Nové plány ČD: další spoje k polskému Baltu i komerční vlak mezi Brnem a Prahou

InterPanter, Brno hlavní nádraží, foto: České dráhyInterPanter, Brno hlavní nádraží, foto: České dráhy

Šest let po ukončení projektu D1 Express chtějí České dráhy mezi Břeclaví, Brnem a Prahou jezdit i na vlastní riziko,

106 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Riki

Sice se to tu zvrhlo od Baltu až po místenky, ale budiž. Dobré přímé spojení k Baltu chybí, ale kdo chce tak si poradí. Dám tu za pravdu, že všechny vlaky u PKP – EIC, IC , TLK apod. jsou povinně místenková, je fakt, že realita je je např.u TLK jiná, ale nedoporučuju v dnešní době nemít místenku pokud je možno ji koupit třeba na těsně před odjezdem. Někdy v tom mají kluci polský trošku chaos :-). Co se týče místenek, tuhle jsem jel Pendolinem z Mariánské Lázně – Praha, kdy je to vlastně do Prahy lepší rychlík bez povinné… Číst vice »

železničář v důchodu

Nemáte pravdu: ty spoje, na které jsou nasazena „pendolína“, jsou (možná bohužel) součástí taktového systému „obyčejných“ vlaků – kdyby to byla jen nějaká „nadstavba“, pak by bylo možné řešit to tak, jak navrhujete, ale do té doby, než to tak bude, by ten Váš návrh přinesl výrazné zhoršení a zkomplikování stávajícího stavu pro běžné cestující, což pochopitelně nikdo nechce. S povinným místenkováním „nenadstavbových“ vlaků běžte do háje (případně rovnou na pověstný Macháčkův palouk): když si vzpomenu, kolik snah bylo nutno vynaložit a jak dlouho to trvalo, než se podařilo tu hovadinu zrušit, jímá mě hrůza, když s tím někdo patrně… Číst vice »

Riki

Jestli jste to zrovna nebyl Vy co se mi houpalo a funělo nad hlavou 🙂 🙂 🙂 A psal jsem že vlaky VYŠŠÍ KVALITY jako je SC, RJ a vybraná IC měly být povinně místenkové. A co se týče Pendolína Praha – Františkovy Lázně, je to IC a tak by měla vypadat i kultura cestování. Vy si jeďte expresem bez místenky, a klidně v uličce. Nechápu v čem by se zhoršil stav pro běžné cestující, když jezdí další X spojů. Naopak zhoršilo se klima pro běžné platící cestující, protože Babišova parta jezdí skoro zadarmo a ještě překáží ve vlacích, kde… Číst vice »

železničář v důchodu

„A co se týče Pendolína Praha – Františkovy Lázně, je to IC a tak by měla vypadat i kultura cestování.“ Tak znovu: až to bude skutečně „nadstavbový“ vlak vedený NAVÍC MIMO PRAVIDELNÝ TAKT běžných vlaků, tak si jej klidně udělejte povinně místenkový a klidně si v každém místě pobytu třeba i pokládejte červené koberce pro jím cestující lidi, kterým ty povinné místenky můžete třeba i rozdávat zadarmo, ale bez toho by to bylo jednoznačné zhoršení současného stavu. A jen na doplnění: jel jsem letos „pendolíny“ na Plzeňsko i zpět dokonce už několikrát, a to proto, že to tak shodou okolností… Číst vice »

Riki

Kluku železničárská já se s Váma nechci přít jestli je je třeba Pendolíno nebo Railjet v taktu nebo by měl být nadstavbový a jestli je třeba Pendolíno pohodlný nebo ne. Já jen říkám v těchto vlacích by se měl vrátit povinně místenkový režim jako je to jinde zcela běžné. Samozřejmě, že můj spoj nebyl celý vymístenkován, ale ve Stříbře a v Plzni ještě 10 minut po odjezdu uličkou běhali „bezmístenkáči“ kteří se ještě nestačili nad někým uvelebit a hledali v zoufalství volnou sedačku a v úzké uličce „bezmístenkáči“ se už nad spoustou sedících klátili :-(. Prostě to to minimálně do… Číst vice »

