Nová zastávka Karlovy Vary – Aréna je hotová, vlaky tu začnou zastavovat v neděli
Nová zastávka Karlovy Vary-Aréna. Pramen: Správa železnic
Podle Správy železnic se lokalita v posledních letech stala „významným dopravním centrem s vysokou koncentrací cestujících“.
Zdravím vás, nepřátelé železnice. Samozřejmě, že ta zastávka je dobrý počin.
Ale z jiného soudku: Seznam mě zase v dobrém překvapil. Zastávka je na mapě a proklikem ukazuje zítřejší odjezdy. Ještě kdyby si odpustili své trapné ideologické zpravodajství, byla by to docela milá firma.
Kolik že to stála soukromá zastávka ve Varnsdorfu?:)
19 milionů? A není to málo Antone Pavloviči?
Skvělé. Kvůli hokejovým fanoušům byla postavena zastávka. ……praštění úředníci…Aréna je žumpa na peníze už od počátku. Příkladem je multifunkční kostka snad kluzištěm, která neumí zvuk 🙂 To je dobrá zpráva 🙂 ….hlavně pro děti ze školy, které tu zastávku potřebovaly už 40 let.
Není tam jen hokejová hala, ale i další sportoviště a za mostem přes Ohři velké nákupní centrum. Pro část lidí, kteří přijíždějí do Varů od Bečova, bude výhodnější vystoupit už u Arény.
a kolik jich tam denně jezdí. stovky, tisíce?
Upřímně lokálky budou bez nových zastávek mrtvé, jejich polohy z 19. století v polovině případů neodpovídají reálné poptávce. Ale tady měla být zároveň zajištěna návaznost na Horním nádraží, resp. spojit s linkou do Merklína/Nejdku. Pokud by cena za zastávku nebyla tak přemrštěná, tak by asi dávala smysl i v Mariánkách u OC…
To si taky myslím
Není tam jen KVArena, ale též nákupní centrum. Osobně jsem tam chodil pěšky od zastávky KV- Dvory. Každá zpráva o takové zastávce je dobrá a co se týče financování, měli by zastupitelé města přesvědčit majitele obchodních sítí, že spoluinvestice do zastávky bude výhodná i pro ně.Fandim městu i HC Karlovy Vary a taky všem, co dělají něco pozitivního! Ať se jim daří.
Samozřejmě pro vedení přímých vlaků od hlavní trati by bylo dobré části trati elektrifikovat.
Zastávka je sama o sobě nesmysl – jde ale použít například pro zvláštní fandovské vlaky při hokeji (třeba jako před pár lety toto: https://www.zelpage.cz/razeni/18/vlaky/cd-11930) jen to hold bude brzdit přepřah na horním nebo nekapacita na 149 – druhá možnost je na papíře jako karlovarský S-Bahn – paralelně s nejvytíženější linkou mhd z centra na sídliště Stará Role běží lokálka a existuje nápad alespoň část cestujících přesunout do relativně rychlejšího vlaku, aréna nebo stanice v Doubí by se dala použít jako druhý konec – jak to je realistické za současné staniční infrastruktury (i tam ale existují projekty jednotlivých stanic), ale hlavně… Číst vice »
… tak to zase není takový nesmysl 🙂
Název musel schválit Drážní úřad. I se spojovníkem. Bylo by dobré prodloužit vlaky až na horní nádraží, aby lidé mohli sem jezdit jen s jedním přestupem, popř. při velkých akcích typu koncertu nějakých slavných kapel (Olympic, Chinaski, Helena Vondráčková), finále hokejové ligy či mistrovství světa třeba v košíkové sem zavést zvláštní vlaky od Chebu, Sokolova apod. Délka nástupiště by to umožnila.
Objasníte mi prosím niekto konvenciu?
S pomlčkou sa bežne uvádzajú miestne názvy oblastí: Ostrava-Svinov, Kladno-Ostrovec, Praha-Eden.
Obecné označenia sú naopak bez pomlčky: Opava východ, Ostrava střed, Chomutov město, Jirkov zastávka, Příbram sídliště.
Je Aréna názov miestnej časti KV, alebo to niekto nedomyslel?
Dobrý postřeh. A hned pod tou cedulí přitom stojí malým, bez pomlčky – směr Karlovy Vary dolní nádraží.
Píšete o pomlčce, a předvádíte spojovník. To je jiný znak, pokud nepíšete na stařičkém psacím stroji, kde se to nerozlišovalo.
