Nová vize ministerstva. Letiště a Kladno se mají stát konečnou dálkových vlaků z východu
K reálnému zavedení linek typu Olomouc-Ruzyně může dojít nejdříve v 30. letech.
K reálnému zavedení linek typu Olomouc-Ruzyně může dojít nejdříve v 30. letech.
Bože muj, to je pitomost jako ta třetí ranvej na Ruzini o které blouznili na ministerstvu dopravy těsně před kovidem.
Letecká doprava nemá budoucnost, oni snad žijou ve snech, jak jak před 100 lety…
Doteď mi přijde škoda, že když už se rozhodlo o 3km dlouhé tunelové variantě mezi Dejvicemi a Veleslavínem, že se neprověřila varianta cca 5km dlouhého tunelu z Veleslavína (přes Břevnov a Smíchov) na Vyšehradský most s výhledovým napojením přes Anděl na NS2.
Čistě ze zvědavosti – proč by někdo z Olomouce jel na nějaké provinční letiště do Prahy, když do Vídně to má blíže?
Proč by někdo z Olomouce jel do Prahy, když do Vídně to má blíže? Na co tam ty koleje vlastně jsou?
Třeba jen proto, že nabídky spojení z obou letišť se mohou dobře doplňovat. Časově, cenově… Pokud by někdy z Olomouce byly přímé vlaky na obě letiště, nehrála by tolik vzdálenost o pár km tolik roli jako cena a čas letenky…
Tak Olomouc zrovna ne, ale Hradubice už jo. Kromě toho i spousta lidí z Moravy letí přes Prahu proto, že se tam připojí ke zbytku skupiny z ČR. Dál se u nás prodávají zájezdy s odletem jen z Prahy. Mnoho lidí má jazykovou bariéru a neumí si koupit zájezd z německé cestovky stejně tak raději použije z tohoto důvodu pražské letiště raději, než zahraniční.
Pokud by bylo přímé spojení z Olomouce do Prahy na letiště tak já bych to využíval pravidelně. Přímé autobusy na letiště do Vídně provozuje sice Flixbus i Regiojet, ale každý má cca 1 spoj denně. Pokud se odletem nestrefíte do správné části dne, tak je to rychlejší přes Prahu. Nebo by mohli udělat přímé vlaky z Olomouce na Vídeňské letiště, to by bylo ještě lepší… Četl jsem že Regiojet bude mít přímé vlaky z Brna na letiště Vídeň, tak by je mohli protáhnout až k Olomouci…
Protože by mu z Prahy letělo letadlo.
Co je na tom složitého?
Nikdo nikomu žádné spádové letiště nepřikázal, budete mít možnost volby.
Já třeba z Pardubic toho na vývěr moc nemám, ale přesto jsem jednou místní letiště využil a Havliště taky.
P.S.: Můžu jet do Brna (Ostravy) a tam letět s místních letišť?
Vy jste odkud? Z Prahy? Asi nevíte, jak to funguje jinde v ČR, že? Na letiště Praha se jezdí i z Třince například (což je o 50 km dál na východ od Ostravy).
Holt tady jiné funkční letiště není.
To je jako můj známý (samozřejmě Pražan), když se spouštělo 3G, tak se jako divil, když jsem mu řekl, že u nás to 3G ještě nemáme, on mi na to říká, že v Praze už to je všude, tak myslel, že je to i v celé ČR :D… Pražská bublina no
3G není v Praze doteď všude. Např. v metru Jiřího z Poděbrad.
A co obětovat tratě přes Jinonice (Semmering) a možná Řeporyje pro potřeby cyklistiky a na letiště udělat odbočku z Tachlovického tunelu (někde pod Holyní) s případnými novými zastávkami?
A odklon na Beroun uděláte vrtulníkem? Navíc do Holyně už cyklostezka je, ze Smíchova.
Provokatér nebo zvrhlík?
No ale to bysme pak nemuseli stavět travelátor mezi Wilsoňákem a Masaryčkou a to by byla škoda. Ještě aby se tak ta trať z letiště protáhla na Ústí…
Pochybuji ze v pristich 15 letech bue jezdit vlak na letiste v PRG. Par vykriku do tmy a vlhke sny nekolika zoufalcu.
Taxíky tam jezdí pořád a nechce se mi tahat 30 kg těžký kufr z Vršovic někam vlakem.
Tedy 2x 30 kg, když letíme navštívit manželky rodinu v Thajsku.
Po EU, jen s batůžkem a kreditkou stačí bus 119.
Ne, opravdu nestačí, na letišti Praha je to jak sto let za opicema. V Zurichu prostě nasednete do vlaku, který jede každé 2 minuty a za 10 minut jste v centru. Nikoho by ani nenapadlo sedat do autobusů. Vlak je pohodlnější a lepší. Tečka.