železničář v důchodu

Tak ještě potřetí a snad už konečně naposled: když si objednáte (= necháte zavést a zaplatíte) ty vlaky, které chcete mít jako povinně místenkové, jako nějaký „nadstandard“ vedený NAVÍC MIMO PRAVIDELNÝ TAKT BĚŽNÝCH VLAKŮ ZDO, tak si je klidně nechte udělat povinně místenkové, ale dokud budou suplovat běžně objednávané „taktové“ vlaky (aby objednatel ušetřil a nemusel platit dva vlaky), tak se třeba stavte na hlavu, ale do takových vlaků žádné povinné místenkování nepatří – možnost „dobrovolné“ rezervace míst v nich existuje, takže chce-li ji někdo využít (a získat výhodu předem zajištěného sezení), může, ale chtít omezovat možnost použití „taktových“ vlaků… Číst vice »

Riki

Je to marný, je to marný, je to marný 🙂 Já o voze, vy o koze a nebo obráceně 🙂

Martin V.

Proč vůbec MD tak lpí na tom, že dálková doprava na trati Praha – Brno – Břeclav musí být na objednávku státu? Nástup konkurence jednoznačně říká „Nechte to trhu!“ Navíc je tam taktéž konkurenční autobusová doprava po D1.

Tronda

A nejhorší je, že ten dotovaný vlak je proti komerčním vlakům a autobusům vždy suverénně nejdražší, takže si bohužel dotujeme totálně předraženou zbytečnou službu, která je lépe zajištěna jinak.

Jiří Kocurek

Jenže v tom komerčním vlaku neplatí režijka.

Dominik

Od kdy? Mámli příslušný doplatek tak platí.

Jiří Kocurek

Měl jsem na mysli RegioJet.

Petr plachta

Ještě by mě zajimalo, jak chtějí prodloužit ten vlak ostrava-warszawa do Przemyslu, vždyť je to totální blbost, Warszawa je na severu a Przemysl na jihovýchodě Polska, to spíš ten vlak bude jezdít ostrava-katowice-krakow-przemysl a ne na warszawu

Permonik

Třeba v Katowicich rozpojí vágony jako to dělají teď na spoji videň-warsawa (místo rozpojeni je jinde)

Milan

A jen asi to posledni co doufam napadlo vsechny
Cesta bohumin gdansk nebo svinousti trva autem presne polovinu casu co vlakem a s rodinou to bude 100%levnejsi autem
Pohodlnejsi
Rychlejsi
Flexibilita
Cistota v aute
A hotel si vyberu podle chuti a ne podle dostupnosti nadrazi😉
Prosim o vysvetleni proc jet vlakem(ze mi budou brejle prdet celou noc do oska neni duvot!)

Jan Soukup

Rád Vám odpovím za sebe. Tisíc lidí, tisíc názorů, já Vám ten Váš neberu. Také chci předně zdůraznit to, že nejsem režijkář, zaměstnancem drah nejsem a nikdy jsem nebyl. A v neposlední řadě, auto použiji jen tehdy, pokud je to pro mě praktické, řízení mě nebaví a obtěžuje mě. Také mě nebaví jakási nemožnost ovlivnit vnější okolnosti při řízení automobilu, kdy mohu jet bezpečně jak to jen jde, ale stejně nejsem pánem situace, když na silnici míjím hazardéry se životem. I letos budu na dovolenou na Hel cestovat nočním vlakem vypraveným z Bohumína. S přítelkyní máme „double“ lůžkové kupé, večer… Číst vice »

Jan Soukup

*Plzně

arakain

Jezdím do Waršavy každou chvíli. Jedině vlak, ideálně ten noční, single si beru pravidelně. Často jedu i s malýma dětma. Je to jen o tom zabalit se do kufru. Samozřejmě k moři letím a to někam do tepla typu Turecko. Autem? Ani omylem a to mi stojí před domem to největší, co národní výrobce vyrábí.

Jiří Kocurek

Tatra 8×8?

