Nové autobusy SOR ICN vyjíždějí v barvách PID, OAD Kolín jich převzal deset
SOR ICN 12 v barvách PID. Foto: OAD Kolín
Nové autobusy budou jezdit na Kolínsku, Nymbursku, Českobrodsku a Královéměstecku.
Nové autobusy budou jezdit na Kolínsku, Nymbursku, Českobrodsku a Královéměstecku.
Není to sice nejhezčí autobus, ale furt lepší tohle, než 15 let starý SOR C10,5
Vím,. že na lak, polep a design to nejezdí, ale stejně… Zatímco v neutrálním laku BusLinu nevypadají ICN vůbec špatně, v kombinaci s PID vzhledem je to naprostý peklo.
Smutný je, že i Kotas umí solidní návrhy (Škoda 15T) a dokonce i pěkná vozidla (NS považuju za jeden z designově nejhezčích autobusů, se kterými se dá u nás setkat), ale tohle je úlet, kde strašně moc záleží na barevném provedení. Což je při designu věci jako autobus vcelku přešlap.
Konečně někdo, kdo se nebojí uznat, že PK dokáže vytvořit i něco pěkného a neveze se jen na populární vlně urážek jeho osoby.
Design je subjektivní záležitost. Za mě subjektivně je předek hrozný. To i předchozí generace tolik nevyčnívala jako toto. Nebyl Kotas na dovolené v Soulu? Odpovídalo by to…
Překvapuje mě rozhodnutí vedení společnosti, že na každou garáž dají 2-3 atypy. Myslím si, že pro řidiče a i dílenský je to opravdu lahůdka zpracovat tak různorodý vozový park. Přitom by stačilo málo a to rozházet busy dle typů. A nebo lépe rovnou koupit něco normálního.
SOR se asi fakt nikdy nenaučí dělat hezký auta…přinejmenším s Kotasem to půjde těžko…
Mám postřeh. U nás na vesnici se nedávno měnil dopravce, kdy různobarevné arrivy ve stavu od totálního vraku Soru po poměrně pěkná i když ojetá Iveca ze zahraničí vystřídal nový s novými Setrami a pár Crosswaji. No a: Většina obyvatelstva si vůbec ničeho nevšimla, bo autobus jezdí 4x denně, je stejně rychlý jako kolo a drahý jako auto, tak všichni jezdí auty. Ty jednotky dospělých cestujících si všimly čistoty, jinak nic. Vůbec nikdo (krom 1 profi řidiče) tu nerozená Sor, Setru a Iveco od sebe. A já teda jako nechci nadávat, nový dopravce je o oceánský parník lepší, ale ty… Číst vice »
4 spoje denně dnes nikoho nenalakaji.
Obzvlášť, když chybí spoj s příjezdem „do města“ po 6h. A odpoledne zpět je možnost cca14:40 a pak až 17:40.
V Libchavách jsem jezdila (s crosswayem) a mají tam lepší cesty, než tu ve středních Čechách.
Ten Scheinherrův nátěr fakt hezky zvýrazňuje, kde jsou kola 🙂
No je to jedním slovem příšerný. Nebudo o tom dál psát, ani se přít. Ano je to jak z KLDR….. Alespoň pro mně SOR jen dokládá úpadek výroby autobusů u nás. Být soukromým dopravcem, nikdy bych si jejich výrobek nekoupil. Pochybuji, že by byl o tolik spolehlivější, úspornější, ergonomičtější či měl o tolik vyšší užitnou hodnotu oproti jiným zavedeným výrobcům, aby to ospravedlnilo koupi těchto papírových a laminátových chrastítek…..
A kdybyste jako dopravce žádal o dotaci z operačních programů EU, tak byste to řešil jak?
Víte, odpovím popravdě, to nevím, nevím jaká jsou dotační pravidla, jen vím, že třeba na Ústecku jezdí Scanie, u Umbrelly Setry u ICOMU také asi Setry…. Je to můj subjektivní názor, jako cestujícího… U nás (MAD Kolín) pod stejným dopravcem OAD Kolín jezdí Mercedesy, není to žádná hitparáda a ani nemohu mluvit za řidiče, či za ty, jež autobusy udržují, jsou li o hodně lepší, ale z pozice cestujícího, jak zde již někdo píše, doba Trabantů již skončila a já osobně, ač nejsem významným využivatelem autobusové linkové dopravy, přijede li SOR, ani se mi nechce do něj nastupovat….mám docela strach.… Číst vice »
To je Hrůza, Pražaci vy mate vkus. Z těch barev se mi chce blít. Design ala sev.Korea
Ač z Moravy, nevidím nějakou diametrálně velkou rozdílnost oproti tomu, co je teď např. v jmk
Mně se líbí i PID i JMK…
K designu a nátěru… ICN bude holt ten typ vozu, který bude trošku náročnější vyfotit tak, aby na fotce vypadal pěkně. Tyto fotky od OAD jsou dost otřesné, profesionální prezentace vypadá nějak takto: https://www.cs-dopravak.cz/wp-content/uploads/2023/05/8380_SOR-ICN-12_Transdev-Stredni-Cechy_Rakovnik-areal-Transdev_21-5-23_edit1.jpg Takhle pěkně vyfoceno je to úplně jiná káva…
Ja ti neviem, mne to príde stále rovnaký hnoj.
