Nové jednotky pro Jihomoravský kraj nebo rozvoj IDS. Ptejte se šéfa KORDIS JMK Jiřího Horského

Nová elektrická jednotka 19Ev Moravia pro Jihomoravský kraj. Foto: IDS JMKNová elektrická jednotka 19Ev Moravia pro Jihomoravský kraj. Foto: IDS JMK

Jihomoravský integrovaný dopravní systém patří v mnoha ohledech k průkopníkům změn v tuzemské veřejné dopravě.

223 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Morava

KORDIS JMK a IDS JMK by měli rozšířit ZÓNOVÝ tarif po celé Moravě/Slezsku IDS JMK pro Olomoucký, Zlínský, Moravskoslezský a Jihomoravský kraj >> MÍSTO ODIS,IDZK,IDSOK a IDSJMK jeden tarif, jedna jízdenka napříč čtyřmi kraji…. Tramvaje a Trolejbusy BRNO,OSTRAVA,OLOMOUC,ZLÍN,OPAVA na jeden lístek křížem krajem a MHD + linkové regionální autobusy….. A přejmenovat na IDS M- Integrovaná doprava Moravy (od původního IDS JMK)

Lubas

Myšlenka je to dobrá, ale nemá šanci na realizaci. To smrdí „separatismem“ a odkazem na dobu kdy byla Morava samosprávná země…a to je fuj:-)

Petr

Zlínský kraj si koupil motoráky od Pesi již před léty zatím je provozují CD

Vtvt

Omyl.
Regiosharky koupila firma ČD a kvůli dotaci Regiosharky můžou používat jen ve Zlínském/Olomouckém kraji.

http://www.ceskedrahy.cz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/-9892/

ES 499

Plánuje se ještě nějaká integrace měst na Vysočině? Žďáru nad Sázavou, Nového Města na Moravě, Třebíče a Bystřice nad Pernštejnem?

Ota

Dobrá otázka. Taky mne bude zajímat odpověď. Před časem město Žďár nad Sázavou se snažilo o integraci její MHD do IDS JMK, ale aktuální stav neznám.

Adam

Kdy se konečně zavedou plošně všechny zastávky na znamení když mimo Brno to tak už neoficiálně funguje a v Brně už se to poslední dobou moc nerozšiřuje?

Lukáš

Jak to vypadá s integrací linky S3 do Žďáru nad Sázavou?

Ota

O lince S3 se nemluvilo, měly se integrovat rychlíky R9 mezi Tišnovem a Žďárem n.S.

Vojta

O S3 se taky mluvilo, ale zatím se to nedotáhlo.
https://zdarsky.denik.cz/zpravy_region/lide-chteji-jet-do-brna-jednoduseji-20150520.html
Je to ale docela opruz, je to jediná trať mezi JMK a Vysočinou, kde není přesah IDS JMK (přesah VDV není nikde), takže se nedá kombinovat IDS JMK a VDV, mezi Níhovem a Vlkovem se dá jet akorát na drahé tarify ČD nebo OneTicket.

Petr

přesah ještě je Brno – Jihlava, i když od nového roku cena u VDV +15%

Alibaba

Jak se KORDIS JMK staví k odsunu Brněnského nádraží (varianta „U Řeky“)?
-Je to pro dopravní systém výhodné, bude něco chybět?

Michal

Jihomoravský kraj? A co 340? Tam bude kdy jezdit něco na úrovni 21. století?

Newman

Podobně trať 246 Břeclav – Znojmo

Michal

Ono těch tratí, na které se kašle dlouhé dekády, je celá řada. O to hůř, když je modernizace/elektrifikace těchto tratí dávala logicky smysl. Jenže, to by musel někdo říct SŽ, že rekonstrukce zastávek postrádá smysl.

Kuba

Plánuje se v JMK provoz hybridních vlaků?
Plánují se nové vlakové a autobusové linky v JMK?

Pavel

Dobrý den,
rád bych se zeptal, jak to bude po dodání nových jednotek (a obecně v blízké budoucnosti) s cyklovlaky (Vlkov u Tišnova, Břeclav, Šatov). Kapacita nových jednotek oproti starým vlakům je přeci jen o velký kus nižší a současnou poptávku jistě nepobere ani kombinace krátká+dlouhá jednotka (z nově dodávaných „Regiopanterů“)?
Děkuji

cracatit

Jako nevidomého cestujícího mě zajímá, proč Kordis absolutně rezignoval na dodržování blindfriendly web standardů v platebním procesu eshopu a nereaguje ani stran apky Poseidon, která je pro nevidomé absolutně nepřístupná/neovladatelná s odečítači obrazovky. Měli by respektovat zákon o přístupnosti veřejných webů, ale když jsem psal na Kordis v loňském roce, tak mi jejich právnička arogantně odpověděla, že jich se zákon netýká, což není pravda, protože kordis je korporace vlastněná samosprávou.
Pan ředitel mi na dotaz po mailu neodpověděl.
Problém je dlouhodobý. Pokud nechcete číst dotaz veřejně, předejte ho, prosím, k zodpovězení mailem.
Můj kontakt je: cracatit2004@gmail.com

Racek

Proč se zastávky autobusů (trolejbusů, tramvají) tam, kde se dá přestupovat na vlak, pojmenovávají jinak v Brně a jinak ve zbytku kraje? Na území města Brna se taková zastávka jmenuje Xyz, nádraží, zatímco mimo Brno se jmenuje Xyz, železniční stanice (a ani v jednom případě se nebere ohled na to, jestli na železnici je stanice, nebo jen zastávka). Nebylo by lepší to sjednotit?

Petr Novák

No, v některých případech se jmenuje i xyz, autobusové nádraží (např. Hustopeče, Břeclav, Znojmo Hodonín (zde ale ne pro MHD)). Asi aby těch zmatků nebylo málo.

Elb

Počítá se do budoucna v příměstské dopravě s klasickými jednotkami? Bude těch 37 souprav stačit na pokrytí v budoucnu elektrizované tratě na Veselí a dvojkolejky na Vyškov?

Elb

+ Zastávky.

Domis

Jednoduchá odpověď, nebude a ani se s tím nikdy nepočítalo.

Gargy

Co je klasická jednotka?

Elb

Soupravami, píšu ve spěchu.

Reaktor

Od začátku se říká že jednotky jsou na linky Žďár – Hustopeče a Letovice – Zastávka

Petr Novák

No, do budoucna spíš Křižanov – Brno (a případně dál na Židlochovice, či Hustopeče), protože ani JMK, ani Vysočina do budoucna s přímými Os ze Žďáru do Brna nepočítají. Aneb další způsob jak zlikvidovat přeskrajskou doplavu. No a k omezení do budoucna dojde i do Letovic, protože se počítá s přímými Os do Boskovic a omezení mezi Skalicí a Letovicemi.

Zbyněk

1) IDS JMK je z roku 2002, Zlínský kraj a Vysočina má nový IDS. Proč nešlo jít cestou rozšíření IDS JMK a následného přeúčtování tržeb mezi kraji?

2) Proč JMK neuznává tarif ČD?