Roman Svačina

Lépe bych to nenapsal. Naprostý souhlas

Petr plachta

Jeli jsme to loni a příště znovu jediné lůžkovým vlakem – pohodlí, pohoda a člověk se vyspí jak v hotelu – navíc autem: od Katowic není dálnice až po Lodž takže pseudodalnice se semafory a prechody. Víc než 90 se jet nedá a šílený provoz. Od Piotrkowa Trybunalskiego po nájezd na dálnici ve Strykowie není postaven obchvat Lodže, takže jak jet po Praze v Kolíně. Pak je dálnice a ta má Mýto a je to jeden z nejdražších úseku. A nakonec dostat se v letní sezóně do polského přímořského letoviska je kolona na 15 km před tím městem a posunování… Číst vice »

Slosor

Až na to, že obchvat Lodže je už nějaké dva roky v provozu.

X 1

Czestochowa, nemá obchvat.

Roman Svačina

Ale? Tak Miláně koukneme na sever teda. EC Sobieski z Bohumína do Gdaňsku jede 7:07. Takže vy těch 580 km dáte za 3:30 ?

Roman Svačina

Takže Miláně když vezmeme třeba Gdaňsk,Gdynia,Sopot. V cca 11:20 (teď nevím přesně) nastoupíte s včasnou jízdenkou v Bohumíně do EC Sobieski. Na území PL tento vlak jede jako vlak vyšší kategorie ExpresInterCity. Takže do Katowice přijde obsluha a nabídne Vám zdarma občerstvení (káva,čaj,voda). Někde za Varšavou bych doporučil návštěvu jídelního vozů, než doj8te vcelku dobré jídlo a dopijete pivo tak ještě někde kolem Malborku. Což dává tušit že se blížíte do cíle. Po 7hodinách cesty.
Jako tady auto absolutně ztrácí smysl i kdybych měl benzín zdarma

Roman Svačina

Pardon za oslovení Miláně. Automatické vkládání slov v telefonu

Petr

„Ministerstvo jim nechce povolit povinné místenky“ …To je asi jediná věc, kterou naše ministerstvo dělá správně.Nejspíš z tohoto důvodi i vyštvali z vedení ČD našeho oblíbeného místenkového krále Štěpána, který musel vzít zavděk místem útěchy u středočeské regionální dopravy 😀

Tronda

Stejně to ČD porušují a do dotovaných vlaků v úseku Bohumín – státní hranice vyžadují při nástupu v Bohumíně místenku.

Haha

Neporušují. Od státní hranice do první zastávky v Polsku povinná místenka je, tak ji vyžadují. Protože když kolidují 2 podmínky, logicky se vybere ta, co dává smysl (na hranici nevystoupíte).

Tronda

Porušují, protože příkaz ministerstva dopravy zněl jasně: Nástup do dotovaného spoje nesmí, pro obvzláště natvrdlé šotoušky opakuji nesmí, být podmíněn zakoupením místenky. Bohumín je na území ČR a platí naše předpisy, co se děje za státní hranicí není náš problém.

Roman Svačina

Tak samozřejmě že místenku po Vás nikdo nebude chtít. Vlaky jsou sice vedeny jako povinně mistenkové protože v Polsku je skutečně povinně mistenkové jen Pendolino. Vlaky Sobieski, Polonia a Comenius jsou kategorie EIC (kde je přímo v přepravním řadu PKP IC psáno, ze mistenka není povinná) vlaky Praha,Porta Moravica, Bathory jsou ještě nižší kategorie… Vezmou vás i na stojáka

Miropiro

Já teda u všech těch vlaků vidím, že rezervace je obowiazkowa, čili povinná. Jako taky jsem už jel jednou bez místenky a četě to nevadilo, nicméně, kde se to píše? Když hledám přes rozklad jazdy či přes web PKP (eshop), tak nic takového nenajdu.

Haha

Takže vás mají nechat nastoupit bez místenky, na Gr. zastavit a tam vás vyložit? OK.

Tronda

Mají dodržovat nařízení ministerstva dopravy, nebo na to nebrat dotace.

