„Nové“ polské letiště Varšava-Radom hlásí připravenost, první cestující odbaví 27. dubna
Terminál v Radomi. Foto: Letiště Varšava-Radom
Původně neúspěšné regionální letiště vzdálené asi sto kilometrů jižně od Varšavy prošlo během několika let masivní přestavbou.
Když jsme u té vzdálenosti, může mi někdo připomenout, co to bylo za film, jak tam ten Asiat (Japonec?) v posledním tažení řekne (destinaci zboží): Praha u Slušovic? Děkuji
Velká filmová loupež
Tam je důležitý to navázání, že Radom je domovským městem ředitele tamní obodoby aeroholdingu…
Jinak když se na to podíváte jako na testovací stavbu před mnohem větší, tak to třeba může dávat smysl…že pak možná nedopadnou jak v Berlíně.
Líbí se mi ta nadzemní a vyditelná třídírna zavazadel.
Stejně tak by pardubické letiště mohlo být přejmenováno na letiště Praha-Pardubice a profilovat se jako alternativa pro Prahu.
Mohlo, ale mám pocit, že letiště v Praze netrpí nedostatkem slotů.
Řekl by, že ani Milánská letiště nějsou ještě přeplněná a přesto existuje Bergamo, vedené u RYR jako Milano. Cesta z Bergama do Milana busem tak na hoďku. Přitom je Bergamo i hezčí město, ale je to asi o vkusu. 🙂 Myslím, že Geralt tím chtěl říct, že PArdubice by mohly pár linek stáhnout k sobě díky ceně… Tedy low cost aerolinky. Díky dostupnosti Prahy z Pardubic by to pro mnoho turistů problém nebyl. Kyvadlo do a z Pardubic by mohlo jezdit spíš podle příletů a odletů, než podle pevného jízdního řádu… atd… no… na nás to není a nějaké studie… Číst vice »
Ehm…srovnávat konurbaci Milána a Bergama, kupní sílu i turistickou atraktivitu nejen měst kolem ale i okolí (Alpy, moře, gastronomie atp.) s Prahou a Pardubicemi, tak to chce hodně velkou míru fantazie a hlubokého patriotismu. Myslím, že prostě (a je to tak) pro turisty co chtějí vidět Karlův most a za dva dny letět zpět nebo někam dál a těch pár Čechů co letí z Prahy na dovolenou nebo nějaký ten eurovíkend prostě ta Ruzyně stačí a je třeba se s tím už konečně smířit.
Zase kdyby někdo chtěl vidět Semtín, tak by bylo pardubické letiště ideálním řešením.
To by bylo zajímavé pro turisty z blízkého východu (té nestabilní části)…
Proč? Kaddáfí tam létal vlastním strojem.
Tak se vyspí v Praze a ráno sedne na vlak, jezdí furt něco.
Případný zájemce o uzavření obchodu se schová mezi pohyby general aviation.
Kde jste přišel na to že srovnávám konurbace? Reagoval jsem na volné sloty v PRG, které jsou určitě i na Malpense a Linate. To ostatní je jen popis možností, které určitě napadly i pardubické letiště a určitě proběhla i nějaká studie. Na více jak tři dny, pokud nejste fanoušek muzeí a zámků, je v EU málo měst. Většinou je pak potřeba si půjčit auto a jezdit po okolí. Ale to už je na jinou diskusi. Myslím, že jste si půlku Vašeho příspěvku mohl klidně odpustit.
Na Linate moc volných slotů není, samo letiště by sice více letů technicky a kapacitně zvládlo, ale je tam městem zavedený limit pouze 22 slotů za hodinu z důvodu umístění téměř v centru města a motivace pro používání Malpensy.