Zvláštní je, že tento dokument (schéma) je už nějakou dobu volne k dispozici a všichni se tady tomu stejně diví
Objevné, tohle tvrdím už několik let …. osobní vlaky z TGM „kolem“ přes Letiště „Semmeringen“ na Smíchov a HLN, obslouží se západní část města, ne všichni touží po jízdě do centra. Cesta Letiště – Smíchov – HLN vyjde na stejno, jako cesta na metro „C“ někam na Vltavskou s přestupem a dalším přestupem na HLN metro > peron …. Stejně tak mohou jet dálkové vlaky … teď jen zbývá, aby na MD někoho osvítil duch Zababův a z Letiště se natáhla trasa na sever ke Kralupům …. nějakou takovou trasu jsem začátkem posledního desetiletí minulého tisícíleti na nějakém potlachu o… Číst vice »
Bude to stačit?
en. mapy. cz/s/gusarokoju
en. mapy. cz/s/kudakojuzo
en. mapy. cz/s/mupalofara
Ale myslím že toto bude asi nejpravděpodobnější řešení.
en. mapy. cz/s/nojodaroca
Tomu nerozumím …
Chtěl jste trasu z letiště do Kralup.
smazal jsem mezery, pridal www a stejne to neotevru…
Na www kašlete, jen smažte ty mezery.
Bylo nebylo jedno větší město v ČR. Byl jeden podnikatel a nejednou zjistil, že by z tohoto města bylo dobrý vozit lidi vlakem na letiště. Jenže v Praze na něj koleje nevedou a o propojení s hlavním nádražím se ani neuvažovalo. Za vrchol moderní železnice bylo dosud chápáno spojení courákem z Masarykova nádraží kousek od hlavního. A tyto dvě nádraží měla být spojená jezdícím kobercem (travelátor). Tak co pan podnikatel vymyslel.. Stejně daleko jako do Prahy je to do Vídně a tam už vláčkem lidi vozit může. Hned se toho chytil národní dopravce a už ve spolupráci s Rakouským národním… Číst vice »
Dalším možností už by pak jen bylo vzdát se přímých spojení na letiště a zavést přípoj hrana-hrana osobákem z Libně.
Kde by měli přípoj od všeho možného od Kolína – Os, R, i Ex.
To je IMHO nejjednodušší varianta. Další možností je na vyjezdu z negrelaku jet rovne a zakrtkovat pod hlavak.
A az bude vrt tak prestehovat letiště do nehvizd. 😅
jenze tim krtkovanim vam to nevyjde, 1. masarycka, 2. slozity prestup na hlavaku…
Proč by měl být prestup složitý? Proste by z podchodu byly schody i dolů na pár podzemních nástupišt směrem na letiště
Ten výškový rozdíl není takový, aby se dalo spodní patro udělat pod stávající podchody.
Z Negreláku přímo na Prahlavák opravdu nee, to by jste musel začít stoupat hodně brzo. tady se počítá právě s NS2, kdy se trať má teoreticky zanořit zhruba pod Vítkov a vykroutit do stanice Opera, a pak na Smíchov/Vršovice.
Co se týče nějaké odbočky z Vinohradských tunelů, tak to považuji jako ekonomicky nereálné, technicky složitost a potřebu toho tolik prověřit popisujete sám.
Vidím to jako jiní na Semmering a co nejvíc dvoukolejky na celé trati a trojkolejný Vyšehradský most.
Problém je, že pokud bude více dálkových vlaků tak se to nevyjezdí a když ano tak s velmi nízkou stabilitou jízdních dob. Většina zpoždění se bude mezi vlaky přenášet.
Neočekávám víc jak páry dálkových za hodinu. Možná by Semmering měl po vynechání osobáků i větší kapacitu, ale to si musí rozhodnout PID, jestli ty osobáky mají smysl. Pro mě má smysl i osobák z Havliště přes Semmering na Prahlavák pro přestup (kamkoliv), abych se nemusel trmácet z Masaryčky na Prahlavák, což se dá, ale je to opruz a nějaký travelátor(y) vidím jen ve vizích.
Ale i dva páry dálkových vlaků za hodinu – takt 30 minut postačují …. Geneve Aeroport je obsluhován za hodinu pěti páry.
Nejsme v SBBsku, další dva páry by obstaral vlak systému S-Bahn jedoucí dokola z Masaryčky, tj. interval 15 minut v obou směrech, to se na jednokolejné úseky dá v elektrické trakci vecpat …
A navíc vlaky z Masaryčky na Letiště mají jezdit ještě častěji než dva páry za hodinu.
