Nové chodníky nesmí pět let nikdo rozkopat. Praha 3 chce, aby se síťařům odmítaly výkopy
Chodník v Sabinově ulici před a po rekonstrukci.
Často se rozbíjí zánovní povrch, což navíc opakovaně omezuje chodce.
Často se rozbíjí zánovní povrch, což navíc opakovaně omezuje chodce.
Super!
Ještě by se v rámci rekonstrukce mohly přeskládat sítě tak, aby se do země vešly stromy.
Ale klidně, pokud to uvedou do lepšího stavu než zbytek silnice/chodníku. Je to pak s těmi přidanými náklady přestane bavit.
Prosím webmastera o založení záložky Okurková sezóna a podzáložky Chodníky…
Uz bylo na case. Bydlim na jedne adrese na P3 od roku 2012. Krom letoska a jeste jednoho roku… jsme vzdy kopali…nekdy i dvakrat za rok…kombinace mozaika (delka chodniku minimalne 100m, sirka alespon 6m) a za rohem zamkovka.
Jen to preskladavani mozaiky, to muselo byt nakladu v regulovane cene….
A proto se tu mame tak, jak mame.
Zároveň to chce nakázat povinnost chodník i silnici opravit celou když to někdo rozkope a ne to jen zalepit..
Tak když se ty chodníky hned zase rozkopávají, tak by bylo logické tam tu dlažbu nebo asfalt rovnou vůbec nedávat, a je po problému.
V Budapešti jsem viděl, že pod chodníky se položí kolektor a udělají odbočky do domů. Vsadí se stromy a udělají povrchy. Díky kolektorům nelezou kořeny do vedení a kolektor má u každého domu neviditelně zadlážděný dekl, takže je vždy přístupný. Ale to tady nejde…
Upřesním – kolektorem myslím kabelovod/rourovod. Cca 100 x 50 cm světlý průřez.
Chteli jsme toto navrhnout v Trebici a byli proti tomu sami spravci siti 🙁
A jejich důvod ?
To je jak kdy, no. U nás v Brně je to v posledních letech celkem běžná součást větších staveb.
Pozorováním výstavby silnic v obcích (což je podobné jako u chodníků) jsem dospěl k závěru, že jediný možný postup je tento: – dokončit opravy různých vedení pod silnicí (voda, plyn apod.) – dokončit povrch nové silnice – vyřezat kanály a doladit jejich výšku (nikdo do té doby netušil, v jaké výšce budou potřeba) – a pak počkat pár týdnů či měsíců až plynaři detekují únik plynu nebo vodaři únik vody (detekovat obojí zároveň není technicky možné) Jenom pořád nevím, jestli nám tyto postupy nařídila EU, uprchlíci, Klaus, Zeman, Kalousek, Babiš nebo jiná autorita. Osobně se domnívám, že nám to nařizuje… Číst vice »
Já se jen divím, že v jednadvacátém století taková koordinace není pravidlem.
Copak je takový problém jako majitel chodníku informovat vlastníky sítí pod nimi, že budu za rok dělat nový povrch, tak kdo chce reko sítí, ať se přijde domluvit, jinak má mimo havárie na 10 let šlus?
Nebo naopak jako vlastník sítě se zeptat na městě, že máme v plánu dělat reko, tak jestli by se to nemohlo nějak spojit a udělat společně?
Hlavně že sedí stovky lidí v kancelářích, ale nikdo se nezeptá nikoho. 🤦🏼
Upřímně, také mě to přímo fascinuje. V 21. století plném „internetů“, chytrých aplikací a my nedokážeme zavést systém (záměrně píšu systém, ne lidi, protože lidský článek je podle mě v tomto případě právě ta největší slabina), kde by se sdílela data a zároveň by posloužil jako nástroj koordinace.
Plány naskenujte se samy!
Vidíte a to je zásadní důvod, proč něco u nás nejde. Kdo chce, hledá způsoby. Kdo nechce, hledá důvody.
Zásadním problémem u těchto akcí jsou dotační podmínky. Máte jasný termín, do kdy musí být prostředky na investiční akci proinvestovány.
