Nové hlavní nádraží v Brně má začít fungovat v roce 2034, odhad na celý uzel je 50 miliard
Vítězný návrh nového hlavního nádraží v Brně od nizozemského studia Benthem Crouwel Architects. Pramen: Město Brno
Stát uzavřel s krajem a městem memorandum o spolupráci na proměně železničního uzlu Brno, prověřovat se bude i diametr.
Jo. A teď tu o Popelce. Nebo se teď někdy brzo má začít počítat letopočet znovu od 0??
Ta ironie, jak po komunálních volbách 2006 otočila brněnská soc. dem. v tom, že najednou jsou pro odsun, protože jedině odsunutá varianta má šanci být stihnutá dokončit do roku 2015, aby se to stihlo v rámci OPD1. 🙂
Mezitím se toho tolik změnilo… Včetně (ne)významu soc. dem. 🙂
To bude tunel!!!! Víme jak to na dráze chodí!!!!Já už měl jezdit na nové nadraží v roce 2013,doposud není a už se toho ani nedočkám.V tom středu je to stejně ideální pro cestující,jen škoda,že je to v esíčku.Ale to je Brno hl.n.
To bylo řevu, když se investovalo 6,4 miliardy do hlavního nádraží a celého uzlu v Pardubicích .. Tahle sranda bude 8x dražší. Brno má výhodu , ze staré nádraží je krásně v centru, po přesunu už pojedu rovnou autem
To můžete, akorát nikde nezaparkujete.
Tohle je blbost a doufám, že nikdy nebude realizována, 50miliard jen za nádraží tenhle předlužený stát stejně nebude mít.
50 miliard haha 🙂 si myslíte, že stát, který jde od jednoho ekonomického průseru k druhému bude kydat na Brno 50 miliard? to je dobrý úlet
Brno moc neznám, ale proč se nepracovalo s možností podzemního nadraží pod současným hlavákem?
Protože se nechtělo. Politika, resp. zájmy radnice, kupodivu bez ohledu na barvy.
už aby to bylo 🙂
je krásny jak se tady řeší problémy co jsou už vyřešený 😀
Osobně bych stavěl hlavák rovnou na Vídeňské. Stávající hlavák, který už je takřka celý zrekonstruovaný, by sloužil pouze jako průjezdní zastávka. Jestli se z nového nádraží bude muset přestupem na MHD tak už je jedno jestli šalinou nebo zase vlakem.
Pozemky u řeky už jsou přece rozděleny, kamarádi už svůj zisk mají jistý, tak by se to mohlo začít řešit prakticky, ne?
Ty ve, tady je diskuze jak kdyby měl bejt nádr v Líšni a přitom se tady bavíme o 600m. Osobně beru stávající nádraží a přednádražní prostor jako jeden velkej nenapravitelnej bordel, takže začít někde na zelené louce na novo a lépe je asi pokus o krok vpřed. Je však potřeba to důkladně promyslet.
Odkud kam berete 600 m?
https://mapy.cz/turisticka?mereni-vzdalenosti&rm=9mN9fxTpEHfPn5f0&x=16.6114015&y=49.1865688&z=16
Jenže odsunutí od centra a od dopravního uzlu MHD je krok vzad, a je jedno na jaké louce začnete, bordel se dá i uklidit.
A ono je Brno malé na více uzlů MHD? A k tomu bordelu, když se mezi dvě řady baráků něco nevejde, zbourají se? Ten „uzel“ chce přeložit/rozdělit/z gruntu přestavět tak jako tak.
Já beru současné prostranství jako hlavní uzel MHD a pak bych asi našel i nějaké uzlíky (třeba Česká). Odsun od současného uzlu MHD považuji za vážnou chybu v dopravním plánování.
Ale ptal jsem se „odkud kam berete 600 m?“, taková vzdálenost mezi současným hlavním a budoucím na Dolním není.
Pokud by byla prosazena varianta „Pod Petrovem“, tak se uzel u hlavního přesouvat nemusí, bude pouze na jednom konci nádraží, na cca druhém konci bude zastávka Nové sady.
Je s podivem, že u nás má centrální část města daleko více než 600 metrů délky. To je tedy to centrum v té zatáčce před Vídní opravdu, ale opravdu, velmi malé.
Řekl jste to vlastně úplně správně…všichni le víme, že v tomto konkrétním případě je tam to velké ALE…ALE on to nikdo nepromyslel. Tam je vlastně všechno špatně.