3) Jak JMK řeší parkování kol na nádraží? Cyklověže, různé cykloboxy, nebo kolárny s omezeným vstupem… jsou spíše vyjímkou. Nebo považujete za lepší vytvářet lány parkovišť z veřejných peněz u každého nádraží (školy, nemocnice, obchodu)?

Reaktor

Ad1 myslíte si že kraje jsou na něčem takovém se shodnout?

Reaktor

Ad2 to samé příliš velké ego

xyz

Nebo takříkajíc péče řádného hospodáře.

Zbyněk

IREDO.

Samo

Ja si pamätám výroky KORDISu z minulosti v tom duchu že nemajú problém s rozšírením IDS JMK na Vysočinu, ale len za podmienky že si naďalej ponechajú kompletnú kontrolu nad systémom (čo je pochopiteľné keď vidíme akú VHD prevádzkuje Vysočina). To sa samozrejme druhej strane nepáčilo.

Tomáš

Dobrý den, zajímalo by mne, zda bude kraj nějakým způsobem řešit akutní nedostatek řidičů autobusů. Má kraj nějakou strategii jak nalákat nové řidiče?

Petr Novák

Krajská strategie bohužel je neřešit to, nechat to na dopravcích a dávat pokuty při nevyjetí. Asi si kraj myslí, že pokuty ty nové řidiče přinesou, ale to je hodně šílený předpoklad, co si budeme povídat, no.

Ondra

Plánuje se nějaké územní rozšíření sítě IDSJMK? Děkuji

Petr

Některé spoje, např S3, mají téměř vždy zpoždění cca 2-5 min. Není možné upravit jízdní řád tak, aby odpovídal realitě?

Neplánujete aktualizovat mobilní aplikaci? Například doplnit aktuální informaci, zpožení a výlukách, nebo mapu spojení?

Václav

Po úpravě jízdního řádu se změní pravidelný odjezd vlaku, ale pravidelné spoždění vlaku nikoliv.

Domis

Jízdní řády linky S3 realitě odpovídá, a to i při rozsahu výluk na trase. Za 90% zpoždění linky S3 může zpožděná dálková doprava, která je ve směru z Prahy z 90% zpožděná špatným/nevyjezditelným výukovým jízdním řádem úseku Poříčany-Velim. Na linku S3 se to přenese při čekání na rychlík ve Ždáru a zejména předjížděním zpožděními rj/EC/RJ (přičemž zdůrazňuji trvale zpožděný RJ), rj/EC jezdí výrazně lépe. Mohli bychom mít více včasných vlaků jako na západě, ale to by se muselo při řízení provozu opustit dogma „přednost mají zpožděné a dálkové vlaky“ a po vzoru západních zemí zavést „přednost mají včas jedoucí vlaky“.… Číst vice »

Výpravčí z Jenče

Ti cestující v rj, EC, RJ a R kterých je podstatně více by asi měli jiný názor….
Zejména pak ti co ve Žďáru přestupují z 15 minut zpožděného rychlíku právě na S3…

Domis

O tom, kterých cestujících je více, lze s úspěchem pochybovat. Ale i tak to je irelevantní argument. Hlavně z 15 minut zpožděného R nikdo nepřestoupí, protože čekací doba ve Žďáru je 10 minut. Už chápete ten problém, že ty zpoždění ničí pozitivní síťové efekty železnice? A puštěním 15 minut zpožděného vlaku fakt nic nevyřešíte a přípoje většinou nezachráníte. A pokud ano, akorát o dalších 10 minut nakopnete protisměr na přípojné trati.

Samo

Problém je že ak uprednostňujete meškajúce vlaky, prenášate to meškanie postupne na ďalšie a ďalšie vlaky. Pri priorite včas idúceho vlaku problém izolujete a meškania sa ďalej neprenášajú.

Leinad

Já nejsem proti přednosti zpožděného. Nicméně bych změnil styl čekání (žádný že když zpoždení přesáne čekačku, tak vlak B odjíždí s bezdůvodným zpoždením bez cestujících z vlaku A. Pokud dispečer rozhodne nečekat, tak se nečeká a vlak B jede přesně).
Výlukáče dělat přesně(i Poříčany – Velim).
Reálné i pobyty. Kdyby v každé stanici vytoupil a nastoupil vozičkář, není to důvod zpoždení.

Petr Novák

1.) Proč nový krajský nátěr bezostyšně vykrádá nátěr finského dopravce a nerespektuje krajské barvy?
2.) Kdy se dočkáme posílení linky R13, která už teď v některých časech nestačí, přitom by stačilo přidat 1-2 vozy, ale kvůli zabetonování InterPanterů na této lince musíme jezdit jako dobytek?
3.) Kdy začnete v autobusech opět upřednostňovat sedící cestující před cestujícími stojícími? Meziměstská doprava nemá být socka s co nejvíce místy k stání, jako MHD, ale vaše, v 99% zbytečná, dvě místa pro kočárky, z ní dělají právě to. Uvědomujete si to?

Těch dotazů bych měl víc, ale nechci to tady zaspamovat LOL

Miroslav

Prudí kudy chodí. Těžký život.

Petr Novák

Prosím osobní invektivy si odpusťte. Neznáte mě, nevíte kdo jsem a jen útočíte. Chcete-li být konstruktivní, tak mi raději řekněte čím „prudím“? Možná ten první dotaz je trochu přes čáru, uznávám, ale ty dva zbylé jsou reálné problémy cestování v IDS JMK.

Vtvt

Rychlíky R13 Olomouc Břeclav Brno řeší Ministerstvo dopravy, nikoliv JMK. InterPantery jsou firmy ČD.
https://www.denik.cz/cesko-a-eu/mmr-eurofondy-brno-vlaky-interpantner-20220225.html

Dotaz by spíše měl znít jestli JMK přikoupí dvouvagonové RegioPantery (je sjednána opce), které spojí do jednoho vlaku s InterPantery na R13, co říkáte? Akorát by to znamenalo další dotační smlouvu.

Domis

To by bylo hezké, logické a výhodné. Ale technicky to nejde, neboť „pantery“ různých řad a výrobních sérií bohužel nejsou pro spřahování vzájemně kompatibilní.

Petr Novák

JMK na R13 dlouhodobě přispívá, minimálně tedy na ty zkrácené jen do Hodonína, které jsou MD dlouhodobě k ničemu a dokonce se dá říct, že pro MD jsou poněkud nekoncepční. Navíc, není to MD, ale JMK, resp. pánové a dámy z Kordisu, kteří dlouhodobě odmítají, že by R13 byla přetížená, přesto, že minimálně do Šakvic, často spíše až do Podivína, se v některých vlacích (ne všech, uznávám) stojí na jedné noze a to ještě ne vlastní. Přitom kdyby se chtělo, tak minimálně špičkové R13 už dávno mohly jezdit v 5+3 do Břeclavi, třívozových InterPanterů je na to zjevně dost, když… Číst vice »

Leinad

„Zabetonování“ taky souvisí s tím, co se napíše docžádosti o dotaci. Konkrétní linka nebo pokrytí zdo v kraji?
Jinak účetně v majetku ČD, s podmínkou dělat s nimi to na to byla dotace. Pokud linku vysoutezi někdo jiný, musí je prodat za zůstatkovou cenu. Kdo je bude mít když podmínky dotace doběhnou (pravděpodobně ČD) tomu už zůstanou a může si s nimi dělat co chce.