Proto by bylo nejlepší, když by tu byla linka Libeň-Masarykovo-letiště s přípojem na dálkové vlaky z různých směrů.
Jo, Opera, coz je masakr pro prestup na hlavak sever… to je to nejhorsi co muzou vymyslet,… nechapu proc by ta stanice NS2 nemohla byt primo na hlavaku…
Asi tam bude stoupání a oblouk.
Vedení části dálkových vlaků na letiště je sice dobrý nápad, i když částečně pochybuji, že by z Brna,Pardubic, Olomouce nebo Ostravy byla nějaká poptávka po cestování do Kladna nebo naopak.
Ten dálkový vlak nemůžete ukončit na Havlišti, tam by překážel, takže ho ukončíte na Kladně, tam se dá s ním čekat na obrat mnohem déle a tím to bude třeba trochu zpoždění odolné.
Naopak na letišti jsou sice naplánovány dvě koleje, nicméně v standardním provozu vychází provoz pouze na 1, takže volna kolej tam je.
Ba naopak na Kladně moc prostoru u nástupiště není
Vzhledem k tomu, že má být letiště průjezdné, tak mi pro „standartní provoz stačí jedna kolej“ vůbec nesedí.
Na Kladně bude pět hran, a to tu někdo tvrdil, že je to moc.
Ale pak by nemusely vycházet takty a bylo by potřeba o jednu či dvě jednotky navíc, což by byl kvůli nižším desítkam cestujících na letiště ekonomický nesmysl.
Nepopírám, že to bude jezdit poloprázdný. Ale je taky důležité, co si tam MD s PiIDem domluví za tarif.
Ostravští jistě jezdí do Polska, brněnští do Vídně…
Kladno má také mistersrvem dopravy placený rychlík do Stochova, Nového Strašecí a Rakovníku.
Kdysi přes Kladno jezdil rychlík směr Žatec, Chomutov, Karlovy Vary a Cheb.
Jezdily takhle rychlíky, ale tratě přes Ústí prodělaly velké změny (zrychlení a elektrizaci) a tím trať přes Lužnou pozbyla význam.
No jo…ale jak potom jet do toho Chomutova z Rakovníka?
Z Lužné u Rakovníka, kde rychlík zastavuje
Ten rychlík tam právě nejezdí už asi 20 let. 🙂
To by snad bylo lepsi postavit VRT na Usti podle zameru Hospodarske komory pres LVH s odbockou na Kladno z vychodniho smeru. Sice by to pripravu useku VRT z Prahy na Roudnici vratilo na zacatek, ale myslim ze budume radi, kdyz se v dohledne dobe postavi Krusnohorsky tunel, Bechovice-Poricany a mozna Prerov-Ova, to jsou asi useky ktere se uzivi i bez opravdoveho VRT provozu.
Jenže na to letiště by se spíš hodil rychlík, který posbírá lidi z měst po cestě. Expres Berlín-Drážďany-Praha-Vídeň nevypadá na to, že poveze stovky cestujících k letadlu. Zato takový R z Hradce Králové by mohl pobrat hodně lidí na letiště.
A dostane se tam jak?
Když seškrtáte rozpočet na dopravu, nezbyde vám nic jiného, než vlhké sny. A těmi začnete krmit voliče.
Tentokrát se zasnili trochu víc.
PS. Už léta jezdím 350km/h po VRT do Ostravy, nebo po okruhu z Modletic do Běchovic. Ve snech politiků. 🤣
Z vídeňského letiště jezdí přímé vlaky do celého Rakouska. Brzy budou zajíždět i na Moravu. Žijeme v úplatném Bananistanu.
Neviděl bych to tak zle, prostě jsme rozvojová republika dle afrického vzoru;-) A to možná i některým státům křivdím. Někdy si říkám jak by to zde vypadalo kdyby nebylo R-U rozvráceno…
Nevypadalo nijak, tyhle multikulturní svazky prostě nemají moc šanci přežívat, viz právě ty Africké země, které mají třeba sto etnických skupin a v řadě zemí to řádně vře nebo vřelo, nebo právě i následníci RU, kteří se rozpadli ze stejných důvodů jako RU, Jugoslávie nebo První republika, podobně by se to dalo vidět i v jiných Evropských zemí, třeba právě Ukrajině, nebo i Polsku, Francii či UK..
Idylicky…
Už jen z hlediska obchodního 😀
Ano, ale taky to je teprve několik roků (cca 10?) od otevření HBf ve Vídni, do té doby to nemělo smysl.
No výborně…tak holt budou railjety z Prahy jezdit ve Vídni taky přes letiště…(pokud se tak už neděje)
Railjety z Prahy přes Vídeňské letiště do Štýrského Hradce je dopravně blbost. Jednak úvratí ve Vídni na HBf a prodloužení jízdní doby pro tranzitující skrz Vídeň (teda nevím, jestli je to nějaké závratné číslo).