Problém podle mě bude jinde. Protože když se dělá horkovod, tak vodárna nebo plynárna zrovna nemá investiční akci, tak příležitost ignorují, příští rok je najednou na renovaci vodovodu, tak se nové povrchy rozmlátí a jede se na novo (takže výměna vodovodu stojí 3x tolik než by musela, kdyby sdíleli náklady na zemní práce. Šíťaři tam často kabel přihodí, ale ne vždy. Naše ulice byla takto komplet rozbagrovaná 3x za 5 let. Zákazník to jistě rád zaplatí v energiích a dodávkách. Chodník poblíž měl drážku několikrát za poslední roky a to zadláždění výkopu bylo tak mizerné, že na to pak městská… Číst vice »
Takhle to v korporátech nefunguje. Pokud jim nedáš nůž pod krk, že třeba 10 let nesmějí kopat.
Lepsi koordinace? To bychom museli lepe platit uredniky, ktere mame jedny z nejhure placenych ze zemi OECD. 😤
Misto toho ODS krici, ze omezi byrokracii vyhazenim uredniku 🤦♂️
A kdo tu praci navic udela? A proc mame tak prebyrokratizovane zakony, ze vsechna povoleni musi mit trikrat overeny podpis a kuri nozku misto jedne digitalni verze?
Problém není v tom, že obec neinformuje správce. Problém je, že takový cetin potřebuje na zpracování informace spíše měsíce než týdny
Nejen Cetin.
Je to problém.
Já jsem žasnul u nás v ulici. Přišli plynaři, rozkopali ulici, natáhli nový plynovod, opravili vozovku a chodník do původního stavu. Opravdu za týden přišli jiní dělníci, rozkopali ulici znovu a začali tahat el. kabely. Na dotaz, zda to nemohli udělat spolu dohromady, odpověď: „to nejde“. Totální kocourkov.
Nezlobte se, ale u nás doma to takhle nefunguje. Štěpán Kocourek.
Jak není chodník co dva roky rozkopaný, není to Žižkov.
Na Žižkově jsou víc rozkopané vozovky než chodníky, viz nekonečné opravy sto let starého vodovodu, který v minulých letech pravidelně havarijně praskal.
Už dávno by mohl být v takových ulicích kolektor.
Kolektor je dost drahá záležitost, která má opodstatnění jenom v určitých případech. Řešení pro vedlejší míň významný ulice by byly spíš kabelovody ve formě multikanálů, který umožňují bezvýkopový ukládání a výměnu kabelů. Ale to je taky věc, která něco stojí a musí se budovat nějak koncepčně, a může si vyžádat další investice v podobě úprav okolních sítí.
Souhlas. Ovšem taky je třeba všechny ty drátovody, rourovody aj. precizně zavést do digitálních map, aby se nestávalo že se každou chvíli narazí na nějaký ten „vod“ a nikdo netuší čí to je, odkud kam to vlastně vede a co v tom „vodu“ vůbec je a zda je to „živé“.
Řádnou dokumentaci skutečného provedení už dneska správci vyžadují. Nicméně, u stávajících sítí je to problém, který může probíhající stavbu zastavit i na týdny.
Za tu dobu co už tam bylo výkopů, by se zaplatil. Ono nejde jen o kabely, ale i o trubky.
Tolik úředníků a nejsou schopni se domluvit. On ten výkop musí někdo povolit. To je jedna strana mince. Ta druhá je že bez papíru si nemůžete jen tak něco přihodit když je výkop otevřený. Takže i když by se majitelé a provozovatelé sítí mezi sebou domluvili tak pokud nebudou mít v pořádku papíry tak mají smůlu. O tom že by někdo takové věci koordinoval a dal vědět všem zainteresovaným si můžeme nechat zdát.
Normálě se to děje. Prostě reko ulice vč. výměny všech inženýrských sítí. Ano s výměnou všech sítí je to draží než oprava povrchu a pak se tady někteří vztekají, jaké šiléné* náklady aumotobilismus dělá městu.
*) když někdo započítá do automobilismu všechno od splaškové kanalizace až po lampu veřejého osvětlení, tak je to šílené…
Až ho bude chtít daná firma co tam má síť rozkopat, tak ho rozkope – stačí to hodit na „urgentní havarijní situaci“. A s vlastníkem chodníku o tom fakt diskutovat nebudou.
A tady, milé děti, bohužel vidíte důvod, proč je nějaká koordinace uzavírek koncept z říše snů.