Chtějí stavět nové nádraží, ale aby to všecko fungovalo jak má by museli přebourat půlku Brna. Za těch 9 let nejsou schopni překopat MHD…. a to sem za ty roky viděl návrhů.
A proto se škrtnul SJTD s tím , že si ho má platit město/kraj ?
Slibem nezarmoutíš. Vlk taky sliboval …………
Ehm… Pokud si dobře vzpomínám, tak mělo být Brno spojeno s Vídní už v roce 2017 hyperloopem 🤔
Tehdá k tomu byla memoranda minimálně se třemi firmami a zástupci Bůh ví koho… Ale prosím o doplnění těch znalejších.
Stejně tak očekávám, že i v tomto případě to dopadne úplně stejně jako hyperloop, kterým už těch šest let pravidelně jezdíme 🙂
Já su v klidu. Vůbec se toho nedožiju. Je mi totiž už 36…
Dnes už lidi tolik nečtou, co dřív, takže asi jen pamětníci budou vědět, co znamená pro tuto situaci trefné rčení „Povídali, že mu hráli“.
Nádraží daleko od lidí a rychlovlaků. To nevymyslíš!
Ti všichni ostatní co nebydlí, nezevlují, na náměstí Svobody už nejsou lidé?
A co Brněnské lanovky (2x), Špilberk a Kampus? Jednak se to dá zjistit nové projekty na cobudebrno.cz> znovuotevření TT do Staré Líšně, prodloužení TT Ečerova- Kamechy a další MHD projekty za mě jsou lepší než udělal ROPID/IDSK. V IDSJMK jsou integrovány všechny MHD+RegioBus Znojmo jakoby Kladno se integraci taky nebrání a je spokojeno, aby ne když tarif IDSJMK je spolehlivý a přehledný nové jízdenky pro Znojmo/Břeclav jsou i Úsekové i Zónové(obojí), dále by uvítal pípni a jeď validátory(mikroelektronika ) v čele síť IDSJMK. Místo odbavení řidičem Validátor kde si mohu naťukat počet zón s tarifem a potom přiložím kartu a… Číst vice »
Největší železniční sabotáž od WWII. IDS-JmK bude možné zase v klidu zrušit, resp. vrátit do Brna přímé busy „z každé vesnice“, protože návaznost na vlaky bude nově znamenat přestupy dva.
Právě naopak. Autobusy IDS-JmK končí na Zvonařce, která je hned vedle nového nádraží. Přestup z autobusu na vlak bude mnohem kratší. Možná by bylo dobré se zajít podívat, kde je dolní nádraží v Brně.
To jste nepochopil. Přestupy z abutobusu na vlak jsou v Brně marginální. Hlavní přepravní proudy v IDS JMK jsou do Brna a z Brna, a jejich páteří je železnice, páteřní autobusové linky jsou nesystémové výjimky. Zaváděl se tenhle systém právě s rušením přímých autobusů „z každé vesnice“ a jejich náhradou nucenými přestupy na vlak – nepohodlí, které bylo v praxi vyrovnáno příjezdem na hlavní vlakové nádraží, které je natolik skvěle připojeno na brněnskou MHD, že se tím dojíždění většině cestujících neprodloužilo, mnohdy i zkrátilo. Teď se má vazba na MHD výrazně zhoršit – natolik, že většině cestujících přibude další přestup… Číst vice »
Neznám nikoho komu by IDS zkrátil cestovní dobu, u nás dříve cca hodina nyní cca hodina dvacet.
Jinak ale spoje na sebe víc navazují.
A taky jezdí častěji než dříve, že.
Ani ne, cca každou hodinu jako driv
Na Zvonařce končí jen menší část busů IDS JMK, a i to je do určité míry nesystémové.
Systémovým řešením (které do budoucna nastane přinejmenším ve směru od Vyškova) je vlak coby páteř; autobusy ze směrů, z nichž nevede železnice, ukončit na okraji města (ostatně viz další četné případy v Brně od severu, západu i severovýchodu).