A do Budapešti by to bylo lepší?
Zatím ne, dokud nebude spojka z vídeňského letiště zpět na hlavní trať Vídeň – Budapešť.
Mám pocit, že ji v Rakousku plánujou, takže po postavení by jedna úvrať nevadila, stačilo by to na výměnu cestujících.
Když s tím Kladnem mají tak velké plány tak by si to možná i zasloužilo rekonstrukci nadrazi, prednadrazi (autobusy) a i P+R parkoviště (a ne parkoviště u Tesca).
Takhle úplně stejně můžou ty vlaky končit někde v polích.
Nebo taky přes Kladno vůbec nejezdit…
Než tady začnete rejpat do Kladna, buďte té lásky a zjistěte si informace, co za plánované investice se na Kladně chystá. (není to tak dlouho co článek byl zde na serveru)
Na Ostrovci ze by koncily vlaky z východu? 😂 Na zastávce hodne nejake Hornidolni???
Jen doufám, že na tom letišti plánují alespoň 4 koleje. Koneckonců má tam jezdit osobák každých 15min. Pro obrat dálkových vlaků bude potřeba nějaká ta kolej navíc ať už s nástupištěm, nebo bez.
Podle vizualizací tam budou jen 2 průjezdné koleje prospojkované na jednom konci.
Netuším, zda by tam mohly vlaky úvraťovat (bude záležet, jak tam budou umístěna návěstidla a oddíly), velmi pravděpodobně ano.
A jak tam přesně chtějí vlaky z východu dostat? Nějak si nevybavuji že by byla nějaká rozumná spojka z hlavního nádraží na trať do Kladna. Navíc letiště v Praze má smysl tak pro lidi z Čech, pro Moravu a Slezsko jsou tu myslím letiště na poněkud jiné úrovni.
Spojka přes Zličín je použitelná pro vlaky z Hlaváku. Jinak z Libně na Bubny přes Negrelliho viadukt. Obě jsou použitelné pro tento účel. (1-2 páry vlaků za hodinu max)
Myslíte jakože přes Smíchov a pak po Semmeringu?
Že by se dalo přes Bubny, vím, ale to se pak buď nedostanou na Hlavák, nebo budou muset obkroužit celou prahu, což mi nepřijde moc efektivní.
Via Zličín, stačí tam dlábnout tunel …
Tak to bude pro lidi z Čech, mě by se od Pardubic líbilo jet rovnou až/z Havliště. Ale spokojím se i s přestupem na Prahlaváku.
Ex1 má jezdi po Semmering
Vlaky z východu mají cesty na Masarykovo nádraží, ba i spojku přímo do Buben-
Zrovna z Olomouce, který je uvedený v podnadpisu je to do Vídně o trochu pomalejší než do Prahy. Pokud by odpadl přestup a kodrcání se přes město autobusem, tak pak Praha jednoznačně vyhrává. (Samozřejmě ne nabídkou letů. Ale pokud bych měl dva stejné lety za stejnou cenu tak beru ten z letiště kam se dostanu přímým vlakem).
Dobrá myšlenka.
Plány jsou to hezké, zajímavé a smělé, ale nedá mi to nepoložit si řečnickou otázku: dočkáme se toho někdy?
Zcela vyloučeno.
Nyní nejsou peníze, později nebude důvod…
Mno když se podíváte do historie, tak zjistíte následující: Parní lokomotivy bude vždycky rychlejí a výkonnější než elektrická. Páru je možní stlačovat do nekonečka. Takže je zbytečné stavět troleje.
To nejdřív musíte napsat svůj věk. Jestli je vám 70 a víc, tak si troufám tvrdit, že ne.
Ja si myslim, ze ne. V pristich 15-20 letech rozhodne ne. Zustane jen u vlhkych snu par jedinku a planecku na papire
Vzhledem k tomu že se rychlodráha na Kladno řeší už více než 30 let, tak asi ne, navíc ta konečná na Ostrovci je fakt úlet, pro půlku Kladna bude stále rychlejší jet autem.
A kudy tam budou jezdit? Z letiště se stejně bude dát jezdit jedině na Negrelliho viadukt a odtud buď na Masaryčku (jakože by to pak jelo úvratí někam dál na Moravu?) nebo přímo pod Vítkov, pak by to ale stavělo akorát v Libni, která ani nemá přestup na žádnou linku metra. Nějak mi to nedává smysl.
Přeci přes Semmering ne? 😁
Ze Semmeringu se bude dát dostat na letiště? Nemá tam ta trať náhodou odbočovat v Ruzyni?
