Nová vozovna Hloubětín už má energetické zázemí, remíza se začne stavět na jaře
Nové energocentrum vozovny Hloubětín. Autor: DPP/Daniel Šabík
V energocentru budou umístěny i baterie pro ukládání energie z panelů, které budou umístěny na střeše nové haly.
Kde jsou ty doby, kdy i technický stavby byly hezký 🙁
Blbě se mi věří že vozovna s měnírnou pro napájení části tratí bude mít někdy přebytek energie ze soláru, aby ta baterkárna dávala smysl. Ale třeba sem jenom pesimista…
Ta trať tam je docela okrajová, není to Ječná, kde by jela jedna tramvaj za druhou. A plocha tý střechy bude docela velká. O víkendech, kdy bude provoz v tý vozovně i na trati nejmenší, to tak IMO klidně může být.
taky pravda. ale spíš bych v místě s tak robustní infrastrukturou očkával, že to prostě dodaj do sítě a odeberou někde jinde. ale tak co, někde se to zkusit musí.
Ještě mě napadlo, že baterky můžou být i záloha na nějakej nouzovej provoz vozovny v případě výpadku v síti.
Proc to vypada jak stavba z 90. let?
Já se tedy považuji docela za estéta, ale u čistě technologického objektu mi to nepřijde nijak pobuřující. Možná… svatý grál údržby by byl čistota a neposprejovanost. Ale myslím, že každý zná alespoň několik příkladů toho, jak je to obtížné.
Přesně – vzpomněl jsem si na nedalekou devadesátkovou polikliniku Parník na Černém Mostě – modorbílé proužky. Jasně, je to technický objekt, ale proč nátěr neladí s (budoucí) hlavní budovou vozovny?
Proč tohle i celá vozovna vypadá jako z devadesátek? určitě máme na víc, než na tohle
Naprostý souhlas. Kdo chce vidět, že to jde, ať se podívá třeba do Rakouska. U nás se najímání architekta považuje za zbytečný luxus, když to zvládne projektant taky…
Byla zbořena krásná (leč poddimenzovaná) skořepinová konstrukce, jezdilo se pro inspiraci do zahraničí. Ani to zřejmě odpovědným manažerům a politikům nestačilo. Zadat nejlevnějšího projektanta, nejlevnější stavební firmu… to je přeci nejjednodušší. Hlavně nemít problém s přidělením dotace. A „na vzhled to nejezdí“, na to koneckonců i celý náš průmysl časem šeredně dojede. 😉
Hlavně aby se v novém bydlišti tramvajím líbilo …
Neměla by to být remizovací hala (kratke i)?
Ne, tohle je v Hloubětíně. Remizu má ale DPO, kdybyste chtěl nějakou vidět naživo…
Nikoli, je to s dlouhým Í.
Pochází z francouzského slova remis, což je participium minulé od remettre (odložit, opustit).
Přeneseně – odložiště vozidel ….
Prakticky se ovšem používá dépôt (depo, vozovna)
Já právě našel na webu obě varianty, tak nevím čemu mám věřit. Neměl bys nějaký odkaz (důkaz), że to je opravdu s dlouhým í? Opravil bych to alespoň třeba na wiki.
Scheinherr, ¡olé!
Ale, no tak…
pročpak? 😉
když za vše může…tak snad i za to co se podaří, ne?