Nová trasa metra D je už kompletně v územním plánu
Stanice Olbrachtova. Pramen: IPR Praha
Změna má umožnit, aby se metro nestavělo do pole a zelených ploch.
Změna má umožnit, aby se metro nestavělo do pole a zelených ploch.
V jakém stavu je příprava úseku dále přes hlavní nádraží k náměstí Republiky? Nechat metro končit kousek před hlavním nádražím a jediným napojením na trasu B mi nepijde ideální.
Radní oznámili, že vzhledem k délce výstavby současného Déčka, se budoucí trasování bude řešit až za několik volebních období.
No mezi konečnou D Pankrác a hlavním nádražím už metro jezdí. 🙂
Trasa metra D bude modrá?Jestli ano tak to pokazí oblíbený vtip na Moraváky….
🤣
Může mi, prosím, někdo erudovaně vysvětlit, proč tato trasa je projektovaná z Písnice a ne třeba z Modřan? Nejsem z Prahy, ale když se dívám na mapu, tak si osobně myslím (ano, myslet znamená houby vědět) že trasa z Modřan by měla větší opodstatnění. Děkuji za vysvětlení. 🙂
IMO proto, ze do Modran by se blbe dostavaly primestsky busy, kterych je z te strany hodne. Uvazuje nebo uvazovala se i tramvaj odtud do Jesenice Modrany maj pomerne slusny spojeni tramvaji, ktera je az k Vysehradu temer oddelena od ostatniho provozu a budou to mit par zastavek tram i na to Dcko.
Děkuji za vysvětlení 🙂
Trasa D se v sedmdesátých letech skutečně plánovala do Modřan s přestupem na Karlově náměstí. Pozůstatkem tohoto plánu jsou na Karlově náměstí krátké eskalátory dole pod těmi dlouhými.
To „myslet znamená hovno vědět“ by mělo viset jako motto nad každou (nejen zdejší) diskusí.
Tahle linka je as ta nejbizarnější věc, co kdy koho napadla.
Jediné, co se stane bude, že středočeské satelity si budou na Libuši z toho dělat odstavné parkoviště, zavedou se modré zóny a zhorší kvalita života v lokalitě.
A proč? Aby se dalo přejet z Kačáku na Synkáč?
Trochu offtopic, ale:
Vždycky, když vidím vizualizaci stanic metra D, tak si říkám, že to je muselo být otevřené o 10 let dříve, než linka M4 v Budapešti.
Jinými slovy: Zatímco budapešťská linka má moderní architekturu, a to i z dnešního pohledu, to naše budoucí metro vypadá jak realizace nějakého rozestavěného projektu z 90. let.
To je čistě technický projekt.. Architekta to ještě nevidělo….
A bohužel asi nikdy neuvidí.
To je Metroprojekt. Poslední vzpomínka na 90s! Teda spolu se SUDOPem.
Poslední? Chtěl bych sdílet váš optimismus, ale obávám se, že tenhle „oficiální národní dopravní architektonický styl“ bude aktuální i ve chvíli, kdy nás povezou nohama napřed.
A uvidí jej vůbec?
To je furt ta stejná písnička u veškerý český dopravní infrastruktury. Všechno projektuje Metroprojekt a Sudop, což jsou firmy, kde je architekt sprosté slovo (pokud to tedy není Kotas), protože pánem vesmíru je, byl a bude projektant (a Kotas). Architektonicky kvalitní dopravní stavby po roce 1990 se dají spočítat na prstech jedné ruky, jinak je to buď z nejlacinějších materiálů splácaný hnus (typickým příkladem je třeba trať na Benešov), směšný exhibice bizarní dle jakýchkoli měřítek (typickým příkladem budiž Střížkov či autobusák v Hradci Králový), nebo humpolácký tragédie (mosty a trakční brány Novýho spojení, Áčko do Motola..). Dokud nebude normální, aby… Číst vice »
A obzvlášť u prodloužení Áčka mě to hodně mrzí, protože architektonická soutěž mohla nabídnout výzvu v podobě moderního navázání na slavnou hliníkovou architekturu.
Ano. Ve světle architekonických kvalit prvního úseku Áčka je to dvojnásob smutný.
A co že to tam vyladá jako v odlehčovací komoře? Lord Morbivod bude spokojen. 😀 😀
Kde?