Navíc, chtěl bych vidět, jak přes tuto trať jede nějaký vlak typu EC, SC nebo snad railjet. Nebo je snad v plánu ji zadrátovat? Zdvoukolejnit by byl asi na některých místech dost problém.
Ironie z mé strany, pravidelný dálkový vlak přes Semmering, ať modernizovaný nebo ne, je konina nejvyššího kalibru
Vidíte a přesto tudy ne příliš dávno jezdily 3 páry rychlíků Praha-Karlovy Vary denně.
Pokud jde o metro, Nádraží Bubny by pak stačilo naprosto v pořádku.
Na metro A přestup Veleslavín, na C Bubny.
Chyba! Libeň bude mít přestup na linku „O“.
Dnešním tempem tak za (sto)padesát let…
Tak to doufám, že nikdy nebude realita.
To vidím hodně problematicky.
Vlak by jel přes Libeň, pak Negrelliho viadukt, pak Dejvice. Dálkový vlak by měl jet přes Hlavní nádraží a to dost dobře nejde. VRT hl. nádraží – Běchovice je v nedohlednu.
VRT Prahlavák – Běchovice nebude, maximálně Zahradní Město Běchovice. Pro zbytek trasy to pojede po současných tratích, kde se přidají maximálně ještě nějaké koleje.
Z Prahlaváku na Havliště se má jezdit přes Semmering, viz i jiné příspěvky.
A směr západ dráze zapovězen, odtamtud pěkně auty po nových dálnicích. Hlavně, že východ provozuje svá vysněná letiště. 🙂
Směr západ VRT na Most, ne?
Výrazně jižněji… 😀
A taky je zakázaný tunel Praha-Beroun, protože se o něm v článku nepíše.
konečně se proberte ze sna a začněte pracovat,protože ltrat do Kladna a dál už modernizujete 20 let, to je realita.
Do Kladna se začne kopat teď, takže nejvyšší čas řešit změny koncepce je taky teď. Jak dlouho se kolem toho předtím bezvýsledně chodilo, je teď zcela nepodstatné.
Jo v pořádku
No to se tedy zase nevymyslelo nic nového. Nějaké neurčité plány na to, že by na letiště mohla jezdit i dálkovka (třeba přes Semmering), existují už hodně dlouho, ale že už by se třeba řeklo, jak konkrétně by to mělo vypadat, tak to ne.
Přes Semmering budou hlavně jezdit R Praha-Rakovník po dobu, po kterou se bude na hlaváku budovat podzemní nástupiště.
A tím bude ukončen provoz Masa-rykova nádraží.
Nebude. Ani omylem. Protože Penta.
Ty tam budou jezdit už mnohem dříve, tj. jakmile se kopne do Ruzyně a Veleslavína.
Ukončení provozu Masarykova nádraží se plánovalo už asi před 70 lety – babička dědečkovy obavy o práci uklidňovala slovy, že to už je hlava bolet nebude.
Teď jde jen o to, kdo a jak vybere ty „šťastné“ linky, které budou na letiště prodlouženy.
Losem?
Docela zajímavá zpráva :D. Já jsem z Kladna a manželky rodiče bydlí u Hranic na Moravě, takže takové spojení například Kladno – Ostrava by byla pro nás hodně zajímavá. Myslím si ale, že to nikdy nebude 😀
To máte pravdu že nebude.
Ale při troše štěstí se dožijete toho, že se i do Kladna bude jezdit z hlaváku, takže nebudete muset chodit na Masarykovo…
Jsem na tom podobně. Škoda, že až to bude (pokud to bude), tak už to nebudu potřebovat.
Vlaky co pojedou z východu na letiště stejně asi stavět v Hranicích nebudou..
V Hranicích stojí vše kromě Pindi
A nic bez řídícího vozu na letiště stejně jezdit nebude.
Pro propojení celostátní železnice s tratí na letiště bude kruciální realizace Nového spojení 2, které pod zemí propojí hlavák s Negrelliho viaduktem. Příprava je však bohužel zatím jen v ideové fázi.
Cože? NS2 je jaksi pro regionálku, takže vliv směrem k dálkovce na letiště tam není v podstatě žádný. Maximálně tak větší kapacita hlavák – Smíchov, kdyby se jezdilo přes Semmering.
