Nové autobusy, o čtvrtinu více spojů, stejná cena. Vsetín chce dostat lidi z aut
MHD ve Vsetíně. Foto: FB Městského úřadu ve Vsetíně
Radnice navýší roční objem najetých kilometrů v MHD o 27 %, změní kompletně jízdní řády.
Palec nahoru, tomu se říká snaha o zlepšení a něco nového. Bez ohledu na kritiku konzervativců a popř. nutné následné vylaďovací úpravy. Lepší než nic neměnit či omezovat, popř. jen nadávat. Hlavně oceňuji, že se nebojí té změny. Všeho. Od JŘ přes vozy po názvy zastávek.
Sit linek je na tak male mesto zbytecne slozita a provazanost na prestupmich mistech az 10 minut dosti velka. To je lepsi uu jit pesky a projit kus mesta. Kdyby se navrhly tri zakladni linky s 10 az 30 minutovym intervalem behem dne a provozem i o vikendech, bylo by tl rozumne A zaintegrovat tam i mezimestske spoje, bylo by to efektivnejsi nez provozovat neco jak solo pro par duchodcu a deti. Parkovani a pouzivani auta to asi moc neomezi. Pracujici lide budou stejne jezdit autem. Avyjmenovane skupiny – duchodci, deti, pripadne lisi s nizssimi prijmy tu mhd budou pouzivar… Číst vice »
Tak navrhněte…
To trasování je horší než je teď
V čem konkrétně je trasování horší? Nic vám nebrání napsat do 30. října městu a navrhnout lepší variantu, která bude ekonomicky i provozně schůdná.
Já už jsem napsal. 🙂 Snad mi odpoví.
A podělíte se v kostce co jste navrhl?
Já bych rád, ale to by pak každý poznal, že jsem to psal já. 🙂
Vy si za svým názorem nestojíte? By mě docela zajímalo, jak to lze vymyslet lépe a nevracet se k systému vyhlídkových jízd… 😉
Jo, samozřejmě, že stojím. Problém je, že o to nestojí druhá strana a hned jsem za šílence a teoretika, který tomu nerozumí.
Za svým názorem si samozřejmě stojím, ale ostatní o něj nestojí. Kromě teoretika a neodborně smýšlejícího člověka, který ničemu nerozumí, jsem si už několikrát o sobě přečetl takové věci, za které by se nestyděl ani kriminálník. Nestojím o to, aby si moje jméno ještě pohoršilo.
Máte tu jen křestní, to snesete. Nevím, koho myslíte tou druhou stranou, ale mě váš návrh zajímá. Možná bude podroben kritice, možná bude přínosný, to se nedá říci, když jej neřeknete. Takhle to jen vypadá, že žádný nemáte…
Jo, ale stejně se proflákne, kdo jsem. 😀 Ostatní tady mají v drtivé většině přezdívky, což je chrání. Pan Širc si to spáruje a budu prozrazen. Dost lidem totiž záleží na tom, kdo mluví, než o čem.
Ale budiž. Zajímá mě, jestli je město připraveno na začlenění do IDS ZK, jestli se zavedou i jiné způsoby dopravy (např. autobus na zavolání), jestli bude alespoň částečně umožněn nástup všemi dveřmi, jestli bude obslouženo více oblastí a jestli jsou spoje provázány s osobními vlaky.
To ale nejsou připomínky k návrhům jízdních řádů. O to jde městu momentálně nejvíce, aby to mohlo fungovat, vyřešili se případné chyby včas. Myslíte, že město bude připraveno na IDS ZK, když ani Zlínský kraj ještě pořádně neví, jak to bude fungovat? Rozhodně ne tak přesně, aby se šlo chystat do takových detailů, jako koordinace jízdních řádů, kompaktibilita odbavovacího systému atp. Z těch návrhů jízdních řádů ani z mapky rozšíření nevyplývá. Nahoru do sídliště co je nad zastávkou Sychrov ani mezi domky na Ohradě se velký autobus moc nedostane, tak pochybuji, že by tam zajížděl. Autobus na zavolání se používá… Číst vice »
Co zatím víme, ale ještě se to bude možná měnit: Město je připraveno na začlenění do IDS ZK, ale Zlínský kraj ne. Autobus na zavolání neplánujeme. Pouze nástup předními dveřmi. MHD bude jezdit tam, kde jezdí doposud. Jediné rozšíření se plánuje na Sychrově cca za rok, kdy by mělo dojít k výstavbě točny přímo v sídlišti. Pak by tam byla prodloužena linka 6. Jízdní řád s tím už počítá, provoz by zajistil minibus. S osobními vlaky spoje provázány nejsou, řešila se pouze vazba na rychlíky.