Jiří 2

Ne. Buďto domluvit s polskou stranou nepovinnost místenky, nebo se vzdát dotací. Mě to přijde celkem jasný. Dotace nejsou povinné…

Tronda

Jo a ještě, když kolidují dvě podmínky, tak co vzít tu, která dává větší smysl zákazníkům? Jo aha to nejde, protože modrý gumy tu přece nejsou kvůli zákazníkům ty jsou pro ně jen obtížný hmyz, tak jim za ten kousek napálíme ještě 83 navrch.

Railanalytik

Mistenky bych Štěpánovi nevyčítal.
Naopak bych vyčítal Ministerstvu, že objednává dopravu bez toho, aby dopravce všechny cestující posadil – tedy nijak nepožaduje kvalitu cestování a stále akceptuje přeplněné vlaky.
Mistenka může být součást ceny jako u RJ a LE.
Tam, kde jezdí dva dopravci mělo ministerstvo už dávno zrušit dotované spoje.

Petr

Mistenky byly Stepanovi vycitany hlavne proto,ze by nebyl scjopen zajistit dostatecny pocet mist, a to, aby lidi nedojeli do orace nebo si objednavali listky 14 dni do predu jw nehorazne a neakceptovatelne.Nejde o to,zda je mistenka soucasti jizdenky ci ne, ale o to, ze jakmile by byly na 1 paterni trase vsechny vlaky mistenkove,tzn po vyprodani mist nepouzitelne, byla by to pro lidi na teto trato cestujici tragedie.Stepan si vsak jel svou a toto ho nezajimalo,takze mozna i proto byl odejit „vyssi moci“

noerf

Petr: To je i o práci s daty, pokud máte několik dní dopředu vyprodaný spoj, je potřeba uvažovat o posílení (přidání vagónů, apod.). Navíc tímto systémem snadno máte přehled a využití jednotlivých vlaků a obměně cestujících během trasy.
U normálních lístků ČD vzniká nepřesnost, kdy si ráno koupíte zpáteční jízdenku a čas cesty zpět se neprojeví v obsazenosti daného vlaku, ale pouze v obsazenosti vlaků během dne.

a8n

A vagóny rostou na stromech.

Radek Janata

Nejenom na této trase. Tam mají alespoň možnost jet jinak. Třeba přes Vysočinu nebo bus po D1.

Povinné místenky jsou ještě horší pro cestující, kteří mají povinně místenkový vlak je jen na části cesty. Oni by ten jeden mezistaniční úsek (např. 20 minut) třeba i stáli. Ale jízdneku jim to neprodá, a když, jim ujede přípoj, musí řešit ještě místenku na další vlak. A protože ne jejich relaci jiná veřejná doprava třeba ani nejezdí, nemají jinou možnost.

BoH

Abych řekl pravdu, tak úplně nerozumím, proč ČD preferují zavést zcela nový vlak, který stejně pojede 15 minut před či po jejich spoji a nedají na své MD objednávané vlaky posilové vozy. Celý nový vlak s vlastní mašinou a vlastním fírou musí přeci vyjít ekonomicky mnohem hůř.

Juraj

No pred tým spojom vychádza railjet, ale ten sa zatiaľ u ČD rozumne posilniť nepodarilo.
Svoje ale môžu zohrať tie povinné miestenky – tipujem, že sa dráhy budú snažiť o podobný koncept, ako pri opavských IC.

Tronda

Aby zaflákali co nejvíc přeplněný koridor.

Josef22

A ostatní dopravci to tedy dělat mohou?

noerf

Josef22: Přednost by mělo dostat posílení provozovaných vlaků. A pak hlavně stejná kvalita vlaků na dané trase, což dopravci jezdící bez objednávky MD splňují. Pokud ČD na trasu Praha – Brno nasazují cokoliv od vozů B až po railjety, tak je vcelku jasné, že většina zákazníků bude chtít jet vlakem vyšší kategorie, zvlášť při stejné ceně. To je trh.