To bude asi tak nejreálnější…
A nezapomene se udělat příprava pro hyperloop…
Prostě zdvojkolejnit Semmering (vyjma mostů v Prokopáku) a napojit ho na letiště. O tom myslící lidé mluví už léta, leč známe, jak je to obvykle v Čechách – přece nebudem dělat věci, který jsou logický a dávaj smysl. Takže tu 30 let vymejšlíme „rychlodráhu“ na Kladno a napojení letiště na Masaryčku, odkud lze pokračovat tak oourákem tak do Kralup nebo Milovic (a když se zadaří, tak i do Kolína). Nic proti tomu, pro kladeňáky dojíždějící za prací do Prahy je to ok, ale pro letiště je tohle napojení na železnici nedostatečné. To, že se po Semmeringu nedá jezdit úplně nejrychlej,i… Číst vice »
A to zdvoukolejnění bez mostů, tj. bez úseku Smíchov – Žvahov by reálně pomohlo čemu? Kapacitu by stejně limitoval tento úsek, ještě víc pak už nyní přetížený Jamrtál.
Sice by to byl určitý limit, ale pořád je to jediný způsob jak zajistit nějakým způsobem použitelnou kapacitu od Kladna na hlavák, pokud nemluvíme o nějakých šílených novostavbách, které jdou obzvlášť v Praze opravdu hodně špatně. Pro dojíždění do Prahy není problém zakončit vlak na Masaryčce, necpalo by se to přes semmering všechno. A dvě koleje s jedním 2-3km jednokolejným úsekem by nějaké použitelné množství vlaků zvládly. Dokázal bych si představit něco podobného, jako je na Ústí, tj. R a Ex jezdí na hlavák, zbytek na Masnu.
Jedna věc výpočet kapacity, druhá konkrétní konstrukce GVD.
Kolik vlaků v provozním intervalu 3 minuty projede Jamrtálem …. ?
Jednokolejný most není překážkou, na obou koncích musí být rychlé výhybky … . Švýcar má na hlavních dvojkolejných tratích taky jednokolejné tunely a hustota provozu je ta vyšší ….
Zaměstnanci ministerstva objevili Ameriku sami nebo to někoho napadlo při cestě do Curychu, Frankfurtu, Paříže či Vídně, kde dálkové vlaky a rychlovlaky již takto pár let fungují ?
Jó…v takový Vídni to od Prahy bude probíhat hlavně tak, že přes Vídeň (nejlépe Wien Mitte) budou jezdit MV do Budapešti.
Na české straně přes Havl. Brod, Znojmo, a Retz.
Takže s tím neměli vůbec přijít. Už včera bylo pozdě, nezačínat!
Kdepak, to netvrdím. Mám radost, že rozum snad nakonec zvítězí. Jenže to bylo řečí když Hospodářská komora projekt železnice mezi Masarykovým nádražím, letištěm a Kladnem kritizovala, že se jako ostrovní systém nemyslí na zaústění dálkových rychlovlaků z jiných měst ČR na letiště. Argumenty tehdy byly, že VRT pod Prahou by stála víc než v celé republice a že pěší přestup z hl.n. na Masaryčku přece není pro většinu zdravé populace až takový problém. Místo toho se mělo pracovat na kompromisu – zaústění některých linek co povedou přes koridory a VRT tratě na konvenční trať pod letiště, případně je ukončit a… Číst vice »
Ano, to by krásné, kdyby na letiště vedl tunel ze Smíchova jako souběžné 4 koleje pro VRT (Směr Plzeň i Ústí – nebo alespoň to Ústí) i lokál/regio na Kladno. Jenže kostky jsou dávno vrženy zcela opačně. Plán výstavby tří tunelů na tři různé strany z Prahy znamená, že tradiční rameno Berlín Vídeň, jakož i zde uvažované rameno Kladno/Letiště – směr Pardubice, bude možné přes centrum jen úvratí. A to nemluvím to tom, že VRT pražské letiště míjí. Čili přetížení pražského uzlu to nijak neřeší a nevyřeší.
Pokud by podmínka těchto spojení nebyla zajíždět na Hlavní nádraží nebo Masarycku tak je to spojení možné už teď. jezdilo by se pod Vítkovem přímo na Negrelliho viadukt a dál na letiště/Kladno
Není to možné … stávající trať není zadrátovaná, stoupání 26 promile z Dejvic na Veleslavín nedává moc možnosti zátěže na háku …
Na tu úvrať jste přišel jak? Spojení letiště – Pardubice by bylo i na současné infrastruktuře (pochopitelně s tratí na letiště) bez úvrati (z Hostivice přes Smíchov na hlavní). Linka Berlín – Praha – Vídeň bude výhledově také bez úvrati (k VRT by měla vzniknout i spojka Vršovice – Zahradní Město – Běchovice)
Tak to bude pěkná Tour de Praha. Pokud se toho dožijeme.
Proč úvratí?
Prostě pojede z Holešovic rovnou do Libně…
VRT od Ústí nebude zapojená do Holešovic, takže vlaky nepojedou do Libně rovnou.