Modré zábradlí

V nově pořízených jednotkách nepočítáte s místy v 1. třídě. Proč si nemohu připlatit a jet pohodlněji? (A upřímně řečeno s některými lidmi se ve vlaku nepotkávat.) Opravdu chcete hromadnou dopravu provozovat jako „socku“ pro ty co nemohou jet autem?

Kernteriér

Aby ti, co si nepřiplatí, jeli jako úplný dobytek?

Daniel Jablonecký

Tak to jste vůbec, ale vůbec nepochopil.

Nováček

Tak minimálně pán pochopil, jak funguje inkluze.

Tomáš

Proč se víkendový spěšný vlak Radhošť (Valašské Meziříčí-Brno) vrací do Brna tak pozdě? Spousta návštěvníků Hostýnských vrchů pak musí volit spojení s přestupem. Nešlo by jezdit min. o 2 h dříve (alespoň v sobotu, kdy nejedou studenti)?

Gargy

On jezdí jen v neděli zpět

Tomáš

Asi jsi nekoukal do jízdního řádu, že?

Gargy

Já se divím..ne koukám.z Brna to jede ráno do Frenštátu..zpět do VM soupravove a v neděli to jede o půl sedmé večer zpátky do Brna ..už to tak jezdí xx let. Kdysi jezdily ty sp dva .

Tomáš

I o prázdninách jo? Než něco napíšeš, tak si to prosím ověř.

Gargy

Jezdí i o prázdninách.ted je výluka Hulín – bystrice.takze část trasy autobusem ..a pak přestup do saryka

Pajoš

A ty sis to ověřil?
Můžu požádat o nějaký odkaz? Děkuji

Kernteriér

Omyl, v létě jezdí oba dny oběma směry.

Gargy

Ještě jednou v sobotu u Brna do Frenštátu.v neděli z Frenštátu do Brna .souprava je odstavena sobotu neděli ve VM .

Pajoš

Ano, žádný jiný přímý vlak Brno- Frenštát a zpět idos neukazuje.

Kernteriér

Tomáš se ale neptá na Frenštát, ale na ValMez. A odtud v létě jezdí i v sobotu.

Gargy

Valmez – Brno ..nic nejezdí.

Kernteriér

http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=vlakpdf%5c2022-06-12%2fk303.pdf
A datumová poznámka 58 tedy praví co?
Fakt je takový problém si to spojení zastat do IDOSu se sobotním datem? Nebo je jednodušší ze sebe dělat blbce?

Pajoš

Vzhledem k tomu že je výluka Bystřice -Hulin tak je to úplně jedno. Stejně nic nejede bez přestupu.

Ten z Brna

Kdo bude procozovat železniční dopravu v Jihomoravském kraji?

xyz

Co by vaše organizace eventuálně přímo učinila za kroky ve chvíli, kdy by stát/MD na sebe chtěl opětovně převzít objednávku regionální dopravy? Resp. jaký by byl váš postoj vůči tomuto kroku?

Marek Badík

Kdy dojde k zrychlení spojení mezi Hustopecemi a Brnem jak bylo původně slibovano? Teď stojí vlak skoro všude, cesta trvá dlouho. S takovou dobou dojezdu do Brna nikdo vlak za auto nevymeni.

M M

Nikdo vám nezakázal jezdit rychlíkem ze Šakvic. Osobák už nijak víc zrychlit nejde.

Petr Novák

V tom případě se ale celá ta drahá sranda nemusela vůbec stavět a nemusela se rozvrtávat doprava na Koridoru, když lidé z Hustopečí mají dál přestupovat v Šakvicích do rychlíků.

xyz

Plná peronizace Šakvic + existence vždy obou spojek na obou zhlavích stanice byla přínosem tak jako tak, bez ohledu na eventuální neelektrizaci Hustopečí.

M M

Panebože, na co si stěžujete? Oproti rychlíkům dostaly Hustopeče navíc luxusní půlhodinové spojení vlakem. Cesta trvá 45 minut, což trvá sice trochu déle než auto, ale jezdí to často, neřešíte parkování a podstatně se zlepšila doprava do mezilehlých stanic. Třeba Boskovice (potažmo Skalice n/Sv) to mají stejně tak, rychlíky + osobáky a nikdo nemrčí (i když z Boskovic není dálnice, uznávám). Myslíte si snad, že se budou kvůli vám zavádět expresy bez zastávek?

Lubomír

Ale není to škoda? Máme trať na 160 km/h zadarmo (dědictvní KFNB) a vůbec ji neumíme využít v kontextu páteře veřejné dopravy. Proč teda modernizovat jiné tratě na tuto rychlost? Záměr se připravoval jako Brno – Židlochovice zastávkově za 20 minut a Brno – Hustopeče rychle za 35 minut. Podle mě zastavit jen Šakvice, Popice, Pouzdřany, Vranovice, Žabčice a Hrušovany… Jinak nebude železnice fungovat jak má.

M M

Do Modřic i Rajhradu je mimo jiné vysoká frekvence cestujících ze zastávek před Hrušovany, navíc si ten 15minutový interval zaslouží

Lubomír

OK, ale pak to nebude fungovat, do Hustopečí 20 min. autem a 45 min. vlakem. Takto si funkční veřejnou dopravu neumím představit. OK, Rajhrad ještě beru, ale proč Modřice? Tam mají šaliny.

Petr Novák

Protože, jak napsal M M, do Modřic se nejezdí jen z Brna, vy Brnocentristo.

xyz

Šaliny jedou z Modřic do centra Brna dost pomalu.

Je paradoxní, že 45 minut z Hustopečí do centra Brna považujete za příliš, zato 23 (!) minut jízdy v trase Modřice-Tyršova – Brno hl. n. na tram. lince č. 2 jako by bylo bezproblémových.

xyz

Těch 160 km/h znamená paradoxně nižší propustnost při souběžné existenci expresních i zastávkových spojů. Plus k tomu existence limitující kapacity v brněnském uzlu.

Tím víc je nesmysl, aby zrovna z Hustopečí jezdily do Brna expresní vlakové spoje (ovšem, ve studii proveditelnosti se taková čísla vyjímala lépe, zejména když bylo potřeba opticky upravit situaci tak, aby nebylo patrné, že doba jízdy vlakem z Hustopečí do Brna se po elektrizaci paradoxně prodlouží).

Petr Novák

Já si stěžuji spíš na to, co to způsobilo zbytku koridoru, zejména pak té části mezi Šakvicemi a Břeclaví. Třeba zbytečná zastávka R13 v Rakvicích, narvaný diesel pod drátama a další chuťovčicky. Přitom by bylo mnohem jednodušší a levnější zavést do Hustopečí přímý autobus, na trati Hustopeče – Šakvice zrušit osobní dopravu a do zbytku koridoru nevrtat.
P.S.: Nejsem z Hustopečí, jsem z Hodonína.

Marana_CZE

A zavedení spěšných vlaků je bráněno čím?

M M

Není kapacita na koridoru, nikdo by to nezaplatil a není pro to ani důvod. Proč by 6tisícové město mělo mít svoje spešl spěšné vlaky?

