Nová technika účtovaná jako oprava, předražená nafta. Liberecký kraj zveřejnil audit silničářů
Oprava silnice. Foto: Silnice LK
Bývalé vedení podle auditorů připravilo krajskou firmu o desítky milionů korun.
Bývalé vedení podle auditorů připravilo krajskou firmu o desítky milionů korun.
Takže kraj si nedokáže pohlídat jednu společnost, a už si zřídil druhou – autobusy. Jak to asi dopadne?
Nechci se nikoho zastávat, ale rád bych lehce obhájil vydávání nové techniky za opravu nejen v LBC kraji. Správně by se mělo postupovat takto: Udělá se výběrové řízení, do kterého mluví kde kdo, zvláště politici, ale na požadavky lidí, co s tím budou dělat, se nebere ohled (odbudou se, že si blbě vymýšlí.) Výsledkem je, že se vybere buď to úplně nejlevnější, nebo naopak předražený šmejd, na kterém si někdo namastí kapsu. U nás na jihu Moravy takto koupili nové (levné) pracovní oděvy pro silničáře, které jsou umělé a neprodyšné. Chlapi se v tom potí a někteří z toho mají… Číst vice »
Takže kdy a koho zavřou? A seberou mu nakradené? Nikdy a nikoho!!!! Přijde další parta, která má hlad.
Takové věci se jistě dějí i mnohde jinde. Jsem rád, že to kraj všechno zveřejnil. Protože tyto věci se obvykle spíše tají a neauditují.
Problém je, že jaksi kraj za to celou dobu nese odpovědnost, co se v té jeho společnosti děje. První kdo by měl vyvodit odpovědnost je náměstek pro dopravu a pan hejtman. Že se tam dění špatně věci je fakt. Jenže za celou situací je úplně něco jiného. Prostě špinavá politika.
Dobrý článek!
Stejně to vyšumí a nikomu se nic nestane zahrabe se to pod koberec a hejtman liberce v tom umí chodit ! pamatuju co bylo u správy silnic chlapů a jeden cestmistr s učetní dnes je to naopak pár chlapů a to ješte na sezonu !! Pak se nedivte že ta údržba nestojí za nic ??
Zrovna 3 síly na personalistice je na 221 lidí celkem v pohodě, i když záleží, co mají za agendu. Kromě starosti o nábor zaměstnanců a propouštění, mohou řešit i brigády, lidi na dohody o provedení práce, agenturní pracovníky, zajištění školení, kvalifikací a prověrek (bezpečnost práce, řízení vozidel atd.). Agenda spojená se mzdami (ošetřovačky, nemocenská, přesčasy, konta pracovní doby) a daňovými přiznáními (shánění podkladů pro slevy na dani), vyřizování benefitů – stravenky, flexi pasy, provoz služebního auta…
Jde o to, jestli tam těch 221 lidí bylo nutných… Mohlo jít i o „trafiky“…
To je ale jiná otázka. Ale obecně 3 lidi na PAM na 220 lidí mi taky nepřijde až tak přemrštěné.
Nejde o to jestli jsou 3 lidi na PaM hodně, jde o druhé číslo mzdových nákladů. 170 tisíc přibližně odpovídá hrubé mzdě 42 tisíc na jednoho pracovníka a to je zatraceně dobře placený PaM.
Reálně to nejspíš bylo tak, že tam byly dvě síly za nějakých max. 25 tisíc, které tu práci vykonávaly, a pak ona personální ředitelka.
Mzdový náklad je vše včetně odvodů zaměstnavatele. Netuším, jestli je 42 tisíc málo nebo moc, ale rozhodně to není to, co by dostávaly na účet. Počítám že z toho je čistého tak 25 na jednu. A to se mi jako nějaká šílená částka nezdá.
Nic takového jsem netvrdil a o tom co ti zaměstnanci dostanou na rukou nebyla vůbec řeč
170000 děleno 3 je přibližně 57000 – to je průměrná částka na jednoho pracovníka včetně odvodu zaměstnavatele neboli superhrubá mzda
Odvod zaměstnavatele je necelých 34%, takže hrubá mzda z těch 57 tisíc je něco přes 42 tisíc
A zaměstnanec na pozici mzdový účetní či PaM opravdu nemá hrubého 42 tisíc
No vida, a přitom už před deseti lety šmelil Péťa Šén na jabloneckým depu se solí a na hauptmanství se tomu jenom smáli…
Instituce jako údržba silnic a dálnic by měly využívat jen vozidla domácí výroby. Projezdil jsem Evropu ale v každé zemi používají tyto organizace vlastní výrobu.Francie ,Renold.Německo,Mercedes nebo MAN.Jen unás používáme tyto všechny a ještě Iveco.Záleží na tom kdo dá úředníkům víc.
Plně souhlasím, kdo dá víc tím se jezdí…
To trochu nedává smysl ne? Na co používat Tatry, jejichž cena je o dost vyšší a hodí se až tam, kde jsou náročnější podmínky? Když to vezmete pohledem klasického fleet managera, který hledí jen na náklady, většinou jdete po vozidlech značky Iveco, tak proč zrovna Tatru?
A proč se Tatra zase vrací do civilního sektoru (lesáci, stavby a nejen v ČR) vydrží o něco víc a není tak náchylná na rozlámání. Zrovna Liberecký kraj mimo hlavní silnice není žádná sláva a tahat frézu, kvůli proražení 100 m závěje se jaksi taky nevyplatí.
Tak tam možná budete tahat vyprošťováka. Nezáleží na značce, ale na hmotnsti a penumatikách. Na rovné silnici se výkyvné polonápravy moc neprojeví, to až v těžkém terénu. A silnice za sucha sjízdná osobním automobilem není těžký terén.
Zrovna Jizerky nejsou příklad roviny a různé křižovatky v kopcích rámům zrovna nepřidaji. Pneu- tuto oblast jsem jezdil v letech 00 až 05 stabilně a a není to jen o pneumatikách, ale i o stavbě auta a umění ho naložit. Další zkušenosti – provoz 8×6 S3 s přívěsem a 6×4 s přívěsem otočka 60km prázdný plný z toho max. 1km po zpevněné cestě a skládce zbytek silnice 1. třídy, po roce před STK pravidelně utáhnout všechny šroubové spoje na rámu popř. vyměnit šrouby. A garantuji vám, že v radlici ty rámy dostávají zabrat.
A když příslušnou techniku žádná česká firma nevyrábí, tak se nebude používat. Lehce se rozhoduje za jiné, když se za to nemusí nést zodpovědnost, žejo?
No a až si kraj vytvoří další trafiku pro zasloužilé politiky, „vnitřního“ autobusového dopravce, bude to nähmlich to samé.
Zavřít, škody nahradit a je vyřešeno.
Členové dozorčích rad berou všude peníze bez odpovědnosti? Pěkné.
😀
Začátečnické, doslova amatérské chyby.
Beru si notýsek, tužtičku a budu si dělat poznámky, až nám sdělíte, jak to dělají staří mistři 🙂