železničář v důchodu

„většina zákazníků bude chtít jet vlakem vyšší kategorie, zvlášť při stejné ceně“
Většina zákazníků bude pochopitelně chtít jet vlakem jedoucím v době, kdy se oni potřebují někam dopravit, a nebude jim záležet na jeho kategorii, zvlášť při stejné ceně, ale na tom, aby byli dopraveni rychle a s co nejlepším pohodlím.

Tronda

Takže se opět snaží narvat vlak na už tak přeplněný koridor, UPDI by to měl zamítnout.

jan

Po kterém je ovšem si myslím u cestujícíh poptávka. Odveze je snad ve špičce RJ? :-))

JaJeČ

Neodveze, ale kdyby o tu kapacitu zažádal RJ, tak by tady Tronda skákal radostí 2 metry do výšky. 🙂

ketchup1970

RJ je správně RailJet tedyobchdoní známka projektu ÖBB a ČD anebo parazitní označení soukromého dopravce? Nemám v tom jasno , což o to při psaní RJ a rj lze , ale foneticky už to nejde rozlišit. Děkuji těm , kteří píší se smyslem pro sdělení jednoznačněji. Jazyk je hlavně na dorozumívání a ne na zvětšování ega.

ketchup1970

RJ nebo rj nebo RGJ?

Roman Svačina

Ty noční vlaky k Baltu jsou dobrý nápad. Akorát by to chtělo více spacích vozů. O hodně více. Kapacita spacich vozů je malá. Minulý rok jsem to štěstí neměl a i EIC Sobieski byl vyprodán. A celou noc s dětmi strávit v totálně narvanych koženkách je určitá forma sebepoškozování.

Roman Svačina

A pane Sůro jestli můžu mít dotaz. Jak to vypadá s EIC/EC Polonia? Bude tento vlak protažen až do Ljubljani?

Roman Svačina

Díky

David

Do Lublaně.

Roman Svačina

Tak do Lublaně. Od prosincového výletu do Slovinska mám i slovinskou klávesnicí a vyhodil mi to slovník 🤔

a8n

S českým skloňováním?

Jiří Kocurek

Do Laibachu!

-TR-

To závisí především na PKP IC, která je dopravcem na polském území. Svého času byly snahy spací vozy v Polsku úplně zlikvidovat.

Roman Svačina

Je otázkou, zda i vyprodaný spací vůz je ekonomicky výhodný, což Rakušané umí (NJ)

Radek Janata

Jenže Rakušani prodávají jízdenky do těch vozů za vyšší ceny, za které byste v Polsku vůz patrně nevyprodal.

Ke Sparpreisu (od 29 EUR) mají v současné době dynamický lehátkový příplatek – od 20 EUR do 40 EUR podle sezony. Takže pod 49 EUR to nejde a za obvyklou cenu bych označil cca 70-80 EUR. A to mluvím o šestilůžkovém lehátku, tedy nejlevnější a nepřiliš komfortní ubytovací kategorii, tam už se lidi „sotva vejdou“.

Roman Svačina

No pokud v Polsku vyprodají EIC Sobieski za 150 PLN což je nějakých cca 900 CZK v úseku Gdaňsk-Gdynia (333km 2 trida) tak je možné vsechno

Jan Soukup

Od kdy je to z Gdyně do Gdaňsku 333 kilometrů? 🙂

Roman Svačina

Tak Warszawa-Gdansk. 328km. Jsem se Teda sakra upsal. Díky

Roman Svačina

Ale za cenu piva v EC Cracovia si stojím 😃

Jan Soukup

Romane, zanechme již svárů, já s Vámi již o té ceně diskutovat nechci. Jen si za tou cenou stojíte špatně, v úterý jsem EC Cracovia jel, ceny jsou oproti Happy hours povětšinou o 10 – 50% vyšší, konkrétně u piva o cca 45 – 50%. To znamená, že jste si tam pivo za „minimálně 70 korun“ opravdu nedal. Ale nechme to už být. Přeji Vám hezký víkend 🙂

Roman Svačina

Honzo, ok kašlem na to a pěkný víkend

Ondra Vaněk

To je ale úplně stejné vyzobávání rozinek o jakém nám čd říkali před vstupem regiojetu. Právě takové objednávané spoje ve špičkách snižují ztrátu a umožňují třeba objednat letošní prodloužení večerního budapešťského EC z Brna až do Prahy. Možná by MDČR mohlo zvážit nějakou klauzoli o zákazu provozu takových “posil” vítězného dopravce, čímž samozrějmě nechci omezovat regiojet.