Lubomír

Nebo se pokusit udělat Sp jen z jednoho Os do Hustopečí za hodinu. V hodině by jely dva vlaky do Židlí, jeden Sp do Hustopečí a jeden Os do Hustopečí. 6tis město je slušný argument pro rychlejší vrstvu na úkor 15 interlalu v Popovicích, Volkovicích nebo Heršpicích.

Petr Novák

Do budoucna se plánují Sp Brno – Hodonín s celodenním hodinovým taktem a více zastávkami, než mají současné R, doplněné R Brno – Břeclav – Olomouc se zastávkou jen v Břeclavi (a dál na Olomouc jako dnes). Ale pořád u nich narážíme na problém s kapacitou (spíše ale ŽUB, než koridoru samotného) a samozřejmě také problému, že to musí někdo zaplatit, do čehož se JMK nechce, když teď to má v podstatě gratis zaplacené od MD. Plus to samozřejmě neřeší Hustopeče samotné, kam by se pro rychlé spojení muselo dál přestupovat.

Vojta

Začne kraj cíleně podporovat dojíždění do školy/práce formou bicykl+vlak budováním míst pro celodenní bezpečné uložení kol (cyklověže nebo uzamykatelné boxy) na nádražích? Spousta lidí by rádo přijelo na kole na nádraží a pokračovalo vlakem, ale nechte někde 9 hodin kolo bez dozoru + helmu, doplňky jako světla atd. A tak raději jedou autem.

Gargy

Kdo vymyslel ten růžový nátěr na nové regiopantery? Nějaký 4 procentní

Radim

Růžová vypadá jinak. A jakou barvu byste vlastně rád? Podle mne je to fuk hlavně že to je moderní a jezdí to

Gargy

A jaká je to asi barva? Růžový hnus.cokoliv jiného je hezčí

Anonymní alkoholik

Dle mých zkušenost bych řekl, že kdyby to navrhoval 4 procentní, tak ten nátěr vypadá mnohem vkusněji. 😀

Kryštof

Přesně tak. Tihle primitivní koulaři ze Svazu ProruSSkých Dementů neumí nic jiného, než kritizovat a házet špínu na ostatní, kteří nejsou stejné ovce jako oni. 96 procentní neumí navrhovat nic jiného, než strohé primitivní ,,designy,, alá unifikace ČSD, staré odporné PID atd. atd.

Daniel Jablonecký

Kdo vymyslel tuhle blbou otázku? Někdo se čtyřmi promile?

Jan Sůra
Gargy

Mne se to při hledání zaseklo … děkuji za odkaz.

Kryštof

Dokázal byste navrhnout něco jiného krom strohých hnusných unikátů ČSD nebo najbrtu (který je u regionálních vlaků nesmyslný) ? Panter v laku totožném, jako měly šroty 451 by byl hnus na n-tou. Potkat takový vlak, tak se otočím a nikam nejedu.

Nátěr IDSJMK je povedený, stejně jako nový PID (ten původní odporný socialistický a naštěstí je na ústupu, ten se líbí jen proruSSkým šotouskům smrdícím potem a levným pivem)

,,Nějaký 4 procentní“
No jo, zase nějaký kvokamůrovec odmítající práva LGBT+ komunity, takoví jsou nejlepší…….

Martin Verner

Dobrý den,
1) proč v IDS JMK prakticky neexistují noční spoje? Odjezdy z Brna mezi 2300 a 0500 by na prstech spočítal, pro navazující spoje platí totéž… ta šestihodinová díra hodně komplikuje dojíždění.
2) kdy bude na „uzlu“ Sokolnice-Telnice konečně možné se při čekání schovat před deštěm? Chápu, že je tam ten nucený přestup vlak-bus teprve patnáct let, ale i tak…

Igor Mauricio

Dva přístřešky na zastávce autobusů a jedna čekárna v nádražní budově před deštěm neochrání?

Martin Verner

Zkuste se tam někdy podívat ráno, když se k vlaku sjedou tři plné autobusy. Čekárna v nádražní budově není, mimochodem, jen chodbička kolem pokladny.
Nebo když se tam odpoledne na ty tři autobusy čeká… jeden přístřešek je na druhé straně cesty, z nádražní budovy na autobusy nevidíte, a pod ten jeden přístřešek se vejde tak deset lidí.

Igor M.

Aha. Ja se domnival, ze ta siroka chodbicks ctvercoveho tvaru s automaty na kavu a obcesrstveni a s lavickami k sezeni, je cekarna. Dokonce tam maji i toalety. Problem asi bude tedy nekde jinde…

Petr Novák

Tak to jste se domníval opravdu špatně, protože to je (dokonce i oficiálně) jen chodba s lavičkami. Čekárna vypadá opravdu, ale opravdu, jinak.

Igor Mauricio

Chápu. Do této čekárny tedy prší a před dešťem neschová.

Nebo snad čekárna patří ČSAD Hodonín a proto ji nemáte rád?

Studý chudent

Čekárna v žst je jako co?

Petr Novák

Jaká čekárna, prosím pěkně? Ona tam totiž oficiálně žádná není.

Miros

Dobrý den,
Rád bych se zeptal proč když je kordis objednavatel vlaků/autobusů tak proč ve spoustě případů na sebe nečekají ani vlaky a také vlak autobus. Například ve starém městě přijede osobní vlak z Huštěnovic a spěšný vlak do Veselí a dále do Brna ujede? A přitom vlak pak čeká 4min v Uherském Hradišti a dalších 5min ve Veselí nad Moravou! Není veřejná doprava od toho aby aspoň osobní vlaky na sebe navazují? Nebo obdobný případ v Hodoníně, atd
Předem děkuji za odpověď.
S pozdravem Miroslav Pátek

M M

Odkdy je Starák v Jihomoravském kraji?

Ondra

V IDS JMK je.

M19

Jen tzv. dojezdová zóna, jinak objednavatelem dopravy tam je Zlínský kraj.

Luboš Závora

JMK bude vlastnit elektrické jednotky, s tím se váže i potřeba řešit řízení jejich nasazení (plán i operativní). Jak to JMK plánuje zajistit?

dan Žatecký

Dobrý den.

Pana Horského bych se chtěl zeptat, co ho vedlo k neuznávání tarifu ČD u regionálních vlaků v oblasti jihomoravského kraje, když dopravce ČD dlouhá léta bez problému zajišťuje téměř veškerou dopravu v okolí Brna, a naopak u dálkových spojů TR10 platí normálně. nebylo lepší dát cestující na výběr a uznávat jak TR10 ČD tak IDS JMK? Už proto, že mnoho cestujících přestupuje mezi dálkovými a regionálními vlaky. a dobře vím, jaký chaos je shánět dvě jízdenky pro dva úseky u dvou různých dopravců…

Studý chudent

Co vedlo k neuznávání?
ČD nechtěly poskytovat údaje o tržbách, AFAIK

Pavel

Pro mezikrajskou relaci platí i tarif TR10. A pokud jedete vnitrokrajsky, platí i ve vlacích dálkové dopravy tarif IDS JMK. Jediná výjimka je EC Břeclav-Brno, ale pokud jedete jen tento úsek a pak přestupujete jinam, tak stejně nemůžete kvůli zpoždění počítat s přípoji. Tudíž Váš dotaz je bezpředmětný.

