Jihomoravský kraj vybírá barvy pro nové vlaky, ponesou název Moravia

Barevné schéma nových jednotek pro Jihomoravský kraj z čelního pohleduBarevné schéma nových jednotek pro Jihomoravský kraj z čelního pohledu

Ze čtyř různých verzí budou vybírat jihomoravští zastupitelé budoucí barevnou podobu nových elektrických jednotek, které pro kraj vyrobí Škoda Transportation.

Ze čtyř různých verzí budou vybírat jihomoravští zastupitelé budoucí barevnou podobu nových elektrických jednotek, které pro kraj vyrobí Škoda Transportation. Grafické návrhy zpracovala společnost Aufeer Design. Návrhy vyplývají z materiálu pro zastupitele, který redakce získala.

Snahou je, aby jednotky Moravia byly jednoznačně identifikovatelné a odlišitelné od vozidel dopravců či jiných objednatelů dopravy, nebyly zaměnitelné se stávajícím vozovým parkem Českých drah nebo soukromých dopravců a aby cestující na první pohled poznal, že jede vlakem Jihomoravského kraje zahrnutým do naší integrované dopravy,“ vysvětlil v dopise zastupitelům hejtman Bohumil Šimek.

Barevné provedení vychází z barev nového loga Jihomoravského kraje. Název Moravia má propojit nové vlaky s lokomotivou Moravia, která 11. listopadu 1838 přivezla první vlak do Brna. Zastupitelé mají každý návrh ohodnotit známkou od jedničky do čtyřky, čtyřka znamená, že se jim líbí nejvíce.

Dopravní prostředky v barvách krajů jsou v Česku čím dál častější, nikoliv ale ještě úplně na železnici. Postupně má například do zelené barvy přejít železniční doprava v Ústeckém kraji, kde zatím krajskou barvu používají soukromí dopravci. Své zbarvení mají už nové soupravy v Plzeňském kraji.

Jihomoravský kraj kupuje od Škody Transportation 25 kusů čtyřvozových jednotek RegioPanter (EMU310) s 333 sedačkami a 6 dvouvozových jednotek (EMU140) pro 146 sedících cestujících. Smlouva uvádí současně možnost navýšit do měsíce kontrakt o dalších šest delších jednotek, s čímž kraj zjevně počítá, protože v tiskové zprávě už rovnou uvedl objednávku celkem 37 souprav. Do jednoho roku může kraj objednat ještě pět dalších kratších jednotek.

Škoda má na dodávku všech jednotek tři roky, tedy do prosince 2022. V dubnu by mělo být i jasné, jak vlaky budou vypadat vevnitř. Podle smlouvy musí Škoda do čtyř měsíců předložit model zamýšleného řešení dvojsedadel, s uspořádáním za sebou a proti sobě v měřítku 1 : 1. Škoda musí k výběru představit nejméně čtyři typy sedaček. Do šesti měsíců má být jasno o kompletním řešení designu interiéru a exteriéru.

Kontrakt na 31 jednotek má hodnotu 5,499 miliardy korun bez DPH, Škoda jen těsně zůstala pod maximální hodnotou, kterou kraj v soutěži stanovil. Kupní cena jedné jednotky EMU 140 je 117 milionů korun, v případě EMU 310 191,9 milionu korun.

Podle smlouvy budou vlaky jezdit na linkách S2 Křenovice horní nádraží (nocování Vyškov na Moravě) – Brno hl. n. – Březová nad Svitavou (tratě 300 + 260) a S3 – Vlkov u Tišnova – Brno hl. n. – Břeclav (trať 250), případně i na dalších tratích.

Velkým kontraktem je i servisní smlouva: podle smlouvy bude kraj platit za servis větší jednotky 32,60 Kč za každý ujetý kilometr, v případě menší pak 29,48 korun za kilometr. Smlouva je na třicet let. Do této částky patří takzvaný full-service, do kterého je zahrnuta plánovaná údržba v předepsaných cyklech a rozsahu, neplánovaná údržba, provedení servisního zásahu, renovace i úklid a čištění. Dopravce, který vysoutěží provoz těchto jednotek, tak nebude muset vůbec řešit údržbu, ale pouze provoz.

Nové vlaky pro Jihomoravský kraj, varianta 1Nové vlaky pro Jihomoravský kraj, varianta 2Nové vlaky pro Jihomoravský kraj, varianta 3Nové vlaky pro Jihomoravský kraj, varianta 4Barevné schéma nových jednotek pro Jihomoravský kraj z čelního pohleduPiktogramy navržené pro vlaky pro Jihomoravský kraj

 

[yop_poll id=“41″]

 

Tagy Aufeer Design elektrické jednotky pro Jihomoravský kraj Jihomoravský kraj Škoda Transportation Top
152 komentářů