Railanalytik

Souhlas – jedná se o vyzobáváni rozinek.
Praha Brno Břeclav v okamžiku, kdy tam vstoupil RJ měla být obratem bez dotací.

Kamui

Railjet by hlavně v silné dny měl mezi Břeclaví a Prahou jezdit ideálně zdvojený (v Rakousku běžná věc), nebo by za ním měly být ještě připojeny alespoň tři vozy navíc (technicky to není problém). To co se na téhle trase odehrává je úděsné a až nedůstojné. Jel jsem v neděli z Vídně do Prahy, ve Vídni jsem ukořistil sedačku bez rezervace. Z Vídně moc lidí nejelo, v Břeclavi už byla obsazenost asi tak 60 % a z Brna snad 130 % (stálo se v uličce, mezivozových přechodech, lidi seděli i na schodech,…). Tohle nemá s kultivovaným cestováním nic společného, a… Číst vice »

Dominik

Lepší jet na stojáka než zůstat na nástupišti. A nikdo neumí jentak vykouzlit z ničeho nic pár vozů navíc, natož celou jednotku.

Kamui

Druhou jednotku asi ne, ale i kdyby nic jiného nebylo, tak pár honeckerů se snad najde vždycky (na ostravácích v pátky/neděle občas jezdí).

Dominik

Kamui, v Břeclavi asi moc navíc nebudou a Brno je v rekonstrukci

Kamui

Tak se nějaké honeckery co nejsou v turnusu do Břeclavi přesunou. Zase mi přijde, že se hledají spíš důvody, proč to nejde, než aby se hledaly způsoby, aby to šlo.

Dominik

Připojíte Honeckry a uvidíte tu smršť stížností, jak si mohou dovolit dát taková vozidla za Railjet.

David

Však k tomu se budou připojovat ty nové pětivozové netrakční jednotky co už jsou ve výrobě. Má jich být 10 a to se všechno na Budapešti neuživí.

K.S.

Problém je že railjet nemá koncové dveře, byť je na ně připraven (a že tam není C-AKv spřáhlo), takže soupravu nemůžete třeba ve Vídni, nebo Štýrském Hradci, ráno rozpojit, přidat tam pár vagonů a ty večer v raze vyhodit, a nemůžete to udělat ani v Břeclavi, protože stejně to bude vlak o dvou oddělených částech. To není z pohledu cestujících moc dobré. Dalo se to tolerovat v začátcích kdy jezdily jako IC na Ostravu a na konec se pověsily 2-3 lůžkové vozy, ale na normální vlak to není. Co by mohlo být zajímavé řešení problému se špičkou, ne třeba zrovna… Číst vice »

Ondra

Zapojením starých vagonů by snížila rychlost na 140km/h max., takže vznik nežádoucího zpoždění u vlaků vyšší kategorie. Ale mě by zajímalo, kam všude se rozplynulo těch cca 40 naposled koupených ojetých vagonů Bmz…

Dominik

Ondra, použitím Honeckrů neboli Bdmtee by se rychlost nesnížila, jelikož ty mají Vmax 160 km/h.

Pavel Mráček

Právě že Honeckery mají maximální rychlost 160 km/h, takže v tom by (zatím) omezující nebyly. O tom kvalitativním sešupu oproti Railjetu asi není třeba moc pochybovat, na druhou stranu, k čemu je vám moderní vagon, když ho tři hodiny prostojíte?

Jiří Kocurek

A kdo jednou zažil tři hodiny v Honeckeru, ten si do něj podruhé nesedne. Ono se v něm dost dobře sedět nedá. Ostatně celá přezdívka je Honeckerova pomsta za Sudety.