Kdo tady do prkenné ohrady mluví o VRT…
Ta už teprve nikdy nevznikne…
P. Bílý mluví o VRT, mluví taky o ramenu Berlín – Praha Vídeň, a tahle linka bude po VRT jezdit, s tím nic nenaděláte, i když budete furt blbě plácat, že VRT nevznikne.
U tohoto projetku, a projektu rychlého spojení Praha – Liberec si vždycky vybavim tu naivitu některých lidí, kteří věří, že VRT u nás bude stát v té době, o které se dnes píše
Nebo že vůbec bude…
A proto nebudeme nic plánovat a stavět, když se nám furt termíny posouvají?
Mě jenom fascinuje, kolik plánů, záměrů a studií se už zpracovalo a výsledek stále velká nula. Realizace stále stejně vzdálená a když člověk přijde na nádraží do Buben, octne se naráz jako někde v Bangladéši, či Africe. A rekonstrukce taky stále nikde…
https://youtu.be/3UndC0L14C4
Každá studie = penízky někomu do kapsy. Tak se pořád plánuje a studuje.
Přesně tak, studie není zavazující a dá se na ní slušně vydělat. A u všech zúčastněných stran… A že z toho nebude nakonec nic, to nikoho ze zúčastněných netrápí… Hlavně, aby to hodně stálo a bylo z čeho porcovat.
Jojo, naříklad plány ke stavebnímu povolení. To kdyby se zatrhlo a zakázalo dělat, to by se naráz stavělo, žejo?
Však víme, jak je to myšleno… Že se stále jen studuje a studuje, a tak nějak to (zatím) není moc vidět v reálu. Jestli ony se nedělají studie pro studie, že z toho něco vždy kápne a k ničemu to nezavazuje, nikdo ničemu nebrání a nic neblokuje. Dotáhnout do toho, to už je Vyšší dívčí, do toho se nikdo moc už tak nehrne. Plány pro SP jsou samozřejmě potřeba, o tom žádná, že ano…
Studuje se proto, že politici nemají vůbec představu, co, kde, kdo a jak by chtěl jezdit a jsou schopni navrhovat ještě větší kraviny než co se prověřuje ve studiích.
A bez studií není jak rozhodnout, jestli stavba má alespoň nějaký smysl. A SŽ jen tak z fleku stavět nemůže (zadat rovnou projektovou dokumentaci), a to ani stavby, které mají nějaké opodstatnění jako třeba podjezd ve Studénce.
Přesně tak. Bohužel mi to připomíná dobu, kdy se plánovalo a směle se říkalo: splníme, a ještě překročíme 😀
Mne nefascinuje, každé 4 roky jsou obecní volby a mění se „zástupci lidu“ mající jednat v jeho zájmu … Totéž na úrovni krajů a republiky … nová „generace“ odmítne návrhy předchůdců, protože to udělají lépe … k tomu koalice s rozpornými zájmy …
Dokud nebude místo ministra dopravy DIKTÁTOR dopravy, tak se nemůže nic změnit …
A protáhnout až do Chomutova a do Plzně přes Rakovník.
Přidal bych ještě Vejprty.
Srovnávat Plzeň a Chomutov s Vejprty je jaksi mimo.
Přesně! A rychlíky budou zastavovat v Trojanech 😀
Trojanům by hádám stačil obnovený zastávkový vlak se zastávkou posunutou ven z lesa na rozcestí kousek pod obcí. Jenže to chce sundat brýle „fanouška“ železnice. 🙂
Nějak takhle, aby to na veřejnou dopravu měli blíž?
https://mapy.cz/s/gumenumavu
Náhrada pouhé odbočky ze stanice „Pole nad Roudnicí“ přes „Pole pod Řípem“ do Mostu plnohodnotnou dálkovou tratí Praha – Kladno – Louny – Most by nebyla od věci, ale obávám se, že to dopadne jako s tratí Praha – Jihlava – Brno podél D1, přesunuté do kolejemi protkaného Polabí a doplněné cancourem Praha – Benešov, aby všichni museli nadále buď autem nebo oklikou.
Jó…takhle udělat to tak, aby se dalo do Chomutova jezdit přes Rakovník (místo přes Lužnou)…
Já už tu někde psal, že by se měla udělat nová trať z Nového Strašecí rovnou do Rakovníka a pak spojku ze Svojetína do Deštnice.
Tratě okolo Lužné bych dal k dispozici muzejníkům.
Souhlasím. Už aby to bylo.
Vážení diskutující uklidněte se prosím, nikdo z nás se toho stejně nedožije, možná naše pravnoučata v penzi.
Tak nějak.
Děti a vnoučata budou mít v Ruzyni 8 km2 obilí…
Takže nemá cenu plánovat a projednávat?