Se spojovníkem se tradičně psávaly části obce, s mezerou jiná označení, obecná i konkrétní. Ale v posledních desetiletích je tradiční systém dost nahodile nabouráván, nejspíš na příslušných úřadech sedí lidé, kteří ho nejsou schopni mentálně pobrat. A ještě navíc ty tabule objednává a vyrábí někdo, jehož rozlišovací schopnost nepostačuje k tomu, aby se držel té stanovené formy.
Je to tak. Uznávam bez mučenia, že som nedocenil úroveň tejto diskusie a vyjadril sa veľmi amatérsky.
Tak když se pozorně podíváte na fotku té cedule, tak tam mají taky spojovník, ale s mezerami okolo, což je typografický nesmysl. Ale délka té „čárečky“, která asi měla být pomlčkou, vzhledem k rozměrům fontu odpovídá spíš spojovníku. Takže souhlasím, rozlišovací schopnost výrobce cedulí je…
@Bob: Vy máte na PC různé klávesy pro pomlčku a spojovník nebo zapisujete ty znaky unicode kódem? A vy je dovedete v jednotlivých fontech rozlišit? I když máte hodně plusů, řekl bych, že si vymyšlíte. Přispívání do diskuze není až tak typografické dílo, takže se znak na počítači běžně nerozlišuje, a když, má nad tím větší kontrolu software webu než uživatel. Rozdělení na 2 řádky ve spojovníku se provede jeho opakováním na novém řádku, a i když uživatel nad tím má malou nebo žádnou kontrolu, mobilní verze mi rozděluje Praha-Eden bez opakování na novém řádku, což není podle pravidel pro… Číst vice »
je to podle vzoru Dobrovíz-Amazon 🙂
A není to jedno?
S touto logikou radši nejezděte do Místku, který rozhodně není místní částí Frýdku. Přitom se to píše Frýdek-Místek. V tomto případě se jedná o dvojměstí.
@Juraj, @Slosor
Řekl bych, že podle pravidel se pomlčka vloží do spojení, kam by se nevkládala, jestliže aspoň jeden ze spojovaných prvků je víceslovný. Takže „Karlovy Vary – Arena“ je správně. „Karlovy Vary dolní nádraží“ nejspíš není (zaslouží čárku nebo pomlčku), ale zase autor těžko může změnit už dávno oficiální název stanice.
Myšlenka dobrá, ale aby tohle fungovalo, musel by se změnit dopravní koncept.
Žádný dopravní koncept nepovede k tomu, aby lidi začali tu zastávku využívat. K hale i k „Varyádě“ jezdí MHD, která je tedy výrazně použitelnější. Nějak mi není jasný, proč by z haly někdo chodil do kopce na vlak, když MHD ho odveze rovnou a i na jiný místa než jen na dolní.
Mimochdem se jedná o jednu z nejzbytečnějších dopravních staveb v kraji a dobře to ukazuje, jací impotenti to řídí. Jako by nestačila „těžce“ využívaná zast. Krasný Jez na stejné trati.
Tak vzhledem k velikosti Kr Jezu se asi není čemu divit, ale pořád lepší než kilometr vzdálené nádraží doslova uprostřed ničeho ….
Já to tam moc neznám, ale uvažujete i o cestujících z opačného směru než od KV dolního? Spíš tady vidím větší smysl, že někdo cestuje od Bečova a nová zastávka se mu hodí víc než dolní nádraží k tomu aby se dostal do práce, za zábavou… tady žádná alternativa v podobě MHD není. Jestli si tento potenciál ale zasloužil novou zastávku se neodvažuji soudit.
A napadlo vás, že třeba by tam mohl jet nějaký důchodce na nákup do Varyády odjinud než z Karlových Varů?
Mimovarského důchodce obvykle přiveze někdo autem. Jinak se s taškou od Varyády ještě pěkně projde….
So Varyády nejlíp na kánoi 👍
Jak jsem obvykle zastánce stavění infrastruktury pro hromadnou dopravu, v tomhle těch 19 milionů opravdu nevidím ani zdaleka. Nešoupli do toho rozpočtu aspoň kilometr tý trati?
Tak to jste asi z levného kraje.
Za 20 mega se dá postavit velmi velmi velmi slušný rodinný dům, včetně pozemku.
Tak přepočítávat dopravní stavby na rodinné domky, to tu snad ještě nebylo. Taky můžete mít 20 luxusních automobilů :))
To je chyba, že to tu ještě nebylo. Jsem přesvědčen, že soukromý investor by za 20 mega dokázal dostat mnohem víc, než 300 m2 betonových prefabrikátů. Pardon, dopravní stavby.
Vy jste hloupý, až to bolí. Z fabriky, že?
