmenová souprava má mít 2x Bpee a 1x Bee238. Takovou soupravu jsem za ty 2 měsíce vůbec neviděl. Dále na R12 žádné ABpee nejezdí. Na spoustě spojích R10 stále… Číst vice »
“ Taky se divím, že ne každý Krušnohor jezdí InterJet, což je asi důvod, proč se všechny vozy zatím stále nepřesunuly. “
Inretjety mají také problémy s dveřmi.V Chebu pobíhá technik od Siemense, ale na opravy má jen hodinku při obratu soupravy. Stále jezdí ještě 2 soupravy jako náhrada za IJ a v Chebu není žádná odstavená.
problémy se dveřmi je jakási specialita u nás…viz Sysel…nebo obvyklé všude?
Na českých kolejích došlo v souvislosti se změnou jízdních řádů k nějaké revoluci ?
Ano. Ustal provoz na několika úsecích.
Aby ten diesel než bude trať elektrifikovaná vydržel 🙂
Nebo i ten push-pull 🙂
píšou, že je mu to fuk, co ho tahá 🤗…
To ano, ale taky na omezenou životnost 😉
Čím je definována omezená životnost … jedině funkčností vozidlového rámu … všechno ostatní je pouze vyměnitelený prvek …
Jak je možné, až dosud existují kolejová vozidla vyrobená za c.k. monarchie ???
V pravidelném provozu?
tak nějaký tárovací vůz možná ano
Co to je za otázku ? Říká vám něco Orient-Expres ? Kdy byla vozidla vyrobena ? Jezdí dodnes – nepochybně to lze považovat za pravidelný provoz …
Do Svobodných Heřmanic jezdí – v létě v pravidelném provozu – vagon z někdejší „tramvajové dráhy“ z Vídně do Bratislavy (tehdy Pressburgu) ….
To je možné takl že „životnost“ obecně neznamená „doba než to přestane fungovat“.
Ale stejně jako třeba u baterek je životnost „střední doba při které dojde k poklesu sledovaných parametrů pod určenou hodnotu“.
Takže to, že něčemu skončí životnost neznamená, že to nefunguje.
Ale jen to, že se to kvalitativně zhoršilo o X % pod stav nového výrobku.
Brejlovec je nesmrtelný 😋…
Jako Lenin… 😀
Kdyby byl Lenin nesmrtelný, tak není vycpanina, zvaná Lenin, vystavena na Rudém náměstí ….
Na jakémkoli kolejovém vozidle lze vyměnit vše, vyjma vozidlového rámu …
Máte pravdu. Navíc i hlavní rám je v některých případech opravitelný.
Technologii svařování prasklých rámů kolejových vozidel vymyslel svářeč František Joza – pak vedoucí svařovny v LD Praha střed. Dostal za to Řád práce …
Pěknou řádku vozidel tím zachránil před předčasným vyřazením.
To je ovšem napodobenina. Pravý Lenin chlastá na odvrácené straně Měsíce s Hitlerem a Elvisem.
A Kennedym…
Bohužel už bez Elvise. Elvise poslali chcípnout do lágru a jeho majetek si rozdělili.
myslím že budou trošku dál než na měsíci, Zafod Bíblbrox asi ví kde
Nemohu sloužit, možná to ověří Číňan ….
Prosím? Ani výměna vozového rámu není výjimkou.
https://www.bmhd.cz/evidence-dpmb/vuz.php?id=4335
To se nevylučuje.
Pak se ovšem musí jednat o jiné vozidlo …
Stejně tak se musel vyrobit „podruhé“ 971 005 po nehodě v Ústí nad Labem … Podobně Potěmkin, po nehodě ve Srudénce …
A obzvláště ten remotorizovaný 😅
Kolik že jich je ve Třebové, rozebraných napůl či snad zcela?
Tak se za 20 let pořídí nějaký ojetý Hercules 🤗
takze nikoliv schadewerke ale CZ LOKO je vinikem?
Hlavně že zdejší křiklouni měli o viníkovi hned jasno, ale koule na to, aby se za to omluvili nebude mít ani jeden…
Tak nějak, ale u zdejší šoto úderky je nenávist k ŠT jedním ze základních pocitů vůbec.
Osobně jsem to co se tu strhlo za orgie nenávisti nikdy nepochopil. Vždyť to je přeci smyslem zkušebního provozu, aby se vychytaly případné mouchy, zvlášť když se spojují systémy od dvou výrobců. Na některé věci se prostě přijde až při provozu, byť by tovarní zkoušky byly sebedokonalejší.
ale tohle prave nebyl zadny zkusebni provoz, to bylo nasazeni „na prasaka“ do ostreho provozu, on si s tim provoz a zakaznici nejak poradi, zeano…
(zkusebni provoz by v normalne vedenem projektu probihal mezi zarim a prosincem).
Se
Lidmi to začalo jezdit až v prosinci a samotné ČD to označily jako zkušební provoz.
zkusebni provoz vypada tak, ze jezdi jedna jednotka a za ni je horka zaloha.
ne ze mate ambici nasadit vsechny najednou…
Dodavatelem je kdo?
Nebo taky, když se vám pokazí v autě řídící jednotka, například, tak hledáte výrobce jednotky, nebo nadavate na výrobce auta?
Dodavatelem modernizované lokomotivy bezesporu CZ Loko.
Kolik let už ty každý jezdí?
Pokud vím, tak si CD u Loko CZ objednaly úpravu několika v minulosti modernizovaných lokomotiv, aby mohly jezdit s novým push-pull.
To je úplně jedno, kolik roků je tomu Brejlovci. Upravovat se má na té straně, kde je to špatně. A ne někde jinde. Když se totiž bude opravovat tam, kde závada není, tak se ji opravit nepovede.
Asi jsme si nerozuměli, rekonstrukce 750.7 byla v letech 2010-2012, v té době žádné pushpully ještě nebyli.
Pokud si Škoda objednala úpravu komunikace, a ona se nepovedla, pořád to jde za Škodou. Než to vypustili do provozu měli to vyzkoušet, a ne, nějak to dopadne. A to nepočítám to roční zpoždění dodávky.
A z čeho vyvozujete, že si tu úpravu komunikace objednala Škoda?
To si snad objednal majitel těch lokomotiv, ne?
To nevím, to uznávám.
Už zase při brzdění ukazuje poruchu, červená.
Ovšem o rok později je dodala Škoda, nebo snad někdo jiný?
Jestli von se ji ten Covid, mrcha malá, nedostal do těch řídících jednotek-:)
Problémy s kompatibilitou vždycky lze „řešit“ na obou stranách, třeba nějakým divokým hackem.
(Který by snížil možnost, že se ten pulpush někdy skamarádí s něčím jiným než brejlovcem)
tak udělat reko brejlovce na elektrickou loko by bylo cooool 🙂
Myslíte se soupravou Push-pull ?
A čo si predstavujete pod takýmto slovom „viník“, Kefalín…?