Já bych t klidně pro vnoučata dělal, ale podle mě se toho dožiju taky, první etapa se má začít už letos: https://zdopravy.cz/celkova-promena-zeleznice-v-kladne-ma-stavebni-povoleni-zacne-koncem-roku-116587/
No to se asi zbláznili.
No š. rozprodali nyní před válkou s ruskem atomový kryt a volné plochy na hlavním nádraží developrům k zástavbě.
To samé na Masarykově nádraží, prodali rezervy developrovi. A ten je nyní zastavuje.
To samé Smíchov.
To samé Holešovice?
A teď vymýšlí takové p.???
Tady opravdu nemá smysl investovat 600 mld do vrt. Když uzly a pozemky rozprodaly. Banánistán. A nevíme co ještě „rozprodají“. Jemně řečeno.
Jako chcete naznačit, že příkladně na tom léta nevyužívaným Společným nádraží na Smíchově měla být nechána rezerva pro VRT nádraží o rozloze 100 hektarů a cokoli jinýho je zlodějna?
Čemu vadí prodej pozemků uprostřed města, když se tady naopak mluví o tom, že ještě více vlaků jen projede skrz a bude končit mimo město?
Atomový kryt se staví nad zemí?
Pozemky v centru Prahy (Smíchov, Bubny) jsou pro VRT k ničemu. Návrh na depo pro VRV je ve Vršovicích v prostoru bývalého seřaďovacího nádraží.
To je samá vize…a ho-no…
V souvislosti s tím, ze se už asi začíná hýbat modernizace žst. Kladno, by to chtělo udělat rezervu na 2-4 nástupní hrany dlouhé 400 m.
Neví někdo, jak dlouhé peróny jsou v projektech žst. Kladno a terminalu na letišti? Tipuji, že 200 m.
Kladno 1. a 2. nástupiště 200 m, 3. nástupiště 225 m; Letiště 225 m
Ano. To bude na libovolný motorový vlak i el. jednotku dostačovat…
Tak děti pohádku jsme si už řekli a spát
Ano. Kolik podobných staveb je jak dlouho ve vizualicích a plánech a jaká je realita. I v tom ejpovickém tunelu, který se realizovat podařilo, není traťová rychlost vysněných 200 km/h.
A výhledově se tam má mlátit regionálka odkloněná do tunelu s dálkovkou, aby nebylo náhodou příliš mnoho kolejí.
Ona by tam byla ta 200 stejně úplně zbytečná. Bez navazujících úseků je 160 naprosto dostačující.
Ve 30. letech 22. století?
😀
👍👏👏👏
Nápad dobrý, ale to chtějí stavět jeden 30km dlouhý tunel nebo co nereálného zase tentokrát vymýšlejí? Po stávajících tratích to taky nezní dost reálně.
Zřejmě by musel vlak jet místo na hlavní nádraží na Masarykovo a odtud na letiště/Kladno.
Pojede přes Jinonice.
Osobně bych to viděl spíš z Libně přímo na Bubny a Dejvice (přes Hrabovku)
Spíše přes Semmerring.
Až bude propojka z Běchovic na Zahradní Město, půjde jet od východu přes Vršovice a na hlavák od jihu…. pak bude potřeba Nové spojení 2, aby tunelem na vázal z hlaváku (nebo z nádraží Opera) na Negrelliho viadukt.
S trochou snahy, se mohlo na Hlavní nádraží jezdit přes Zličín a Smíchov už dávno, alespoň v 30 nebo 20 minutovém taktu.
Tady je problém mezi Smíchovem společným a Hlavním, kde je malá kapacita.
Jo to by ale ta nově plánována drahá nesměla mít tak malou kapacitu, že tam nevleze pořádně ani regionální doprava, natož dálková.
Zruší se vyjma víkendů naprosto zbytečná linka S65 a o víkendech se této výletní lince protáhnou jízdní doby, což výletujícím Pražnům nikterak vadit nebude.
To je možné, ale pak by to chtělo aby dálkovka stavěla i v Řepích (pardon, na Zličíně).
V Řepích budou max. přeživší dálkové autobusy nyní končící na Zličíně, aby měly přípoj na 15…
Snad si nemyslíte, že má smysl posílat dálkovou dopravu na letiště přes Semmering… možná tak osobní z Kladna a i to by bylo sporné.
A kudy jinudy?
No, doufám, že MD bude tlačit na nové mosty pod Vyšehradem v tříkolejném provedení, a pak druhá kolej ze Žvahova tam až kam to půjde.
Jo další kapitola pohádky o dráze na pražské letiště.
Zatím to vypadá, že z toho bude další Futurama…
Proč?
Tohle je už skoro jen o vedení linek, to co je navrženo to kolejově vyhovuje.