Nové problémy s vodíkovými vlaky v Německu. Nemají na co jezdit, nahradily je dieselové jednotky
Dieselové jednotky mají nižší kapacitu, část spojů musela být zrušena.
Německý železniční dopravce Eisenbahnen und Verkehrsbetriebe Elbe-Weser (EVB) musel v těchto dnech odstavit vodíkové jednotky Alstom Coradia iLint, které nasazuje na linku RB33 mezi mezi Cuxhavenem, Bremerhavenem a Buxtehude. Důvodem je nedostatek vodíku nutného pro pohon vlaků. Dopravce se vrátil k provozu s dieselovými jednotkami.
O problémech na lince, která byla první na světě s provozem vodíkových vlaků, informoval dopravce na svých stránkách. Pro cestující to znamená omezení kapacity jak počtem míst, tak zrušením některých spojů. Jak dlouho omezení potrvají, není jasné. Dodavatel doufá, že bude schopen plně dodávat od poloviny týdne, uvedl EVB.
Generální ředitel EVB Robert Palm kritizoval dodavatele vodíku, že se včas nepřipravil na možné výpadky. „Ihned poté, co nás náš dodavatel v pátek pozdě odpoledne informoval o problémech s dodávkami, zahájili jsme opatření k minimalizaci spotřeby vodíku,“ řekl Palm. V budoucnu by měl výpadkům zabránit i projekt lokální výroby vlastního vodíku ze zelené elektřiny v Bremervörde.
„U nás se některé regiony také rozhodují, jakému alternativnímu pohonu dají přednost. A skloňují i vodík. Je ale zřejmé, že zatím nemáme ani infrastrukturu pro plnění vlaků, ani dostatek samotného vodíku. Problémy v Sasku to jasně ukazují. Z našeho pohledu je nejrychlejší a nejefektivnější elektrizace tratí. Vodík je klimaticky příznivá varianta, ale reálná bude až v okamžiku, kdy bude v dostatečném objemu dostupný, abychom se mohli spolehnout na jeho stabilní dodávky,“ říká Petr Moravec, výkonný ředitel Svazu osobních železničních dopravců (SVOD Bohemia).
Vlaky na vodík? Další už nechceme, oznámil jejich první zákazník. Nakoupí bateriové jednotky