Urgentní havarijní situaci … když jim tam nic neleží. No prostě všichni jsou zlí a tu vodu praskli schválně.
To člověk žasne, že tak zásadní věc, jako nerozkopávat zbytečně nový chodník, doteď nikoho nezajímala.
Ja zas zasnu, ze nekdo rozkopava chodnik zbytecne – z dlouhy chvile asi.
V rámci vykázání činnosti a “proinvestování” přidělených peněz bych se až tak nedivil.
To bude sranda až tam bude havárie plynu.
Tady nejde o havárie. Ale jde o to, že naplánujete výměnu povrchu (třeba po rekonstrukci kanalizace), oslovite okolí, jestli někdo nechce předtím něco vykopat… A první kopnuti do země probehne ještě ten samý rok po dokončení povrchu.
Protože teď jsem si vzpomněl, že.
Pak musí nastoupit pomocné procesy a postupy. Pokud je to dlážděný povrch, tak ať si ho klidně na vlastní náklady rozeberou (když si „vzpomněli“). Podmínkou ale musí být, že to uvedou do původního stavu. Musí být ale požadavek na skutečně původní stav, ne že se tam dá o 10 % dlažby méně a širší mezery se vysypou pískem. A pokud je to asfalt, tak ne že udělají záplatu, ale udělají nový asfalt v celé šíři chodníku a stejným materiálem, ne nějakou studenou směs. Prostě se to těm zapomnětlivcům musí stále vracet (nepřebírat) dokud to nevrátí v bezvadném stavu. Ono je… Číst vice »
Takto? https://encyklopedie.brna.cz/home-mmb/?acc=profil_udalosti&load=146
Tak v tom případě ten chodník budou muset přeskládat, ikdyby ten plynovod zrušili.
Tři kilometry čtvereční za pouhých 15 milionů. To je metr čtvereční za 5 korun. Hele chci kontakt na tu firmu ať mi tu udělá chodník na zahradě za stejnou cenu 🙂
Hádám, že zase někdo mylel: „tisíc metrů = kilometr“ a připsal čtvereční na obě strany rovnice.
5000 kč za metr by pak sedělo, je to pracná mozaika a musí se rovnat i spodek pod ní.
To psal Baron Prášil.
Jste mě předběhl,přesně totéž jsem chtěl napsat 🙂
Ještě jsem si tady vyhledal na mapách, co se udělalo, a je toho necelých 500 délkových metrů. Šířka chodníku 6 m je sice dost, ale budiž, 3000 m2 jsou neurážející hodnota.
No, někdo ve škole zrovna chyběl, když se probíraly převody plošných jednotek 🙂
(s ČT si na toto téma píšu celkem pravidelně)
3 km2????
Teda 1500 km chodniku o sirce 2m?
Tolik snad na P3 chodniku nemaji…
Info z Wikipedie:
Praha 3 – Rozloha: 6,49 km²
Takže ještě letošní rok stejným tempem a mají kompletně „vychodníkovanou“ celou rozlohu městské části. Snad jim pak nebude scházet zeleň, domy a další věci tvořící město.
Autorovi článku patří ke cti, že tiskovou zprávu MČ Praha 3 nezkopíroval alebrž volně opsal, tenhle nesmysl mu však nejspíš unikl. Žižkovský mluvka už o tom ví, takže zdroj bude nejspíš brzy opravený..
Tak to je snad úplně jasný, ne? Chodil jsem i na základku, tam nás to učili, že 1000m=1km…🤣🤣🤣
Paní učitelka to říkala, takže když jeden tisíc metrů je jeden kilák, tak tři tisíce metrů musí být tři kiláky, ne?
A nějaký čtverečky, taková blbost😁
A ještě se bude hádat a nadávat vám, protože on je starší…
„Od začátku letošního roku se jich na území městské části opravily téměř tři kilometry čtvereční za zhruba 15 milionů korun.“
Čtvereční tam bude navyše
Jinak docela rozdíl oproti Brněnskému betonovému hnusu
„Jinak docela rozdíl oproti Brněnskému betonovému hnusu“
Můžeme znát, co tím hnusem myslíte? A proč sem taháte Brno, když článek je o Praze (byť stejně blbě se to dělá i tady)?
Asi si plete žulu s betonem.
Závidím hezké chodníky. Tady se prakticky všude používá nejlevnější betonová dlažba