Doufám, že Brno nebude mít tuto kravinu, moderní nádraží v předpotopním uzlu. Studie proveditelnosti ve střednědobém horizontu předpokládá u třetiny linek, že se u vlaků mohou vlivem uzlu případná zpoždění prohlubovat. Jak kvalitně budou projíždět vlaky ve dlouhodobém horizontu s vysokroychlostními vlaky vlastně napovídá fakt, že vymysleli terminál na Vídeňské. A soukromé vysokorychlostní vlaky se tam bojí pustit, když počítají s nimi jen na Vídeňském terminálu. V objednávce je tam klidně pustí, erár snese vše. Alespoň takto si plány SŽ vykládám. To, že bude nedostatečná kapacita a že všechny vlaky (zejména dálkové) nebudou jezdit přes odstěhovaný hlavák rozhodně nejsou pro… Číst vice »
K čemu v Brně nádraží? Stačí snad přibrzdit, ne?
Zlí jazykové tvrdí, že stačí tu poslední zatáčku před Vídní více napřímit a projíždět plnou rychlostí.
Bylo podepsáno sté osmé referendum a nádraží se tak přiblížilo o dalších deset let.
Referendum, memorandum, je to složitý..
„Již brzy vlakem na nové brněnské nádraží“ vibes 🙂
Pravda, již příští rok stavba 4 kolejí mez Židenicemi a Dolním nádražím.
Však to je zas odložený, ne ?
Tak ta „O perníkové chaloupce“ je taky prima. 😇
Šaráda pokračuje.
Kapři se vymřou a karavana plánu o novém nadrazi v Brně jede dal. Už i SZ tam vyměnili kolejivo= ani ve vedení skanzenu tomu nikdo nevěří 👍
Ne ODSunu.
No jo, miláčkové, měli jste k tomu dvě referenda, tak proč vám lidi nepřišli hlasovat?
Protože každý vlakem nejezdí. Problém je, že neslouží jen Brňákům, ale i dalším lidem, kteří tam vlakem jezdí. A ty se referenda účastnit nemohli, nejsou z Brna.
No a to je právě ta chyba organizátorů referend, že do toho hlasování nezatáhli i ty dojíždějící. Referenda byla dvě, mohli se z fiaska toho prvního poučit.
Vybrat vhodnou skupinu voličů – kteří nejezdí vlakem denně ale kdž už, tak jen „na výlet“ – to byl právě úmysl organizátorů.
Kdyby se ptali dojíždějících, dopadlo by to přesně naopak.
Pokud si dobře vzpomínám, tak na organizaci jednoho z referend se nějak podíleli i odpůrci odsunu. Ty mám na mysli, když píšu o jejich politickém diletantství. Ale v obecném smyslu souhlasím a ona za to často nemůže jenom zlá vůle nebo naivita některých organizátorů referend. Bohužel i zákonná úprava konání a platnosti výsledků referend je vůči občanům chtějícím vyjádřit svou vůli nepřátelská. Jakožto ostatně i jiné významné části legislativy, namátkou od zákonů týkajících se družstevnictví až po zákonnou úpravu kolektivního vyjednávání a práva na stávku. (Stačí srovnat si s podobnými zákony německými.) Zdejší stát už si dávno přivlastnili oligarchové, korporace… Číst vice »
V ceskych pomerech naproste Sci-Fi podobne jako VRT. Prosim nelzeme si do kapsy.
Je to tak. My tak maximálně lokálky a leštit si Švestkovou a stavět tak palírny. Na víc nemáme.
Velké štěstí, že do výše popsaného národního umění zahrnujete také sebe.
A to stávající memorandum podepsané mj. ministrem Šlingem bylo oficiálně zneplatněno?Obsah byl v podstatě stejný,tedy nesmyslný.
🤣👍
To máš, Bohouši, úplně jedno. Memorandum je nezávazné a vždy platí tak dlouho, dokud se nepodepíše nové nebo se na to předchozí zapomene. Nejen v Brně, ale u třeba i na spojení na Mnichov atd., atd.
Týjo, tohle je jak takovej ten seriál „Tak jde čas“, jak byl na Nově a měl 5000 dílů a trval mnoho let. Čas jde…a nádraží nestojí. A rozumně smýšlející lidé jsou v konečném důsledku spíše rádi, že nestojí. (Což je depresivní) Jakože všichni bychom nové nádraží chtěli a já ho klidně i skousnu tam „U řeky“, ale to by všechno v tom velkém projektu“ muselo vypadat jinak…uplně všechno. Jak říká pan Kocourek, začít SJKD , tím se nic nezkazí a za pár let si to vyhodnotit a pak ZAČÍT pracovat od píky na zcela novém projektu celého uzlu Brno.
Memorandum nic neznamená, takových už se v minulosti podepsalo, viz dostavba Pražského okruhu, „rychlodráha“ na letiště, dálnice přes Posázaví, D52, trať do Mnichova, VRT do Polska, jez u Děčína a další.