Díky za info. 👍
Ještě doplnění ke Conti777. Na LIN je teoretická kapacita 32 slotů za hodinu, ale jak je uvedeno, aktuálně je povoleno jen 22 a to jen pro tuzemské lety a lety z EU + UK. Dokonce si pamatuji, že kolem roku 1992-3 se uvažovalo o úplném zrušení pravidelné dopravy a převedení na MXP, ale proti tomu byl vždy takový odpor, že se to nepodařilo prosadit.
Díky i Vám. K těmhle informacím neumím proniknout.
Na Malpense je po odchodu Alitalie volných slotů určitě víc než dost. Na druhou stranu poptávka po slotech na všech milánských letištích bude asi z nějakého důvodu taky vyšší, než na letištích v ČR.
Tak hlavně máme slušná mezinárodní letiště ve Vídni, Mnichově a Berlíně, Krakove a Katowicích, takže aeroklubík Václava Havla je fakt jenom pro pár patriot z nejbližšího okolí….
Těch patriotů … bylo před covidem kolem 17 milionů za rok.
Posíláme klíčenku 🙂
To je strašná naivita, myslet si, že pražáci začnou jezdit do Pardubic na lety ryanairu …
Je strašná naivita myslet si, že něco není možný. To je asi tak všechno co k tomu dodat.
Na tom neni nic naivního. To je realita.
Tak je sice hezké, že „máte pocit“, ale není to tak úplně pravda.
Frankfurt Hahn ma vychodniho sourozence
Stockholm Skavsta je taky v pr*eli na věži a nějak funguje…
Na „Stockholm“ Skavstu už lieta len Wizz a potom nejaké chartre (ktoré sú ale pre miestne obyvateľstvo, nie ľudí zo Stockholmu). Ale zas nie je to porovnateľné, keďže ten trh je predsalen niekde inde a je tam menšia ochota nechať si za nižšiu cenu vŕtať do kolena než v Poľsku.
Je otázkou času kdy Skavsta skončí stejně jako Rygge, v létě má i Ostrava větší provoz než Skavsta. FR už pochopil a stáhl se od tama, až pochopi W6 tak bude konec. V Radomi už se prý ruší nějaké lety, je to výkřik do tmy, nechápu že to vůbec někdo povolil, když mají v plánu mega CPK.
Loni v lete jsem letel Wroclaw-Skavsta s Wizzem za par supu a za me fajn, mam mensi letiste radsi. Nikde ani naznak fronty. Ze Skavsty jezdi autobus do Stockholmu asi hodinu a pul, ale vzhledem k tomu, ze Arlanda taky neni zrovna blizko, tak se to da. Pro turisty fajn, pekna krajina, clovek vidi i kus toho poradne venkovskeho Svedska. Business cestujici samozrejme poleti na Arlandu a vlakem do Stockholmu.
A já NYO navštívil ještě v době kdy tam létal FR, to bylo cca 30 odletů denně, bylo tam přeplněno a nedýchatelno, typické low cost letiště, teď je tam mrtvo.
Radom – letiste WAW autem 1h 10min. Co to kurwa jest, do cholery?
letiště Varšava-Random
Takže něco jako letiště Praha- Pardubice
Něco jako Vodochody.
To vzdáleností ani náhodou 🙂 , spíš ty Pardubice
Je spíš úsměvné, že Ryanair něco mektá o komunismu, ale v Paříži nelíta do Paříže. Stačí aby jim Poláci něco přihodili a hned tam letí jak slepice po flusu
Tesat do kamene. Ve Varšavě na Modlin, V Paříži na Beauvais a ještě budou mít blbé řeči…
Modlin je oproti Radomi normálně u Varšavy. Navíc tam jsou jen oni. Tam bych špatně neviděl nic. Beauvais je oproti Orly prů**. Nicméně všechno to už funguje a bylo postaveno. Sem se rvaly peníze, aby si vytvořili svoje polský Budějovice. Kdyby to nechali jak to bylo a jen tam poslali LOT, byla by to jiná písnička.
Vodochody jsou proti tomu v docházkové vzdálenosti
To jsou akce …