Ony se už i vypisují, třeba na terminál Praha východ. No a vyhrál to Metroprojekt. To je prostě marnost.
Myslel jsem architektonické soutěže dle regulí obvyklých v civilizovaných zemích, né komedii s předem známým vítězem.
Z kuloárních informací mohu potvrdit, že v rámci Metroprojektu do toho mluvil Kotas ve chvíli, když se řešila celková koncepce linky. Ale Kotase, při vší úctě, nepovažuji za dobrého architekta. Proto ten můj povzdech na začátku.
Pak se snad ANO snažilo o nějakou architektonickou soutěž, ale už nevím, jak to nakonec dopadlo.
Nikdo soudný snad nepovažuje Kotase za dobrého architekta. 🙂
https://youtu.be/wbegBXzZTmQ
Vzpomínky!
Skvělé video, akorát ten termín jim krapet nevyšel 😉
Dobrá zpráva. Doufejme, že se co nejdříve svezeme novou linkou metra.
Až se svezeme novou linkou metra, tak to už tu maminko nebudete.
Nestrašte 🙂 Já jsem optimista. 😉 Ale jinak se bojím, že asi budete mít pravdu.
Ta podkladová mapa je stará snad 10 15 let…
Uz jen uroven graficke prezentace Metroprojektu napovida, proc jsou stanice takove, jake jsou. To, ze tak vyznamne verejne stavby a prostory nenavrhuji architekti ale projektanti tohohle monopolu je pruser, kvuli kteremu uroven naseho metra zamrza v devadesatkach.
SUDOP a Metroprojekt trvale zamrzli v 90s se vším všudy.
kdyby zamrzla i cenově, nikdo by si nestěžoval
Víte někdo, proč tu stanicí pojmenovali nelogicky Nemocnice Krč namísto toho aby použili název té nemocnice? To je asi pro zmatení nepřítele.
Stanice Nemocnice Krč tam už X let existuje, akorát tam bude nově i metro. Ne I to žádná nová stanice.
Oprava překlepu: Není to žádná nová stanice.
parada , najvetsi prazska atrakce – trznice Sapa bude dostupna metrem
To je neuvěřitelné, jaké hovado řídí tento projekt. Stanice Budějovická je v dezolátním stavu a místo toho, aby z ní udělali přestupní stanici a mohli ji zároveň s úsporou času a peněz opravit, tak udělají přestupní stanici z čisté, zatravněné, parky pokryté, administrativní a klidné Pankráce. Každá přestupní stanice metra je obklopena kapsáři, feťáky, zloději a bezdomovci a nyní takový osud čeká jednu z nejkrásnějších lokalit Prahy. Ten člověk, který při vymýšlení stanic metra takto postupoval si zaslouží nasrat na ruce a nepustit k vodě. Proč se dělají stanice pár set metrů od jiných stanic (povstání, nám bří Synků a… Číst vice »
Tohle zní, jak kdyby sem začal psát ten šílený pán z článku před pár dny.
Vy jste ale doopravdy zakomplexovaný sprostý chudáček.
Výhodu by to mělo – dotáhnutí tramvaje až na Budějárnu.
Součástí té změny Z2440 je i blokové smyčka tramvaje na Nových Dvorech.
Fascinující! Dosud nebyla v územním plánu… Skvělé vysvědčení pro ODS/ANO mafii.
https://app.iprpraha.cz/apl/app/vykresyUP/
Tady se říká, že stav výkresů je 1.1.2021 a trasa metra D tam je. Asi sotva by mohli začít příparvu stavby (průzkumnou štolu) kdyby to v územním plánu nebylo.
Ne, je tam zastaralá trasa, odchylná od toho co se připravuje. V roce 2012 byla zanesena definitivní úpravu trasy, v roce 2014 bylo vydáno územní rozhodnutí, v roce 2015 soud trasu zrušil kvůli jedné chybějící větě. Tím nastal podivný právní stav, kdy existuje územní rozhodnutí na něco, co neexistuje. Takže příprava uvázla, protože bez statusu veřejně prospěšné stavby se kdokoli dotčený může šprajcnout.
Ikdyž je ta trasa zastaralá, tak pořád popírá tvrzení, že tam dosud nebyla.
Víte, že ODS tam tu trasu zanesla, a že (po soudním zrušení územního plánu kvůli formálnímu nedostatku) ANO zahájila proces jejího opětného zanesení?