Nové problémy s vodíkovými vlaky v Německu. Nemají na co jezdit, nahradily je dieselové jednotky

Jednotka Alstom Coradia iLint. Foto: AlstomJednotka Alstom Coradia iLint. Foto: Alstom

Dieselové jednotky mají nižší kapacitu, část spojů musela být zrušena.

Odebírat
Upozornit na
guest
33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
člověk

Tak asi proto ta úvaha o vodíkových soupravách na trase Pardubice – Liberec – Ústí. Že by Němci naznačili že by bylo lepší se těch jednotek nějak zbavit?

vlachjan

Jak používají tyto jednotky vodík? Mají palivový článek, nebo motor upravený pro spalování vodíku?

lvy

Prosím může mi někdo z přítomných vysvětlit, proč někdo vymyslel vlak na vodík, který je krajně neekologický vzhledem k tomu jak se vyrábí? Děkuji předem.

Kubrt

Nejsem fanda vodíkové mobility, nicméně vodík lze vyrábět, respektive využít k uložení energie – získané i environmentálně příznivými způsoby.

ythomas_ct

…přesně tak. Je potřeba to vidět tak, že vodík není na Zemi zdroj energie, ale v podstatě jde „akumulátor“ energie (s poměrně bídnou účinností)…

Y.K.

Trochu problém je, že tato energetika zatím vůbec nefunguje, ač často vystrkuje růžky v německých prezentacích a technooptimistických článcích.

A jestli nesjou přeci jen lepší jiné způsoby akumulace (včetně setrvačníků, gravitačních systémů a tak).

Jiří Kocurek

No bodejť, když konkurence umí vrátit více energie z té vložené (vodík 1/4, akumulátory 3/4).

lvy

Ano, ta účinnost je přímo tragická, souhlasím.

lvy

Doba kdy budeme mít nadbytek takto získané elektřiny je však ještě hodně vzdálená, tedy nedává to smysl. Navíc v případě vlaku už vůbec ne.

lvy

Další potvrzení toho, že vodík nedává smysl, navíc proboha proč na železnici, kde velice snadno natáhnu dráty a mám vystaráno.

Chleba Nakup

Ale v Olomouckém kraji říkali, že diesel nemá budoucnost.

Rako

To říkali ve více krajích.

Rako

Ještě vám ta nafta bude dobrá .. Němcové

Ondřej

Nebo taky klasický dráty 🤔

Paja

Tohle říkali i o koních ,když se pokoušeli vymyslet pohon tramvají.

Rako

Tak podle EU se za chvíli na ty koně vrátíme.

nedulezite

nevrátíme, flatuují metan

Chleba Nakup

Prý na to bude vyvinut speciální odlučovač s multiminerálem.

Twix

Nahradily je dieselové jednotky s menší kapacitou… není to náhodou tak, že dieselové jednotky tam jezdily celou dobu společně s vodíkovými, ale není jich dostatek, a proto se odříkají vlaky? Už je to asi 5 let co tam vyjely dva vodíkové iLINTy, nevím jestli pak přibyly další. Před 3 lety jsem tam jel klasickým naftovým LINTem a na protisměrném vlaku jel také (ačkoliv podle veřejných oběhů měl jeden z nich být vodík). Oba mají kapacitu tak nějak stejnou a nevím jestli tam na něčem jezdí ve dvojici, proto se mi to tvrzení o kapacitě moc nezdá.

ythomas_ct

…kdesi v DE jsem relativně nedávno zaslechl něco o tom, že spolehlivost těch vodíkových iLINTů taky (zatím?) není nějak extra oslnivá (dle agentury JPP disponibilita někde kolem 50 %), takže na tom něco být může…

Kubrt

Bylo tam dodáno 14 iLintů. S tou kapacitou to nejspíš bude, jak říkáš, neboť dieselové Linty jsou 41 (m dlouhé), zatímco iLint je postaven na bázi Lintu 54, takže je to 160 versus 120 sedadel.

Twix

OK díky, takže jsem měl jen částečně pravdu. Netušil jsem že pro 14 vozidel má tento dopravce vůbec turnusy 🙂

Jiří Kocurek

Dle článku za to může dodavatel. Není ale uvedeno, jaká je smlouva ohledně dodávek, kdo měl potřebnou akumumulaci zajistit.
U nafty je to jednoduché: Nádrž v depu, kam se vejde „vagon“.

Jackub

😀 😀 😀

Libor

😁😁😁

Matej

Nasadili vodíkové soupravy, ale vyžadovaly vodík…

none

Správně..Zelený vodík to chce. Toho je neomezeně

Radek

K pláči ten green deal.

jardakuzel

Jebat tenhle debilní green deal

Ondřej

K pláči je spíš to, že někdo odmítal funkční řešení (v podobě elektrický trakce) a musel tam experimentovat s nesmyslem jako je vodík.

S GD to nemá nic společného.

Jiří Kocurek

Něco ano. Je to právě GD a DG, kdo tlačí vodík jako záchranu roz- hašené energetické sítě kvůli masivnímu nasasezní zdrojů, jejihž produkce je spíše neříditelná, než ano.

Twix

Tak jestli experimentovat s vodíkem, pak je to tady u zdroje ideální. Ale souhlasím že aspoň hlavní trať do Cuxhavenu (to není ta kde vodíkové vlaky jezdí) by už měla být asi dávno pod trolejí – zatím končí dráty ve Stade, kam jezdí S-Bahn, ale každou hodinu jede těžká patrová souprava na RE z Hamburku do Cuxhavenu s motorovým Traxxem (dříve DB 218), přes půlku trasy pod dráty.

Kubrt

Jen doplním, že stávající zdroj vodíku zde byla chemická továrna ve Stade, kde provozují chlor-alkali elektrolýzu (výroba chlóru a hydroxidu sodného), při níž je vodík produkován jako vedlejší produkt. Důvod odstávky netuším, může být plánovaná i neplánovaná, otázka je, jaké mají kapacity na skladování vodíku (drahý špás) pro tyhle provozní výpadky.