1) Autobusy vypadají jak něco lacině čínského, třeba z produkce King Longu či podobných výrobců.
2) Šedo-červený hnus tomu ještě přitíží.
Já jim fandím… na vesnice akorát, pokud se to nebude sypat. 🙂
Pre mňa by bolo najlepšie keby sa celý PID zrušil. Treba jasne rozlišovať MHD, prímestskú dopravu a vlaky. Pri PID potom z toho vzniká pomaly anarchia a milión dopravcov. Pre prímestskú stačí jeden. Pre cesty po meste treba používať MHD a nie vlaky.
Preto by som bol rád keby boli odlišné tarify čo sa týka druhu dopravy.
To jsou fakt dobré rady zo Slovače.
No nastastie vy o tom nerozhodujete a ani nikdy nebudete.
Proboha odlišné tarify, takové bludy.
Jaké by to mělo výhody?
Kdo by platil souběhy tam, kde dneska jsou proklady?
Tak v transport tycoonu to takhle fungovalo a nechtějte po něm kapku reality
Mazej spát, zítra jdeš do školy.
Od niekoho z krajiny, kde IDS sú z veľkej časti len na papieri, sú to dosť odvážne slová. A samozrejme úplne mimo.
PID má okolo 30 dopravcov, z toho len na železnici 5, a žiadna anarchia sa nekoná. Porovnajme napr. so Žilinským krajom, kde by cestujúci mohol mať samostatnú peňaženku len na rôzne čipové karty.
Prestaň nám tu láskavo s takýmito hlúposťami robiť hanbu.
Design ala KLDR, víc netřeba dodávat.
Dojela ta vaše BR O1 někdy do KLDR?
Tak, a máme tady SORhnus další generace. Opět se tato firma vůbec nepoučila z předchozích přešlapů a jede bomby. Je neuvěřitelné, jak ten lowcost z tohoto veledíla úplně křičí – design na úrovni KLDR, přední a zadní část úplně odlišný styl, menší pneumatiky připomínají maršrutku z dálného východu. Ano vím, jsou důležitější parametry jako spolehlivost, kvalita zpracování, ekonomika provozu, pohodlí pro cestující,… Ale upřímně, obal prodává a přirozenou vlastností člověka je dát na první dojem. Kdyby přijely na zastávku dva autobusy za sebou a jeden z nich by byl tento „výkvět“ a druhý například MAN Lion’s Intercity, tak si podvědomě… Číst vice »
Kde to.muzu podepsat? Líp bych to nenapsal ale plno šotoušu Tě ukamenuje,tomu věř
Tak u Crosswayů LE je jediná výhoda, starý bus lze vykuchat a dát tam nové díly, nebo díly nechat a dát novou kastli. Jinak vzhledově je SOR hezčí než IVECO (nemluvím o kvalitě).
Vlku, samozřejmě design je subjektivní věc ale Ty jsi prostě šotouš.Proste design busu se posunul dopředu,jen SOR zůstává v kotasovejch 90.letech.
Ale věřím, že u Kimu by parádu ještě udělali
A jak se posunulo Iveco? To je teprve designová tragédie…
Jako z pohledu designu je přece jen SOR hezký, zatímco Crossway je spíš krabice na kolech. Samozřejmě, design neříká nic o funkčnosti. Jako SOR se snaží tvářit jako zájezďáky, ovšem do města, tam je lepší funkčnost.
Zas u IVECA člověk vidí, že třeba u Urbanwaye z designového hlediska sahá pořád o úpravu něčeho, co tu už bylo před 90. lety.
Já teda nevím:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Iveco_Urbanway_12M#/media/Soubor:Jacob-Bellecombette_-_73000_-_2018.05.02_-_Stac_-_Transdev_Chamb%C3%A9ry_-_Iveco_Urbanway_12_-_n%C2%B02059_%C2%A9_Anthony_Levrot.jpg
https://en.wikipedia.org/wiki/Renault_PR100#/media/File:JHM-1980-_Berliet_PR100_B_Toulon.jpg
Po rakovnickém Transdevu, který s nimi vyjel na konci května…
——–
S nimi? Je jich tam už víc než 1?
Dva.
Transdev SČ má pouze jedno ICN 12 (výrobní číslo 40), poprvé na lince bylo 25. května.
To by ma zaujímalo, čo z toho ešte vzíde. V podcaste spomínal, že nedovolí aby ten jednotný dizajn napatlali na ten hnus čo vznikol v jeho ateliéri a po krátkej dobe to predsa len napatlali. Nakoniec sa dohodli, či to poviedie k súdu? Ten autobus vyzerá inak fakt hrozne.