Ondra

K railjetům si Bdmtee zřejmě nikdo neodváží připojit, protože by to bylo terčem kritiky a všeobecného posměchu. Ty Bmz by ale mohly být reálné a na jejich místo nasadit jako posilu Bdmtee (pokud ovšem jsou volné).

noerf

Kamui: Existují dopravci, kde je místenka automatickou součástí ceny lístku. Takže jiná úroveň cestování.
Otázka je spíše vhodnosti typu jednotek na dálkových tratích. Zdvojit jednotku by se vyplatilo v Brně směrem do Prahy, ale vyžadovalo by to určitý čas na připojení. Pak je otázka, zda nejsou lepší jednotlivé vagony, které se mohou pospojovat dle potřeby Vzhledem k čištění interiéru a potřebné provozní rezervě vždy nějaké vagony nejezdí a ty se ve špičce dají použít na vykrytí.
Pokud máte celé jednotky a máte jednu rezervní, tak zdvojíte jeden spoj, ale ostatní se nezmění.

Honza

Když pomineme. že ty soupravy nemáme, tak nevíte někdo jestli by vůbec bylo možné s ohledem na délku nástupišť (Brno..) spojit v trase Břeclav – Praha dva Railjety?

Dominik

Brno dolní nádraží si nejsem jistý, ale do Třebové i Pardubic by se to vešlo.

Dušan

Nevešlo, 2 spojené Raijety mají cca. 410 metrů, to se nevejde do Pardubic, Brna, České Třebové. Vejde se to jen do Prahy na několik nástupišť a v Břeclavi pouze na jedno nástupiště. Takže spojené 2 Raijety by mohly jezdit jenom Vídeň – Praha s tím, že v Břeclavi by musel být vždycky volný ten jeden peron, což by se asi dalo zajistit.

K.S.

V BV naknap ještě na 3. Ale první a poslední dveře vlaku asi nepoužitelné. Pokud od jedničky vyhodíte osobák na Tišnov, stačilo by jej asi přistavit z druhé strany peronu směrem ke skladu.

Jiří Kocurek

V Brně na první nástupiště se to vejde. https://mapy.cz/s/3st4e
A možná i ke čtvrtému.

K.S.

Ne, railjet má asi 200m, mašina asi 15, v Břeclavi to samozřejmě na první přistavíte, ale stojíte přes celé, na Dolním má peron asi 250m, na hlavním na 1 a 4 máte možných asi 300m, to samo v Židenicích a pominu že směrem na Maloměřice nejsou koleje pospojované, takže hrany nejsou volně záměnné. Z tohoto pohledu máte možnost až v Krpoli, pokud budou pořízeny drážní kozy ku spasení plevele na peronech.

Ondra

Když pojedete z Brna přes Ždár a navíc třeba v jedničce, máte prakticky garanci samostatného kupé, kromě toho i mnohem zajímavější výhled do krajiny…

Dominik

Ondra, záleží v kolik hodin, některé časy je tento R docela narvaný

Ondra

Z Prahy ráno do Brna a zpět odpoledne a někdy je volná dokonce celá jednička – mám na mysli celý vagon!

hoholu

kdyby nejezdila R9ka o 45 min déle jak Ex3 tak bych se svezl…

Ondra

Je tam nesmyslně mnoho čekání ve stanicích, běžně se čeká i pět minut (vlak většinou přijde do stanice dřív proti JŘ). Jízdní doba by jinak mohla být nejméně o dvacet minut kratší, tj. plně srovnatelná s R19.

železničář v důchodu

To je „vata“ na modernizační výluky a pomalé jízdy s nimi související, které snad nepotrvají věčně: po dokončení modernizačních prací by se mělo jezdit rychleji – odhaduji, že u běžných rychlíků by cestovní doba mohla být srovnatelná se současnou cestovní dobou rychlíků přes Českou Třebovou a cestovní doba méně často zastavujících vlaků s náklopnými skříněmi (kdyby tam takové někdy jezdily) by se mohla snadno vejít do 3 hodin.

K.S.

