Nová železniční trať i silnice. Stát slibuje Škodě Auto přes 7 miliard do dopravy
Regionova ve stanici Mladá Boleslav hlavní nádraží. Foto: Jan Sůra
Mladá Boleslav a okolí má projít v příštích letech výraznou proměnou. Stát chystá s automobilkou Škoda Auto novou dohodu, ve
O napojení vlečky do Škodovky z Dobrovice zadem přes výtažnou kolej se uvažovalo už před cca 20 lety, tehdy to ovšem ztroskotalo na tom že nově budovaná vlečka nemůže křižovat silnici I třídy, a dost pochybuji že to půjde teď.
Teď to asi už půjde, protože teď už lze klidně investovat stovky milionů Kč do přeložek silnic – tehdy na (nejen) takové investice (a nejen do silnic) dost peněz nebylo …
Tam má být přeložka Silnice I/16 Kosmonosy – Sukorady, takže to půjde 🙂
Takže místo toho, aby se komplexně řešili dlouhé tahy a dělalo studie, budeme ad hoc dělat támhle kousek a tuhle kousek. Kdo zná tu oblast, ví, že mezi MUK Bezděčínem a MUK Kosmonosy dnes chybí další pruh. Že je to nevytíženější čtyřpruh v zemi, že je tu peách I/16 a I/38 a MUK nevyhovují ani starým normám. Proč jsou asi silnice II a III.třídy tak vytížené, protože nefunguje I.třídy a dálnice.
A železničního spojení Praha – MB – LBC se asi člověk ani nedožije.
No je to komické, že Nymburk Boleslav opravují „bez zabezpečovače“ na 100 km/h.
Omyl. Na širé trati zůstává 80 km/h. 100 km/h je pouze ve stanicích…takže jako by nebylo…
Proč, proboha? Vždyť je to rovina.
Protože SŽDC to stačí. Resp. dopravcům to dnes stačí. Na budoucnost nikdo nemyslí.
To už je dávno „ohraná písnička“: nákladní dopravě (kvůli které je ta investice budována především) taková NTR stačí, a ani v osobní dopravě tam ještě dlouho nebudou většinově jezdit vozidla, která by vyšší NTR využila – a nemá smysl vynakládat prostředky využitelné aktuálně lépe jinde na něco, co by aktuálně bylo využíváno jen výjimečně a minimálně.
Promiňte prosím Vás, nevíte kam se ty auta z Boleslavi vozej? Do lesů, na stará nefunkční letiště anebo se shazují v Calais rovnou do moře? No protože neznám nikoho, kdo si v posledních letech koupil škodovku…ani žádný jiný nový auto… Kdyby postavili tu spojku od Bezděčína – daly by se zase hotová auta vozit zpět do škodovky a tam rozebírat. Mohlo by se nabrat docela dost lidí do provozu a mohlo by se ještě daleko víc plánovat a ještě víc bourat a ještě víc stavět… Ale na jedno se nesmí sáhnout a to se věřím splní. Mladoboleslavské hlavní nádraží tady… Číst vice »
Co to meleš za blbosti?
😀 to je způsobeno mou dlouhou délkou života v tomto státě, prací na železnici, na různých ministerstvech a v politice… a takhle do dopadlo… 😀
https://www.zerohedge.com/news/2014-05-16/where-worlds-unsold-cars-go-die
Ty jsi dobrý pako…
… už ne, už jsem opustil systém a konečně se mohu dívat na svět jako nepako.. a každýho to děsně dráždí 😀
taky o nikom z okolí nevím kdo by si koupil nový auto, možná tak pražáci, tady jsou všechny firmy lakomý a platěj almužnu
Nějak se nemůžu zbavit dojmu, že tato úprava na železnici prakticky odstřihne svět na sever od MB od možného zlepšení spojení s Prahou.
