Nová smlouva přinese v prosinci další pár Jižních expresů a pozdější spojení z Lince
Jižní expres na novém úseku IV. koridoru. Pramen: České dráhy

Linka Plzeň - České Budějovice - Brno se formálně rozdělí na dvě větve.
Linka Plzeň - České Budějovice - Brno se formálně rozdělí na dvě větve.
Škoda toho dělení Plzeň – Brno, protože ve „stavu budoucím“ bude na dvě kila jak NemaŠe tak Strakonice, a ta Plzeň bude v tom „stavu budoucím“ relativně krátké rameno.
Taky by mohli konečně vrátit velkoprostor
Myslite, ze v tech vlacich bude nejak casto vice nez 100 lidi najednou? A pak je tu otazka, zda na tech tratich, kde by jinak byl pomaly vlak, nemohl v podobne trase jezdit do pul hodiny autobus s 50 misty k sezeni. Nicmen by byl o hodinu rychlejsi a rozhodne by nikdo nechtel ~200CZK/km.
Myslím že každý píšete o jiné lince…
Autobusy, které nestíhají ani jízdní doby současných pomalých R?
A bude se také soutěžit spojení Praha – Třeboň – Wien až bude elektrizovana trať mezi Veselím nad Lužnicí a Českými Velenicemi?
Pro následující období od roku 2032 MD předpokládá v „dohledné době zahájit přípravu nabídkového řízení koordinovaného s rakouskou stranou a zahrnujícího požadavky na vozidla s technickými i kvalitativními parametry odpovídajícími modernizované infrastruktuře“.
https://zdopravy.cz/expresy-a-rychliky-v-balicku-jih-neceka-velka-zmena-stat-zkratil-smluvni-dobu-na-sest-let-201258/
Snad díky uvolňování Xmz z Berlinerů propadnou ještě další vozy na tyto linky. Papírově už to sice teď vypadá poměrně dobře, ale realita je bohužel zcela odlišná a stále se po koridoru toulají staré plečky. Ale na druhou stranu čumím, jak rychle stačily ČD zahýbat s vozy na Rožmbercích, kde už teď přibyl 4. vůz „vyšší kvality“ (Bee238).
Aby mohly Jizni expresy jet az do Salzburgu, je potreba navysit kapacitu trati, tedy pristavet dalsi koleje. Tam rychliku jezdi obrovske mnozstvi, takze jde jen o komfort a jistotu primych spoju.
L – Wels se na tom pracuje a dál problém je spíš rychlost než kapacita.
Nový úsek Westbahn se připravuje, ale ještě to hodně let potrvá. Souhlasím že pár vlaků z Prahy se tam nějak nacpe, i právě protože rychlostní nůžky tam nejsou tolik rozevřené.
Největší ostuda v historii vlaku v ČR. Podmínka na nové vlaky chybí a přitom tam jsou tak dobré koleje? Stacily by Interjety z Plzně tam časem všechny přesunout
A jak to spolu souvisi? Ty interjety by tam nejely rychleji nez soucasne starsi vozy.
Nejde o rychlost, ale i komfort.ty béčka, hnus
„Béčka“ sice neměly dávno jezdit, ale nemohu si odpustit komentář, že je pro mě cesta s nimi obvykle příjemnou záležitostí.
Ještě by do tohohle balíčku měli přihodit linku Praha-Písek-Budějovice a Plzeň-Písek-Tábor-Jihlava a budu spokojený.
Ta linka Plzeň – Tabor – Jihlava by sa fakt zišla hlavne po rozdelení linky Plzeň – Brno. Vytvorila by úplne nové spojenia a prestupy. Idealne Plzeň- Razice v preklade s Budejovickymi rychlikmi, v Písku možný prestup z/na Prahu, podobne aj v Tabore. Akurát to zakončenie v Jihlave bez možných väzieb by nebolo úplne šťastné. Problém by bol aké supravy pouzit. Klasické cca 4 vozne a preprah v Písku, ťahať dizel až do Plzne by asi nemalo zmysel. Alebo potom motorové jednotky ako u kratsich R liniek.
Plzeň – Tábor – Jihlava – HB – Hlinsko – Pardubice-Rosice – Hradec.
Vedené DualVectronem (mezi Pardubicemi a Hradcem na naftu).
By mne celkem zajímalo, kolik lidí denně má potřebu jet z Plzně/Strakonic/Písku do Tábora/Jihlavy? A kolik by jich chtělo jet vlakem, který by se táhnul přes 4 hodiny, když autem je to o hodinu až dvě rychlejší cesta. Fakt bychom si měli uvědomit, že veřejná doprava není levná a posílat vlak na 250 km dlouhou cestu při 220 Kč/km pro 10-20 lidí je něco, co si nemůžeme dovolit. Ono i kdyby v tom vlaku stále po celou dobu jízdy jelo 100 lidí, tak to vyjde draho.
Ale takový (určitě ne konkurenceschopnější) vlak z Prahy do Rumburka si dovolit můžeme…
Tak jestli je to takový terno, tak to můžete provozovat komerčně a ne jen čekat s nataženou rukou