Nové čínské letadlo o víkendu poprvé poletí v běžném provozu s cestujícími

Nové čínské letadlo o víkendu poprvé poletí v běžném provozu s cestujícími

Nový letoun má být konkurencí pro Boeing 737 a Airbus A320.

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

Dokud se Číně nepodaří nahradit západní motory a komponenty domácími? Jak dlouho to asi tak může trvat…

Lukas

První a310 byla v Číně fodana v ‘85. Pokud by o západní motory tak moc stáli, už je dávno měli.

Y.K.

Motory jednoho dne nahradí. Motory už vyrábí dávno, buď jako deriváty sovětských konstrukcí, nebo varianty na starší západní konstrukce, příčka jako CFM je LEAP je poněkud vysoko, ale asi by ji mohli dosáhnout s patřičnými obřími investicemi. Za avionikou je dlouhé know how, takže to je dlouhý a drahý proces nicméně vývoj těžko předjímat. Dokud byl obchod s USA celkem pohodový, tak asi neměli důvod investovat do vlastního, současné restrikce je asi budou motivovat více. Navíc by určitě chtěli mít vlastní konstrukce avioniky, což je u takové průmyslové velmoci pochopitelné, zase je asi bude trochu brzdit dostupnost západních technologií. Civilní… Číst vice »

Jan Jan

Předchůdce vyrobili za 15 let sotva 100 kusů….

Apex

Nevím, co myslíte předchůdcem, zda ARJ-21, ale nemyslim, že by tento typ šlo charakterizovat jako předchůdce…jednak určením, ARJ je regionální jet, navíc jde o modifikaci MD-80/90, které se vyráběly v Číně. C919 je clean-scheet a zcela jiného zaměření a i z hlediska kapacity pro Čínu mnohem vhodnější. Ale co bych rozhodně nedělal, že bych Číňany podceňoval… obávám se, že tento přístup se nemusí vyplatit, jako to dnes vidíme už v jiných oborech.

rastr

Čínské letadlo? Tak budeme držet cestujícím palečky ať doletí do cíle.

LeBoeuf

asi jako vsem v 737 MAX ze.

Gajda

Tak zatím je to v Číně smontovaný, trup snad umí a zbytek je nonChina. Takže bych se o bezpečnost nebál, dokud to nebudou chtít/muset nahradit všechno svým.

Michal141

Část produkce A320 family pro asijský trh se montuje taky v Číně a běžně to létá, nevidím důvod proč by to mělo padat, zvlášť když je ta hlavní část letadla stále západní výroby…

Majkl

Aspoň budou mít Rusové s čím létat

Libcha

Válka trvá už řadu měsíců a Rusové kupodivu létají mnoha letadly všech možných velikostí a značek. Čím to je, že sankce nezabraly?

Zdeněk

Přišli o všechny linky do EU, letadel mají tudíž dostatek, takže si zatím klidně mohou dovolit v případě potřeby letadla kanibalizovat. Časem se ale sankce zahrnující i dodávky náhradních dílů do letadel západní provenience musí projevit. Ledaže by je dostávali oklikou třeba právě přes Čínu.

Gajda

Nebo přes Turecko.

Jan

Stačí vysledovat komu nejvíce vzrostla spotřeba náhradních dílů vůči počtu provozovaných letadel a máte to…

Radek Janata

Létaji za cenu nedostatečné údržby a neřešení některých závad. Zatím to nějak funguje, i proto, že objem letů do zahraničí silně poklesl.

https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/rusko-letecka-doprava-defekty.A230516_105857_zahranicni_aha

Lukáš F.

Kromě toho, co napsali předřečníci – velmi pravděpodobně také získávají díly skrz třetí země.

Jiří Kocurek

O existenci černého trhu nepochybujte. Ten si cestu najde vždycky a kdo nevěří, ať si vzpomene na libovolný policejní zátah na drogového dealera, na kauzu metyl… nebo na Al Caponeho. Že kupující nemusí dostat to, co si zrovna přál, je nabíledni. I tomu metanolu něco chybělo, aby byl etanolem.

Honza D.

Nemálo letadel museli v Rusku uzemnit a kanibalizují je na ND. Bylo to před časem snad tady a mělo by se jednat asi o 15 % někdy i poměrně zánovních strojů.