Po vybudování Bezděčínské spojky a spojky Ptácká se naplno projeví krátkozrakost ČD, resp. města Mladá Boleslav, kteří se podepsali pod zahloubení trati mezi Ptáckou a nově vybudovanou zast. Mladá Boleslav město s místem jen pro jednu kolej. Jestliže začnou přes město jezdit ve větším osobní spoje a zavedou se tudy i dálkové spoje Praha – Liberec, stane se tento úsek kritickým hrdlem. Zatímco tenkrát mohlo zahloubení s dostačující rezervou pro druhou kolej (ev. i pro další nástupiště na zast. město) stát možná něco přes 100 M, v budoucnu to bude stát řádově více a nekonečné vyjednávání s dotčenými subjekty. Jeden… Číst vice »
Průjezd Boleslaví včetně, odbočky bude dvoukolejný
OK, dívám se, že v SP Praha – Liberec to tak je. Zmátnul mě zdejší článek, který o zdvoukolejnění, resp. dvojici jednokolejných tratí nic neuvádí. To nic nemění na tom, že mohli udělat těleso dráhy s rezervou pro druhou kolej už když se to zahlubovalo.
Už jim někdo vysvětlil, že pro osobní dopravu je jediná cesta výstavba VRT? Proč? Využití trati 231 je na pováženou. I po rekontrukci bude velký tlak na 15 minutový interval, možná časem i poloviční. Kolik vlaků v rychlé vrstvě se sem vejde asi dojde každému. Pokud by se vešli, tak budou mít časy jako osobák. To dělá ze spojení Praha-MB/Lib zcela nekonkurenceschopnou věc. Za druhé: vlak nekonkuruje autobusu (a ani tomu by nekonkuroval při tak dlouhé době jízdy), ale především autu. K tomu je třeba opravdu zcela nová trať v nové stopě. I když uznávám, že pro regionální dopravu (dojíždění… Číst vice »
No nevím, jestli zrovna VRT, nebo by stačila Vmax 200 (moc nevěřím, že se schválí a natož postaví VRT do Wroclavi zrovna přes Liberec). Ale souhlasím s vámi, že Všejanská spojka nebo přestavba trati přes Všetaty není řešením hodným 21. století. Také jsem příznivcem novostavby mezi Prahou a MB. Od vyústění tunelu VRT z Balabenky by stačilo postavit k Boleslavi jen cca 35-40 km nové trati výškově poměrně příznivým terénem a výsledkem by byla jízdní doba výrazně kratší než při spojení přes Lysou a Všejanskou spojku. Do Liberce by pak stačila modernizace s novým úsekem od Turnova a železnice by… Číst vice »
Ono by stačilo udělat několik přeložek na 231 a protáhnout třetí kolej z Balabenky až do Mstětic a zvednout rychlost.
Do Milovic se počítá se samostatně (a lépe směrově vedenou) vedenou druhou kolejí a odtamtud by pokračovala dvoukolejná elektrifikovaná trať přes Čachovice až do MB, kde by nebyl problém 160 km/h, je to rovina a placka.
3 koleje proboha ne. Nikdy víc. A víc než dvě koleje do Lysé nikdy nebudou. Zvláště, když už je trať před rekonstrukcí.
Trasováním na 160 přes Milovice si nepomůžete. Bude to pořád pomalejší než autobus+metro.
„Trasováním na 160 přes Milovice si nepomůžete. Bude to pořád pomalejší než autobus+metro.“
Což je ovšem pouhá teorie (stačí si občas poslechnout „Zelenou vlnu“) – a to rozhodně nechci nijak „fandit“ novostavbě spojení přes Milovice …
Opakuji, že Čelákovice, Lysá a Milovice budou chtít s opravenou tratí co nejkratší interval, rychlá vrstva bude obtížná-nemožná.
Navíc nezapomeňte, že se lidi podívají do idosu, který jim najde: Jančura: 60 min, vlak 100 minut (nebo tak něco) a mají jasno.
Mimochodem, z Černého Mostu to je k Babylonu 93 km. To při +- provozu fakt není autem ani hodina. Pokud tedy chtějí v Liberci někdy opravdu reálně jezdit do Prahy vlaky, musí si vylobovat VRT. Nedá se svítit. Čím víc much se při tom zabije jednou ranou, tím lépe.