„S osobními vlaky spoje provázány nejsou, řešila se pouze vazba na rychlíky.“ To má sice jakousi logiku zejména o víkendech při hodinovém nebo (spíše) delším „taktu“ MHD, protože i rychlíky jezdí po cca dvou hodinách, ale především v pracovní dny by měl být brán zřetel i na vazby na osobní vlaky, protože Vsetín jako okresní město skýtá ve všední dny jistě hodně důvodů pro návštěvy různých institucí, které slouží především občanům žijícím právě v předmětném okresu, a tedy i často právě v dosahu regionální železniční dopravy. Navíc ty osobní vlaky bývají obvykle méně náchylné na zpoždění než dálkové rychlíky, takže… Číst vice »
To by ty osobní vlaky museli napřed jezdit v taktu, což tak zcela nejezdí. Zkuste si napřed něco zjistit.
Robert: Klidně se pochlubte. Stejně to příjde mi na stůl, tak už to můžeme mít vydiskutované. A aspoň ostatní budou znát důvody některých rozhodnutí.
Když Vám to přijde na stůl, tak tím pádem není co řešit. 🙂
Naopak, i ostatní by se něco dozvěděli.
Za co mám pořád ty mínusy? 😀 Když nechci nic prozradit, je to špatně. Když to prozradím, je to taky špatně. 😀
Jestli jsem si všiml, máte mínusy jen tam, kde nechcete nic říct.. 😀
Je to přece moje rozhodnutí a vím, proč tak činím. 🙂 A stejně si myslím, že to byla chyba.
Proč? Odpovědi jste dostal a nikdo vás nesežral… 🙂
To ano, ale ten pocit…
Pocit je jen pocit. To není fakt.
Tenhle pokus máme za sebou v Kladně kdy sem vlezl ROPID. Přečíslování a přetrasování linek přineslo ovoce v podobě města zasekaného automobily.
A když je Kladno zasekané auty, pomohlo to něčemu?
Otázka je, jaké bude provedení. Že se to nepovedlo v Kladně neznamená, že se to nemusí povést v Kroměříži a ve Vsetíně.
Žádná otázka to není. V článku máte odkaz na stránky města, kde jsou navrhované jízdní řády i plán linek. Jen musíte znát (či si dohledat) současný stav, aby bylo s čím porovnávat…
Neznám to tam a nehodlám nic dohledávat, podrobně zkoumat a porovnávat, ale přijde mi podivné, že když se v textu píše o „taktové“ dopravě, že tedy není „taktová“ mnohem důsledněji – což já třeba vidím například i v tom, že bych očekával, že spoje budou jezdit ve stejných časech po všechny dny týdne a ne jindy v pracovní dny, jindy v sobotu a jindy v neděli, pokud pro to tedy není nějaký opravdu pádný důvod. A i když je společný úsek mnoha linek jen krátký, nepřipadá mi jako úplně nejlepší řešení jízdních řádů (a možná i linkového vedení), když spoje… Číst vice »
Ten rozdílný jízdní řád o víkendu má jednoduchou logiku. Snížení počtu vozidel a zaměstnanců v provozu o víkendu, což znamená nižší náklady na provoz.
Souběh na společném úseku je nutný pro zajištění rychlých přestupů mezi linkami.
Zjevně jste mě nepochopil: já samozřejmě chápu, že o víkendu je počet spojů menší a intervaly delší, takže v tomto směru jsou jízdní řády pochopitelně rozdílné, ale nechápu, proč musejí víkendové spoje jezdit při taktovém jízdním řádu celý den v o třeba 5 minut posunuté časové poloze než ve všední dny – tohle těžko obhájíte „nižšími náklady na provoz“. A při čtvrthodinovém intervalu páteřní linky zase těsný souběh těžko obhájíte „rychlými přestupy“, když pak z toho vyjde, že třeba čas příjezdu linky č. 3 od Semetína na Dolní náměstí je stejný jako odjezd linky č. 2 odtud do Jasenky –… Číst vice »
No vidíte, že jste studoval nakonec. Jiný základní odjezdový čas v pracovní dny a o víkendu je běžný i v Brně a nikomu to žili netrhá. Hlavně, že to jezdí pravidelněji než dříve. Nic vám nebrání podat podnět řádný podnět a pokud je čas stejný příjezdu jedné linky a odjezdu druhé stejný, dá se to vyřešit třeba garantovaným čekáním (prostě spoj vyčká příjezdu…). To je právě ten rychlý přestup, to se bude týkat jen malé skupiny cestujících, ale i na ně je samozřejmě třeba myslet. Všiml jste si opačného směru? To by šlo vyřešit drobným časovým posunem v kombinaci s… Číst vice »
Nic jsem podrobně nestudoval (jak jsem to také poprvé odmítl) – to byl jen rychlý náhled do (velice nepřehledných a nekonzistentních) materiálů dostupných na www stránce města, z nichž to musí na každého vypadnout samo, pokud u nich ovšem vydrží, aby se v nich vůbec dokázal pracně dobrat nějakého smysluplného výsledku. Že něco existuje v Brně, samozřejmě vůbec neznamená, že je to smysluplné a užitečné, a to ani jinde na Moravě, neřku-li i kdekoli jinde v civilizovaném světě: muset přemýšlet o tom, jaký je vlastně právě den, pokud spoje jezdí bez rozumné příčiny v různých dnech v týdnu v různé… Číst vice »