Ten autobus asi bude vypadat hrozne v jakykoliv barve, ten design je proste prisernej.
Naprosto súhlasím.
Myslim, ze ten spor sa tykal elektriciek pre DPP.
Nie len, týkal sa aj týchto autobusov.
Řekl bych, že Sor to má narozdíl od DPP právně ošetřený. A je to logický, protože Sor jakožto výrobce musí být ve vlastním zájmu schopen dodat barevnou kombinaci jakou si zákazník vymyslí. Zatímco v DPP asi nepředpokládali, že by museli někdy 15T přelakovat do jiných barev. Zvlášť v situaci kdy vnější barevný plochy 15T tvoří panely z barevného materiálu díky čemuž není potřeba žádná pravidelná obnova laku.
Za mě zadní část vozu jedno z nejpovedenějších, co jsem kdy viděl. U Kotase nelítá provedení různých produktů ale různých částí jeho produktů, je to jako architektura 90 let, napatláno co se dá a něco z toho je i pěkný, ale když je toho moc na jednom místě, tak to dobrý není.
Já bych řekl, že to je nový autobus.
99% cestujících je úplně jedno, jakým autobusem jedou.
Zajímá je, aby byl čistý, nový, příjemný profesionální řidič. Jestli je to SOR nebo Setra je fuk.
To není tak úplně pravda. Spousta lidí má vyvinutý estetický cit a vnímají, jak vypadají věci okolo nich. Ať už jsou to autobusy, baráky nebo auta. Samozřejmě podstatné je, jak často ten autobus přijede a jestli v něm funguje klimatizace a tak dále. Jak ten samotný autobus vypadá ale lidé vnímají a dokáží to kriticky posoudit a rozhodně to není 1 %.
Jasně, takže když budete například na letišti a v řadě taxíků bude stát vedle sebe Škoda Superb a Dacia Logan, tak sednete do Logana protože má zrovna vytejpované potahy a šofér je žoviální strejda…
Když budu na letišti, tak nastoupím do toho taxi, který bude na řadě až přijdu.
Tak ony Setry a Mercedesy pocitově byly v 90. letech a později přece jenom příjemnější. Pamatuji si, že byl dost rozdíl, když člověk jel Karosou řady 9xx, Crosswayem, nebo Intourem.
Setru mám jako cestující rád. Nikdy se mi nestalo, že bych z ní po 100 km jízdy měl problém s chůzí nebo zády. I dusání na dálničním tankodromu mi v ní přijde snesitelné. Iveco jak které, je fakt, že ty co potkávám jsou spíš určený na příměsto, každopádně já včera pospíchal v konkrétní čas a tak ze Zlína do Brna jel Setrou, nazpět linkovým Ivecem. Pokud by přijel SOR, šel bych na vlak i za cenu rizika zpoždění. Bohatě mi stačí s nimi jet po městě. Těch 100 km v SORce jsem přežil jednou a naposledy. Záda i kolena nemám… Číst vice »
Jako cestujícího, který má víc jak 1.8m mne zajímá, jestli vlezu s koleny mezi sedačky, jestli to na rozbitých středočeských silnicích není úplný zebrinak a jestli to vevnitř nevrzre a nemlátí atd. V tomto ohledu je absolutní šrot Iveco Urbanway. To teda zase o dost lepší SOR. Man, Setra, Mercedes, více Iveco Crossway to by bylo super cestovani, ale bojim se, že se budou koupovat elektrické nesmysly, místo kvalitních a pohodlných naftových.
Svým způsob je to pravda. Že je to horší jak krabice Lídlovskejch bot je jedna věc, ale záleží i na tom jakej je uvnitř. Ona i Setra s těma sedačkama co vypadají jako přelomený žehlící prkno a pohodlí tomu odpovídá taky nespasí to, že je to Setra. Tady se naopak asi moc nečeká, takže design nedesign, ale má šanci překvapit pozitivně.
Je to SOR a je to Kotas. Automaticky se tady bude nadávat. Mně se teda líbí.
Na to, že to designoval Patrik Kotas mi to nepřijde úplně špatný. Ta přední maska je trochu divná, ale zbytek je pro mě OK. Ony většinou ty jeho návrhy vozidel nejsou nic světobornýho, ale jsou mnohonásobně lepší, než jeho návrhy staveb.
Ale jo, až na ten přeplácaný předek je to dobrý.
Jako cestuji rakovnickeho ICN musim uznat jisty posun od hrbacu k lepsimu, ale nic to nemeni na tom, ze to jako celek pusobi hrozne levne, bohuzel.
NS se povedlo o poznání líp :/
No, je to subjektivní, ale mně to přijde ještě hnusnější, než hrbáče, a to je co říct.
Já mám hrbáče náhodou rád, ale je to asi tim ze když jedu busem tak musim mit fakt stesti aby mi neprijela crossway… (ale někdy potkam i cervenej hrbac…)( Už očekavam vlnu hejtu)