Asi tak. Bydlím na kraji Liberce a na Černý Most to jezdím od domu autem cca 50 minut, za dalších 20 minut jsem v centru (obvykle nejezdím ve špičce, spíš víkendy). Veřejnou dopravou od domu k nádraží v Liberci mi to trvá cca 30 minut (z toho 10 minut pěšky a jeden přestup). Takže abych byl v centru v Praze stejně rychle jako autem, musel by to vlak dát za 40 minut, což mi při 100km vzdálenosti dává průměrnou rychlost 150kmh. Dost se obávám, že to jednak po trati není ani náhodou 100, ale dnes je to 142km a pak… Číst vice »
A ještě dodatek, cesta autem mě stojí při započtení úplně všech nákladů cca 2Kč/km, tj. do centra Prahy 215Kč. Jezdíme vždy minimálně ve dvou, takže 107Kč/os. MHD v Liberci stojí 20Kč/os., takže aby se mi to vyplatilo, musela by jízdenka na vlak stát 87Kč pro jednoho. Kolik stojí nejlevnější jízdenka dnes nevím, vzhledem k časové náročnosti cesty vlakem/autobusem jsem to ani nezjišťoval.
Jak jste prosím vás přišel na 2kč/km? To máte auto a opravy zadarmo?
tak jak píšete náklady když jedete autem 215Kč a za jízdenku by jste chtěl dávat 87Kč? sice jedete v autě dva ale co když by jste jezdil sám tak náklady máte stále 215Kč
@Gejza: Když píšu úplné, tak tím myslím úplné, auto nevlastním, mám ho k užívání a vychází mě to 2kč/km včetně PHM. Za opravy jsem nikdy neplatil ani korunu.
@Coudy. Když budu jezdit sám, tak budu samozřejmě posuzovat 215Kč za cestu autem vs cena za cestu 1 osoby vlakem. Ale jak píšu jezdíme ve dvou, takže dělím náklady za cestu autem mezi dvě osoby.
VRT jako trať bez nákladního provozu ani omylem..
To je snad jasné. I když u MB bych asi preferoval jízdu přes NB a využití jeho kapacity.
Já bych nebyl skromný a místo VRT rovnou stavěl hyperloop
No na druhou stranu bych brzdil s přílišným optimismem. Pokud nebude prosazeno VRT do Wroclavi přes Liberec, tak vám VRTku do Liberce nikdo nepostaví. Pokud ano, tak se tak nestane dříve, než za cca 30-40 let, což už většině z nás bude také k ničemu. Mě tedy přijde případná novostavba do MB jako maximum možného… Bohužel o tom MD aktuálně vůbec neuvažuje (viz Studie aktuální proveditelnosti Praha – MB – Liberec).
Za 30-40 let to může být v případě Vratislavi, samostatně ještě výrazně později.
Čtyřproudovka po městě kolem fabriky (aby si nemuseli dělat předzásobení a kamiony jezdily přesně podle výroby) a tříproudovka mezi krajským a okresním městem (LB-JN) a zároveň spojnicí Německo-Krkonoše.
To je logika!!
Špatné je, že odjíždí jen 60 % produkce po železnici a tento stav bude zřejmě trvat minimálně dalších deset let, než se postaví zmíněná dvojkolejná trať. Proč se má začít až za sedm let, v roce 2025, když se má řešit aktuální problém?
Smiřte se s tím , že více než 60% nebude nikdy z Boleslavi odjíždět po kolejích.. Víte , jsou také sklady u příjemců aut , které žádné kolejové napojení nemají…
A to je chyba, stát nemá povolit nějaký sklad, výrobu atd. bez vlečky
Jen pro upřesnění Škoda v roce 2017 vyrobila cca 850 000 aut, z toho jich v ČR bylo prodáno nějakých 270 000, to znamená asi třetina. Vlaky se odváží především auta do ciziny. Auta do ČR se vlakem nevyplatí vozit, protože je to poměrně krátká vzdálenost a společný cíl má je malé množství.