Až do Brna povedou normální tratě, tak to bude dávat smysl, jinak nikoliv. Zvláště, když to přestěhují na nevhodné místo.
Na tratích okolo Brna se dělá intenzivněji, než na nádražím, kdy ta tratě budou trochu k ničemu, když se vlaky z nich nevejdou na nádraží. A to osobně zrovna fanda odsunu nejsem.
„Okolo Brna“? To myslíte přesně jak. Pokud vím, současné hl.n. v Brně prošlo před pár lety kompletní rekonstrukcí. Zatímco s R8 & S6 se za poslední roky neudělalo absolutně nic. A za toto století se pouze modernizoval úsek Brno – Blažovice, ale k výraznému zrychlení nedošlo a to je vše. Blažovice – Přerov – pomalý úsek navíc pouze jednokolejný, kde se ustavičně křižují vlaky. Modernizace v nedohlednu. Blažovice – Veselí – ještě pomalejší úsek, jediný neelektrifikovaný dvojkolejný v republice, kde navíc jezdí hrozné vlaky a cestování je tam utrpení a v létě nereálné. Navíc, dokud nebude trať modernizována, nic normálního… Číst vice »
Co jsou to normální tratě, patří mezi ně i ta od Břeclavi?
Strčit nádraží kamsi daleko od MHD a pak to honit na trati je docela blbost.
Spíš jsem myslel R8 a S6. I když, po R8 jezdí aspoň normální dopravce. S6 je katastrofa ve všech směrech.
Smysl tohoto nádraží bude, pokud bude už i postavená tzv. VRTKA… což by teoreticky už stát mohla…
Jo, mohla. Na Vídeňskou…
Tísíce děkovných dopisů ze Žabovřesk, Komína a všech okolo a za ním. Z Krpole bude lepší jet „po staré“ přes Brod.
Je to nesmysl a vyhozeny penize.
Jak píšu dole: Z toho celého je potřeba Diametr, ten by smysl dával. No a pak není potřeba odsouvat nádraží.
Slova nebožtíka Dukáta: odsun bez diametru je nmožná, odsun s diametrem zbytečný.
Tu studii, co prověřila, že zprznění železničního uzlu Brno variantou A bude mít dostatečnou kapacitu pro nákladní dopravu, už Správa železnic má? A mohl bych ji vidět?
To by mě taky zajímalo. Velice nerad bych se dočkal toho, že nákladní obchvat Nového nádraží povede přes bývalé Hlavní…
Bude to jednodušší, povede po nových dálnicích. Za co lepšího utratit miliardy na dluh, přece. Je nejvyšší čas, pak už by to nemuselo takto projít.
Nedočkáte.
Problém, na který jsme léta upozorňovali, řeší Židenický podsmyk. ŽESNAD.CZ bylo jedno, jestli odsun nebo ne, my potřebovali dostatečnou propustnost uzlu.
Osobně však odsun považuji za naprostou pitomost. 🙂
A podsmyk snad bude? Slyšel jsem, že se do Židenic zatím hrabat nebude…
Na Židenice je vypsané DÚSP v dočasné variantě (tedy se zastávkou ve stávající poloze). Předpokládám, že podsmyk není součástí, protože potřebuje změnu ÚR.
Čím neskôr to bude dokončené, tým lepšie. Stanica síce nepochybne bude krajšia ako dnes, ale tým benefity končia. Z praktického hľadiska ide o masívne zhoršenie dopravy v Brne a každý deň kedy to ešte nie je hotové je pozitívom.
Začal bych železničním diametrem a pak se uvidí. Další dvě koleje k Tesco se vejdou a to má jít stejně k zemi.
Od Hlavního do Maloměřic je na 3 koleje místa dost (Tenis už není, zbyly jen stavebniny) a 3+2 je víc než 2+2.
Až si říkám, že se místo 3 peronů navíc na Pražském Hlavním neodsunulo nádraží do Malešic…
Do Malešic ne, ale mohlo skončit v Libni. I takové úvahy byly.
A jsme u toho, teď se tam navrhuje podzemní NS2.
Jako bych podzemní perony na Nových sadech už kdesi viděla a mělo to razítko projekční firmy.
Podzemní nádraží pod Novými sady naráží na naprosto nevhodný geologický podmínky.
Příliš rozumné řešení (první odstavec), to neprojde, ještě by se mohlo na železnici něco zlepšit.