Luboš Závora

Ano

Marek Janík

Ne

Karl Von Bahnhof

Toto jsou kvalitní názory.

Slovenský šuhaj

Dobrý deň. Vítam rozširovanie zón IDS mimo hranice kraja aj ČR (napr. Myjava). Dočkáme sa aj rozšírenie smer Kúty?

Petr Novák

Vzhledem k tomu, že obnovení Os mezi Břeclaví a Kúty se už údajně neplánuje ani po ukončení současné výluky, tak o tom pochybuji, protože by se muselo IDS uznávat v EC, ve kterých ale neplatí (a doufám, že ani nikdy platit nebude) mezi Brnem a Břeclaví, tak by bylo trochu matoucí, kdyby mezi Břeclaví a Kúty platilo.

Daniel Jablonecký

Proč by se muselo IDS uznávat v EC?

Petr Novák

Protože nic jiného tam jezdit nemá, tedy kromě EN, které je ale přes hranice povinně místenkové (což jsem tedy nikdy nepochopil, ale co už).

Domis

Abyste se dřív nedočkal zrušení vlaků do Myjavy (a tedy i integrace), vizte slovenský návrh JŘ 2023.

Miropiro

Moc bezva zpráva s těmi vlaky do Myjavy.

Marek Janík

úsek Vrbovce-Myjava bude zajišťovat český regiošuk od 2023

Lukáš

Dobrý den,
jak to vypadá s elektrifikací Vlárské dráhy? Před lety se hovořilo o tom, že v letech 21-22 by měl tento projekt začít, což zatím nevypadá. Plánujete poté případně nové vozy provozovat i na lince S6?

Studý chudent
Petr

Skalice nad Svitavou je velký regionální uzel, neplanujete zlepšit a zkulturnit autobusový terminál, vytvořit P+R parkoviště, místa K+R a celkove ten prostor zpříjemnit a více dopravne definovat ( kde můžou parkovat auta, kde se odstavuji autobusy mezi výkony atd.)

xyz

K tomu dodám, že význam tohoto uzlu se má v souladu s krajskou koncepcí SNÍŽIT po dokončení tzv. Boskovické spojky.

JiricekEvzen

Dobrý den! Myslíte si, že se někdy dočkáme druhého („alternativního“) železničního spojení do Vídně přes Hevlín? Existuje podle Vás nějaká možnost postavit onen přeshraniční most, který tam chybí? (Vím, že ta trať je aktuálně ve vlastnictví Hevlína a že to je místní dráha s drezínama :-).)

Karel

Dobrý den, chtěl bych se zeptat, kde bude 37 jednotek parkovat v noci? Maloměřice jsou už dosti zaplněné, v uzlových stanicích ( Vyškov, Tišnov)není zázemí pro úklid a nebezpečí
sprejerů.

Kubrt

242+honekry mají někde nějaké centrální nocoviště, ze kterého se nad ránem rozjíždějí do obratových stanic?

PvvS

To je problém Schadewerku ne ?

Petr Novák

Ne. Problém Škody je jen údržba jednotek. Parkování je problém kraje, který to ale nejspíš nechá na dopravci, aby měl o problém míň.

Kubrt

Je to problém dopravce.

Petr Pomalý

V případě tzv. brutto smlouvy, kdy si kraj pořídí jednotky, má vlastní tarif atd? To je pak povinnost toho, kdo dodává personál? To bych si nebyl až tak jistý….

Litovel

Proč ne? Personál někde začíná směnu a ne všichni bydlí v Brně.

Wojtek

V Polsku jezdi uz nekolik „hybridnich“ vlaku, ktere maji pohon z troleje a taky na diesel. V JMK je hodne mist, kde by se takove vlaky hodily. Uvazuje se o koupi „hybridnich“ vlaku na lokalni trate? Nebo jake vlaky planuje kraj koupit do budoucna?

Petr Novák

O hybridech se v minulosti dost mluvilo na Vláru a směr Náměšť/Moravský Krumlov, ale nějak to bohužel utichlo. Asi na to už teď nejsou prachy 🙁

xyz

Naopak s ohledem na (byť IMHO pokrytecký a uměle protlačovaný) Green-deal se o tom „bude mluvit“ čím dál tím víc (jestli ten Green-deal nemá být celý odmáván).

*h8*

Dobrý den, nejprve bych rád pogratuloval k úspěšnému provozování jednoho z nejlepších (možná i úplně nejlepšího) IDS v Česku, byť samozřejmě není 100% dokonalý ani ten. Dovolil bych si otevřít dvě témata: 1. přijde Vám komfortní a cestujícím přívětivé (dostupnost a četnost spojů, uzlové návaznosti, tarif) propojení IDS JmK s okolními kraji a zeměmi? Zejména u autobusových linek. Není načase uvažovat o nějakém hlubším propojení s IDSOK nebo IDZK? a s tím tak trochu souvisí následující: 2.Dokážete si představit zavedení obdoby německé 9€-jízdenky pro celou ČR? Co by to znamenalo pro IDS JmK? Kde podle vás přibližně leží cenová hranice… Číst vice »

robert

S tou druhou otázkou mě napadlo, jestli KORDIS má vůbec možnost mluvit do toho, kolik jaká jízdenka bude stát a jaké typy jízdenek budou existovat. Myslím, že tarifní politiku určuje někdo jiný.

Petr Pomalý

No ještě aby jakýkoliv kraj určoval tarif pro dálkovou dopravu….To je přece úloha MD, které nechalo kraje, ať si každý udělá svoji dopravní politiku včetně tarifů…

*h8*

Otázku jsem pokládal trochu jinak (co by znamenalo…. + dotaz na expertní odhad únosné ceny). Nicméně – jak oni to dokázali ti Němci cenově sjednotit se svou změtí desítek různých Verkehrsbundů, často jen na úrovni okresu?

robert

Dobrý den, měl bych několik otázek:
1) Mohl byste vysvětlit proces činnosti KORDIS? Komu se zodpovídá? Od koho přijímá příkazy? Kdo jej financuje? Kdo si objednává jeho služby? Kdo rozhoduje o četnosti spojů do jednotlivých obcí? Kdo navrhuje linkové vedení?
2) Bude možné platit kartou i na příměstských linkách stejně jako v MHD v Brně stylem Pípni a jeď?
3) Jaké máte výhledy do budoucna?
Děkuji za odpovědi a přeji hodně úspěchů.

Igor Mauricio

Na příměstských linkách lze platit kartou už nějaký ten pátek. Nebo máte na mysli nějaký jiný systém s tím, že současný se Vám zdá nevyhovující (já ho popravdě znám jen z pohledu občasného řidiče)?

Dušan

Dobrý den, ve smlouvě na koupi jednotek je zmíněna možnost, dodatečného vložení dalšího článku do jednotek EMU140 (tj. řady 550) – tím pádem by se z původně dvouvozových jednotek staly nově třívozové jako třeba řada 640 nebo 440 ?
Počítáte k dnešnímu dni, že tuto opci vůči dodavateli jednotek dle smlouvy uplatníte ?