Smiřte se s tím , že železnice má smysl pouze jenom pro některé komodity , určité minimální množství a určitou minimální přepravní vzdálenost..
Abychom se z té německé Škodovky, která denně chrlí tisíce vozů na již tak přeplněné silnice nepo…
Vážený pane, my se nepo… Po… se možná takoví odborníci, jako jste Vy.
https://ct24.ceskatelevize.cz/ekonomika/2122620-do-statniho-rozpoctu-loni-nejvic-prispela-skoda-auto-na-dani-z-prijmu-odvedla-pres
A kolik přispěli do státního rozpočtu na daních občané ČR? Tak proč podporovat zrovna jednu firmu? V normálním světě je normální, že firmy se naopak podílí na veřejných projektech. U nás se umožní výstavba „X“ hal na orné půdě, „X“ obchoďáků a hekáme blahem, když nám zahraniční investor postaví pár rákosníčkových hřišť, přitom vydělá na nás miliardy.
Ona škodovka samotná toho ve svém okolí zaplatila taky dost na růuných infrastrukturních projektech.
tohle žvanění chudáčků, co závidí suché z nosu je děsivé.
apropo – škodovka je česká firma. to jen tak naokraj. To, že jí vlastní VW na tom zas tak moc nemění.
No a taky nelze opomíjet ty stovky českých dodavatelských firem, které by bez škodovky neexistovaly. Těch lidí kteří těží ze škodovky bude u nás víc jak 100 000.
Tj, by mě zajímalo, kolik z těch firem je skutečně českých a kolik zaměstnávají Čechů… pořád slyšíme, jak české firmy potřebují zaměstnance a v druhé půlce věty se mluví o typicky českých firmách jako Hyundaj, TPCA, Opavia, Škoda atd. atd. … a potřebě dovalit sem další tisíce úkáček. nezlobte se na mě, ale vlastní-li firmu německá společnost, opravdu to není česká firma. To by potom mohla být česká firma třeba Penny, Kaufland, … Přiznejme si, že českých firem je tu jako šafránu!
a co máme říkat my, – na stejné vzdálenosti od Prahy jen opačnýnm směrem – na jih (Sedlčansko)
nemáme tu doteď ani dálnici, ani pořádné vlaky, ba ani pořádnou práci (většinou těch pár firmiček co tu sídlí nabízí jen minimální mzduči jen o málo vyšší) Nám by se tu něco jako Škodovka taky šiklo aby se to tu nějsk pohlo a nebyli jsme jen rekreační oblast pro
zpovykané Pražáky.
ale kousek máte tu 2 proudovku na Benešov, co by dal Pražák za to, kdyby mohl bydlet u vás, do práce do Prahy by dojížděl, o odpoledne u vás vychutnával pohodu a klídek, a néé rozpálené ulice v Praze 😉
Jo, ono je těch kolon dojíždějících málo. 😀 A ještě dálnici pro ně do krajiny, nebo rovnou dvě… 🙂
Tak se přestěhujte za lepší prací i dopravou.
Jo, v Praze je taky ještě málo betonu a asfaltu a hučící klimatizace. 🙂
Chrlí se denně tisíce vozů, protože individuální doprava není regulována a lidem chybí motivace k využívání veřejné dopravy. Nemalou roli hraje řádově snazší dostupnost aut, tj. pokles jejich ceny v porovnání s příjmy a naopak drastické zdražení a omezení rozsahu veřejné dopravy.
ano to máte pravdu, ono když se železnice téměř 100 let nerozvíjela, těždo teď něco dohánět. Dám zcela praktický příklad stavu jaký je u nás. Do většího města to máme asi tak 3km, autobusy – jezdí ráno, kolem poledne a poslední kolem 18-19h večer, pak už nic. V sobotu a neděli žádnej. Vlak – stanice je asi tak 1,5 km od nás – na opačené straně – nádraží se kdysi budovala kvůli požárům a pozemkůco nejdále od center. Vlak sice jezdí co každé cca 2-3 hodiny, poslední cca 22h. Teď to shrnu – pokud chce někdo pracovat a většina firem… Číst vice »
3 km? To máte prý jezdit na kole jak mnozí tvrdí.
