Nové čínské letadlo o víkendu poprvé poletí v běžném provozu s cestujícími
Nové čínské letadlo o víkendu poprvé poletí v běžném provozu s cestujícími
Nový letoun má být konkurencí pro Boeing 737 a Airbus A320.
Nový letoun má být konkurencí pro Boeing 737 a Airbus A320.
Dokud se Číně nepodaří nahradit západní motory a komponenty domácími? Jak dlouho to asi tak může trvat…
První a310 byla v Číně fodana v ‘85. Pokud by o západní motory tak moc stáli, už je dávno měli.
Motory jednoho dne nahradí. Motory už vyrábí dávno, buď jako deriváty sovětských konstrukcí, nebo varianty na starší západní konstrukce, příčka jako CFM je LEAP je poněkud vysoko, ale asi by ji mohli dosáhnout s patřičnými obřími investicemi. Za avionikou je dlouhé know how, takže to je dlouhý a drahý proces nicméně vývoj těžko předjímat. Dokud byl obchod s USA celkem pohodový, tak asi neměli důvod investovat do vlastního, současné restrikce je asi budou motivovat více. Navíc by určitě chtěli mít vlastní konstrukce avioniky, což je u takové průmyslové velmoci pochopitelné, zase je asi bude trochu brzdit dostupnost západních technologií. Civilní… Číst vice »
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Chinese_aircraft_engines
Předchůdce vyrobili za 15 let sotva 100 kusů….
Nevím, co myslíte předchůdcem, zda ARJ-21, ale nemyslim, že by tento typ šlo charakterizovat jako předchůdce…jednak určením, ARJ je regionální jet, navíc jde o modifikaci MD-80/90, které se vyráběly v Číně. C919 je clean-scheet a zcela jiného zaměření a i z hlediska kapacity pro Čínu mnohem vhodnější. Ale co bych rozhodně nedělal, že bych Číňany podceňoval… obávám se, že tento přístup se nemusí vyplatit, jako to dnes vidíme už v jiných oborech.
Čínské letadlo? Tak budeme držet cestujícím palečky ať doletí do cíle.
asi jako vsem v 737 MAX ze.
Tak zatím je to v Číně smontovaný, trup snad umí a zbytek je nonChina. Takže bych se o bezpečnost nebál, dokud to nebudou chtít/muset nahradit všechno svým.
Část produkce A320 family pro asijský trh se montuje taky v Číně a běžně to létá, nevidím důvod proč by to mělo padat, zvlášť když je ta hlavní část letadla stále západní výroby…
Aspoň budou mít Rusové s čím létat
Válka trvá už řadu měsíců a Rusové kupodivu létají mnoha letadly všech možných velikostí a značek. Čím to je, že sankce nezabraly?
Přišli o všechny linky do EU, letadel mají tudíž dostatek, takže si zatím klidně mohou dovolit v případě potřeby letadla kanibalizovat. Časem se ale sankce zahrnující i dodávky náhradních dílů do letadel západní provenience musí projevit. Ledaže by je dostávali oklikou třeba právě přes Čínu.
Nebo přes Turecko.
Stačí vysledovat komu nejvíce vzrostla spotřeba náhradních dílů vůči počtu provozovaných letadel a máte to…
Létaji za cenu nedostatečné údržby a neřešení některých závad. Zatím to nějak funguje, i proto, že objem letů do zahraničí silně poklesl.
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/rusko-letecka-doprava-defekty.A230516_105857_zahranicni_aha
Kromě toho, co napsali předřečníci – velmi pravděpodobně také získávají díly skrz třetí země.
O existenci černého trhu nepochybujte. Ten si cestu najde vždycky a kdo nevěří, ať si vzpomene na libovolný policejní zátah na drogového dealera, na kauzu metyl… nebo na Al Caponeho. Že kupující nemusí dostat to, co si zrovna přál, je nabíledni. I tomu metanolu něco chybělo, aby byl etanolem.
Nemálo letadel museli v Rusku uzemnit a kanibalizují je na ND. Bylo to před časem snad tady a mělo by se jednat asi o 15 % někdy i poměrně zánovních strojů.