Nová Správa dálnic a silnic bude státním podnikem, Správa železnic zůstane unikátem
Dálnice D5 u Rozvadova. Foto: ŘSD
O transformaci ŘSD se mluví nejméně deset let, vzorem měl být rakouský ASFINAG, což ale padlo.
O transformaci ŘSD se mluví nejméně deset let, vzorem měl být rakouský ASFINAG, což ale padlo.
S trochou nadsázky, resort nově v rukou ODS a hned se znárodní firma, paradox 😀
Jak se znárodňuje příspěvková organizace?
Měli jsme ty nejlepší úmysly, ale dopadlo to jako vždy.
Aneb to by tak bylo, aby si akciovka hospodařila s příjmy z mýta sama!
A myslíte si, že by s tou almužnou vyžila?
Pokud pouziju slova noveho ministra dopravy, kdyz kritizoval vznik noveho stavebniho uradu. Na rychlost vystavby nebude mit vznik nove organizace vliv. Soude podle clanku nas to evidentne akorat vic stat za mzdy.
Když jsou u toho přejmenovávání, nemohli to prostě pojmenovat na Správu Silnic, ať je to podle jednoho mustru. Ještě Leteckou a Lodní správu a je klid. (Ředitelství Cyklostezek ještě myslím nemáme)
Je vám jasné, jaké „odborníky“ by taková zkratka přitáhla. A je úplně jedno, že uniformy mají po dědečkovi.
tak ona ani správa dálnic aka SD aka sicherheitsdienst není o moc lepsi
😀
My máme na podniku spoustu systémových specialistů. A dokonce ta první dvě písmena používají jako zkratku téměř v každém psaném projevu. Je pravda, že to píšou malým pismem (Franta Flinta, ss)
Namísto zkratky by použili zkratkové slovo. Správa silnic = SpraSil.
Správa silnic či správa dálnic a silnic se bude plést s již existující správou a údržbou silnic.
Proč vlastně měnit název? ŘSD je už zavedené a právní formu to nijak neovlivňuje, ne?
To stejné platilo o SŽDC, zajímalo to někoho?
Asi aby to bylo jednotné se Správou železnic.
U Správy železnic to přejmenování podle mě smysl dávalo, SŽDC byl příliš krkolomný název, laici to pořád komolili. S tím, jak se SŽ dostává stále více do přímého kontaktu s veřejností, je „humanizace“ názvu za mě plus.
U ŘSD je už ale ta zkratka dost zažitá i mezi veřejností, na druhou stranu ten nový název také asi více vystihuje to, co ta organizace dělá. Nutné to není, ale asi proč ne, když už se stejně mění ta struktura.
Otázka jestli nemalá cena za změnu názvu odpovídá přidané hodnotě, kterou to bude mít, je-li nějaká. Za mne rozhodně ne, protože argument o sjednocení názvu správců infrastruktury mi přijde jako naprosto marginální. Prostředky, které by změna stála by se mohly použít třeba zrovna na odměňování zaměstnanců za rychlou přípravu nebo kvalitní údržbu.
Rad bych pozadal oba Honzy, pokud by mohli zeptat MD, proc zmena nazvu a ne jej ponechat. Treba odpoved bude na clanek (spise odpoved: protoze proto). Diky.
Spíš by se mělo uvažovat o spojení. Správa silnic a železnic. (SSŽ). Divím se, že to nikoho nenapadlo.
A co by jste si s tím pomohl?
Kolik toho mají tyto správy společného? (účetnictví, a občas traktor na sekání trávy, asfalt, kterým asfaltují přejezdy)
Podle mě by nad současnými generálními řediteli přibyl navíc ještě ředitel generálnější a to by bylo vše.
P.S.: Ne že by to nešlo, ale asi bychom si nepomohly tak nějak výrazně.
A my chlapi bychom si tím pomohli? 🙂
A když se k tomu přidají i vodní cesty, tak vymyslíme SFDI.
Dost podobné a stejná zkratka se Stavby silnic a železnic, s.r.o. IČO: 28543815
Takze spravovat a stavet dalnice nam budou vrtaci, tedy upinani vrtaku (SDS).
U třípísmenných zkratek se tomu člověk sotva vyhne. Přehoď slova a máš SSD. Přejmenul to na Dálniční a silniční správu, bude z toho shoda s domem sociálních služeb.
RSD je zase raketa střečdního doletu a nejen to…
To nevyhne. Ovsem jmeno firmy/znacky je jedna z nejcennejsich veci.
Mimochodem, domena sds.cz je uz daaavno obsazena, patri/patrila nejake politicke strane.
Jméno / značka firmy samozřejmě je zpravidla to nejcennější, ale ne v případě státní firmy.
No, nevím zrovna ŘSD bych tipoval že bude třeba dotyčnému zájemci zaplatit aby si ji vzal.
„Řaketa“ středního doletu? Tak o něčem takovém jsem ještě nikdy neslyšel… 🙂
a strada statale – cili silnice 1.třídy v Itálii…se běžně zkracuje jako S.S.
A budou u toho vytvářet Složité Dopravní Situace.
Pokud vim tak foto je z d1
Ano, konkrétně u odpočívky D1 Dunice v km 72 vlevo. Kdysi Avanti, dnes OMV.
sprava železnic je unikát…ale není to jen jeji právní formou….
Velmi výstižné. 😀
Zásah, potopená!
Jak by řekl Viktor Černomyrdin, “mysleli jsme to dobře ale dopadlo to jako vždycky.”
Můj oblíbený citát. Dá se použít skoro na všechno na co má stát vliv.
S výjimkou situací, kdy to nemysleli dobře a řídili se heslem „nebát se a nakrást“.
To je ten stahší bhatr Viktoha Hujeha?