R na vysočina jsou bohužel pomalé a to jek z důvodu že jsou to R, tak z důvodu tratě, jinak by se dalo asi dostat do rozsahu kolem 15 minut oproti trati přes Třebovou. Chtělo by to asi aby v celé délce bylo, tedy až a úsek u Golčova Jeníkova, tam mít v celé délce 120-160km/h, což bude chtít přeložky. a třeba i novou estakádu u Kozlova. Výjezd z Vlkova se možná mohl také předělat, vytáhnout koleje dál směrem na Tišnov a udělat stanici na 130 v přímém směru. Pokud bychom se pak dostali do stavu že jsou jízdní doby… Číst vice »

Martin V.

Nově předělaný Říkonín je moc pěkný. V původní stopě na 100 km/h jsou schopni vytáhnout 110-140 km/h a místy až 160 km/h pro naklápěčky. Problém vidím spíš v tom, že rekonstruovaná není zatím ani polovina tratě. Přeložky to bude chtít v údolí Sázavky, kde je souvisle 70 km/h. S mírnými posuny osy koleje a upravením skal by tam snad 100 km/h mohli taky získat.

Průzkum bojem to bude až na pár měsíců úplně zavřou úsek Brno – Blansko kvůli opravě tunelů a výměně dvou mostů u Adamova.

Dušan

Řikonín a zastávka Níhov jsou sice pěkné, ale krátké, zatímco vše od Břeclavi po Tišnov včetně zastávek (dobře, v Čebíně by se musela pokosit tráva) má normativ 170 metrů, takže se vleze spojená 4 + 2 jednotka, tak Řikonín a Níhov má pouze 140 metrů, což by mohl být do budoucna možná problém. Samozřejmě je otázka frekvence cestujících nicméně s tím spojováním 4 + 2 jednotky JmK počítá v jízdních řádech.

Martin V.

A to se na třiceti metrech perónu ušetří tolik peněz, že se někomu vyplatí tak škudlit? Na druhou stranu to místo je tam pořád, podchod v Řikoníně a napojení na most přes trať v Níhově taky. Takže v případě potřeby stačí dodláždit pár metrů nástupiště. A počítá vůbec JmK se spojenou soupravou i nahoru nad Tišnov? Vždyť hned za Níhovem už začíná Vysočina. Takže Tišnov – Křižanov bude o mezikrajské spolupráci.

Dušan

Zatím nepočítá – myšleno v jízdních řádech, nicméně spíš mi šlo o prinicip, kdy Tišnov má perony 326 metrů, Dolní Loučky mají normativ 170 m jako všechno mezi Brnem a Břeclaví a pak je Řikonín se 140 metry spolu s Níhovem a zase pokračuje Vlkov u Tišnova, který má peron 242 a 243 metrů. Proč tam tedy je ten „krátký ostrov“ mezi dlouhýma peronama ? PS:Asi to bude stačit a nikdy se to nevyužije, nicméně může být v provozu nějaká mimořádnost, odřeknutý vlak, výluka s 1x za rok bude třeba aby tam 4+2 spojené jelo – to jako pak bude… Číst vice »

K.S.

A není to ještě relikt z minulosti? (no kam mohla dojít tehdy dlážka si umím představit 🙂 )

K.S.

Naklápěčky jsou sice pěkné, ale ty sem nikdo na jih posílat nebude (musí přeci po rovince do Ostravy). Jestli bych něco upravoal první, tak je to ze Žďáru do Světlé, hlavně za Brodem je vidět úsporné trasování místo mostů a oblouků dle vody. Dva tunely a pár mostů by to mohly snad dost zrychlit.

Sázavku bych řešil asi trochu velkorysejší přestavbou, mapy. cz/s/3srf2 vychází tam jeden, nebo dva tunely, a severní částí u Leštiny si nejsem úplně jistý, jestli přeložku, nebo se držet původní trasy.

jan

Railjet je dobytčák?:-)) Já se naopak poslední dobou vlezu právě do Railjetu. Není to krásné? Všichni se mačkají to Regia a já nemám problém. :-))

Speedy

Jak říkáte, a za tohle můžou slevy na jízdném od Babišovy vlády. Za trest pro obyčejné pracující lidi. Do zavedení slev nebyl problém se svést bez místenky, teď už si to nelajznu.