Nová trať u Plzně pro 200 km/h má kladné stanovisko, stavba má začít za dva roky

Nová zastávka Plzeň-Skvrňany. Autor: Swietelsky RailNová zastávka Plzeň-Skvrňany. Autor: Swietelsky Rail

Správa železnic slaví úspěch v přípravě novostavby tratě z Plzně do Stodu. Po více než ročním posuzování vlivu na životní

Správa železnic slaví úspěch v přípravě novostavby tratě z Plzně do Stodu. Po více než ročním posuzování vlivu na životní prostředí (EIA) získala stavba kladné stanovisko. Trať v nové stopě bude stavěna na rychlost 200 kilometrů v hodině; půjde o první stavbu v rámci celkové kultivace spojení z Plzně přes Domažlice do Německa.

„Realizace stavby se předpokládá v letech 2022 až 2026,“ uvedla mluvčí Správy železnic Nela Friebová. Trať bude měřit 20 kilometrů. Na okraji Plzně v budoucí odbočce Nová Hospoda naváže na nedávno dokončený přesmyk domažlické tratě, který se budoval v rámci přestavby uzlu Plzeň. V úseku Chotěšov–Stod povede víceméně v dnešní stopě, bude ale zdvoukolejněna.

Vedení nové tratě Plzeň - Stod. Pramen: SŽ/dokumentace EIA

Vedení nové tratě Plzeň – Stod. Pramen: SŽ/dokumentace EIA

V rámci stavby proběhne i kompletní modernizace stanice Stod a v místě dnešní výhybny Chotěšov, kde se nově bude napojovat stávající trať od Nýřan, bude zřízena nová stanice Chotěšov.

Staré trati přes Vejprnice a Nýřany ale nehrozí zánik, naopak projde elektrizací. Správa železnic ji vede jako 2. stavbu celého spojení Plzeň – státní hranice. Zachování této tratě zdůvodňují správci železnic mimo jiné napojením kontejnerového terminálu Metransu v Nýřanech a zajištěním obslužnosti Vejprnic, Tlučné a Nýřan. K modernizaci staré tratě by mělo dojít v letech 2025 až 2027.

Směrem do Německa pak jsou poslední dvě stavby označené čísly 3 a 4.

Stav přípravy 3. a 4. stavby modernizace spojení Plzeň – Domažlice – státní hranice (Pramen SŽ)
3. stavba, úsek Stod (mimo) – Domažlice (včetně) – probíhá zpracování záměru projektu. Po jeho schválení (předpoklad v roce 2020) bude zahájeno zpracování dokumentace DUR včetně řízení EIA.
4. stavba, úsek Domažlice (mimo) – státní hranice SRN – na stavbu obdržela SŽ závěr zjišťovacího řízení procesu EIA a stavba nevyžaduje posuzování dle zákona EIA. Probíhá dokončování dokumentace pro územní řízení. Letos Správa železnic předpokládá získání územního rozhodnutí a schválení tohoto stupně dokumentace a vypsání výběrového řízení na zpracování dokumentace pro stavební povolení.

Tagy EIA Správa železnic Top trať Plzeň - Stod
80 komentářů