To, že se někam koleje vejdou, ještě neznamená, že je tam také můžete postavit. Ony ty pozemky někomu patří, existují nějaké hygienické limity apod. Jako rozšířit současné hlavní nádraží a příjezd k němu za cenu, že třeba od 22 do 6 musí být nádraží uzavřeno, protože to vychází třeba z hygienických limitů, by nebylo asi to pravé ořechové.
P. S. Vzdálenost mezi hl.n. a dolním nádraží v Brně a hl. n. v Praze a Malešicemi je přece jen nesrovnatelná. To i Krpole je v Brně blíž.
Diametr je rozhodně potřeba a pokud bude, tak není důvod pro rozšiřování trati mezi Hlavním nádražím a Židenicemi (úsek bude jen pro směr Blansko, na Křižanov osobáky diametrem, rychlíky po VRT). Jinak největší technický problém pro stávající polohu nádraží je průchod VRT uzlem ve směru Praha – Brno – Ostrava, který je řešitelný jen za cenu tunelů. Je nutné buď tunelové přivedení VRT od západu (dle studie proveditelnosti) nebo tunel přes město (zhruba Štýřice – Hlavní nádraží – Černovice). Dvě nádraží neuvažuji, to je pro nemožnost přestupů mezi příměstskou a dálkovou dopravou nesmysl. Jsem názoru, že postavit jen nádraží „U… Číst vice »
Jasně. Postavit tunel pod městem a pak zkoumat, zda se to ve výsledku uvidí nebo neuvidí. K Tescu se 2 koleje také vejdou – ostatně na poloměrech přilehlých oblouků nezáleží a když „stejně“ má jít Tesco k zemi, tak developerovi rázem zakážeme stavět nové objekty, které tam plánuje. To by bylo, aby to nebylo!
Stanice sice bude hezčí ……. my ale potřebujeme funkční stavby, ne zbytečné oblouky jako v Dubai, měli bychom vycházet z našich tradic.
V roce 2018 se uvádělo 46 miliard, a za 5 let to má být jenom 50?
jasně, že je to hausnumero. ale s víc nevyjde ekonomická návratnost tohoto nesmyslu ani na papíře, natož ve skutečnosti
Jako ekonom vyjadřují naprostý souhlas, u takových staveb se vůbec o ekonomické návratnosti nedá mluvit, protože zahrnuje obtížně počitatelné přínosy. Prostě má to hlavně funkční přínosy, a širokou škálu jiných.
A viz komentář výše, i kdyby to bylo možné, jak ji spočítat, když už v průběhu projektování se změnily o 5 miliard ????
Připomíná to stavbu jiných velkých staveb, např. tunel Blanka, JE, …. kde projektované a skutečné náklady, a termíny ukončení jsou vždy diametrálně odlišné.
určitě v tom nebudou investiční náklady na vynucené rozšíření MHD (stavba tratí, nákup nových vozidel, stavba nové vozovny) a ani následně nárůst provozních nákladů v důsledku potřebného nárůstu linek
Před cca deseti lety se říkalo, že napojení tramvají na nové nádraží cca miliarda.
Kolik to bude dnes? Dvě?
Když vidím, jak dopadla ulice Plotní s nesmyslným vedením tratě pod stávající železniční most, neupraveným okolím ÚAN Zvonařka, poddimenzovanými sítěmi a protihlukovými stěnami, tak doufám, že se tento o několik řádů náročnější projekt nepodaří v současných podmínkách uskutečnit.
Ono stačí podívat se, jak dopadla nová železniční zastávka ve Starém Lískovci. MHD tam není a ještě dlouho nebude, zatímco chodník tam vede tak nesmyslnou oklikou, že cestující raději přeskakují potok, než by to obcházeli oficiální cestou. Opravdu chce Správa železnic po tomto fiasku znovu riskovat, že postaví v Brně nádraží a cestující, kromě několika blátem a kopřivami zocelených dobrodruhů, se na něj nedostanou?
To je účel. Železnice stavíme pro parádu, doprava nechť zvolí jiný modus.
Ten …. nemůžu mu přijít na jméno… se oháněl zprovozněním zastávky jedině v návaznosti na odsun, že bez něj to nepůjde.
No ten, co ho chytili v rozjedu, jel načerno.
