Nová tramvaj 39T svezla v Ostravě první cestující. Na využití opce nemá zatím DPO peníze

Nová tramvaj Škoda 39T. Foto Jan Meichsner / Zdopravy.czNová tramvaj Škoda 39T. Foto Jan Meichsner / Zdopravy.cz

Tramvaj musí s cestujícími před konečným schválením najet 20 tisíc kilometrů.

Zpět na článek
17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Mirek cajda

Tak 35 tramvaji do zari je nesmysl na to nemame lidi jsou to blazni delame dily na 11tou

Ondrej

Ví se, na kterých linkách budou jezdit po ukončení zkušebního provozu? Na linku 1 nebo 2 to rozhodně podle její délky nevypadá? Takže zase jen linky na Porubu + méně vytížené linky 3, 6, 11, 12 či 15?

Jura

Jen 8+ a víkendy jak teď stadlery

Martin K.

Neříkám, že po technické stránce je ta 39T nějak špatná, osobně doufám že je dobrá. Jen ta pachuť, že tato „kapacitní“ tramvaj je o cca 2 metry delší než Stadler, no a o cca 20 míčů dražší. Není však problémem samotné tramvaje, jak a kým byla zadávací dokumentace napsána, prostě na rozdíl od ostatních vyhověla…

Hulahop

Mě fascinuje,že lidi dokážou být pořád jak zasekla deska.porad melou to samé a ví o tom prdlajs.

Martin K.

A argument nebo aspoň konkrétní připomínka, na rozdíl od Graylaga, je kde? Máte konstruktivní kritiku, výborně, sem s ní. Tyto soutěže jsem vcelku porovnatelné, čas vypsání soutěže, provozované tratě. Jestliže vím prdlajs, OK, jen mi řekněte, kde je ta přidaná hodnota Škody, když to není jen o těch 2 metrech za 20 míčů. Děkuji

Permonik

Co třeba porovnát elektrovýstroj. Pokud vím Stadler má dodělavaný kamerový system a antikolizní system (což byla dvě zakazky navíc). Ten metr plechu stojí vysloveně haleře. U plzenské škodovky jsem nezjistil zda má třeba kamerový system.

Porovnát cenu tramvaje jen proto že je zvenku o metr delší je ten nejlacnější argument.

O ceně rozhoduje vnitřek a k tomu jsem toho moc na netu nenašel…..

Je to stejné jak porovnát cenmu jednomotorové a dvoumotorové stíhačky. Dva motory neznamenají dvojnásobnou cenu.

Permonik

Oprava Stadler už má kamery v základu…

Graylag

Ta cena je relativní. V prvé řadě je nutné pamatovat na to, že Stadlery jsou už od pohledu low-cost tramvaje. Nejsou špatné, ale strohý design nebo třeba sedačky na vysokých podestách prostě trknou do očí. Druhá věc je, že Stadler pravděpodobně podpálil cenu, aby se dostal na místní trh.
Tím neříkám, že je cena 39T v pořádku, například bych čekal větší cenový rozdíl proti Plzeňským 40T. Ale ani bych ji neviděl tak tragicky.

Lišák

Vyšší cenu 39T oproti Stadleru a 40T může sehrát i rozsah nasmlouvaného servisu a délka jeho trvání.

Graylag

40T jsou dražší než 39T a to jak absolutně, tak v přepočtu na cestujícího. Což je logické, když má 40T jen 2,5 metru navíc ale přitom navíc podvozek a kloub. Jen bych ten cenový rozdíl čekal větší, vzhledem k tomu, že 40T je i obousměrná.

Nicméně ano, nevidíme detaily toho co všechno je nasmlouváno a ani technické detaily těch tramvají. Například podle jednoho článku mají Plzeňské 40T 60kW motory, zatímco Ostravské 100 kW, tedy Ostravské 39T mají i přes nižší počet náprav o více než pětinu vyšší celkový výkon.

Majkl

Tech 5 by mohl koupit mostecký dopravní podnik. Meziměstská trať po rekonstrukci jizdu 80km rychlostí umožní. Místní EVA zvládaj jenom 65 km/h.

Jindra

Nevím, ale Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova asi bude mít jiné starosti. (finanční) než nákup nových tramvají.

Pavel Vavříček

No všechny spřažené soupravy nezmizí. Ještě se v soupravě může objevit 63 vozů VarioLF

Arabela z Brtníku

Opět další lži a nesmysly z dílny ředitele.

jva

tak on ani ten titulek článku není zrovna nejpřesnější. vypadá, jako by DPO neměl peníze na nic po prototypu…

Halamus

Koukám, že pozměněný titulek už dává smysl, ráno byl opravdu matoucí.