Jan Holoubek

Dobrý den, uvažuje JMK o dvouzdrojových jednotkách (25kV/baterie nebo 25kV/nafta)? Minimálně na S4 a S6 by s postupnou elektrifikací našly využití.

radek

Proč nepracujete v rámci integrované dopravy i s vlaky objednávanými státem (rychlíky) například pokud jedete z Brna do Boskovic rychlíkem, tak se velice často stává, že ve Skalici, kde musíte přestupovat na motorový vlak, tak ten odjede o pár minut dříve než dojede rychlík.

Kernteriér

Však pak jede ve stejném směru autobus. Když potřebuješ udělat nějaký systém, není možné vázat se jen na rychlíky. To by se lidi z nácestných zastávek nedostali nikam.

M M

Hloupost, s rychlíky IDS JMK pracuje široce.

Karl Von Bahnhof

Třeba v Brně, když přijede rychlík od Olmiku a vidím konce Os na Tišnov. To je práce jako víno a ryzí příklad integrace.

Dušan

Dotaz k harmonogramu dodání jednotek:
Všechny jednotky EMU140 a EMU310 mají být dodány dle platné smlouvy do konce tohoto roku.
Pokud budou dodány až v roce 2023 (= březen ?), tak bude Jihomoravský kraj uplatňovat vůči dodavateli sankce vyplývající ze smlouvy ? Nebo zde bude opět známý argument „vyšší moc“ a výmluvy na COVID stejně jako tomu bylo třeba u řady 380 ?

cirajira

Navázal bych na tento dotaz – kdy vlastně budou vozidla pro JMK schválena a kdy plánuje JMK jejich převzetí podle smlouvy? Budou tato vozidla přebírat postupně a posílat do provozu na určení linky postupně, nebo všechna najednou k nějakému datu, např. k letní změně JŘ v 2023?

Dušan

Termíny jsou ve smlouvě – viz níže:
a) do 20.09.2022 – 1 ks řada 530 (= čtyřvozovka)
b) do 20.10.2022 – 1 ks 530 + 6 ks 550 (= komplet dodány všechny dvouvozovky)
c) do 20.11.2022 – 11 ks 530
d) do 20.12.2022 – 12 ks 530
+ 7 ks 530 opce

Lišák

To by mě taky zajímalo. Protože když se projdu po areálu, stojí Ibalginy snad všude.

hoholu

dobrý den, dva dotazy.
1) Kordis a přestavba ŽUB, v nepublikovaných studiích(ČVUT,UKpraha,DopravníŽilina,Pardubice) pro magistrát se hovoří o neodstatečné kapacitě propojení centra a varianty „řeka“, existuje nějáký plán co případně dělat?
odkazuji se na: https://youtu.be/NrfNQofBL88

2)bylo by možné přidat páry nočních vlaků navazující na rozjezd ve 2:00 např. na lince S3(Hustopeče-Tišnov)?

radek

Co si od nových vozidel slibujete? Myslíte si že jako kraj dokážete nakupovat vlaky lépe než jiní dopravci, kteří v tom mají víceleté zkušenosti?

Petr Pomalý

Ano, určitě dokáží.. Finančně. Dopravci totiž nakupují bez dotací, ale kraj s dotacemi, takže jde jen a jen o to, kdo dodá těch 60% nebo víc procent ceny, které kraj nemusí platit se svého…

radek

Vím, že jste zvažovali zrušení průvodčích ve vlacích, kdo by mi potom poskytoval informace o návazných spojích (když informačnímu systému se nedá vždy věřit), vystavoval zpožděnky, zajišťoval návaznosti přípojů v případě zpoždění, manipuloval s plošinou pro vozíčkáře atd.?

Aleš

Kdo toto vše dělá ve velkoměstě v tramvaji?

MHD

Až budou návazné spoje jezdit tak často jako tramvaje, věřím, že problém odpadne. Ale zatím je situace jiná.

Kernteriér

S osekáváním spojů po Brně to už není tak daleko. 🙂

Vojta

Dá se zavolat na dispečink kordisu (min. jednou mi to zachránilo autobusový přípoj), u nízkopodlažních jednotek snad plošiny nebudou potřeba a zpoždění můžou potvrdit na nádraží nebo se dá prokázat přes mobil/web.

radek

Dopravní situace je strašná na hranicích krajů kde je nutné nesmyslně přestupovat do jiného vlaku kde je jiný tarif a platí jiná pravidla. Plánujete se domluvit s okolními kraji nebo budete pokračovat v budování „státu ve státě“ a dopravu nadále lidem komplikovat? V Boskovicích začínají filmy v kině už několik let v 19:30, autobusy Vás tam jsou schopni dopravit z okolních vesnic poměrně dobře (hodinu s předstihem), ale neexistuje už žádný spoj, který by diváky odvezl zpět plánujete na tom něco změnit nebo je pro Vás snažší že se lidé budou dopravovat raději autem (toto se pravděpodobně netýká jen Boskovic)?

Kernteriér

Po 22. hodině jedou autobusy do všech směrů. Při cca dvou hodinách, co dnes filmy trvají, to je akorát.

Petr Jetelina

Proč v regionální dopravě v JMK není zavedena první třída? Přichod nových jednotek Moravia byla ideální šance dostat jedničku i do regionální dopravy.

Kernteriér

Jen to ne. Při pohledu na narvané rychlíky na Břeclav s poloprázdnou jedničkou bych se stejného efektu nerad dočkal i na osobácích.

Kubrt

Třeba by se cestující naučili tu jedničku využívat. Kolem Prahy v elefantech to funguje.

Daniel Jablonecký

Ovšem jedničkou necestujete kolem Prahy na tarif PID. Nicméně výhoda to je, o tom nebudiž sporu.

Kubrt

Cestuju, kupuju si doplatek. Ale samozřejmě by bylo fajn mít jedničku v PIDu.

Kernteriér

Ty rychlíky budiž důkazem, že se tak neděje.

Petr Novák

Nevím jak jiné rychlíky, ale zrovna R13 v odpolední špičce dokazuje, že se tak děje. Lidí, kteří tam cestují s jízdenkou IDS a doplatkem není zrovna málo.

Kernteriér

Děje, ale v minimální míře. Zatímco ve dvojce je to hlava na hlavě, v jedničce sedí max. jeden člověk na čtyřku.

Petr Novák

Asi jezdím jinou R13, protože v minimální míře se to fakt neděje. Zejména pak ne u nejnarvanějších vlaků ve 14:36 a 16:36 z Brna. Tam je často problém si sednout i v jedničce.

Vlakoš

Protože je v Os a Sp je to zbytečné, jelikož bych nedělal skoro nic jiného, než každou druhou zastávku vyháněl někoho z 1. třídy, jelikož část lidí prostě nečte, stačí mi to když vozím R, ale tam díky dlouhým časovým prodlevám mezi stanicemi se to dá zvládnout.

Daniel Jablonecký

Vybral jste si práci s lidmi, ale jejich přítomnost vás při práci obtěžuje?