3 km se dá v pohodě i pěšky – svižnější chůzí 35 – 40 min. A na kole je to průměrně tak max 10-15 min podle terénu.
si choděte denně pěšky sám, ono vás to po týdnu přejde zvlášt v zimě je to po hlavní silnici celkem bezpečný a pohodlný
Ano, to máte pravdu, ale jak vysvětlíte, že lidi jezdí autem úplně všude – na návštěvu na druhý konec vesnice (1 km), do krámu (0,5 km), odvézt dítě do školy (do 0,5 km). Přiznejme si, že je to již nemoc – všude se musí jet autem a výmluva pořád stejná – nemám čas chodit pěšky, je to dálka apod. Velká část lidí na sídlišti jede do nejbližšího krámu autem 2 min, pak 10 min parkuje. Lidi sice ušetří 5 min času na jízdě, ale pak to stejně prokecají. Ten kdo se vymlouvá, že nemá čas jít 500 m pěšky, ten… Číst vice »
ha jak to vysvětlit? pěšky chodí lidé snad už jenom v Severní Korei. 🙂
a teď vážně. pokud nebydlíte v městě kde je vše takříkajíc u huby, tak je auto nutnost
Dřív byla práce pomalu v každé vesnici a teď musíte holt jezdit auty , to je vývoj. Navíc
na veřejnou dopravu vám firmy kašlou, to je nezajímá jestli něco a kdy jede, požadují FLEXIBILITU !!
jo a Jezdit 2 minuty ze sídliště do500m krámu je fakt úlet, znám i pár lidí co to maj do firmy 4-5 minut pěšky a jezdí auty.
Souhlasím, že bydlet někde na vsi, tak tam je auto třeba. Jde mi spíš o ty úlety, kdy lidi jezdí do práce 4 – 5 min… to opravdu už není normální. Bohužel většina lidí si myslí, že tak je to správně, protože když má Čech auto, tak má pocit, že to je vrchol svobody. Bohužel už se dostáváme do situace, že problém s parkováním je už i na některých vesnicích. Jsem zvědav, kdy lidem dojde, že IAD cesta nevede. Lidí je všude jak sr… hlavně ve městech a když si vezmete, že jedno auto (min 10 m2) přepravuje pouze jednu… Číst vice »
Naprosto dementní příspěvek. ŠKODA v ČR zaměstnává nějakých 26.000 osob , dalších cca 100.000 pracovních míst generuje u dodavatelů. Za rok zaplatí x miliard na daních , dalších x miliard si tam vydělají zaměstnanci , kteří tyto peníze zase někde utratí. To si laskavě uvědomte , až budete příště psát svoje moudra.
Zatím to tak platí – otázkou je, jak dlouho to tak vydrží, protože do nekonečna ta současná „potřeba“ nových osobních automobilů neporoste …
ale poroste, rostou nám výplaty, důchody a na silnicích jezdí pořád staré auta.
Auto je starý, když už ho kupujete. Až přijde první krize, první kdo bude škemrat stát o podporu, budou automobilky. Jinak řečeno – co stát teď vybere, tak jim pak velkou měrou zase vrátí zpět (šrotovné, investiční pobídky, daňové prázdniny atd.)
nevím kde bydlíte, ale zeptejte se rodičů jestli ve vašem městě není také dodavatel dílů pro škodu a potom zajděte si prohlídnout rákosničkovo hřiště a zeptejte se na radnici, kolik ušetřili. Kde není doprava tam není průmysl, pochopte to.
Vyspělá civilizace žije hlavně ze služeb. Čím chudší země, tím větší podél průmyslu, zemědělství… pochopte to.