Náhodou přístup k lískovecké zastávce prochází dynamickým vývojem – nedávno bylo v potoku jenom pár dlaždic, před pár dny přibyla i betonová traverza:
https://ibb.co/9r5SWc5
50 miliard za nádraží které je horší než to současné. I kdyby to nestálo ani korunu, stejně by to byla blbost. Doufám, že z toho sejde a nic se stavět nebude.
Nebude. Pokud jde o financování, tak zatím všichni notáblové in-charge ujišťují, věří, doufají a předpokládají, ale nemají ani závazné přísliby veřejných zdrojů, natož nějakou jistotu. A skoro bych se vsadil, že dřív nebo později – až se zjistí, že stát na to nemá, kraj udělá mrtvého brouka a eurodotace už v té době nepotečou – přijde ze zoufalství na přetřes otázka použít na to městské a soukromé peníze… Jenom je otázka, kdy brněnským měšťanostům a především občanské veřejnosti dojde, že jestli se to fakt za takových podmínek postaví, tak buď se dalších 100 let v Brně nezainvestuje ani koruna, nebo… Číst vice »
Co to je 50 miliard pro město jako Brno?stejně jako Stuttgart si můžou dovolit zásadní přestavbu nádraží v centru a mít to tam rozkopaný i třeba 10 let.
Jestli by nebylo lepší tam za těch 50mld dokončit okruh, postavit metro a nějakou větší stanici na okraji města u obchodního centra, ať se tam dá dojet autem a přestoupit na metro…
Auta nejsou všechno. Zabírají strašně moc veřejného prostoru. Kdo zná filmy Transformers si dovede představit jaké je šikanování lidí stroji.
Voje, v tom autě je taky člověk.
Jeden na 8 m². To je efektivita!
Ten člověk může být i v jiném dopravním prostředku. Že je v autě, není důvod, aby si zasloužil nějakou zvláštní pozornost. Zvlášť když zabírá tolik drahocenného místa.
Opravdu? V 90 procentech stojících aut nikdo není.
V odstavených vlacích je taky poměrně hodně volných míst.
Aha, kolem kolejí jsou restaurace, chodníky, parky a cyklostezky. To auta jsou nacpaný v průchodech, chodnících, přechodech, na tramvajových kolejích atd. Vagony někde na přednádraží nikomu nepřekážejí, fanatický autoteroristo.
Jojo a teď tu o karkulce. Režijkář vytočený na maximální otáčky vždy potěší..
Ale když dojdou argumenty a nastoupí agrese je to dostatečná známka toho že můj koment trefil do černého.
Ale kdepak, nepropaguju ani jeden druh dopravy, ale baví mě vytáčet železniční fanatiky.
Ovšem v tom případě je tu jediný vytočený člověk (autorobot?) a to PvvS.
Těch 50 miliard.neni jen na nádraží, ale na celý prostor, tedy i přednádraží, přeložky tramvají a podobně.
Nádraží na periferii s nutností dojíždět metrem nebo dokonce i z města autem, a k tomu nákupní středisko jako středobod dění? Odpovídalo by to sice VRT stanicím plánovaným nyní do polí s obřími parkovišti, ale fakt chceme zmršit i to, co teď funguje celkem normálně? Aneb příště už jen autobusem ke Grandu?
V tom centru moc lidí nebydlí a třeba ty VRTky mají sloužit celému kraji. Ti lidi jako mají jet autem do centra? Nebo jet nějakou lokálkou s 2h taktem a z cesty do Ostravy či Prahy vlakem si udělat celodenní výlet?
Nádraží poblíž Výstaviště, Olympie, či Futura… a vlastě i u letiště, by bylo mnohem smysluplnější na dálkové cesty bez aut.
Spíš by se mělo u novýho nádraží řešit to, kolik lidí a v jakých vzdálenostech ho používá. Pak by asi vyšlo najevo, že VRT někde u Vídeňské vůbec nevadí, ale ODSunutý nádraží u Zvonařky to denně zhorší zhruba 20-30 000 cestujících ve vlacích a i všem v MHD, která se bude posunovat . V tomhle je nádraží v centru ideální, přímý spojení do všech velkých celků. I takový Židenice se posunou k tram, trati a ne naopak..
Jo to jim tak budu věřit, když Ostravský stojí kolik desítek miliard? A tam nic není..
Co na to naši nepřátelé železnic? Budou se muset Brnu vyhýbat, jaké to bude železniční velkoměsto.
Jinak za mě vláda na tyto důležité stavby klade slušný důraz. Doufejme, že tempo vydrží a nová brněnská rola a VRT se začne stavět co nejdříve.
