Nová technologie pro komunikaci na železnici. SŽ prověří využití 5G/FRMCS mezi Brnem a Bratislavou

Elektrická jednotka Moravia, stanoviště strojvedoucího. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářElektrická jednotka Moravia, stanoviště strojvedoucího. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Standard FRMCS, který je postaven na technologii 5G, má v budoucnu nahradit současnou síť GSM-R.

Česká železnice by se v příštích letech mohla dočkat významného vylepšení kvality komunikace. Správa železnic (SŽ) dnes vypsala výběrové řízení na studii implementace technologie 5G/FRMCS v úseku mezi Brnem a Bratislavou. Předpokládaná hodnota zakázky je 600 tisíc eur (cca 14,5 milionu korun).

„Cílem je najít řešení pro zlepšení kvality hlasových a datových služeb pro cestující na železničních koridorech a současně umožnit komunikaci na úrovni 5G mezi manažerem infrastruktury a dopravci. Součástí dokumentu bude i ekonomické hodnocení celého projektu,“ uvedla SŽ.

Výstavba infrastruktury pro 5G je podle SŽ pro železnici důležitá s ohledem na plánované rádiové systémy pro řízení dopravy. Standard FRMCS (Future Railway Mobile Communication System), který je postaven na technologii 5G, má v budoucnu nahradit současnou síť GSM-R.

Studie bude zpracována ve spolupráci se společností Železnice Slovenskej republiky, měla by být hotová do listopadu letošního roku.

„Pokud se prokáže výhodnost a úspěšnost při vyhodnocení projektu, budou další aktivity směřovány prioritně na páteřní trať Praha – Česká Třebová – Brno/Ostrava,“ doplnila mluvčí SŽ Nela Eberl Friebová. Termín plnohodnotného nasazení FRMCS nebyl podle ní zatím stanovena.

Tagy FRMCS GSM-R Správa železnic
37 komentářů