Nová železniční objížďka Prahy. SŽ vyslyšela přání dopravců, začne projektovat spojku dvou tratí
Tišická spojka (červeně). Foto: Správa železnic

S modernizací trati Kralupy nad Vltavou - Neratovice umožní Tišická spojka vlakům jízdu zcela mimo přetížený pražský uzel.
Je konverze 25 kV myšlena vážně nebo je to jen taková legrace? Další trať s 3 kV. S výhledem na přepnutí za 20 let.
Je to myšleno vážně. Ale protože tady ten kousek utáhnou stávající stejnosměrné měnírny, tak to zatím nemá cenu přepínat, protože jinak by jste musel vybudovat měnírnu na 25 kV.
A v čem je problém? Že by NS Neratovice napájela i úsek na Skály?
Tím kouskem je míněna celá trať do Kralup? Doufám, že ano 🙂
A dráty z výhybny Skály do Všetat se budou dělat kdy? Ty jsou dle mého skromného názoru bolestivější a potřebnější
Tam je potíž, že se trať musí zakopat u letiště.
A to je nějaký problém? V Rajhradu budou muset zakopat pod zem kilometr tratě.
Podle materiálu MD z roku 2023 někdy po roce 2030 nebo 2032. Času dost.
Taky je potřeba tu trať zdvoukolejnit
A to se zjistilo teprve včera?
Ten rok 27 je asi vtip, ne?
37 minimum.
Tento překlep mě taky napadl.
2127!
Nedávalo by větší smysl udělat spojku levobřežky a pravobřežky níže po proudu, kde jsou blízko sebe? Takhle to vyžaduje nejen novostavbu Tišické spojky, ale i rozsáhlou elektrizaci, přitom výsledkem bude pro vlak od Lovosic zajížďka do Kralup a pak poskakování po jednokolejkách. Nebo tak zásadní část zátěže směr východ generují samotné Kralupy?
https://mapy.com/s/muparedava – není podstatná vzájemná blízkost tzv. levo a pravobřežky, ale existence tratě Kralupy – Neratovice – Všetaty mezi nimi, které jen chybí u Všetat jeden propojovací oblouk mezi východem pravobřežky a tou propojovací tratí, který by umožňoval jízdu od/k západu levobřežky, a nejde jen o Kralupy, ale vše od nich zapadně!
Kralupy a pak taky Neratovice jsou důležité zdroje a cíle nákladní přepravy.
Spolana je out. Takže jen Kralupy.
Podle mě dává smysl cokoliv dalšího včetně tohodle propojení.
Například bych se pokusil využít třeba i stávající most ve Štětí a připojit ho na obou koncích do obou směrů, na straně Štětí by to ale potřebovalo dražší tunely.