dkv_obrazok

Nová železniční objížďka Prahy. SŽ vyslyšela přání dopravců, začne projektovat spojku dvou tratí

Tišická spojka (červeně). Foto: Správa železnicTišická spojka (červeně). Foto: Správa železnic

S modernizací trati Kralupy nad Vltavou - Neratovice umožní Tišická spojka vlakům jízdu zcela mimo přetížený pražský uzel.

Odebírat
Upozornit na
guest
19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Josef Pešek

Je konverze 25 kV myšlena vážně nebo je to jen taková legrace? Další trať s 3 kV. S výhledem na přepnutí za 20 let.

Alibaba

Je to myšleno vážně. Ale protože tady ten kousek utáhnou stávající stejnosměrné měnírny, tak to zatím nemá cenu přepínat, protože jinak by jste musel vybudovat měnírnu na 25 kV.

Josef Pešek

A v čem je problém? Že by NS Neratovice napájela i úsek na Skály?

Kubrt

Tím kouskem je míněna celá trať do Kralup? Doufám, že ano 🙂

krteček

A dráty z výhybny Skály do Všetat se budou dělat kdy? Ty jsou dle mého skromného názoru bolestivější a potřebnější

Caprad

Tam je potíž, že se trať musí zakopat u letiště.

Josef Pešek

A to je nějaký problém? V Rajhradu budou muset zakopat pod zem kilometr tratě.

Josef Pešek

Podle materiálu MD z roku 2023 někdy po roce 2030 nebo 2032. Času dost.

55p

Taky je potřeba tu trať zdvoukolejnit

Josef Pešek

A to se zjistilo teprve včera?

55p

Ten rok 27 je asi vtip, ne?

Igor

37 minimum.

55p

Tento překlep mě taky napadl.

David

2127!

colek

Nedávalo by větší smysl udělat spojku levobřežky a pravobřežky níže po proudu, kde jsou blízko sebe? Takhle to vyžaduje nejen novostavbu Tišické spojky, ale i rozsáhlou elektrizaci, přitom výsledkem bude pro vlak od Lovosic zajížďka do Kralup a pak poskakování po jednokolejkách. Nebo tak zásadní část zátěže směr východ generují samotné Kralupy?

Milan

https://mapy.com/s/muparedava – není podstatná vzájemná blízkost tzv. levo a pravobřežky, ale existence tratě Kralupy – Neratovice – Všetaty mezi nimi, které jen chybí u Všetat jeden propojovací oblouk mezi východem pravobřežky a tou propojovací tratí, který by umožňoval jízdu od/k západu levobřežky, a nejde jen o Kralupy, ale vše od nich zapadně!

Tomáš

Kralupy a pak taky Neratovice jsou důležité zdroje a cíle nákladní přepravy.

Josef Pešek

Spolana je out. Takže jen Kralupy.

Alibaba

Podle mě dává smysl cokoliv dalšího včetně tohodle propojení.

Například bych se pokusil využít třeba i stávající most ve Štětí a připojit ho na obou koncích do obou směrů, na straně Štětí by to ale potřebovalo dražší tunely.