Vlakoš

Zeptám se vás jinak, jak by jste se cítil kdyby jste si zaplatil 1. třídu na třeba z Hustopeče do Brna, ale během cesty za vámi si sedne dalších 30 lidí a náplní kapacitu 1. třídy, z toho jen 10 lidí ji bude mít zaplacenou a zbytek buď to zkusí a nebo ani neví že sedí v 1. třídě ? Budou využívat výhody 1. třídy aniž by je měli zaplacené a nechtěli si ani doplatit.

Lukáš Chytil

V okolí Prahy se to řeší automatickým doplatkem do 1. třídy. Sedíš, tak zaplať.

Spousta lidí toho totiž zneužívala, že si sedli do 1. třídy a čekali jestli někdo přijde nebo ne. Teď už tam většinou sedí jen lidé, kteří tam chtějí sedět.

micek

Jak to aktuálně vypadá se studií proveditelnosti na spojení Brno-Znojmo?

M M

A ještě bych se rád zeptal na aplikaci Poseidon. Zatímco například Lítačka a DÚKapka fungují perfektně a jsou užívatelsky příjemné, Poseidon je už od začátku jedna velká katastrofa a žádný update ho moc nevylepšil. Neplánuje se nějak výrazněji překopat?

Marek Janík

přidávám „poddotaz“ – je nutné snímání QR kódu, když téměř každý mobil dnes už umí NFC?

Jan Balák

Např. PID se inspiroval vcelku perfektní aplikací Můj vlak. Troufnu ssi říct, že zrovna Můj vlak je jedna z nejlepších českých dopravních aplikací, Poseidon je ale na chvostu. Redesign v duchu Můj vlak by byl super.

Dušan

Dobrý den, bylo by možné ještě zapracovat na webovém tarifním kalkulátoru tak, aby to pro cestujícího, který jede na velkou vzdálenost přes velký počet zón, fungovalo tak jak má? Mám tím na mysli konkrétně spojení třeba spojení Olbramkostel, železniční stanice – Velká nad Veličkou, které tarifní kalkulátor najde s indikovanou cenou 141 Kč/Poseidon 130 Kč, ale když dám dále volbu „Vybrat“ a „Výpočet jízdného“, tak se dozvím, že „Bohužel nebylo možné jízdné vyhledat pro toto spojení“. = ERROR A když totéž zadám v Poseidonu, tak to napíše „Pro tuto trasu není možné zakoupit automaticky jízdenku“, ale můžete využít nákup rychlé… Číst vice »

micek

To je spíš otázka na podporu webu/aplikace než na ředitele 🙂

Kubrt

Ředitel musí umět odpovědět na všechno 😉

Petr Novák

Měl by. Ale často bohužel neumí, nebo nechce. A nevím, co z toho je horší 🙁

Vojta

S panem Horským mám teda dobrou zkušenost, že má dost dobrý přehled i o takových detailech systému, kde by to člověk nečekal.

Vojta

Já většinou ukazuju jenom mobil, šalinkartu dodám jenom když si o to řeknou. Což bývá ve vlaku odhadem tak ve čtvrtině případů. Jiná situace je v autobusech, tam je to přesně 0 %, naopak tak ve čtvrtině případů když vidí QR kód, tak jenom mávnou rukou a ani ho nenačtou.

Lsv

Mě by zajímaly tarifní překryvy, jsa z východních Čech zejména s Iredem. Vzhledem k situaci na lince 273 (na úseku Pardubického kraje jsou uznávány jízdenky IREDO, ale nejsou vydávány) se zdá, že zatím není vyřešena technická stránka věci na odbavovacích zařízeních v autobusech. Jaký je v tomto ohledu výhled do budoucna? A dá se případně doufat i v to, že by zejména v ose Jaroměřice – Jevíčko – Velké Opatovice byly na všech dotčených linkách tarify i tři (IDS JMK, IREDO i IDSOK)?

Ota

Dobrý den, chtěl by se zeptat na následující:
Nebylo by se možné nějak domluvit, aby nové jednotky jezdily na lince S3 i za hranici Jihomoravského kraje, jako dnes linka S3 jezdí prakticky až do Žďáru nad Sázavou? Tratě 251 a 250 jsou dvojkolejné a elektrifikované, hodně zmodernizovaná je i infrastruktura. Byla by škoda tuto šanci nevyužít, cestující by to uvítali proti tomu, co dnes za zastaralé a bariérové vlakové soupravy tam jezdí.

M M

Na úsek Křižanov – Velmez budou jednotky předimenzované, navíc kraj Vysočina údajně preferuje přímé spojení Žďár n/S – Velmez. Jednotky za hranici JMK budou muset jezdit tak jako tak, v Níhově vlaky asi těžko ukončí. Dle mého názoru budou vlaky končit v Křižanově.

Fandík

Dobrý den, kdy budeme znát vítěze provozovatele nových panterů?? Budou to České Dráhy? nebo jiný dopravce?? 🙂 Děkuji

Vlakoš

Na rok 2023 by mělo být vypsané nové výběrové řízení jak na pantery tak na zbytek.

M M

Zajímalo by mě, jak KORDIS s odstupem vnímá zavedení zelených pruhů. Z mých četných zkušeností na S3: průvodčí prochází pořád vlakem a kontroluje úplně stejně jako předtím, v „zeleném“ vagonu rozhodně nebývá častěji než v ostatních. Jediné, co se změnilo je to, že občas zbuzerují lidi, co ten systém neznají a sednou si jinam. Rozhodně nemám pocit, že by se tím vybralo více na jízdném.

Vlakoš

Bohužel je to pravda, kdybychom měli zůstat pouze v zeleném voze, tak si na to část lidí zvykne a budou se snažit jet bez jízdenky v ostatních vozech, protože by věděli že nikdo nepřijde na kontrolu (pokud nepřijde revizor z JMK, který stejnak na vlaku nic neudělá, protože nezná tarif ČD – konkrétně síťové doklady nebo jízdenky za hranicí kraje, a k tomu by ho poslal k nám do zeleného vozu, jelikož by se vymluvil že ten systém nezná). A ješte dodám, že bylo období takzvané „tolerance“ což znamená, že cestující, který seděl mimo zelený pruh bez jízdenky a nastoupil… Číst vice »

Ondřej

Změnil se ještě jeden detail, že lidi běhají po peróně místo toho, aby vlezli do nejbližších dveří a hledají v panice zelený pruh o šířce asi 15 cm pod střechou vozu což je výborně vidět a to jen proto, že nějakej blbec vymyslel hlášení, které varovalo, že kdyz si tam nepřejdou vnitřkem soupravy dostanou strašlivou pokutu a spát půjdou bez večeře… jenže lidi si to vyložili samozřejmě po svém … a ještě přičtěme dalších alespoň 30 vteřin klopýtání k nejbližšímu oznacovači, které, když už se nesmyslně používají jízdenky IDS JMK, jsou asi 2 na řekněme 100 m nástupiště což pro… Číst vice »

Karl Von Bahnhof

Ten zelený pruh je taková ježkovina. Kéž by to chtěl někdo zrušit. Stejně na to všichni dlabou.