A co tam tedy stojí 19 milionů? Sto metrů 0,5 m vysokýho prefabrikovanýho betonovýho nástupiště o šířce pár metrů? 100 m chodníku, kterej má možná parametry, aby se daj pojíždět dodávkou údržby? 10 lamp veřejnýho osvětlení? Otevřenej přístřešek 2*5 metrů? Pár desítek metrů zábradlí? Jeden odpadkovej koš a dvě cedule? Zemní práce srovnatelný se základy tý rodinný vily, která vás v přirovnání tak pobavila? Pár stromů?
Zařekl jsem se, že se nebudu snažit o infarkt nad tímto web-em. Ale… Za toto 20 mega a ještě to dělali 3 měsíce?! I s partou cigánů, tak za měsíc. Nejhorší je, že někdo to ještě považuje za přiměřený.
Kolikrát jsem opravdu překvapený tím, kolik lidí dokáže u veřejné stavby, kterou zná jen z několika článků a fotografií hned od boku říci, že to bylo předražené. Srovnávat to se stavbou rodinného domu. U stavby železniční zastávky nebo jiné dopravní stavby je často potřeba mnohem více různých povolení a vyjádření již před zahájením celé stavby. K tomu se zpracovávají a dokládají všelijaké podklady. I za to je třeba zaplatit. Netušíme ani to, za jakých podmínek a nákladů byla přivedena elektřina. Nemám stejně jako většina ostatních čtenářů dost podkladů k tomu, abych dokázal posoudit zda je cena za stavbu této zakázky… Číst vice »
Chápu, taky se většinou držím, když mě něco takového napadne. A vě+tšinou to nechám bejt, protože vím, že ten odhad na to nemám. Ale tady mě to opravdu do očí praštilo, protože bych čekal max. nízký jednotky milionů a očividně nejsem sám. Kapacitní přívod elektřiny se dá myslím předpokládat, že byl blízko, v sousedním areálu je chlazení zimáku, technologie plaveckýho bazénu, atd. Stávající veřejné osvětlení je taky kousek. Nevydávám svůj laickej pocit za realitu, snažil jsem se to formulovat tak, aby bylo jasný, že je to můj neodbornej dojem a pokud mi někdo, kdo se v tom vyzná, odpoví, která… Číst vice »
§1 Vždycky se to tak dělalo
§4 Na to je předpis
§6 Cestující by to nepochopili
… Gabionová zeď, úprava GPK … vy budete asi odborník 🙂 viděl jste projekt?
a stavebně to stálo 14 mil.Kč, ten zbytek jsou pozemky, náklady Správy železnic, projekt, stavební dozor atd.
Bohužel vše co se týče železnice je mnohem nákladnější, než je obvyklé. A není to proto, že by ty stavby byly o tolik náročnější, nebo kvalitnější =)
I blbé ledky na železniční závoru stojí 10x víc než na silniční.
Já bych si dovolil jen připomenout, že prakticky srovnatelnou zastávku Varnsdorf-pivovar Kocour postavil majitel pivovaru za cenu asi o dva řády nižší.
Při platném jízdním řádu takt 2 hodiny úplně zbytečné
Třeba právě i lepší využitelnost vlaku ve Varech přispěje k většímu využívání a navýšení frekvence spojů – byť třeba ne úplně po celý den.
Není tam ta nová dlažba jako je v Edenu?
Osobně to nepoznám, ale můžete se podívat na video od SŽ, kde je záběr i z nástupiště. Možná Vám to odpoví na dotaz 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=aspqy8fVnO0&ab_channel=Spr%C3%A1va%C5%BEeleznic
Je to další možnost pro návštěvníky KV Areny, jak se sem dopravit, bez nutnosti řešit parkování a dopravní zácpy
…. přijedou na Horní nádraží, přeběhnou si na Dolní a pak si tu jednu zastávku popojedou….
Někdo holt nechce, aby se do KV jezdilo nějak více vlakem než po budované dálnici…
Tahle zastávka uprostřed ničeho dálnici neohrozí, neboj.
Až tam nějaký vlak pojede za rozumnou dobu….
Jo, to zní neodolatelně 😀
ovšem musíme uvážit že na tu jednu zastávku nebude platit režijka ani TR10
Vyšlo to blbě, teď do arény nikdo nesmí, hraje se bez diváků.
Koronavirus tu nebude věčně. Až tu nebude, pak bude zastávka opět sloužit svému účelu.
Jsem si jenom posteknul, že to otevření nebude moc slavné. A rozhoně nepíšu nic o tom, že se do arény už nikdy nikdo nedostane.
Svému účelu nikdy nesloužila když doteď neexistovala 🙂