dkv_obrazok

Nová železniční objížďka Prahy. SŽ vyslyšela přání dopravců, začne projektovat spojku dvou tratí

Tišická spojka (červeně). Foto: Správa železnicTišická spojka (červeně). Foto: Správa železnic

S modernizací trati Kralupy nad Vltavou - Neratovice umožní Tišická spojka vlakům jízdu zcela mimo přetížený pražský uzel.

Roky usilují zejména nákladní železniční dopravci v ŽESNAD.cz o vybudování nové spojky mezi tratěmi z Lysé nad Labem do Mělníka a z Neratovic do Všetat. Úvahy o takzvané Tišické spojce se dostávají do reálnější podoby.

Správa železnic včera vypsala soutěž na projektanta, který připraví záměr projektu a dokumentaci pro stavební povolení pro jednokolejnou elektrizovanou spojku. Zejména pro nákladní dopravce bude znamenat alternativní možnost, jak se vyhnout Praze. Umožní totiž propojení takzvané pravobřežky a levobřežky, tedy tratí vedoucích po obou březích Labe.

„Předmětná spojka spolu s modernizací a elektrizací trati Kralupy nad Vltavou – Neratovice a dalších navazujících záměrů umožní vytvořit alternativní objízdnou trasu pro tranzitní nákladní dopravu mimo pražský železniční uzel ve směru I. tranzitního železničního koridoru,“ informuje Správa železnic v záměru.

Správa železnic uvádí na svých stránkách zahájení stavby v roce 2027. Trať bude zatím na stejnosměrnou trakční proudovou soustavu s přípravou na přepnutí na střídavou.

Spojka by mohla výrazně ulevit pražskému železničnímu uzlu od nákladní dopravy. Zejména trať z Prahy do Kolína je už nyní přetížená. Vlaky mířící například od Brna do Kralup či Lovosic by mohly Prahu zcela minout. Spojka by pomohla i pro nečekané přesuny dopravy v případě mimořádnosti na jedné z tratí podél Labe.

Podle rozhodnutí centrální komise ministerstva dopravy má k výstavbě dojít souběžně s modernizací tratě z Prahy do Všetat. Odhadované náklady na 1,4 kilometru nové trati jsou 650 milionů korun.

Tagy Správa železnic Tišická spojka
3 komentáře