Btw, tento týden je slušně napěchován želez. novinkami. :ú
Vzhledem k tomu jak dlouho se to již připravuje, tak vláda s tím nemá nic společného.
Nepřátelé železnic samozřejmě oslavují. Nové nádraží, na které se nedostanou cestující, protože tam nejezdí MHD ani tam nevede chodník, je pro ně ideál.
On DPMB už neumí postavit novou TT? A od kdy? A jak to, že se tam nedostanou cestující? Tam je minové pole? Nebo elektrickej plot?
Děkuji za odpovědi, 3 týdny jsem v té oblasti nebyl.
Asi jde o to nádraží ve Starém Lískovci. Tam to pokud vím stojí na developerovi Leskavy, se kterým měněné pozemky sousedí.
Jestli je to taková legislativní klička, tak bych uměle vytvořil pozemek, který by ohraničoval budoucí silnici s trolejbusovou tratí a bylo by to hned.
S developerem jsou problémy, jestli to napojit na stávající silnici (developer blokuje) nebo poměrně nesmyslně stavět souběžně novou silinci. Ale ani k samotnému terminálu město dosud nemá všechny pozemky – v roce 2020 řešilo jejich odkup, ale dosud nebylo schopné se dohodnout na směně s nějakou paní z Bosonoh případně přistoupit k vyvlastnění: https://www.brno.cz/documents/20121/2316362/Materi%C3%A1l_68-68.pdf/556c517e-6c39-def5-34c1-8255d2ede770?t=1677010955971 S vlastníkem nemovitostí, resp. s jeho zplnomocněným zástupcem, bylo ve věci nabytí pozemků do vlastnictví statutárního města Brna několikrát jednáno. Ze strany zástupce vlastníka byly z důvodu nesouhlasu s prodejem předmětných pozemků vzneseny požadavky na jejich směnu za pozemky, resp. části pozemků ve vlastnictví statutárního města… Číst vice »
Jedna tramvajová trať (v ÚP je fakt jediná) to nemá šanci pobrat, ani kdyby na ní výhybky a křížení nebyly. Budou 2 tramvajové křižovatky navíc, nová trasa osmičky společně s dvanáctkou: https://mapy.cz/s/kuvohaboco
Ne, fakt se tam nebude každý nadšeně kodrcat s dalším přestupem, o jednodenních návštěvách centra nemluvě. Doprava pro většinu lidí není cílem cesty, jak zde zaznívá i od fandů hyperautomobilismu. Pokud už mají lidé zvolit vlak, ať je dopraví do těžiště místa alespoň tam, kde to už jde, když to nejde jinde. Ale chápu, že je potřeba nastřádat zátěž pro další budované autostrády.
Ad tramvajová trať: tramvajovou obsluhu ÚAN Zvonařka řešil DPmB třicet let. A vyřešil ji v kvalitě „jedna trať, jedna linka, kaštane, přestup si“. Zaplaťpámbů mezitím Zvonec silně pozbyl na významu. Pro nové hlavní se navrhuje jedna trať, možná celé dvě linky, kaštane, přestup si. S tím rozdílem, že vlaky jsou páteří jihomoravské veřejné hromadné dopravy, a že dnes jezdí do uzlu, odkud je přímé spojení do celého města (a na každou zastávku MHD v celém Brně potřebujete maximálně jeden přestup – nebo aspoň ještě nedávno to platilo a není toho problém dosáhnout; to je integrace hromadné dopravy skutečně na úrovni).… Číst vice »
DPMB by i uměl postavit … ale stálo by to love. Brno (resp ODS, která si ho zabrala) ale nutně potřebuje novou hokejovou halu na výstavišti, takže všechny love, co Brno má nebo si dokáže půjčit, půjdou do téhle parády, na TT zapomeňte.
„Otevřel si hospodu, ale chodili mu tam lidi.“
Já se budu vyhýbat Brnu. Teď mě třeba delší přestup (nad cca 1 hodinu) v Brně nevadí, jdu se podívat do centra a občas i něco zakoupím. Až bude nádraží odsunuto do P… do řeky, tak se mě nebude chtít do centra chodit, bude to 20 minut prázdné chůze navíc, vyzkoušeno při výluce hlavního před 3 lety. Takže budu preferovat rychlý průjezd, na novém nádraží nečekám nic extra, maximálně spousta sterilních obchůdků rychlých občerstvení (typu Realy, Minit, atd…).