Filip

Nemohli byste zvážit zastavování rychlíků Brno-Nezamyslice-Olomouc v Rousínově a v Lulči? Svého času tam tyto vlaky zastavovaly a po zrušení osobních vlaků mezi Křenovicemi a Vyškovem dost chybí. Přípoje mezi linkou 730 a vlaky ve Vyškově nefungují, ujíždějí si o pár minut (resp. jsou vázány na spoje Brno-Bohumín), ale od těch spojů zase chybí přípoje v Brně a na severu. Ne každý jede jen v rámci IDS. A rychlíky Brno-Olomouc mají ve Vyškově 4 minuty pobyt, takže by přidání zastávek nemusel být problém. Aspoň u ranních a večerních spojů by to bylo fajn, i na dojíždění do Brna (je to… Číst vice »

Aleš

Nerozhoduje náhodou o rychlících MD a ne kraj?

Kernteriér

Bohužel ano. Minimálně Rousínov by se opravdu hodil.

Jiří Kocurek

Jenže ono se křižuje v častěji v Komořanech než v Rousínově. Jó kdyby byly dvě koleje… tak by to nádraží bylo jinde.

Kernteriér

V Komořanech se křižují R8, zatímco R12 ve Vyškově. A R12 s R8 se křižují v Ivanovicích a Holubicích (nebo Blažovicích, teď si nejsem jistý).

Daniel Jablonecký

Ano, ale to ještě nezakazuje kraji, aby se to s MD pokusil projednat.

Petr Novák

A třeba u R13 si kraj zastavování v Rakvicích nakonec prosadil, i když MD bylo ze začátku proti.

Marek Janík

ano, a počet nastupujících/vystupujících je zpravidla cca 0-1 člověk

Petr Novák

To je fakt. Naprosto zbytečné zastavování, jen proto, že si kraj prosadil elektrifikaci do Hustopečí. Modřice byly rozhodně vhodnější zastávkou pro R13.

Vlakoš

Rychlíky má na starost Ministerstvo dopravy ne kraj, ten je nefinancuje.

Filip

Ale tak snad kraj do toho může trochu mluvit, ne? Zejména, když jsou vlaky zaintegrované.

Kernteriér

Může to MD navrhnout. A když se doví, že to nejde, skončil.

Vojta

Kraj to dlouhodobě prosazuje (Rousínov) a ministerstvo to dlouhodobě odmítá. Možná se dočkáme u toho ranního vlaku (cca. 7:12 přes Rousínov), co stejně staví v Křenovicích, Újezdě a Chrlicích. Viz https://www.mdcr.cz/getattachment/Dokumenty/Verejna-doprava/Financni-ucast-statu/Plan-dopravni-obsluhy-uzemi-vlaky-celostatni-dopra/Plan-dopravni-obsluhy-uzemi-vlaky-celostatni-dopravy-2022-2026.pdf.aspx str. 132 dole

Palecek.M

Dobrý den, v důvodu rekonstrukce žel. mostu přes řeku Moravu v Lanžhotě. Neuvažujete ve spolupráci se SŽ a ŽSR a zejména ČD o obnovení železničního provozu Hodonín – Holíč – Kúty? Dnes sice jezdí aut.linka (tuším 910), ale o víkendech je přeprava minimální (3spoje). Děkuji, pěkný den.
Michal Paleček

Výpravčí z Jenče

Dobrý den,
měl bych na pana Horského jeden dotaz.
Nebojíte se toho, že zrušení vlakového personálu (vlakvedoucích) povede k častému ničení vašich jednotek?
Myslím to tak, že kolem Brna jezdí spoustu nepřizpůsobivých občanů zejména pak i vandalů. V minulých letech to byla kolem Brna docela divočina např. incident z roku 2015 kdy sprejeři zatáhli za záchranou brzdu v zastávce Zbýšov, celý vlak pomalovali a pak ještě začali do oken na cestující házet kameny. Nebojíte se tedy toho, že prostor pro cestující bude takto vydán vandalům na milost?

PetrN

Ne, protoze pruvodci tyhle neprizpusobive stejne neresi a radeji servou cloveka, co system neznaji, ze nenastoupil do vagonu s pruhem 🙂 To, ze absence vlakoveho personalu zpusobi narust oroblrmu s neprizpusobivymi ve vlaku je nesmysl.

Vlakoš

To by jste se divil, kolik individuí vyloučil z přepravy minulý grafikon na S2, a myslím že lidi to řádně ocenili. Smrdící bezďáci ve velkoprostoru, opilci co obtěžovali ostatní cestující. Jen na to musím mít vlakvedoucí odvahu, jelikož někdy je to o hubu. Ale hlavně, my jsme tam taky, kvůli tomu když nastane mimořádná událost – zastavení na širé trati z důvodu srážky člověka, omdlení strojvedoucího nebo obeznámení cestujících co se vlastně děje, jelikož strojvedoucí na tohle nemá čas a řeší problém s jinými lidmi buď po telefonu nebo přes vysílačku. Vlak není tramvaj, která se z větší části nachází… Číst vice »

PetrN

Jiste, vyhody to ma, je otazka, zda stoji za tu cenu, aby to napr zvysovalo ceny jizdneho pro konecneho cestujiciho. Za me rozhodne ne 🙂

Petr Novák

V IDS JMK se cena jízdného nezvyšovala už deset let, takže tento argument jen těžko uspěje 😉

Studý chudent

Strojvedoucí nemá čas? Já když jel RE7 Flensburg-Hamburg, celý vlak bez pruvodciho. Strojvedoucí hlásil intercomem.

Vlakoš

Záleží na předpisech v daném zemi, u nás strojvedoucího cestující prakticky vlastně ani nezajímají (pokud není výjimka kde odbavuje cestující na některých tratích) a jediné čím se řídí jsou předpisy dopravce (u ČD nemá žádnou činnost vůči cestujícím) a provozovatele dráhy. A tím že nemá čas, jsem myslel v době mimořádnosti.

Huffnagell

Dobrý den, jaké máte informace o termínu dokončení elektrifikace trati do Zastávky u Brna?
Jak budete řešit bus dopravu z Rosicka při plánované stavbě rozšíření dálnice D1? Bude nějaká objízdná trasa, např. přes Bystrc?

Bob

pokračování elektrifikace do Zastávky se opět nějak zasekla, nedá se aspoň částečně využít el.trakce do Střelic?

Martinek

Dobrý den. co se týče elektrifikace zatím se má elektrifikovat Střelice – Zastávka u Brna. Co další tratě. Vím že o tom nerozhoduje pouze kraj, ale co by bylo v požadavcích kraje?

hoholu

vlára, 2 koleje na přerov..

Železničář

Dobrý den, jako občasný cestující ve vašem kraji se nemohu zbavit dojmu nejhoršího železničniho vozového parku v ČR právě u vás. Co se týče elektrické trakce, tak tam to bude brzy ukázkově vyřešeno, ale co s nezávislou trakcí? Ve vašem kraji jezdí mnoho starých motorových vozů, velkých souprav starých vozů s lokomotivou apod. Plánujete nějakou výraznější obnovu i tam?

Twix

A co nezávislá trakce v Moravskoslezském kraji s Bafíkem z Opavy do Bruntálu?

Vtvt

Kolik % z nákladů na veřejnou regionální dopravu v JMK pokrývá jízdné?