Jestli jste očekával odpověď od úřadu, musel byste se obrátit na úřad, ne zde. Rozdílný základní čas odjezdů v pracovní dny a o víkendu nic nedegraduje. To, že si to někdo myslí, neznamená, že to tak v realitě je. Ani v Praze není až tak neobvyklé, že o víkendu se základní čas liší. Rozhodně je lepší tato forma, než žádný takt. Nepochybuji, že lidé ve Vsetíně i jinde na Moravě zvládají bez usilovného přemýšlení vědět, co je za den a zapamatovat si po-pá to jezdí třeba v x:59 a o víkendu v x:29. Věřím, že tohle zvládne i většina lidí… Číst vice »
Nějaký pražák nám tu bude radit ty své nesmysle. Nevyzná sa ani v jízdních řádech, mapa je pro něho španělská vesnica a bude tu cosi kafrat ve smyslu, že Morava je necivilizovaná. Pro nás je Brno mnohem civilizovanější než nabubřelý pražáci, co sem jezdí dávat hraběcí rady, aniž by si obtěžovai cokoli zjistit a ještě tu nadávajů druhým. O Vsetíně nemáš ani tucha a budeš nás učit jak tu majů jezdit busy? Spíše ti tu trpělivě odpovídá na tvé nesmysle. My tu s tím problém nemáme, že mimo robotu to jezdí ináč, hlavně že to jezdí a docela pravidelně. To… Číst vice »
O víkendu máme 7 linek a 5 vozidel v provozu. Takže některé vozy zajišťují více linek. Aby to vyšlo, tak bylo nutné některé časy posunout. Někdy kvůli tomu, aby byl zajištěn včas další spoj, někdy kvůli BP.
Co se týče přestupu mezi 3 a 2, tak to nebylo sledováno. Problém je, že linka 2 to má dost na těsno, aby to za těch 30 minut otočila a přestup na AN na/z páteře je jen 3 minuty. Linka 3 je zas držena časy příjezdu a odjezdu z průmyslové zóny.
Děkuji za odpověď, díky jíž už vaše pohnutky chápu trochu lépe – ale přesto si myslím, že se měli zkusit snažit ještě trochu víc, aby těch opravdu nezbytných odchylek proti co největší jednotnosti bylo co nejméně: možná by mohla pomoci i nějaká úprava linkového vedení, například přetrasování nějaké další „silnější“ linky po „páteři“ až do oblasti Jasenice ve vzájemném prokladu s navrhovanou „jedničkou“ (nejspíše „pětky“) a prodloužení zbývajících linek z AN až do oblasti Ohrady (náhradou za do údolí přetrasovanou „pětku“), aby těch přestupů i časových souběhů vynucených vaším návrhem nemuselo být zbytečně tolik. Ale berte to jako jen momentální… Číst vice »
Na to přetrasování nějaké další linky do Jasenice nejsou na tom rameni dostatečné frekvence. Co se týče přestupů, tak právě to bylo požadováno. Samozřejmě, že by šlo rozdělit linky 1 a 5 na 4 linky, aby to, mohlo jezdit odevšad všude. Ale nebyl by z toho pak paskvil, ve kterém by se nikdo nevyznal? Teď má každé rameno jednu linku, takže se cestující dívají na jeden jízdní řád a ví bez nějakého většího přemýšlení o všech dostupných spojích. A pokud chtějí někam jinam, než jede ta jejich linka, tak ví, že můžou bez problémů přestoupit na AN.
To bylo doposud. V novém návrhu je jen jeden případ, kdy spoj jede jindy v sobotu a neděli a dva či tři případy k tomu, kdy jede jen v neděli. Ani v Brně to nejezdí v pracovní dny a o víkendu ve stejný čas. Společný úsek je nutný proto, že jinudy to prostě jet nemůže a zároveň umožňuje snadný a rychlý přestup mezi linkami navzájem. Vsetín není Brno, aby po jedné ulici jela tramvaj o stometrů metrů vedle po další ulici trolejbus a pod kopcem po souběžné ulici další tramvaj a mezi nimi napříč projížděl trolejbus. Nový systém za horší… Číst vice »
Boužel to bude horší než to je (znám ten současný)
V čem konkrétně? Proč nenavrhnete úpravy? Máte čas do 30. října.
Které tak vehementně propagujete. 🙂
Samozřejmě že ano, jenže to by se ty peníze nesměli cpat do kravín ale do komunikací. Sitenský most na rozpadnutí, obchvat města v nedohlednu, přivaděč od D6 k D7 jak by smet a proto vše musí ať chce nebo ne hopsat skrz město.
Za ty peníze, které se dají k přetrasování linek, by se žádný obchvat ani most ani přivaděč nepostavil. To snad není ani procento. 🙂
Kurňa. Valasi už maju dálnicu… A dokonce 2. Hmmmm