Nové depo Českých drah v Budějovicích se začne stavět za rok

Nová opravárenská hala ČD v Plzni. Pramen: České dráhyNová opravárenská hala ČD v Plzni. Pramen: České dráhy

ČD investují do opravárenského zázemí v různých koutech republiky. V únoru otevřely novou halu za 200 milionů v Plzni.

25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Spicer

Tohle zase vymyslela hlava … V ČB zabírají prostoru, jak kdyby tu bylo mezikontinentální nádraží a oni to postaví na rozvojovém území … Ať si zbourají tu šoutoušskou polikliniku, co možná i časem spadne a udělají to tam. Stavět podobné věci v centru města …

Libcha

Někde v těch místech se býval měl stavět silniční podjezd, který by propojil Mánesovu ulici (součást městského okruhu) se Zanádražní komunikací, a odvedl tím většinu automobilní dopravy z přednádraží a problematické křižovatky „pod viaduktem“. Z těchto plánů už sešlo? Je s nimi záměr opravovny nějak v kolizi?

Vasek

Podjezd bude ústit v ose Průmyslové. Stavba ČD nic neovlivní.

Winchester1973

Tamní rozlehlé depo patří dceřiné společnosti ČD Cargo a dráhy za každý vjezd platí.
Takže zase skupina ČD platí sama sobě

tarten

Je na tom něco divného?

Václav

Není na tom nic špatného. Že si propojené firmy platí vzájemně služby je v pořádku, kvůli kontrole skutečných příjmů a výdajů. Nevím ale, proč osobní ČD nechce využívat služeb ČD Cargo, když za celý ČD je to jedno. Má vůbec mateřská ČD vliv na rozhodování svých dcer? Nebo za tím stojí něco jiného? Kapacita depa, kvalita služeb, či něco jiného.

Winchester1873

Zrovna tady případu ČB chápu že matka nechce využívat služeb dcery. Ačkoliv jsou depa v provedení točna+paprsky+rotunda na ústupu. Nákladním dopravcům se stále mohou vyplatit. A dceři ČDC je v tomto případě budování haly pro dlouhé osobní soupravy na nic. Divného na tom placení není sice nic, ale nevim jestli je na místě uvádět, že se za to platí. Přijde to spíše nepřímé přerozdělování peněz od vedení pro jednotlivé podřízené provozy.

krteček

Depo v Plzni vlastní matka, tedy ČD a ta s placením přišla jako první. Takže dcerka se jen zachovala dle hesla jak se do lesa volá…

Kubrt

Tak ono to ani jinak nejde, když jsou to dvě akciovky.

František Plášek

Před léty DKV Plzeň umožňovala za velmi slušný poplatek vjezd a odstavení i soukromníkům….kde je poptávka, proč by neměla být nabídka..

Jiří Kocurek

Představte si, že máte rodinnou firmu. V té firmě pracuje váš syn. Budete mu vyplácet mzdu? A když se mu nebude chtít pracovat zadarmo a půjde jinam?

noerf

Osobně se domnívám, že je problém v určité bariéře mezi ČD a ČD Cargo. Pamatuji si několik situací, kdy ČD místo využití lokomotiv ČD Carga, které byli v místě, posílali lokomotivy z jiného kraje, protože by museli ČD Cargo platit standardní nájem. A přitom časově i nákladově by to vyšlo mnohdy výhodněji.

Petr

Já to celkově moc nechápu. A i kdyby ČD své dceřince něco zaplatilo, tak si pak může nechat schválit dividendu a je to. Byť tam je samozřejmě nějaká ta daň 15 procent.
Jinak takovou situaci si taky pamatuji.

Winchester1873

Slyšel jsem i o případech kdy lokomotivy ČDC byly odstavovány ve stanici za 10-20Kč namísto v přilehlém depu ČD za 5Kč ( nevím jestli na den nebo na hodinu).

František Plášek

Říká se tomu „péče správného hospodáře“..nebo podobně..

Pavel

Tunel pod ranzirem z Manesovy do Vrbnyho bude uz asi fakt jen mokrej sen, politicky/volebne nepouzitelnej. Cas ulozit tenhle napad k ledu, stejne era automobilismu speje ke konci 🤷

Jakub

Mě zaráží že si ČD a ČD cargo mezi sebou účtují vjezdy do depa. Další zbytečná administrativní zátěž. Zde by byl další prostor k hledání úspor.

Plecháč

To už před několika měsíci deklaroval Bednárik, že tohle zefektivní…

Air Traveller

a co je na tom divného? to je normální .. jsou to dvě samostané firmy, a toto zprůhlední účetnictví.

asi to bude překvapení, ale (např.) ve větších IT firmách je běžné, že jednotlivé projekty či divize v rámci vnitropodnikového účetnictví platí jiné jednotce za použití zasedaček, za pracovní místa nebo třeba za to, že lidi na projektu mají notebooky.

Jiří Kocurek

Jenže ve státním dřívbylolípu bylo zvykem neplatit, vše maximálně vyrovnávat v naturáliích.
A pak z toho byly problémy jako že nákladní vlak jet za hranici nemůže, protože by se musely cizí/nepřátelské železnici platit kilometry a tím pádem se zboží nevezlo raději vůbec. Vliv na ekonomiku netřeba rozvádět.

Geralt

Hlavně ať to nedopadne jak v Rakovníku kde si ČD postavily novou halu, aby tam za dva roky přišly o většinu výkonů.

Petr

Pokud tam mají co servisovat, tak alespoň mají příjmy z opravárenství, když už ne z provozu. A jestli to má být do budoucna dceřinka, tak z úspěšné opravárenské firmy si matka může sem tam stáhnout dividendu.
Za mě dobrá straregie. Soukromník je taky zákazník a matka z toho pak může financovat sebe.

libor

v plzni k tomu dost směřují, tam sice mají část jistou (zatím), ale budoucnost nejistou.. tak se z ČD stane servisní organizace pro ostatní dopravce..

Twix

Většinu výkonů? Přišly o linky do Jirkova (to je snad jedno vozidlo) a do Mostu, dále o rychlíky do Prahy ale tyto soupravy se snad stejně servisovaly v Praze. Všechno ostatní jim tam zbylo a ta většina výkonů rakovnických vozidel jsou podle mě zdvojené regíny po půlhodině na „hrbaté“, o ty asi hned tak nepřijdou. Nezajišťují rakovnická vozidla například i vlaky Beroun – Strakonice?

Kubrt

Beroun Strakonice a spol má Blatná. Rakovník má kromě hrbaté a Beroun-Rakovník všechny osobáky kolem Kladna, Liteňku a Bečov. Je fakt, že dříve měli těch výkonů více, i kolem Chomutova, Mostu, v Českém středohoří. Část ale přešla i v rámci ČD po Louny (Postoloprty-Česká Lípa).