Má začít fungovat. Bez Diametru je slovo „fungovat“ poněkud sporné.
Dojedete autem, ‚neasi‘. 🙂 Škoda, že to ti plánovači nemusejí denně používat.
Závazek, že něco prověří, zní hezky, ale neznamená to vůbec nic. To mělo být už dávno prověřené, jestli ano nebo ne. Takhle potom řeknou „tak jsme to prověřili a nejde to“ a paskvil bude na světě.
No super, takže v roce 2034 se má dokončit investice za 50 miliard, která vyrobí nově úzké hrdlo v Brně pro nákladní vlaky? No paráda…:)
Žádné strachy, nebude nic… To je podobná chiméra jako D-O-L.
V tomto případě i kéž by.
Srovnání s DOL není úplně na místě, protože DOL byl reálně neprojednatelný a měl víc odpůrců než příznivců. Zatímco navržená podoba ŽUBu má politickou podporu na všech úrovních a žádné politicky silné odpůrce.
Nakonec budou mluvit peníze a ty dřív nebo později – spíš dřív – dojdou. A pak už to bude jenom politická tahanice o to, jaká výše utopených nákladů je ještě přijatelná, ať už pro voliče nebo pro OČTŘ.
Nicméně brněnská politicko-kriminální mafie si jako obvykle přijde na své.
Jakoby, kdybys teď přišel do ÚAN Zvonařka a stoupnul si na nástupiště linky 109 a ohlédl se na silnici, kam jede většina linek, mohl bys zahlédnout to, jak tam už bagrují, ale jako nejsem si jist, jestli to bude to nádraží, ale je to obrovské jak kráva, takže by se to dalo takhle odvodit.
Takže jako ohledně toho, cos napsal silně pochybuji. Vypadá to totiž tak, že tam asi už kopou na základy.
To ještě neznamená, že se to dokončí…
A ještě k tomu na dluh. 🙂 Je to potřeba zazdít stůj co stůj.
Kde se uzavírají sázky, že to v roce 2034 nebude? Chci vsadit hodně.
Myslím, že moc atraktivní kurz na to nebude 🙂
Hádám, že bude podobný, jako na tunel Praha- Beroun.
Zisk by mezitím spolkla inflace .. 🙂
Kup si radši veteránskou motorku a dej ji do pucu. Vyděláš víc.
Ani to se nevyplatí. Sotva dostanete uhrazené náklady a práci máte tak nějak zadarmo.
Přesto vydělá víc – ten pocit a to svezení.
Já navrhuji sofistikovanější sázky: Jaké výše dosáhne suma utracených peněz v okamžiku, kdy bude projekt zastaven?
(A vsadil bych si na to, že ta částka bude o 1 – 2 řády vyšší než v případě D-O-L, protože příslušníků politicko-kriminální mafie, kteří už jsou na ty prachy natěšení, je taky řádově víc.)
Se mi nejvíc líbí, že se neptali na názor těch lidí co na stávajícím nádraží každý ráno vystupují. Pro těch co se ptali v referendu je hlavní nádraží ty 4 koleje pro rozjezdy, ne to co je za tím barákem s nápisem Brno hlavní nádraží…..
Co si budem, stávající hl. N. mělo v dosahu vše potřebné (dálkové autobusy Student Agency a Flixbus…, šaliny, pošta, restaurace, hotel, trolejbusy, trafika…), na bus (který většinou dojíždí na podobná místa, co vlak) jsi doběhl do 4 minut, ale stejně moc lidí nejde z hl. N. na ÚAN. A nové hl. N. By mělo v dosahu jen ÚAN, zkama jezdily busy na podobná místa co vlaky, během bys byl u šaliny do 10 minut (když nepočítám linkou 12, trolejbusy tam nejsou a nemohou, nic tam není! Esteticky jako OK, ale z pohledu průměrného občana, který jezdí do brna za vzděláním… Číst vice »
Blbě se zeptali. Proto jim taky hlasovalo málo lidí. Ještě se mají v politice hodně co učit.
Nebo se tak blbě zeptali schválně, aby se zúčastnilo co nejmíň lidí a aby jich od hlasování co nejvíc odradili.
Viděl jsem, jak už tam kopou velkou díru (větší než „staré“ hlavní nádraží), pravděpodobně tam budou základy nového hl. N. . Takže vsázím hodně na to, že to stihnou.
Ale jako vše je možné, možná to stihnou, možná ne.