Nová trolejbusová trať v Českých Budějovicích umožní alternativní příjezd k vozovně

České Budějovice, nová trolejbusová trať na křižovatce ulic Nádražní a Generála Píky. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářČeské Budějovice, nová trolejbusová trať na křižovatce ulic Nádražní a Generála Píky. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Nová trať má dopravnímu podniku ušetřit "jalové kilometry při nájezdu a návratu vozidel na linky".

11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ben

Rozkrádání peněz daňových poplatníků. Stavba mohla být provedena za poloviční náklady před několika lety jako součást výstavby výpadovky kolem VŠTE. Vedení města odsoudit a zavřít až zmodraj.

Karel

Postavit trolejbusovou trať je něco jiného než postavit psí boudu. To moc stavebních firem neumí a svépomocí to jde blbě.

Panoramix

Tak když se člověk podívá na mapu, ušetří při jednom výjezdu a zátahu pár set metrů oproti nájezdu z Pražské ulice, ale pouze ze směru od nádraží, jinak je to jedno. A jako jo, alternativní trasa se hodí. Ale opravdu to byl největší problém českobudějovické MHD, na jehož “řešení” vynaložili 100 milionů Kč? Má k tomu někdo místní nějaké relevantní poznatky?

Frantík

A taky jak moc by byly ty kilometry zbytečně, kdyby nasbíral cestující?

TrBus

Primárně se to staví kvůli rekonstrukci mostu na Pražské třídě u křižovatky se Strakonickou. Vozy by se neměli jak dostat z/do vozovny, protože bude tento most úplně uzavřen.

TrBus

Uvažuje se i o trolejbusové lince z Nádraží na sídl. Máj přes sidl. Vltava, ale to až po tom co bude vybudována tzv. Severní spojka, která uleví Strakonické.

Martin

To je sice chvalihodne, ale trasa povede přes snad stavebně, slušně řečeno, nejhorší křižovatku ve vsi. Pro jízdu v nejsilnějším směru (sídliště > D3) je prakticky pro ostatní neprůjezdná (resp. ty které lze použít jsou v podstatě zanedbatelné). Už jen příjezd k ní je neskutečně komplikovaný, protože nákladní vozy se od najetí na most z přes Vltavu musí z pravého pruhu dostat postupně přes dva jízdní pruhy vlevo. Ti řidiči, kteří ví co j čeká se přinejmenším na křižovatce Strakonická × Pražská staví doleva (což si matně vybavuji dle silnicích předpisů v obci nákladní vozy nesmí). Za touto křižovatkou pak… Číst vice »

Bratranec.cohimbra

To si silnicni zakon 361 o provozu na pozemnich komunikacich pamatujete spatne a stalo by za to si vedomosti obnovit at svymi vlastnimy zakony neohrozujete ostatni.

Martin

Tak vám nevím:

Řidič nákladního automobilu o celkové hmotnosti převyšující 3 500 kg, jízdní soupravy, jejíž celková délka přesahuje 7 m, zvláštního motorového vozidla, motocyklu s nejvyšší povolenou rychlostí do 45 km.h-1 a cyklista smí levý krajní jízdní pruh užít k jízdě, jen jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění, otáčení nebo odbočování.

(Výše uvedené se vztahuje k jízdě v obci)

Frantík

Na videu z řidičáku B+E učitel říkal, že je to povolené. I pro plynulost jízdy je lepší, když se řadí o křižovatku dřív, než pak měnit x pruhu na konci. Nicméně záleží na situaci, dělat to kilometr předem asi by neprošlo.

Karl vB.

Ohledně křížovatky Nádražní – G.Píky máte naprostou pravdu, ještě bych k tomu přidal oba kruhové objezdy na trase k D3.
Ten první – malý (G.Píky) je pěkně blbě klopený. Při námraze a absenci posypu tam lze chytit smyk i při malé rychlosti.
Ten velký kruháč na Okružní, to je kapitola sama pro sebe. Ještě víc nepřehlené s ještě více zelenými sloupky to už snad ani udělat nejde. Až napadne trocha sněhu, který schová povedené „“naprosti intuitivní“ vedení jízdních pruhů, tak to tam může být zajímavé.
https://mapy.cz/zakladni?l=0&q=ceske%20budejovice&source=muni&id=537&ds=2&x=14.4956781&y=48.9984203&z=19&base=ophoto